vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 4 ... 9 »

Tänk om ni har fel?

See User information
Hej, jag ber om ursäkt om denna fråga redan har diskuterats ymnigt i detta forum, men jag orkade inte titta igenom alla gamla trådar.

Vad jag undrar är hur ni som hävdar att 9/11 är iscensatt av etablissemanget ställer er till möljligheten att ni har fel?

Om ni faktiskt har helt fel, hur ställer ni er då till moralen i att sprida vidare dessa påståenden?

Posted on: 2008/9/7 11:37
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Tänk om ni har fel?
Om jag har fel angående 911 så kan man smälta stål vid lägre temperaturer än vanligt, o jag kan slänga min utbildning, o alla smeders kommentarer baserade på åskilliga års arbetserfarenhet.

Om jag har fel så är rättprocessen manipulerad, alltså den som gick på TV.

Om jag har fel, så har etablissemanget skapat en konspiration, utan att det finns en, som att gräva sin egen grop, i onödan.

Om jag har fel, så kommer det ännu ett nytt Perl Harbor, för det har etablissemanget själva sagt att det behövdes.

Om jag mot all förmodan skulle ha fel, så kan jag vända på klacken obenhörligen, o inte skämmas för det, varför skulle jag när jag alltid gör så gott jag kan!

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

Winston_Smith skrev:
Hej, jag ber om ursäkt om denna fråga redan har diskuterats ymnigt i detta forum, men jag orkade inte titta igenom alla gamla trådar.

Vad jag undrar är hur ni som hävdar att 9/11 är iscensatt av etablissemanget ställer er till möljligheten att ni har fel?

Om ni faktiskt har helt fel, hur ställer ni er då till moralen i att sprida vidare dessa påståenden?

Hej och välkommen till forummet!
Du är en newbie....
Du som vill diskuterar denna ämne, vänligen läsa lite mer i

SCEPTICISM. Där är du hemma med denna frågan!

Ha det bra och gärna bekanta dig lite innan du posta.

M

Posted on: 2008/9/7 11:55
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

See User information
Personligen skulle jag vilja att alla händelser och oklarheter som faktiskt finns om den 11:e september undersöks igen, grundligen av en självständig internationell kommité. Det finns så mycket frågor som avfärdades från 911 commission report så det har ju skapat en viss undran varför de inte besvarats. Som t.ex WTC7 som aldrig ens nämns i 911 commission report. Det flytande stålet som man fann under WTC1, WTC2 och WTC7, som flöt i över sex veckor. Varför man hittat spår av militärisk thermate, varför Bin Laden familjen fick flyga hem när inga andra i USA fick flyga. Det finns mycket som folk undrar över men som ingen vill ge svar på.

Skulle allt som påstås av 9/11-truth rörelsen vara sant? Knappast. Men det är värt att titta in i det hela och dra EGNA slutsatser, innan man avfärdar det som endast en 'konspirationsteori' osv osv.

Välkommen till Vaken förresten!

Posted on: 2008/9/7 11:59

See User information
Jag föreslår att du sätter dig ner och vågar läsa om saker du inte förstår.
Vänta inte på att någon annan ska ge klartecken om att det är ok eller inte.

Posted on: 2008/9/7 12:12

See User information
Välkommen ombord. För mig är frågan mycket lätt att besvara..dock är svaret svårt att uttrycka kortfattat.

Själv utgår jag från påståendet att den officiella förklaringen om 9-11 är bristfällig, inkonsekvent och motsägelsefull samt i vissa fall står i direkt kontrast med existerande fakta. Om det i framtiden visar sig att jag har haft fel i denna uppfattning så måste först ett stort antal frågor besvaras samtidigt som bristerna i kommissionens rapport klaras upp.

Jag kan även vid den tidpunkten säga med stoltet att jag hade en legitim skeptism till den officiella förklaringen och fram tills dess stått för vad jag tror på. Tänk på att om du inget frågar, får du inget veta - eller hur ?

Kort sagt..moralen lär nog inte vara vårt sista problem vid det laget.

Hoppas det hjälpte lite

Posted on: 2008/9/7 12:20

See User information
Quote:

Winston_Smith skrev:

För mig är det som med "elefanten i rummet". Så länge alla står utanför så kan man diskutera teorier hit och dit. Men om man verkligen går in i rummet och tittar, så ser man att elefanten står där. Om man undersöker all tillgänglig information om 9/11, så kommer man fram till det faktum att det var iscensatt. Forumet heter ju VAKEN.se det borde ge en ledtråd till vad det handlar om. Det handlar om att ta sig ur en psykos, orsakad av en förvrängd bild av verkligheten. Och 9/11 är bara en del av den förvrängda bilden. Det är därför 9/11 för många blir startpunkten till att rulla upp och avslöja "den stora konspirationen" mot mänskligheten.

Posted on: 2008/9/7 12:38

See User information
Skulle jag ha fel i det jag tror angående 9/11 skulle jag bli riktigt jävla glad....so its a win win situation.

Posted on: 2008/9/7 13:22

See User information
Vi kan säga så här- Om vi har fel är det fortfarande OK.
Men om du har fel, då är det åt helvete.

Posted on: 2008/9/7 13:56
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
Tänk om månen är gjord av ost?

Posted on: 2008/9/8 0:35
"Now I have become death, the destroyer of worlds"

Anonym
Quote:

Killawife skrev:
Tänk om månen är gjord av ost?
Fan vad glada alla möss skulle bli.

See User information
för att göra det hela svart och vitt.
Tänk om vi har fel?
Ptja, då spelar det ju eg. ingen större roll, det finns ingen "konspiration" och livet går vidare och dessa superstater, dödsläger, orwelliansak sammhälle osv vi så flitigt varnar om inte är annat än vår fantasi, då är det ju no worries.

Men, tänk om du har fel?...

Posted on: 2008/9/8 0:55
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

Anonym
Två möjliga sanningar, inte sant?

1 - Den elfte september var en komplott, iscensatt med hjälp av mycket högt uppsatta personer i den amerikanska ledningen - inblandade: gud vet vilka.

2 - USA:s regering, militärledning, FBI, CIA med flera består av otroligt inkompetenta idioter - totalt utan genomarbetade strukturer för information och försvar, helt utan förmåga att kommunicera eller planera. Centralstyrda av en president som inte kan knyta sina egna skor, än mindre styra ett land.

I båda dessa fallen känns det ju inte särskilt tryggt att veta att dessa människor hanterar världens i särklass mäktigaste militärmakt, disponerar över den absoluta majoriteten av världens fungerande kärnvapen, tillåter sig att närsomhelst angripa vilket land som helst, på vilka premisser som helst samt så totalt präglar hela civilisationens grundvalar vad gäller ekonomi, kommunikation och politik.

Jag vet inte...men det känns som om man måste välja mellan två onda ting, fortfarande måste välja något väldigt dåligt, för att parafrasera lite.

See User information
Om vi har fel... så vad oss anbelangar så kommer man avfärda oss som knäppgökar och ingen skada är skedd, men...
fatum kvartstår:

500000 människor har dött i Irak sedan kriget inleddes. Inga wmd har hittats och inga länkar till Al Qaida har kunnat påvisats. Vad somdäremot är lätt att se med lite nutidsstudier är att
iraqkriget planerades innan 911 och 911 gav ett gäng syniska herrar möjligheten att profiera enormt på förödelsen.

I år har fler amerikanska soldater dött i Afganistan än något av de tidigare 7 åren. Världens mest effektiva underrättelsetjänst har inte lyckats hitta Osama the Ghost och lokalbefolkningen lider oerhört.

I USA har man passat på att införa lagar som skulle få den mest inbitne facist att rådna. Även de fanns på ritbordet innan 911. Med rädslan som intäkt har man tagit friheten som gisslan. Vanliga amerkanare råkar nu illa ut.

Hundratals människor har fängslats på Guantanamo utan rättegång. USAs president har sanktionerat tortyr. Samme president som kom till makten genom stadskupp.

Flyktingar i Sverige och europa knidnappas av CIA, får sina tillgångar frysta och flygs iväg till ett fjärran land för att torteras. När de visar sig vara oskyldiga dumpas de nånstans där de svävar i livsfara.

Så oavsett hur mán vrider på det har 911 gett onda människor förevändningar för att utöka sin makt kontroll och rkedom, samtidigt som de kraftigt destabilserat världen. Har vi rätt är de dessutom mycket onda.

Vem ska jag vara rädd för egentligen? Ingen terrorist har gjort mig illa , men USA klampar bokstavligt talat in i mitt vardagsrum.

Om vi har rätt... Gud nåde oss om vi håller tyst!

/Mordecai- Han som vägrade böja sig för lögnen. (esters bok)

Posted on: 2008/9/11 22:10
"The age of communication means that everyone speaks at the same time" - Justin Sullivan, New Model Army

Anonym
Jag kunde inte låta bli att uppmärksamma det jag uppfattar som logiska kullerbyttor.

Quote:

ance skrev:
Om jag har fel så är rättprocessen manipulerad, alltså den som gick på TV.

Om du har rätt är inte rättprocessen manipulerad, alltså den som gick på TV.

Quote:

Om jag har fel, så har etablissemanget skapat en konspiration, utan att det finns en, som att gräva sin egen grop, i onödan.

Om du har rätt så har inte etablissemanget skapat en konspiration.

Quote:

Om jag har fel, så kommer det ännu ett nytt Perl Harbor, för det har etablissemanget själva sagt att det behövdes.

Om du har rätt så kommer det inte ett nytt Perl Harbor, för det har etablissemanget inte själva sagt att det behövdes.

Det är ibland väldigt svårt att riktigt förstå vad du och andra på detta forum egentligen menar.

Anonym
Zink, har du problem med vad jag tycker o tänker?
Vad tycker du, förutom länkar o vad som sagts i media?

Du behöver förvisso inte säga nåt om jag tänker efter, kan inte bli mindre intresserad av vad som pågår i hövvet på dig.

frid

See User information
Min tur !! Zink, kommentera mitt inlägg nu. Ska bli kul.

Posted on: 2008/9/16 10:26
"All ideologies are idiotic, whether religious or political, for it is conceptual thinking, the conceptual word, which has so unfortunately divided man." - Jiddu Krishnamurti

Anonym
De e inte svårt o se vad Zinkar o annat gör här längre!

Anonym
Quote:

Icehorn skrev:
Välkommen ombord. För mig är frågan mycket lätt att besvara..dock är svaret svårt att uttrycka kortfattat.

Själv utgår jag från påståendet att den officiella förklaringen om 9-11 är bristfällig, inkonsekvent och motsägelsefull samt i vissa fall står i direkt kontrast med existerande fakta. Om det i framtiden visar sig att jag har haft fel i denna uppfattning så måste först ett stort antal frågor besvaras samtidigt som bristerna i kommissionens rapport klaras upp.

Jag kan även vid den tidpunkten säga med stoltet att jag hade en legitim skeptism till den officiella förklaringen och fram tills dess stått för vad jag tror på. Tänk på att om du inget frågar, får du inget veta - eller hur ?

Kort sagt..moralen lär nog inte vara vårt sista problem vid det laget.

Hoppas det hjälpte lite

Att 911 truth sprängteorierna är bristfällig, inkonsekvent och motsägelsefull då de finns flera varianter på allt i dem som vilka sprängämnen som användes, var de fanns, hur mycket av dem som användes o.s.v. och att teorierna ändras och ökas med tiden är de inte anmärkningsvärt?

De första förslaget jag såg var att helikoptrarna runt WTC 1 sköt eller slängde in sprängämnen i WTC 1 för hör och häpna explosioner sades finnas när de var nära. Detta är en idag vad jag kan se helt övergiven teori.

Sedan undrar jag hur jag ska få från en dokumentär som gick förra veckan en scen jag har på min DVD inspelare jag inte sett tidigare från WTC 1 kollapsen där man likt WTC 2 raset ser att en större del av bygganden rasar senare vilket går tvärs emot termit och sprängteorin.

Syns lite grann från denna kamera:

http://www.youtube.com/watch?v=qlYTZtkTbV4

Jag hittade en ännu bättre scen:

http://www.youtube.com/watch?v=kf8wR9PQSPc&feature=related

Ni får titta noga i röken att en del av bygganden rasar senare. Den kamera som var i dokumentären filmande sekvensen på ett ovanligt tydligt sätt.

Edited by zink on 2008/9/16 12:20:19

Anonym
911 truth har kanske fel teorier Zink, men inte jag. Jag vet att tornen sprängdes, hur spelar ingen roll. De e bara o kolla vem som hade möjligheten.

Vill inte ha svar från dig Zink :)

See User information
Quote:

ance skrev:
911 truth har kanske fel teorier Zink, men inte jag. Jag vet att tornen sprängdes, hur spelar ingen roll. De e bara o kolla vem som hade möjligheten.

Vill inte ha svar från dig Zink :)

Hur spelar ju all roll. Hur ska man annars ta dina teorier på allvar?

Posted on: 2008/9/16 12:21
/

See User information
The goal of Truth Deniers is simple:

To create division and to deviate from the obvious reality of the corruption behind 911.

Just the corruption alone SCREAMS so loud many people are still in shock no doubt.

Just the speed of the demolition cannot ever be replicated or explained away according to the laws of physics.

So, deniers simply ALWAYS defend the govt position.

They NEVER admit a govt can be corrupt. Ever.

And what they also do, probably due to either their own insecurity or as possible AGENTS of deception (ie govt employees) is to constantly argue ANY point, no matter how small it is until it becomes the central issue.

Very easily done.

Once we realise the TRUTH of 9-11 we realise the depth of the corruption in society in all levels and this is very alarming for most people.

It DESTROYS their secure picture of the world, society and trust in the fabric of the power elite that they may have seen to be in check and somehow HUMANE.

There is really not much sense in arguing with such people as they either get it or they dont.

there will always be people NEEDING to argue over almost anything in this life, and to a degree, it can be healthy in the right context to hear other sides of the story.

The main difference with 911 is that we have heard the other SIDE since the Oklahoma bombings, we have heard the other side since Pearl Harbour, the Gulf of Tonkin and of course BOTH Trade Center attacks.

So, Truth DENIERS, we KNOW what you mean, we are intelligent people who understand well your arguments, possibly because we "lived" there too, in a trusting world of make believe until the Towers "Fell" and with it the trust (if we EVER had it then either) in media and the power elite.

Posted on: 2008/9/16 12:48
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

See User information
Vilket skitsnack The Lorax...Däremot skulle det mesta i din beskrivning passa rätt bra på truther-rörelsen.

Angående fysik så får du gärna specifikt säga vad det är vi "deniers" inte får att gå ihop. Du säger att tornen föll för snabbt? Hur snabbt BORDE de fallit då? Upp med en alternativ teori och vi kan börja en debatt.

Problemet med dig och många andra är att ni är så otroligt rädda för att diskutera detaljer eftersom ni vet att ni inte har något att komma med på den nivån. Det ni gör då är:

a) Säger att våra bevis är fel och skriker inside-job
b) Hänvisar oss till att kolla på den stora bilden
c) Byter ämne

Att vi tar fasta på detaljer är rätt självklart. Hur ska du t.ex. kunna räkna ut en byggnads kollapsmoment utan att ta hänsyn till detaljer? Det går inte att förklara en byggnads kollaps genom att kolla på ett par youtube-videos. Men detta förstår ni inte, och förkastar alla expertis utom den som passar era löjliga teorier.

Och att det på något sätt skulle räcka med att kolla på ett motiv är ju bara löjligt. För det första är era motiv väldigt vaga på varför USA skulle vilja göra hela den här konspirationen på det sättet som de gjorde den. För det andra så är inte ett motiv bevis på att handlingen verkligen utfördes.

Du kommer förmodligen radera mina inlägg för jag säger ovanstående, men jag sprider bara sanningen. Peace!

Posted on: 2008/9/16 12:56
/

See User information
Ett flertal experter säger att detta var controlled demolition. Alla tre byggnader sägs av experter vara controlled demolition.

Istället för att ifrågasätta truthers oftast helt ideella arbete då våra medier totalt skiter i att göra det arbete som vi kan kräva av dem så ställer sig vissa idioter och gnäller på dem. Vad gör egentligen du för att försvara vår demokrati? Ifrågasätta truthers som faktiskt gör medias och ditt, mitt jobb?? Skitsamma om de ibland har fel och inte alltid drar samma slutsatser som mig själv, men inte fan skulle jag ge mig börja angripa dem, eftersom de gör det arbete som politiker, media totalt skiter i och gör det endast för att försvara våra sköra demokratier.

Om du vill göra någon nytta istället för att gnälla och snacka en massa skit om andra kanske du ska göra din egen research och ge fan i att snacka skit om de som faktiskt gör jobbet åt dig.

Posted on: 2008/9/16 13:08
I don't need no PhD, Cause I'm 10 times smarter than you ever be"

Fahrenheit451

(1) 2 3 4 ... 9 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper