vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »


Anonym
Fotografera dina chemtrails(men helst planen!) OBS! Fototråd!
#1
Jag vill verkligen, verkligen inte tro på chemtrails. För det första så gör storleken på projektet det mycket svårt att dölja o därmed otroligt. Militärer kanske håller truten men sen kommer den långa kedjan av civilister som kan skvallra. Det måste ju ändå till många plan, mycket aerosoler, forskare som kan hitta spåren osv.

Men...
Jag tänkte för några år sedan att det var fan vad de flyger över Göteborg numera. Då var det bara olycksrisken som oroade mig. Sen började jag fundera på om det var ett bevakningsprogram. Sen fick jag höra om chemtrails.
Att kondenssligorna över Gbg har ökat behöver vi inte diskutera, det har blivit som en flygmotorväg. Vad de innehåller eller om det bara är vanliga kondensslingor vet inte heller, så det behöver vi inte heller diskutera.

Vad vi däremot behöver göra är att dokumentera svenska chemtrails. Personligen har jag bara en billig digitalkamera men av 2004 medlemmar måste någon ha en bra kamera, kanske t o m bra bilder. Helst av allt bilder på planet, där det tydligt framgår att det inte handlar om utsläpp från motorerna. Ta bilder, gamla som nya, posta dem med relavant info om tid o plats. Tack så mycket!

Ps. Snälla, snälla, snälla, posta inga inlägg utan egna, svenska bilder. Vill du diskutera chemtrails eller visa bilder från nätet, ta en befintlig tråd eller starta en ny. Ds.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Fotografera dina chemtrails(men helst planen!) OBS! Fototråd!
#2


See User information
Tråden känns lite slow så jag hoppas inte du tar illa upp om jag länkar till den här tråden på g-kraft som handlar om precis det du frågar efter. (dvs identifierade plan och strimmor fotograferade över sverige)
http://www.g-kraft.com/forum/viewtopi ... &st=0&sk=t&sd=a&start=990

Posted on: 2008/9/28 13:01
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Fotografera dina chemtrails(men helst planen!) OBS! Fototråd!
#3
För att komma nära nog, på billigaste vis är en tubkikare av något slag, för en tuselapp. Sen så behöver man en digitalkamera för 1500 spänn eller liknande, som passar ihop med tubkikaren. Alltså, linsen på digitalkameran skall passa någolunda ihop med kikoptiken på tubkikaren. Jag har märkt att det funkar med vissa kameror utan att ställa om nåt, automatik duger, men andra kan o andra sidan inte visa nåt klokt eller skärpt alls. Skulle nog snacka med personen som säljer kameran, o tala om vad man skall göra, zooma som bara den :)

OBS, gör en provisorisk sammansättning av dessa, kartong och gaffa/silver tejp, spelar ingen roll. Det går i alla fall inte att hålla kameran imot tubkikaren o förvänta sig att det blir skarpa bilder, dom bör sitta ihop på nåt sätt.

Jag testade med en mässingtubkikare från ghettot i Indien, och en skräpkamera ala digitalt missöde, o de fungerade faktiskt bättre än en kikare. :)

frid

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Fotografera dina chemtrails(men helst planen!) OBS! Fototråd!
#4


See User information

Posted on: 2008/9/28 13:22
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Fotografera dina chemtrails(men helst planen!) OBS! Fototråd!
#5


See User information

Posted on: 2008/9/28 14:21
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Fotografera dina chemtrails(men helst planen!) OBS! Fototråd!
#6


See User information
Här är några bilder från västra mälardalen i våras.

http://gryningensljus.blogspot.com/20 ... mla-kort-jag-hittade.html

Posted on: 2008/9/28 16:34
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Fotografera dina chemtrails(men helst planen!) OBS! Fototråd!
#7


See User information
Lägger länk här också,
http://www.chemtrails.moonfruit.com/# ... dag26september/4531096470

finns mer att kolla på den sidan

Posted on: 2008/9/28 17:07
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Fotografera dina chemtrails(men helst planen!) OBS! Fototråd!
#8


See User information
Quote:

Despierto skrev:
Ps. Snälla, snälla, snälla, posta inga inlägg utan egna, svenska bilder. Vill du diskutera chemtrails eller visa bilder från nätet, ta en befintlig tråd eller starta en ny. Ds..
Du har inte ett enda foto som du har fotat själv å vill att andra skall göra jobbet,,,

ps.Snälla, snälla, snälla det finns redan trådar med dessa foto du efterlyser...men du vill liggga överst jag,jag ,jag.
varför det är det ditt ego?Så stort?:)(OBS foto tråd)???

Ser du vad du säger;;Att kondenssligorna över Gbg har ökat behöver vi inte diskutera, det har blivit som en flygmotorväg. Vad de innehåller eller om det bara är vanliga kondensslingor vet inte heller, så det behöver vi inte heller diskutera.

Så jogga ut då:::)När man aktivt söker ,finner man det sökta.
När man kopplar av det man söker kommer det som är anpassat.

Posted on: 2008/9/28 17:19

Edited by sale on 2008/9/28 17:37:07
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Fotografera dina chemtrails(men helst planen!) OBS! Fototråd!
#9


See User information
Vad är själva grejen med dessa kort - vad är det de syftar på?

Posted on: 2008/10/12 11:45
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ta DeT LuGNT DeT LöSeR SiG

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Fotografera dina chemtrails(men helst planen!) OBS! Fototråd!
#10


See User information
Kemisk krigföring!

Posted on: 2008/10/12 16:28
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Fotografera dina chemtrails(men helst planen!) OBS! Fototråd!
#11


See User information

Posted on: 2008/10/12 17:53
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Fotografera dina chemtrails(men helst planen!) OBS! Fototråd!
#12


See User information
Sorry inga kort - ni får fantisera - Men runtomkring karlskoga är det vanligt med ovanlöiga sträck i himmelen. Jag hade kort på dem - bara för att de var så konstiga - men det var långt innan jag såg denna tråd.
Men här händer det ivf att planen cirkulerar och skapar stora ringar kring skogarna i stadens utkant.

Jag har hört en massa otrevliga saker om detta - men hur kan man veta vad som är vad - och att det inte bara är kondens?

Posted on: 2008/10/14 8:35
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ta DeT LuGNT DeT LöSeR SiG

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Fotografera dina chemtrails(men helst planen!) OBS! Fototråd!
#13


See User information
hehe cirkulerar. Det lär ju inte vara några vanliga passagerar plan som gör det. Du måste ta kort på det.

Posted on: 2008/10/14 19:15
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Fotografera dina chemtrails(men helst planen!) OBS! Fototråd!
#14


See User information
Grejjen är att Karlskoga är ju Sveriges VapenMecka... Så det är deffenetivt inga vanliga plan..
Men korten är dock borttagna... men jag får la ta nya kort nästa gång... nu vet jag ju var jag skall lägga upp dem ivf.

Posted on: 2008/10/15 11:07
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ta DeT LuGNT DeT LöSeR SiG

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Fotografera dina chemtrails(men helst planen!) OBS! Fototråd!
#15


See User information
Några chemtrails som låg snyggt i rad längs Götgatan i Stockholm.

Resized Image

Posted on: 2009/5/13 20:32
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Fotografera dina chemtrails(men helst planen!) OBS! Fototråd!
#16


See User information
Lyfter.

Posted on: 2009/6/9 21:35
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Fotografera dina chemtrails(men helst planen!) OBS! Fototråd!
#17
Finns det någon fotokunnig som vet om vi på något sätt kan ordna så att vi kan fota planen i detalj?

Super objektiv linser??

Det är på tiden att vi spårar ner dessa plan och letar upp deras namn och nummer, emblem ..

Kan vi bara zooma in dom lär vi direkt kunna avgöra.

Då lär det inte vara några problem och sprida detta till alla.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Fotografera dina chemtrails(men helst planen!) OBS! Fototråd!
#18


See User information
Billigaste systemkameran (olympus t.ex), ett tamron eller sigma objektiv på 300 milimeter samt en teleconverter, sigma har en x2, blir ca: 600mm totalt då.

Olympus E-420 eller E-520 + Sigma 28-300 t.ex.

Kamera:
https://www.inet.se/kamera---foto/digi ... -e-520-kamerahus/6210003/

https://www.inet.se/kamera---foto/digi ... -1000d-kamerahus/6201446/

Objektiv:
http://www.webhallen.com/prod.php?id=48281&ref=Prisjakt

Olympus converter:
http://www.japanphoto.se/product/obje ... telekonverter-2-0x-ec-20/

Allt i ett:
http://www.japanphoto.se/product/digi ... lkamera-powershot-sx1-is/

Ovanstående kamera har 20x zoom, och relativt bra skärpa så det går att förstora upp lite.

Skulle dock rek en digital system. Dom flesta grejjer finns att få tag på begagnat. Kolla bara hur många bilder som är tagna med kameran. En normal system fixar upp till 75000 bilder typ...

Frid

Edit: Om man jämför bilder och kameror så ser man att system digital är så mycket bättre... http://photos.mepprograms.org/#0.18

Kolla den här: http://photos.mepprograms.org/#0.34 Som inte är tagen med en digital system, massor med grynigheter. Går inte att förstora så mycket då...

Dom sista 6-7 bilderna i galleriet är tagna med blandade digitala, dom innan med en canon eos 40d

Minolta DImage 7: http://photos.mepprograms.org/#0.25
Också väldigt grynigt, näst intill onödigt att förstora :)

Vad som är vad, och vad som är skit o pankaka:
http://www.dpreview.com/

Frid igen

Posted on: 2009/6/10 0:09

Edited by iwarrior on 2009/6/10 0:32:56
Edited by iwarrior on 2009/6/10 0:36:08
Edited by iwarrior on 2009/6/10 0:37:22
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Fotografera dina chemtrails(men helst planen!) OBS! Fototråd!
#19


See User information
Testbild 125mm

Resized Image


med 600 mm objektiv så kan man förmodligen se om det är upptaget på dass eller inte :)

Frid

Posted on: 2009/6/10 2:30
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Fotografera dina chemtrails(men helst planen!) OBS! Fototråd!
#20


See User information
Har har just nu denna i min hand(den laddas)så jag vet inte om den är så bra ,som din zoom återstår att se:)Men filmas i HD skall jag göra,återkommer med resultatet senare.

sony

Posted on: 2009/6/10 20:13
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Fotografera dina chemtrails(men helst planen!) OBS! Fototråd!
#21


See User information
Det där funkar bättre än 125mm, 125 blir ca 7x förstoring. Planet flög på låg höjd, och var på g uppåt, uppskattnngsvis 15000 fot.

12 megapixlar i fotoläge (på sonny´n) gör ju det möjligt att använda lite digital zoom också.

Blire en dokumentär om chemtrails ala sale i morrn nu eller? :)

Frid

Posted on: 2009/6/10 23:33
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Fotografera dina chemtrails(men helst planen!) OBS! Fototråd!
#22


See User information
Kan du se bultarna på planet ere bra
eller det som sprutar hallå,
fixera mera.
film hade vatt bra åsse

Posted on: 2009/6/11 0:14
Have guitar, will travell
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Fotografera dina chemtrails(men helst planen!) OBS! Fototråd!
#23


See User information
Videofilm men vanligkamera, kanske intressant.

Chemtrails over Sweden, Malmoe, 2009-06-25
http://www.youtube.com/watch?v=Gf_Owk07A0E

Chemtrals, Halo syns runt solen
http://www.youtube.com/watch?v=7HgFUpSmHD4

Posted on: 2009/6/25 11:48

Edited by jin83 on 2009/6/25 12:05:06
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Fotografera dina chemtrails(men helst planen!) OBS! Fototråd!
#24


See User information
Bilder tagna i Lerum, 2 mil utanför Göteborg, 28/6, ca 8.30-9.30. Var på väg hem från flickvännen när jag såg dessa chemtrails över himlen. Skyndade mig hem och hämtade kameran. Kan noteras att planen jag såg inte hördes ... För långt upp antar jag? (Ber om ursäkt bör skiten på linsen)

Resized Image
Spåret till vänster gjordes strax innan bilderna togs. Verkar som alla börjar på samma längd och ju längre åt höger desto äldre spår.

Resized Image
Den innan molnklara sommarhimlen är nu täckt av trails.

Resized Image
Bildar ett X.

Resized Image
Ett till plan dyker upp.

Resized Image
Planet närmare.

Resized Image
Ett annat plan dyker upp och korsar linjerna.

Resized Image
Zorro ;)

Resized Image
Detta planet följdes av något svart.

Resized Image
Denna bild visar det svarta spåret tydligare.

Resized Image
Pillade med kontrasten för att förtydliga det svarta spåret.

Resized Image
Plan/planet fortsätter att lägga grid-mönster över Lerum.

Resized Image
Gå tillbaks till andra bilden och jämför. "Molnen" har börjat sprida sig och jag drar mig hemmåt ...

Posted on: 2009/6/28 11:50
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
23 user(s) are online (23 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 23

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS