vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Galenskap och knas i skallen!
Bilden av vår värld, hur samhället fungerar, skolor etc, är relativt lika för oss alla, fram till en punkt, då man dyker in i en helt ny värld med alternativ information och lära.

Man har färdiga bilder för det mesta, när man säger militär så dyker en verklighetsbild upp. man ser dess funktion, moral, uppgift mm. Allt finns med i den där bilden, och så gäller även myndigheter, kulturer, polis, religion mm mm mm.

Bilderna har man skapat själv, och dom använder man sig av i livet. När man sitter och diskuterar vissa ämnen, så sitter man igentligen och jämför bilder. Man ser ju olika på saker och ting, man har olika tavlor att jämföra samma ämne med.

Men så händer det nåt. Helt plötsligt börjar dessa bilder försvagas, eller slås bort på grund av att fakta har kommit imellan. Som en stor fläck med bläck lägger sig viss info på fina tavlor man har med sig.

Så länge man har ett bibliotek av omvärlden och sig själv, med bilder och verkligheter så rullar allt på. Men när ämne efter ämne dyker upp, och så har man ingen bild??? Vad händer då? Oro, psykos, förvirring mm. Jag kallar det konspirationspsykos, och den dyker fram när man inte vågar släppa taget om all kontroll, samt att det går för fort.

Har man inget bibliotek själv, som man litar på, vad skall man då lita på?

Att det blir knas är väl inte så konstigt, men hur kommer man ur det?

Stäng av datorn, släng ut tv, sluta läs nyhetsblaskor. Gå ut, ta dig närmare djuren, träd & skog, vattendrag. Det enda du ser där är det enda du behöver bry dig om, se till att få tyst på rösterna, frågorna, låt skallen sluta analysera fram en ny bild bara sådär, det går inte att lägga i en överväxel, det finns ingen genväg.

En fight har startat i skallen och man behöver annan input. Det naturliga, det fria, det välluktande, och nu på hösten lite svala är en bra bro över till det där andra. Vad det nu än är för oss alla, jag vet inte, men man hittar det nog inte liggande i en säng lite halvcrazy, kollande efter nyheter eller nåt.

Svaret på alla frågor efter en konspirationssmäll :) har inte Alex Jones, inte heller David Icke, inte heller Alan Watt osv.

Den som i slutändan sitter med alla svar är en själv, så det är bara fråga om att hitta dit.

Ska gå o bygga fler nya bilder :)

Frid!

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Galenskap och knas i skallen!

See User information
Du talar visa ord, OP.

De riktiga nyheterna börjar när den inre dialogen upphör.
Ett känt faktum sedan oräkneliga generationer.

Frid till dej och dem du älskar.

Posted on: 2008/9/16 12:24
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Tack det samma, flera gånger om!

Frid

See User information
Quote:

ance skrev:
Stäng av datorn, släng ut tv, sluta läs nyhetsblaskor. Gå ut, ta dig närmare djuren, träd & skog, vattendrag. Det enda du ser där är det enda du behöver bry dig om, se till att få tyst på rösterna, frågorna, låt skallen sluta analysera fram en ny bild bara sådär, det går inte att lägga i en överväxel, det finns ingen genväg.

Ja jag gjorde det häromdan, besökte Omberg, Ög, mycket fin natur och intressant geologi. Jag gick en stig i en fantastiskt vacker bokskog, plötsligt står det en skylt där. Jag läser: "Bäckravinen framför dig är en lämning från den senaste istiden". OK, det låter väl rimligt. Sen: "De senaste 2 miljoner åren har vi haft 20 st istider, men vi kan bara se spåren efter den senaste". Men ho ho ho hold it right there! Det står inte "Vi tror att ..." eller nåt sånt, nej det presenteras som fakta.

Överallt, hela tiden, utsätts man för hjärntvätt med Evolutionsteorin. Varenda naturreservat har skyltar med evolutionens tidsskala, man har Darwin-jubileum, man har utställning med den "felande länken" Lucy, FoF har en artikel om "Peking-mannen" m.m. m.m. Evolution är vår tids religion.

Posted on: 2008/9/16 15:04

Anonym
Tjenna miksjo.

En tanke bara, i ett helt naturreservat finns det ofta tusentals kvadratmeter underbar miljö, kan en enda skylt lägga sin skugga över allt det där?

Jag håller förvisso med om att det är lite väl skyltat överallt, men om det står imellan skylten o naturen, så lägger jag nog mer uppmärksamhet på naturen, annars känns det som om skylten betämmer i mitt liv. De e dock bara en bit plåt med lite text på, o den e inte min, så jag bryr mig inte! Tur att den inte fäller frön :)

Skylten tillhör nog den inre dialogen också. Värdet kommer så fort man uppmärksammar den, och ger den tid o tanke.

Frid

See User information
Quote:

ance skrev:
Tjenna miksjo.

En tanke bara, i ett helt naturreservat finns det ofta tusentals kvadratmeter underbar miljö, kan en enda skylt lägga sin skugga över allt det där?

Nej då, jag kan ignorera det. Det är bara det att evolution är min stora "hang-up" just nu. Så fort jag hör någon säga "För miljoner år sedan så ...." eller "I förhistorisk tid så ..." så reser sig nackhåren för då vet jag att något bullshit kommer härnäst. Jag vill påstå att om man gör sig fri från evolutionsteorin betyder det mer än att avslöja alla andra konspirationer tillsammans.

Posted on: 2008/9/16 15:37

Anonym
Jag får hålla med dig, historien vi har programerats med är helt och hållet felaktig, allrahelst när man backar bandet nåra tusen o miljoner år.

Knepet med historia tycker jag är, man behöver inte tänka när man hör nåt, känn bara, det kommer en varm våg när det är rätt, en kall när det är fel. Instrumentet i detta fall kroppen, behöver förvisso vara bortkopplad i den bemärkelsen att den inte får bestämma eller tycka nåt, över huvud taget!

Den inre rösten säger ofta saker som kan verka klokt, som man kan tro på, men "det inre" som bara förstår, förstår allt. Man vet helt plötsligt (insikt).
Som att återställa DNA:t (öppna den dörren igen)

Man kommer ju slut till insikt med saker o ting, trevligt ord!

Frid!

See User information
Visa ord ance!

Tyvärr väljer inte alla att titta inom sig själva, då får vi som ser försöka leda dem till en sanningen närmare den riktiga sanningen och inte sanningen som presenterars inom Matrix...

fred och mycket kärlek!!!

Posted on: 2008/9/16 18:54

Anonym
Så sant så, allt har sin tid,

frid vare med dig seilon.

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper