Vakencorner
|
Re: Galenskap och knas i skallen!
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Du talar visa ord, OP.
De riktiga nyheterna börjar när den inre dialogen upphör. Ett känt faktum sedan oräkneliga generationer. Frid till dej och dem du älskar.
Posted on: 2008/9/16 12:24
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Tack det samma, flera gånger om!
Frid |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Ja jag gjorde det häromdan, besökte Omberg, Ög, mycket fin natur och intressant geologi. Jag gick en stig i en fantastiskt vacker bokskog, plötsligt står det en skylt där. Jag läser: "Bäckravinen framför dig är en lämning från den senaste istiden". OK, det låter väl rimligt. Sen: "De senaste 2 miljoner åren har vi haft 20 st istider, men vi kan bara se spåren efter den senaste". Men ho ho ho hold it right there! Det står inte "Vi tror att ..." eller nåt sånt, nej det presenteras som fakta. Överallt, hela tiden, utsätts man för hjärntvätt med Evolutionsteorin. Varenda naturreservat har skyltar med evolutionens tidsskala, man har Darwin-jubileum, man har utställning med den "felande länken" Lucy, FoF har en artikel om "Peking-mannen" m.m. m.m. Evolution är vår tids religion.
Posted on: 2008/9/16 15:04
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Tjenna miksjo.
En tanke bara, i ett helt naturreservat finns det ofta tusentals kvadratmeter underbar miljö, kan en enda skylt lägga sin skugga över allt det där? Jag håller förvisso med om att det är lite väl skyltat överallt, men om det står imellan skylten o naturen, så lägger jag nog mer uppmärksamhet på naturen, annars känns det som om skylten betämmer i mitt liv. De e dock bara en bit plåt med lite text på, o den e inte min, så jag bryr mig inte! Tur att den inte fäller frön :) Skylten tillhör nog den inre dialogen också. Värdet kommer så fort man uppmärksammar den, och ger den tid o tanke. Frid |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Nej då, jag kan ignorera det. Det är bara det att evolution är min stora "hang-up" just nu. Så fort jag hör någon säga "För miljoner år sedan så ...." eller "I förhistorisk tid så ..." så reser sig nackhåren för då vet jag att något bullshit kommer härnäst. Jag vill påstå att om man gör sig fri från evolutionsteorin betyder det mer än att avslöja alla andra konspirationer tillsammans.
Posted on: 2008/9/16 15:37
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Jag får hålla med dig, historien vi har programerats med är helt och hållet felaktig, allrahelst när man backar bandet nåra tusen o miljoner år.
Knepet med historia tycker jag är, man behöver inte tänka när man hör nåt, känn bara, det kommer en varm våg när det är rätt, en kall när det är fel. Instrumentet i detta fall kroppen, behöver förvisso vara bortkopplad i den bemärkelsen att den inte får bestämma eller tycka nåt, över huvud taget! Den inre rösten säger ofta saker som kan verka klokt, som man kan tro på, men "det inre" som bara förstår, förstår allt. Man vet helt plötsligt (insikt). Som att återställa DNA:t (öppna den dörren igen) Man kommer ju slut till insikt med saker o ting, trevligt ord! Frid! |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Visa ord ance!
Tyvärr väljer inte alla att titta inom sig själva, då får vi som ser försöka leda dem till en sanningen närmare den riktiga sanningen och inte sanningen som presenterars inom Matrix... fred och mycket kärlek!!!
Posted on: 2008/9/16 18:54
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Så sant så, allt har sin tid,
frid vare med dig seilon. |
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login