vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 ... 6 7 8 (9) 10 »

Re: BBC inleder diskussion om WTC 7

See User information
Quote:

The Lorax skrev:
While Twoofer avoids my questions, Twoofer can look at this little documentary on how people conform to authority and the dangers it poses.
http://www.youtube.com/watch?v=-tXPIf ... .com/psychology-wtc7.html

Nej tack

Posted on: 2008/8/25 19:08
/
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Quote:

Twoofer skrev:
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Quote:
Well, jag hatar det mesta med USA

Sen är du där och hatar igen. Jag älskar USA och allt de en gång stod för dock ogillar jag deras korrupta styre som de dessutom tvingat på hela omvärlden.

Vem har sagt att jag inte tyckte om vad de en gång stod för? Det handlar om att jag inte gillar den nuvarande regeringen. Får jag inte ha denna åsikt?

Det framgick inte så väl. "Det mesta" tolkar inte jag som regeringen. Dessutom tror jag att i detta fall handlar det endast om att försöka rentvå sig från mitt konstaterande om din politiska hemvist. Standardförsvar det med, av folk från höger då man kommer på dem.

När jag säger USA så menar jag regeringen. Det är möjligt det var oklart, isf ber jag om ursäkt.

Nej, däremot har jag väl rätt att försvara mig när du gör helt felaktiga påhopp?

Okej, nu börjar jag bli trött på dig. Om du kollat på min profil har där ståt Socialdemokrat väldigt länge. Jag tillhör alltså det vänstra blocket. Jag gillar inte högerns politik alls. Så sluta nu med dina löjliga analyser av folk och återvänd till debatten.

Posted on: 2008/8/25 19:11
/
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Se där, sosse. Placerar jag direkt i högerfållan. Var länge sen de hade en enda "vänstertanke" där. Högerparti från början till slut. Kom igen när de börjar prata om starka fackförbund, arbetarrörelse, kortare arbetstider osv... Vad pratar de om idag, ekonomi, tillväxt, mer arbete, längre arbetstider, producera, konsumera, affärer, marknad...

Posted on: 2008/8/25 19:25

See User information
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Se där, sosse. Placerar jag direkt i högerfållan. Var länge sen de hade en enda "vänstertanke" där. Högerparti från början till slut.

Placera det vart du vill. Det är en subjektiv bedömning. Officiellt sett anses de vara vänster.

EDIT: De går mer åt högerhållet, ja, men de är fortfarande på den vänstra sidan.

Posted on: 2008/8/25 19:32
/

See User information
Officiellt anses mycket vara som det ska vara. Propagandan har gjort sin verkan och sosseröstarna går fortfarande omkring och tror att de röstar på ett parti som tänker på oss vanliga människor.

Posted on: 2008/8/25 19:36

See User information
Vi har ju olika åsikter om saker bevisligen. Jag tycker Socialdemokraterna står kvar på vänstra sidan, du tycker det ej. Nu kan vi sluta med denna diskussionen, som otroligt nog, hamnat mitt i en diskussion om wtc7 :)

Posted on: 2008/8/25 19:49
/

See User information
Okej.. OT som sagt.. Fast jag anser ändå att man måste lägga in hela bilden av hur världen ser ut för att förstå vad 9/11 handlar om. Man bör förstå vad CIA är? Man bör förstå vad media idag är? Man bör första hur makt fungerar och vilka verktyg de använder. Dessutom gör man det bäst om man kastar av sig sina ideologiska och/eller religiösa filter.

Sosseindoktrinerade jantesverige har en helt annan syn på staten än vad som jag mött på många andra ställen. Ifrågasättande är så pass mycket svårare för oss än vad det t.ex. är i USA och det tror jag endast har med vår uppfostran att göra. Staten har fingrat i och tagit ansvar för allt vilket skadat våra objektiva omdömen.

Posted on: 2008/8/25 20:20

See User information
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Okej.. OT som sagt.. Fast jag anser ändå att man måste lägga in hela bilden av hur världen ser ut för att förstå vad 9/11 handlar om. Man bör förstå vad CIA är? Man bör förstå vad media idag är? Man bör första hur makt fungerar och vilka verktyg de använder. Dessutom gör man det bäst om man kastar av sig sina ideologiska och/eller religiösa filter.

Sosseindoktrinerade jantesverige har en helt annan syn på staten än vad som jag mött på många andra ställen. Ifrågasättande är så pass mycket svårare för oss än vad det t.ex. är i USA och det tror jag endast har med vår uppfostran att göra. Staten har fingrat i och tagit ansvar för allt vilket skadat våra objektiva omdömen.

Ja och nej. Vissa element i 911-händelsen går att undersöka utan kunskap om CIA etc. T.ex. kollapserna. Vissa andra, t.ex. kaparna, bin laden och andra saker, bör man läsa inför.

Sen kan jag bara tala för mig själv, men jag blandar inte in mina politiska/ideologiska tankar när jag diskuterar då jag tycker det är irrelevant. Men det finns säkert folk som baserar sina argument enligt sin politiska övertygelse.

Posted on: 2008/8/25 20:34
/

See User information
Quote:
Ja och nej. Vissa element i 911-händelsen går att undersöka utan kunskap om CIA etc. T.ex. kollapserna. Vissa andra, t.ex. kaparna, bin laden och andra saker, bör man läsa inför.

Nej, du kan inte lita på någon. Allt kan vara lögn och fabrikationer och du behöver använda dig av dina tidigare kunskaper i en rad olika ämnen för att öht kunna få någon som helst klarhet i en händelse av en sådan kaliber. Har du ett med ett korrumperat etablissemang att göra så går det inte att lita på en enda källa som har den minsta lilla anknytning till detta etablissemang. Sovjet, Kina, Nazityskland är tre exempel på det.

Posted on: 2008/8/25 20:47

See User information
Kalla mig naiv, men jag anser att man kan lita på väldigt många, inkl NIST :)

Posted on: 2008/8/25 20:51
/

See User information
Jag sätter min tilltro till människor som inte har så uppenbara motiv som NIST har. Ögonvittnen, vanliga människor, är starkare och tryggare kort, folk som tar stora risker är också starkare kort i min värld. Dessutom är gruppen arkitekter/ingengörer som går emot den officiella konspirationsteorin större än den som stödjer den. Det är bara en handfull som stödjer den.

Posted on: 2008/8/25 21:07

See User information
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Jag sätter min tilltro till människor som inte har så uppenbara motiv som NIST har. Ögonvittnen, vanliga människor, är starkare och tryggare kort, folk som tar stora risker är också starkare kort i min värld. Dessutom är gruppen arkitekter/ingengörer som går emot den officiella konspirationsteorin större än den som stödjer den. Det är bara en handfull som stödjer den.

Du säger att NIST har uppenbara motiv, och jag tyder det som att de vill dölja vad som igentligen hände. Detta är helt din egen uppfattning av NIST, och även fast du tycker den är uppenbar så gör det den inte sann.

Du menar på att man kan alltid prioritera ögonvittnen framför experter?

Förövrigt, om vi nu är inne på ögonvittnen, vad sägs om alla ögonvittnen som sa att 7an brann väldigt mycket, något som konspirationsteoretiker ofta nekar till?

Det där sista skulle jag veta var du fått ifrån. Finns det någon statistik?

Posted on: 2008/8/25 21:43
/

See User information
Nu är du bra naiv. NIST är en del av samma etablissemang, det räcker.

Jag säger inte att "dina" vittnen har fel, men eftersom vi har med en kriminell och totalt korrumperad regim att göra så får man helt enkelt väga in det. Det går det att köpa vittnen och köpa tystnad. De faktorerna behöver du inte ta hänsyn till om du lyssnar på ett vittne som säger emot etablissemanget.

Alltså, tänk själv. Dra dina slutsater, nöj dig inte med NIST, Alex Jones eller vad fan som helst. Ta reda på vad det är du har att göra med och det innebär en djävla massa research om du inte tidigare insett vad en korrumperad regering innebär.

Mina egna främsta källor är John Pilger och Noam Chomsky. Där har du en bra start.

Posted on: 2008/8/25 21:53

See User information
Twoofer är TYPEXEMPLET på de som oftast gnäller mest på de som har "konspirationsteorier"!!

Dessa personer är oftast också de som studerat MINST.

Att han är Socialdemokrat säger väl det mesta om denna oerhört naive och historiskt okunnige person.

Posted on: 2008/8/27 14:57

See User information
Väldigt OT, men sossarna är fan värst. Borgarna vet man ung. var man har i allafall.
Kan väl säga att en gång låg mina sympatier rätt så nära socialdemokraterna, men det var innan jag insåg att de är de främsta som ligger bakom denna indoktrinering och att förljuga historia. Nämner de öht arbetarrörelsen i skolan. Sossarna gjorde tyvärr politik av denna rörelse och det är precis det som tog bort den kraft vi en gång hade.

Posted on: 2008/8/27 15:11

See User information
Båda två, sluta gå offtopic. Och bennybear, sluta med dina patetiska personangrepp.

Posted on: 2008/8/27 15:34
/

See User information
Quote:

Twoofer skrev:
Båda två, sluta gå offtopic. Och bennybear, sluta med dina patetiska personangrepp.

Kalla det vad du vill. Jag säger bara sannaingen!

"Truth hurts" för den som överhuvudtaget HAR ett samvete. De flesta psykopater har det inte.

Posted on: 2008/8/27 15:52

See User information
Quote:

bennybear skrev:
Quote:

Twoofer skrev:

"Truth hurts" för den som överhuvudtaget HAR ett samvete. De flesta psykopater har det inte.

Möjligt att du säger "sannaingen". Däremot säger du inte "sanningen". Och förövrigt, om du inte kan hålla dig till topic så borde du inte skriva i tråden överhuvudtaget.

Posted on: 2008/8/27 16:20
/

See User information
Quote:

Twoofer skrev:
Quote:

bennybear skrev:
Quote:

Twoofer skrev:

Möjligt att du säger "sannaingen". Däremot säger du inte "sanningen". Och förövrigt, om du inte kan hålla dig till topic så borde du inte skriva i tråden överhuvudtaget.

Time waster.

Thats your agenda here. Always.

I exposed you exposing yourself and your opinions here cannot be trusted as you are CONSPIRING ; )

Lite exempel här:
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=98984#forumpost98984

Posted on: 2008/8/27 16:43
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

See User information
För att återgå till trådens ämne så sänds BBC:s dokumentär om WTC 7 i SVT2 på söndag kl 22, för er som inte redan sett den.

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d ... =puff_1233977&lpos=lasMer

Posted on: 2008/9/5 17:56

See User information
Quote:

zpz2 skrev:
För att återgå till trådens ämne så sänds BBC:s dokumentär om WTC 7 i SVT2 på söndag kl 22, för er som inte redan sett den.

Trevligt! Den är absolut sevärd

Posted on: 2008/9/5 18:09
/

See User information
Quote:

Twoofer skrev:
Quote:

zpz2 skrev:

Ja visst, undrar om dom tar upp sin anka där då?

För objektiviten menar jag......

Posted on: 2008/9/5 18:12
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
Quote:

gaston skrev:
Quote:

Twoofer skrev:
Quote:

zpz2 skrev:

Ja visst, undrar om dom tar upp sin anka där då?

För objektiviten menar jag......

japp, visades precis.

Posted on: 2008/9/7 20:23

See User information
Barry Jennings Key Witness to WTC 7 Explosions Dead at 53

Emergency coordinator and 9/11 witness Barry Jennings has passed away with controversy about WTC7 still hot– as the BBC hit piece and NIST report have been released to counter Jennings’ exclusive testimony of explosions inside Building 7

http://www.youtube.com/watch?v=kRaKHq2dfCI

http://www. infowars. com/?p=4602

Posted on: 2008/9/17 5:46
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

« 1 ... 6 7 8 (9) 10 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper