vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Fluor, ifrågasättande

See User information
Fluor har det skrivits om.

Har borstat tänderna i typ 30 år med fluor och senaste åren med mer tandkräm som ett experiment, om man nu skulle bli trög så borde jag ju senaste åren ha märkt något nämnvärt.
Det är klart ni skulle väl kanske vilja argumentera det senare nämnda.
ÄR det inte så att allt är farligt om man väl börjar undersöka det? så vad är konspirationen i det som är farligt för oss? har man fluor i tandkräm för att göra oss tröga? varför är vi inte redan trögare än trögast i såna fall?

vissa konspirationer får nog börja avfärdas om man ska komma någon vart.
ta ta

Posted on: 2008/11/1 14:34
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Fluor, ifrågasättande

See User information
Man vet ju inte hur smart man skulle vara om man INTE använt flour.

Sen fattade jag inte riktigt. Har du testat att använda MER tandkräm, för att se om du blir trögare? Uppfattade jag det rätt?

En annan grej som man kan fundera över är vår konsumption av komjölk och mejeriprodukter. "Drick mjölk så får du stark benstomme" har man ju hört. Hur kommer det sig då att de länder som dricker mest komjölk är de som har flest fall av benskörhet, lårbensbrott, höftledsoperationer etc bland äldre människor? Är vi så grundligen blåsta? Jag tror tyvärr att vi är det.

Posted on: 2008/11/1 14:58
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Finns en mängd intressanta artiklar om flour

Flour - ett cellgift

ang mjölken så har Kurt Sandvik gjort en intressant sammanställning. Som jag förövrigt använt som frågor när jag mailat arla och svenskmjölk.se

artfrämmande näringssoppa till människor, från ett klövdjur som kallas ko.

See User information
Strubens:I USA har man "varnings text" på förpakningarna där det tydligt framgår"fluoride"

nano

nano
Nanosilver, silicon dioxide, sodium monofluorophosphate, sodium fluoride, sodium chloride, tetrasodium pyrophosphate anhydrous, protein silver, xylitol, chitosan, propolis, etc.

Vad skulle detta vara bra för hjärnan eller karies?

Posted on: 2008/11/1 15:30

See User information

Posted on: 2008/11/1 15:30

See User information
Quote:

miksjo skrev:
Quote:

Har du fått något svar från Arla?
Mjölkfrämjande har vissa svar redan:Mjölk är smart! Om man är en ko=sant...

mamma muu

Posted on: 2008/11/1 15:40

Anonym
Quote:

miksjo skrev:
Quote:

Har du fått något svar från Arla?

Arla slog ifrån sig ned näbbar och klor! och hänvisade till www.svenskmjolk.se

Dom står alltså inte upp för det dom gör. Trodde inte att jag skulle få svar heller

See User information
so what? De har ju varningstext för objekt i backspegeln också...

nevermind, ni hajar ju inte vad jag är ute efter med min tråd.

Posted on: 2008/11/1 19:56

See User information
Quote:

Strubens skrev:
so what? De har ju varningstext för objekt i backspegeln också...

nevermind, ni hajar ju inte vad jag är ute efter med min tråd.
Jo det gör vi visst då!

Till minne av Professorn Olov Lindahl vinnare av Globalworld News Illuminati Medicinpris 2003

http://hem.passagen.se/globalworld/professorn_olov_lindahl.htm

Posted on: 2008/11/1 20:08

Anonym
Quote:

Arthax skrev:
Finns en mängd intressanta artiklar om flour

Flour - ett cellgift

ang mjölken så har Kurt Sandvik gjort en intressant sammanställning. Som jag förövrigt använt som frågor när jag mailat arla och svenskmjölk.se

artfrämmande näringssoppa till människor, från ett klövdjur som kallas ko.

Denna artikeln på art-bin var också läsvärd:

När livet tog en annan väg
En sjukdomshistoria
http://art-bin.com/art/redirected_sw.html

See User information
Det är helt klart så att sodiumfluoride är skadligt. Jag är själv geokemist i grunden (mest teoretiskt) och har aldrig sett fluor finnas i särskilt smickrande sammanhang. När jag arbetade i lab (ett av Europe's modernaste runt 2001-2002) var kemiska föreningar med fluor "akta-extra-jävla-akta-extra-ordentligt-akta" och det är respekt.

Tandläkargebitet är korrupt. Det har bl.a. amalgamanvändandet visat tydligt. Under flera år agerade Socialstyrelsen och Naturvårdsverket väldigt annorlunda i frågan. Man får lätt intrycket att Socialstyrelsen manipulerats till få fram amalgam som t.o.m. hälsosamt att ha i munnen. Detta sammanfaller med en omfattande lobbyingverksamhet. Jag har studerat detta själv långt innan jag kände till NWO/Illuminati. När Naturvårdsverket strävade efter att lagra kvicksilver tillsammans med uttjänt kärnbränsle ansåg Socialstyrelsen att man skulle slutförvara kvicksilver i munnen på vanligt folk. De största punktutsläppen idag i Sverige, av kvicksilver, är från KREMATORIER. Det ger kretsloppstänket ett nytt perspektiv.

Så, är natriumfluorid då farligt? Ja, det kan ni inkassera som sanning. Varför inte se filmen "The Fluoride Deception"?. Sambandet mellan fluor och kvicksilver vad det gäller munnen som soptunna är slående.

Weleda tillverkar tandkräm utan fluor. Deras barntandkräm är utvecklad i samarbete med tandläkare. Jag har skrivit till Weleda och önskar få svar på ALLT de gjort, dokumentation och finansiering etc. Karies kanske inte är något problem när man använder Weleda's icke-fluoridprodukter. Then what?

En kompis i Pittsburgh dricker mest troligt kranvatten med tillsatt fluoride. Han tycker det är lagom skoj.

Posted on: 2009/2/2 8:58

Anonym
Quote:
Fluor har det skrivits om.

Har borstat tänderna i typ 30 år med fluor och senaste åren med mer tandkräm som ett experiment, om man nu skulle bli trög så borde jag ju senaste åren ha märkt något nämnvärt.
Det är klart ni skulle väl kanske vilja argumentera det senare nämnda.
ÄR det inte så att allt är farligt om man väl börjar undersöka det? så vad är konspirationen i det som är farligt för oss? har man fluor i tandkräm för att göra oss tröga? varför är vi inte redan trögare än trögast i såna fall?

vissa konspirationer får nog börja avfärdas om man ska komma någon vart.
ta ta

Det är när du dricker det det gör skada. det sänker ens iq med upp till 20 poäng. om man dricker det regelbundet i ett år så är man inte sig själv längre, en del av din personlighet kommer inte tillbaka, men man märker inte alltid när man blir nerdummad iheller, om man aldrig tittar på tv så kan man direkt efter 1timme känna sig trög i huvet när man går därifrån men tittar man flera timmar varje dag så vänjer man sig vid det (tvn stänger av delar av hjärnan efter ett par minuter). Det finns många studier som har visat hur giftigt det är, om hästar dör efter att ha druckit kran vatten med det så tror jag inte det är speciellt nyttigt för barn att dricka det... han som såg till så att det kom till vattnet i amerika erkänner att där finns en elit bakom scenerna som styr allt och att han tycker att folks tankar ska bli styrda, nazisterna gav det till judarna och självklart så kände han till det och det var därför han såg till så att det kom till vattnet i amerika för att kontrollera folks tankar som han sa är nödvändigt.

En tråd jag gjorde för ett tag sen med lite vetenskapliga studier om det.
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=107607#forumpost107607

See User information
så hur e det här i sverge då med flour i kranvattnet?

Posted on: 2009/2/3 23:55

See User information
Skulle köpa Loka på flaska åt frugans syrra. Står dock att det innehåller fluor. Jag trodde ett tag att bara Ramlösa innehöll fluor, men icke. Ramlösa är då tydliga med att barn under 7 år inte skall dricka särskilt mycket just pga. innehåller av fluor. Vad det gäller tandkräm jagar jag svar av bl.a. en tandläkarhögskola. Att skölja munnen med fluor är inte bra. Att det ibland påstås att det är ofarligt för att man inte sväljer det stämmer inte. Skulle ni skölja munnen med bensin, uranberikat vatten, cyanid eller ammoniak? Salivutsöndringen och att vi ständigt sväljer icke-muskulärt är besvärande i detta fall. Dessutom sköter andningen en viktig process med att andas ut varm luft och inhalera toxiska gaser som bl.a. diffunderat.

Jag har pratat med folk på kommunen om mycket, bl.a. om magnetfält och dricksvattenkvalité. Inga tillsatser sker av fluor, inte i min kommun i alla fall. Känner mig säker på det.

Man pratar också om att fluor i olika molekylära former är olika farligt eller t.o.m. ofarligt. Kort och gott, fluor i alla former skall undvikas. Det är precis som med metalliskt kvicksilver vs. organisk metylkvicksilver, de är farliga båda två! Det värsta med organiska kvicksilverföreningar är att de SUGS EFFEKTIVT upp av människans organ. Det är ungefär likadant med bly och kadmium, de är oerhört bioackumulerarbara.

Man kan luras över mycket. En klassiker är zinkbrist. Man äter zink via piller men zinkbristen kvarstår. Varför? Jo, du har ett högt innehåller/intag av koppar. Koppar repellerar zink och därför uppstår det en fiktiv zinkbrist som egentligen är kopparförgiftning.

Likaså kan man tycka högt innehåll av järn är ofarligt. Det kan vara en viktig signal på att något innehåller tungmetaller i mindre mängd. Just järn och kobolt har en hög kapacitet att binda till sig andra tungmetaller och bilda större partiklar. Det är vanligt att koppar, bly, kvicksilver, krom etc. följer med på köpet och dessa kan vara svårare att analysera. Detta är en vanlig procedur att studera när man gör vattenmonitoring, alltså statistisk analys av halter som förekommer i naturliga vattendrag.

Okie? :)

Posted on: 2009/2/4 9:03

See User information
Den hittills bästa tandkrämen jag provat är Kingfisher´s, mycket roligare smak och konsistens än Weledas alla alternativ.

Denna finns på Daglivs Fridhemsplan i STHLM, tjata på era lokala hälsokostbutiker att köpa in denna!
Är själv inne på tredje tuben av "mint" och är supernöjd!
Finns självklart även med fluor för er som känner kariesparanoia.
Kolla gärna sidan för mer info.

http://www.kingfishertoothpaste.com/

"Richard, who founded Kingfisher Natural Toothpaste, felt it had to have the same values as Rainbow Wholefoods, which he started in 1976 (he still works on both projects). So Kingfisher is strictly vegetarian (in fact it is vegan). It uses no animal ingredients whatsoever and has never used animal testing.

Kingfisher attempts to minimise its impact on the environment and to contribute where it can to positive projects locally and abroad especially in Tibet."

Posted on: 2009/2/5 16:07

See User information
Om Ramlösa kom ut via kranen skulle det klassificeras som otjänligt. Koncentrationen av fluor är dubbelt så hög som det maximalt tillåtna i dricksvatten. Jag fick detta bekräftat av en vattentekniker vid Uppsala kommun. Det är en pålitlig källa.

Posted on: 2009/2/12 14:07

See User information
Det är ingen tillfällighet att Stalin och Hitler tillsatte fluor i vattnet.
Det är passiviserande och fördummande.

Posted on: 2009/2/12 15:18

See User information
Det är inte bara fördummande.
Fluor ger en mängd fysiska allvarliga skador
Kolla denna lilla film med Alex Jones
http://www.youtube.com/watch?v=NpFu_bYkomc

Posted on: 2009/2/16 11:19

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper