vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 (3)


Re: Alex Jones, den mest korkade idag!
#49


See User information
Quote:

Twoofer skrev:
Quote:

Despertando skrev:
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Inte kasta sten i glashus. MSM reportrar är ofta värre en den gode Alex. Och om jag inte minns fel så brukar inte debunkare gnälla på deras beteende.

Jag har bara sett en enda msm-reporter åt det hållet. HardLinekillen när han intervjuade ETAs politiska talesman. Men det var inte alls lika illa, inte ens nära egentligen.

En annan grej som jag inte riktigt vet hur jag ska formulera... Jag tycker verkligen inte man ska hoppa på varandra för attribut av något slag. Med detta sagt, borde inte ett fetto med tunt hår, fula kläder, bonnig dialekt och en oförmåga att hålla sig från att med jämna mellarum få utbrott som gör att han både ser ut som o låter som någon som rymt från Gökboet vara mån om att debatten inte handlar om t ex utseende eller hur man låter?


Man tycker ju det. Dock så är det klart som natten att Alex Jones har ett enormt ego. Han är ju i princip en förebild inom alla områden enligt honom själv.


På samma sätt som Lennart Hyland refererade en match eller Arne Hägerfors eller vem fan nån vill , så är det bara kommentarer av ett skeende som väljs att precenteras på olika sätt.
Det vi hör eller ser kan inte tolkas på annat sätt.

Posted on: 2008/10/18 2:27
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Alex Jones, den mest korkade idag!
#50


See User information
Jag har sett en och annan som önskat livet ur "konspirationsteoretiker" och liknande. Ännu har jag inte sett Alex sjunka så lågt och det tror jag inte han kommer att göra heller.

Posted on: 2008/10/18 2:39
I don't need no PhD, Cause I'm 10 times smarter than you ever be"


Fahrenheit451
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Alex Jones, den mest korkade idag!
#51


See User information
AJ har haft fria händer en lång tid men den här gången lär han inse att han måste skärpa sig. Han kan tramsa bort det i ett par dagar men till slut märker även han motståndet.

Posted on: 2008/10/18 9:50
Bruna skjortor och hakkors tillhör 40-talet. Dagens nazister har slips och kavaj...
http://www.peakoil.com/
http://technocracy.org/
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Alex Jones, den mest korkade idag!
#52


See User information
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Jag har sett en och annan som önskat livet ur "konspirationsteoretiker" och liknande. Ännu har jag inte sett Alex sjunka så lågt och det tror jag inte han kommer att göra heller.


Har jag inte heller sett. Dock finns det flera truthers som gått ihop och föreslagit att man ska genomföra en väpnad revolution. Detta står dock inte Alex för vilket självklart är bra.

Posted on: 2008/10/18 10:56
/
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Alex Jones, den mest korkade idag!
#53


See User information
Quote:

Twoofer skrev:
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Jag har sett en och annan som önskat livet ur "konspirationsteoretiker" och liknande. Ännu har jag inte sett Alex sjunka så lågt och det tror jag inte han kommer att göra heller.


Har jag inte heller sett. Dock finns det flera truthers som gått ihop och föreslagit att man ska genomföra en väpnad revolution. Detta står dock inte Alex för vilket självklart är bra.


Nu var det väl MSM reportrar jag menade. Trodde du sett vad bl.a. Fox, Bush-administrationens egen kanal håller på dem.

Förtryck skapar revolutioner och amerikaner är ett förtryckt folk.

Posted on: 2008/10/18 11:50
I don't need no PhD, Cause I'm 10 times smarter than you ever be"


Fahrenheit451
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Alex Jones, den mest korkade idag!
#54


See User information
Jag antar att du menar han som sa att han skulle betala någon ifall de sköt Mark Dice i en skog eller något. Väldigt lågt indeed. Han bad dock om ursäkt.

På vilket sätt är folket i USA förtryckta? De har fortfarande möjligheten att säga precis vad de vill, de får demostrera hur mycket de vill, de får ha radioshower där de hårt kritiserar Bush-regimen.

Posted on: 2008/10/18 12:57
/
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Alex Jones, den mest korkade idag!
#55


See User information
The Patriot act och The Homeland security act. Två tydliga bevis på detta förtryck. Och det finns gott om fler.

Yttrandefrihet har dessutom naggats i kanten redan. Man skickar bl.a. provokatörer till demonstrationer för att sedan slå ner på demonstranter och kunna låsa in dem. Anti-war förespråkare har fått sparken från sina TV-kanaler för att de för fram ett antikrigs- budskap.. Polisen går in folks hem utan egentlig anledning och bär iväg dem.. Tips, läs lite på Ron Paul relaterade sidor och man får en ganska bra bild.

Posted on: 2008/10/18 14:30
I don't need no PhD, Cause I'm 10 times smarter than you ever be"


Fahrenheit451
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Alex Jones, den mest korkade idag!
#56


See User information
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
The Patriot act och The Homeland security act. Två tydliga bevis på detta förtryck. Och det finns gott om fler.

Yttrandefrihet har dessutom naggats i kanten redan. Man skickar bl.a. provokatörer till demonstrationer för att sedan slå ner på demonstranter och kunna låsa in dem. Anti-war förespråkare har fått sparken från sina TV-kanaler för att de för fram ett antikrigs- budskap.. Polisen går in folks hem utan egentlig anledning och bär iväg dem.. Tips, läs lite på Ron Paul relaterade sidor och man får en ganska bra bild.


Kan hålla med till viss grad. Dock vet jag inte om man kan kalla avlyssning förtryck.

Ang. yttrandefriheten så är den knappast borta. Visst, det finns exempel, men du ser ju själv hur "truthers" får snacka hur mycket de vill. Ett exempel är ju hur man på 11 september får stå på Ground Zero och säga att det var ett "inside-job". Detta kan ju för vissa t.o.m. räknas som en provokation, men endå händer inget med dessa personer.

Slutligen så kan jag dock säga att jag avskyr polisväsendet i USA. Vad jag hört och sett är det hemskt hur de håller på. Dock är USA fortfarande relativt fritt jämnfört med majoriteten av världens länder.

Posted on: 2008/10/18 17:26
/
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Alex Jones, den mest korkade idag!
#57


See User information
Quote:

Twoofer skrev:
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
The Patriot act och The Homeland security act. Två tydliga bevis på detta förtryck. Och det finns gott om fler.

Yttrandefrihet har dessutom naggats i kanten redan. Man skickar bl.a. provokatörer till demonstrationer för att sedan slå ner på demonstranter och kunna låsa in dem. Anti-war förespråkare har fått sparken från sina TV-kanaler för att de för fram ett antikrigs- budskap.. Polisen går in folks hem utan egentlig anledning och bär iväg dem.. Tips, läs lite på Ron Paul relaterade sidor och man får en ganska bra bild.


Kan hålla med till viss grad. Dock vet jag inte om man kan kalla avlyssning förtryck.

Ang. yttrandefriheten så är den knappast borta. Visst, det finns exempel, men du ser ju själv hur "truthers" får snacka hur mycket de vill. Ett exempel är ju hur man på 11 september får stå på Ground Zero och säga att det var ett "inside-job". Detta kan ju för vissa t.o.m. räknas som en provokation, men endå händer inget med dessa personer.

Slutligen så kan jag dock säga att jag avskyr polisväsendet i USA. Vad jag hört och sett är det hemskt hur de håller på. Dock är USA fortfarande relativt fritt jämnfört med majoriteten av världens länder.


Ta då reda på vad dessa lagar innebär och hur de kan användas i praktiken. Yttrandrandefriheten naggas i kanten, redan då Bush själv använder ett språk som förtrycker de som säger emot honom. Att Antiwar demonstrationer och nu senast bailout demonstrationer inte ens rapporteras i MSM så är det också en form förtryck. Deras röster hörs inte utanför Internet.

Posted on: 2008/10/18 20:21
I don't need no PhD, Cause I'm 10 times smarter than you ever be"


Fahrenheit451
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Alex Jones, den mest korkade idag!
#58
Jag vet int om AJ är den mest korkade idag... men att Zeitgeist tävlar med The Secret om att vara den mest evil och vilseledande filmen är ingen tvekan.

Konstigt att alla inte direkt avfärdat Zeitgeist och skriver om det... då den har det där med att människan är en utvecklad apa... då för den ut att det finns ingen gud, ingen Law, inget rätt eller fel - det passar säkert många "vakna" - allt är ju idag bakvänt. Kan man vara en större vilseförare av intet ont anande "människor" än så?

Bara evil, kommunism, New Age mm...

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=92853#forumpost92853

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Alex Jones, den mest korkade idag!
#59


See User information
Quote:

sebben skrev:
Jag vet int om AJ är den mest korkade idag... men att Zeitgeist tävlar med The Secret om att vara den mest evil och vilseledande filmen är ingen tvekan.

Konstigt att alla inte direkt avfärdat Zeitgeist och skriver om det... då den har det där med att människan är en utvecklad apa... då för den ut att det finns ingen gud, ingen Law, inget rätt eller fel - det passar säkert många "vakna" - allt är ju idag bakvänt. Kan man vara en större vilseförare av intet ont anande "människor" än så?

Bara evil, kommunism, New Age mm...

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=92853#forumpost92853


Varför börja om gnället och bidra till ytterligare polarisering och bråk. Vet man något om sanningen så använder man sig inte av uttrycken rätt eller fel, utan lämnar detta öppet eftersom ingen vet eller kan veta.
Jag och troligen ingen annan heller är intresserade av fler likadana åsikter som dessutom endast handlar om att positionera ut sig själv och visa sig smartare än andra.

Posted on: 2008/10/18 23:25
I don't need no PhD, Cause I'm 10 times smarter than you ever be"


Fahrenheit451
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Alex Jones, den mest korkade idag!
#60
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Quote:

sebben skrev:
Jag vet int om AJ är den mest korkade idag... men att Zeitgeist tävlar med The Secret om att vara den mest evil och vilseledande filmen är ingen tvekan.

Konstigt att alla inte direkt avfärdat Zeitgeist och skriver om det... då den har det där med att människan är en utvecklad apa... då för den ut att det finns ingen gud, ingen Law, inget rätt eller fel - det passar säkert många "vakna" - allt är ju idag bakvänt. Kan man vara en större vilseförare av intet ont anande "människor" än så?

Bara evil, kommunism, New Age mm...

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=92853#forumpost92853


Varför börja om gnället och bidra till ytterligare polarisering och bråk. Vet man något om sanningen så använder man sig inte av uttrycken rätt eller fel, utan lämnar detta öppet eftersom ingen vet eller kan veta.
Jag och troligen ingen annan heller är intresserade av fler likadana åsikter som dessutom endast handlar om att positionera ut sig själv och visa sig smartare än andra.



Vilka åsikter syftar du på?

Kan du tala för andra.

Talar du för de som tidigare uttryckt sina tvivel och ogillande av tex filmen The Secret?

Jag kan köpa att du anser att de positionerar sig som smartare än andra.

Fast att det ska anses som smart visar hur djupt det sjunkits, enormt förskjuten måttstock.

Varför tror du att om man vet något om sanningen så talar man inte om rätt eller fel? Det är just det man gör.

I den agendan som länge har krokat folket därute så är det ateismen som råder, så det är mest att bara vilja hålla på med andra, studera information, presentera idèer, förändra det därute - så är det årtionde efter årtionde - då har verkligen agendan (karman) lyckats.

Finns det någon som helst relation mellan att hålla på med andra, tro på tekniska idéer... bara man kan genomföra "det" eller "det" därute... med att vara "vaken". Nej.

Först ska man väl tala om vem man anser är problemet - micro talar om problemet i början av sin mp3, men vaddå... vilket problem? (Jag har bara lyssnat på några minuter.)

Problemen är inom människan, det därute är där konsekvensen kommer fram,återges på en scen, vilket det därute är.

Det mesta av vad man läser härärbara smitgrejer, har ingen koppling till att ha vaknat alls - inte bättre än att ge pengar till Sciencereligionen, så den kan lösa "problemet".

Stå för dina åsikter men dra inte låtsasstöd från andra, i brist på sanning i sak.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Alex Jones, den mest korkade idag!
#61


See User information
Jag vet inte om det är låtsastöd, ingen aning. Söker inget stöd utan gjorde en liten analys över läget på vaken. Dessutom inte sagt att så är fallet, utan min tolkning är att detta positionerande tycker de flesta är ganska tröttsamt i längden.

Leder ingen vart och om det leder någonvart så är det inte åt rätt håll.

Posted on: 2008/10/19 0:01
I don't need no PhD, Cause I'm 10 times smarter than you ever be"


Fahrenheit451
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Alex Jones, den mest korkade idag!
#62


See User information
För er som tog illa vid sig när AJ intervjuade Joseph, här har ni ett råd, ta ner AJ-show från dagen före intervjun, den 14:e blir det väl.. Där i inledningen så går han genom sakligt i ca 20-25min om vad han tycker om Addendum, lyssna på dom 20-25min och sen kan vi se om ni tycker att det låter vettigt eller inte..

Posted on: 2008/10/19 0:26
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Alex Jones, den mest korkade idag!
#63


See User information
Quote:

TeBe skrev:
För er som tog illa vid sig när AJ intervjuade Joseph, här har ni ett råd, ta ner AJ-show från dagen före intervjun, den 14:e blir det väl.. Där i inledningen så går han genom sakligt i ca 20-25min om vad han tycker om Addendum, lyssna på dom 20-25min och sen kan vi se om ni tycker att det låter vettigt eller inte..

Jag är ointresserad av om Zeitgeist är rätt eller fel AJ trycker ner folk han själv inte gillar. Han avbryter aldrig Ron Paul när dom snackar. Fast han skulle inte ha råd att förlora det stödet.

Posted on: 2008/10/19 9:37
Bruna skjortor och hakkors tillhör 40-talet. Dagens nazister har slips och kavaj...
http://www.peakoil.com/
http://technocracy.org/
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Alex Jones, den mest korkade idag!
#64


See User information
C'mon already, stop whining over small stuff.

Alex Jones said it himself ok?
Alex Jones - "DO NOT DEFEND ME"

Kolla på youtube, en minutes video,
http://www.youtube.com/watch?v=w8QVWj21cog&feature=related

Give it rest already and focus and do something CREATIVE ; )

Posted on: 2008/10/19 12:13
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 2 (3)




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
23 user(s) are online (23 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 23

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS