vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Re: "vad representerar vaken.se för åsikter" (Dags att reda ut)

See User information
Vad står vaken.se för?
-------------------------

Vaken.se står inte för någonting konkret i åsiktssynpunkt. Dock så står administrationen och de som aktiverar sig för någonting vilket påverkar hemsidans utseende och manifestationerna.

Det som finns på framsidan på vaken.se är till stor del ditlagt av mig eller void. Vi har en ganska lika syn på världen och jag kan berätta vad jag står för.

Jag vill att folk ska få information som dom inte annars har sett för att vidga deras synsätt. Jag vill ge precis så mycket som var och en orkar se utan att slå bakut. Resten får de själva se när de är mogna. Jag tror på att uppvaknandet för konspirationen kommer att förändra medvetandet till att öppna sig och inte bli så statiskt. Öka intresset för att titta på större saker än konspiration som meditation och andligt arbete.

Off-toppic, admin mm.
Att svara på off-topic meddelanden är att vara off-topic själv. Sluta med det. Bara för att lorax är admin betyder det inte att han inte kan göra fel. Om någon inte tycker om lorax arbete, anmäl dig själv som moderator så behöver inte Lorax jobba så mycket. Bristen på admins påverkar kvalitén. Lorax gör så gott han kan vilket uppskattas.

Posted on: 2008/10/20 12:39
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Vad står vaken.se för?
--------------------------------

Alla svar finns inne i oss. Riv tankemurarna, så kommer det som behövs!

Lägg gärna ut ett litet smil.

Posted on: 2008/10/20 18:54
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

micro skrev:
Vad står vaken.se för?

Vaken.se står inte för någonting konkret i åsiktssynpunkt. Dock så står administrationen och de som aktiverar sig för någonting vilket påverkar hemsidans utseende och manifestationerna.

Det som finns på framsidan på vaken.se är till stor del ditlagt av mig eller void. Vi har en ganska lika syn på världen och jag kan berätta vad jag står för.

Jag vill att folk ska få information som dom inte annars har sett för att vidga deras synsätt. Jag vill ge precis så mycket som var och en orkar se utan att slå bakut. Resten får de själva se när de är mogna. Jag tror på att uppvaknandet för konspirationen kommer att förändra medvetandet till att öppna sig och inte bli så statiskt. Öka intresset för att titta på större saker än konspiration som meditation och andligt arbete.

Off-toppic, admin mm.
Att svara på off-topic meddelanden är att vara off-topic själv. Sluta med det. Bara för att lorax är admin betyder det inte att han inte kan göra fel. Om någon inte tycker om lorax arbete, anmäl dig själv som moderator så behöver inte Lorax jobba så mycket. Bristen på admins påverkar kvalitén. Lorax gör så gott han kan vilket uppskattas.

Precis, det handlar om VILJAN och ANSVAR.

Kontexten och ideen med VAKEN är på väldigt TYDLIGT svenska på början.

Om FLERA till ta sin tid då blir det ännu bättre här, vaken är en liten spegling på oss som delta.

Jag vill oxå poantera att VI som använder forummet SKAPAR forummet, ni som VÄLJER inte delta med admin, med att hjälpa till gör ett val som har en påverkan oxå.

Vi kommer inte undan detta varken "här", i oss själva och i "sammhällen".

Alla är aktivister, sökare och frågan är bara VAD vi väljer.

Tyvärr är det väldigt populärt med tv tittandet i världen, det gör folk AKTIVT....vi får en värld som speglas av detta aktivitet.

Vaken är VAD VI vill och har gört det till.

Posted on: 2008/10/20 19:31
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

Anonym
Quote:

micro skrev:
anmäl dig själv som moderator så behöver inte Lorax jobba så mycket.
Jag anmäler mig då, härmed som villig att hjälpa till att administrera.

Anonym
Quote:

c0mputerr0r skrev:
Quote:

The Lorax skrev:
Du är inte ADMIN på vaken tack och lov...

Hetade du NOVAX förrut?
Tack och lov?
Ja, tacka fan för det... Du tycks ju bara använda ditt administratörsskap för att sätta dig över andra som inte håller med dig till punkt och pricka vad du tycker. Detta gör dig oerhört sårbar, eftersom du då är mycket mottaglig för smicker.

Och nej, jag hette inte Novax förut. Jag hette computerror och sedan Wowbagger. Ingen hemlighet. Hänger du inte med?
Novax heter idag Sebben.

hehe... vilken nollkoll Lorax

Du har ju varit med hela tiden och sett compu/wow vara tvungen att byta usernamn och trixa för att kunna skriva. Jag Sebben har hela tiden under usernamnet till vänster haft med: Från: "Novax - bannad sedan i Mars", och jag har ofta skrivit det ieller underst i inlägg.

Som Novax skrev jag ett antal tusen inlägg. Hur kan du plötsligt inte veta om ert bråk och banningar av mig - utan fråga om wowen varit Novax?

Jag antar att makt berusar, och man tror man sitter på sanning och är vaken - fel fel. Det finns fascism utan att inse det.
Admin vill kanske bestämma hur sängen ska se ut där users ska sova vidare i.

Anonym
Om vi bara avviker två millimeter från datorprogrammet Svenne Svensson 3.0 som körs i det kollektiva svenska medvetandet så är vi kommunister, nazister och terrorister på en och samma gång, utöver konspirationsteoretiker och rättshaverister naturligtvis.

Vi har säkert alla fått stämpeln någon gång.

Inför vem behöver Vaken.se rättfärdiga sig egentligen? AFA? Dagspressen? Skeptikerrörelsen? Några andra?

See User information
Quote:

zpz2 skrev:
Quote:

TeBe skrev:
vaken.se är en portal/community som inte känner eller tycker nånting.. Vi alla individer som är medlemmar har olika ståndpunkter i alla frågor

Nu blev jag föbannad, när nån jävla "#%¤¤%&/" använder min åsikt i en sån här tråd..

Det där är MIN personliga tolkning INTE vaken.se's tolkning av vad vaken.se står för!?! Vad FAN har du för fel, försöker du att använda medlemmarnas personliga åsikter mot vakens.se eller vad fan håller du på med?

Eftersom du verkar utge dig för att vara så jävla smart, varför ska det då vara så himla svårt för dig att fatta att vaken.se är en community, en community som inte har några känslor eller åsikter, det är i praktiken ettor och nollor eller text... TEXT SKRIVEN AV MEDLEMMARNA och det är MEDLEMMARNA som har åsikter och uppfattningar, en community på internet kan ju inte ha åsikter eller uppfattningar?? Vad fan tänker du med?

Ni andra, ta inte detta så jävla allvarligt, fan folk börjar ju nästan gråta för att nån tycker si eller så, är ni barn eller? Låt inga knäppgökar sabotera den sammanhållning som vaken.se har.. Vilka tjänar på att sabotera på vaken.se? Inte medborgarna eller mänskligheten iaf!!

Posted on: 2008/10/21 12:06
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Quote:

sebben skrev:

hehe... vilken nollkoll Lorax

Du har ju varit med hela tiden och sett compu/wow vara tvungen att byta usernamn och trixa för att kunna skriva. Jag Sebben har hela tiden under usernamnet till vänster haft med: Från: "Novax - bannad sedan i Mars", och jag har ofta skrivit det ieller underst i inlägg.

Som Novax skrev jag ett antal tusen inlägg. Hur kan du plötsligt inte veta om ert bråk och banningar av mig - utan fråga om wowen varit Novax?

Jag antar att makt berusar, och man tror man sitter på sanning och är vaken - fel fel. Det finns fascism utan att inse det.
Admin vill kanske bestämma hur sängen ska se ut där users ska sova vidare i.

Oh god, verkligen patetiskt hur du lägga så mycket på ett litet faktum med ett namn.
Big fucking deal, STOP the PRESSES, last minute story, "A volunteer on a little discussion forum (who is VERY busy with a FULL TIME life) has forgotten one little name...." ; )

Det säger mycket mer om dig som persson, och för att hålla oss till ÄMNET, admins här och information om hur forummet finns i öppethet.

Makt berusar huh? Shit, du verkligen inte gillar läget här, berätta varför du vill stanna kvar efter flera banningar I ETT ANNAT TRÅD då...

Vidare bråk kan vi ses på Fight Club om du vill!

Posted on: 2008/10/21 17:24
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

See User information
Quote:

TeBe skrev:
Quote:

zpz2 skrev:
Quote:

TeBe skrev:
vaken.se är en portal/community som inte känner eller tycker nånting.. Vi alla individer som är medlemmar har olika ståndpunkter i alla frågor

Nu blev jag föbannad, när nån jävla "#%¤¤%&/" använder min åsikt i en sån här tråd..

Det där är MIN personliga tolkning INTE vaken.se's tolkning av vad vaken.se står för!?! Vad FAN har du för fel, försöker du att använda medlemmarnas personliga åsikter mot vakens.se eller vad fan håller du på med?

Och varför är du så upprörd av att jag citerar din åsikt? I mitt försök att få ett svar från Lorax så citerade jag ditt inlägg och frågade Lorax om han instämde i din uppfattning att vaken.se inte står för några åsikter.
Quote:

Eftersom du verkar utge dig för att vara så jävla smart, varför ska det då vara så himla svårt för dig att fatta att vaken.se är en community, en community som inte har några känslor eller åsikter, det är i praktiken ettor och nollor eller text... TEXT SKRIVEN AV MEDLEMMARNA och det är MEDLEMMARNA som har åsikter och uppfattningar, en community på internet kan ju inte ha åsikter eller uppfattningar?? Vad fan tänker du med?

Men allt detta är ju bara DIN personliga tolkning om vad vaken.se är? När du skriver detta låter det som att du sitter inne med facit om vad vaken.se står för vilket motsäger det du tidigare skrev.
"Det där är MIN personliga tolkning INTE vaken.se's tolkning av vad vaken.se står för!?!"

För övrigt, Lorax. Jag har fortfarande inte fått reda på vad du anser att vaken.se står för. Instämmer du i TeBe:s uppfattning att vaken.se inte står för några åsikter alls?

Posted on: 2008/10/23 19:08

See User information
Höns, hur många beträder vakens forum, hur många åsikter finns i detta?
Försök för fan inte stoppa in oss i nån jävla fålla med gemensam etikett, det finns lika många åsikter som människor som tittar in här.
Å vill du höra min åsikt så kan vi ju hyra en dojo så får du reda på det.

Posted on: 2008/10/23 19:47
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
Känns som jag skapat ett monster vilket inte va meningen. Jag ville bara ha reda på vad man stödjer om man går under en vaken.se banderoller. Det finns som sagt mycket aktivism under vaken men frågan är om det gör nån nytta för just vaken. Personligen tycker jag vaken borde bli som vilken comunity som helst fast ändå ha forumet öppet för alternativa idéer för att skapa bredare publik. Ok back to topik vad får man flagga vaken.se under? kkk?

Posted on: 2008/10/26 15:38
Bruna skjortor och hakkors tillhör 40-talet. Dagens nazister har slips och kavaj...
http://www.peakoil.com/
http://technocracy.org/

Anonym
Mofo, din första länk i footern är verkligen "skojig..." >

Låt mig klistra in, så det blir lite ordnung här:

AAPG Hedberg Conference in Vienna
http://www.mail-archive.com/fogri@iagi.or.id/msg00802.html

[....]

The conveners for the conference are Michel T. Halbouty (Michel T. Halbouty Energy Co.), Peter Odell (Erasmus University), Barry Katz (ChevronTexaco) and Ernest A. Mancini (University of Alabama). The purpose of the conference is to bring together exploration and production geoscientists, engineers and researchers from oil companies, mineral exploration companies, research institutes and academia to discuss evidence and data for the organic origin and abiogenic origin of petroleum, and the types of tests that could be designated to determine the mechanism for the formation of petroleum. An understanding of the origin of petroleum is a crucial element in the design of successful hydrocarbon strategies and in oil and gas production. See attached Conference Announcement for further discussion on the history of this topic.

http://www.aapg.org/education/hedberg/vienna/

Origin of Petroleum -- Biogenic and/or Abiogenic and Its Significance in Hydrocarbon Exploration and Productions

Sponsored by American Association of Petroleum Geologists

Program Committee

Michel Halbouty, Michel T. Halbouty Energy Co. Peter Odell, Erasmus University Barry Katz, ChevronTexaco Ernest A. Mancini, University of Alabama. Conference Site and Dates July 11-14, 2004 Vienna, Austria

Conference Goals

Discuss the evidence and data for an organic and abiogenic origin of petroleum; discuss the types of tests that could be designated to determine the mechanism for the formation of petroleum; discuss the similarities and differences in exploration strategies using an organic model compared to an abiogenic model for the origin of petroleum; discuss and debate these exploration strategies; discuss the ramifications of an abiogenic origin of petroleum in estimating basin resources and in determining field reserves; and discuss the significance of an abiogenic origin of petroleum to the future supplies of petroleum.

Discussion

An understanding of the origin of petroleum is a crucial element in the design of successful hydrocarbon strategies and in their production. Such knowledge is also important in estimating sedimentary basin resources, in determining field reserves, and in predicting the future availability of petroleum supplies globally.

Most members of AAPG have been taught and accept that the origin of petroleum is organic. Therefore, exploration strategies are designed using geochemical data from sedimentary petroleum source rocks. Petroleum resources available in a given sedimentary basin are estimated based on the organic and physical characteristics of the source rock and their thermal and chemical alteration histories, similarly field reserves are determined based not only on structural and reservoir parameters but also upon source rock data. This methodology has been used widely by the petroleum industry. What if the source of petroleum is not from sedimentary source rocks, but from an abiogenic source that is not limited by the physical, chemical, and biological constraints that affect the type, quality and volume of petroleum derived from an organic source?

For half a century, scientists from the former Soviet Union (FSU) have recognized that the petroleum produced from fields in the FSU have been generated by abiogenic processes. This is not a new concept, being first reported in 1951. The Russians have used this concept as an exploration strategy and have successfully discovered petroleum fields of which a number of these fields produce either partly and entirely from crystalline basement. Is this exploration strategy limited to the petroleum provinces in Russia or does such a strategy have application to other petroleum provinces like the Gulf of Mexico or the Middle East? Some believe this is a possibility for fields in the Gulf of Mexico, and others argue for application to fields in the Middle East.

[QQ note: the preceding two paragraphs illustrate a problem in many anti-abiotic arguments, in which is issue in contention is limited to the "refilling" of existing fields; this misses the issue of exploration strategy and reserve estimates which have been based on biogenic geological criteria. This document clearly argues that the assumptions made about petroleum origins have a crucial effect on the way reserve statistics are calculated, and in past choices of where to drill.]

Along these lines, this Conference is designed to provide an opportunity to present the hypotheses, evidence and data for an organic origin of petroleum and for an abiogenic origin of petroleum through oral and poster presentations. Day 1 sessions mostly address the abiogenic side, whereas on Day 2, the organic and alternative origins are discussed. Day 3 addresses combination origins, as well as economic significance of the various exploration and production strategies discussed. Ample time is scheduled for discussion and debate of the hypotheses for the origin of petroleum, and the program will conclude in a summary panel discussion at the end of Day 3. The significance of an organic compared to an abiogenic origin of petroleum to the industry will be emphasized and demonstrated through presentations on exploration strategies using both organic models and abiogenic models. Ample time is scheduled to discuss and debate the similarities and differences of these exploration strategies. Also, the ramifications of basin resource estimations and field reserve determinations will be discussed, and the significance of these estimations and determinations in the prediction of the future world's supply and price of petroleum will be debated. Other topics include the differences in modeling approaches of petroleum origin, generation, expulsion and migration under an organic origin compared to an abiogenic origin. Presentations on petroleum migration will address the timing and distance of migration under the scenario of an organic origin and under a scenario of an abiogenic origin. Ample time is scheduled to discuss and debate the significance of migration, the timing of migration, and the migration distance given an organic origin or an abiogenic origin.

For a list of participants in the conference, see posts 236-238 at this page:

http://www.ateism.ru/cgi-bin/atheism/msgbook/tema.pl?t=m764&n=250

See User information
The Lorax, känner du för att plocka bort offtopic inlägg som det ovan och svara på min ontopic fråga?

Posted on: 2008/10/27 22:31

Anonym
Quote:

zpz2 skrev:
The Lorax, känner du för att plocka bort offtopic inlägg som det ovan och svara på min ontopic fråga?

Ontopic-frågan - detta står vaken för (vad mig beträffar i alla fall...):

BP On The Peak Oil Hoax
http://oilismastery.blogspot.com/2008 ... -on-peak-oil-hoax_06.html

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper