Vakencorner
|
Re: Gudalös och fri!
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Allt som kan beskrivas, psykologiskt hänseende såklart, är off-life.
Posted on: 2008/11/7 21:00
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Så allt som är andligt, fysiskt sett såklart, är on-life?
Posted on: 2008/11/7 21:03
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Posted on: 2008/11/7 21:05
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Lycka till med ert letande efter tiden, och var inte rädda för att söka efter vägledning. :)
Sen får vi hjälpas åt med slutsatserna. (fler slutsatser, poetiska, fast lite mörka...) :)
Posted on: 2008/11/7 21:22
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Sale,
tydligt är att vi är på samma spår. Låter som att No-vax får vända på sig, 180 grader. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Sale, Alltså, kan ni inte förklara den istället för att hålla med varandra? Jag har knappt hajjat ett ord av vad ni pratar om. Jag vill inte vara elak, men den här känns relevant.. :P
Posted on: 2008/11/7 22:31
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Quote: Jag är ledsen om jag behöver krossa några illusioner men definitionen av icke existens är det som vi inte kan uppfatta med, antingen våra sinnen eller teknisk förlängning av våra sinnen. Om jag säger att det finns gröna elefanter på månen men ingen har sett dem för de är osynliga, man kan inte mäta något för de ger inget utslag på några instrument och man kan inte på något sätt uppfatta något om dessa gröna elefanter. Hur i hela friden ska man då kunna bevisa att de inte existerar? Jo, de egenskaper jag har just gett dessa gröna elefanter är själva DEFINITIONEN på icke existens, nämnligen det att vi inte kan uppfatta med några av våra sinnen (eller hjälpmedel) några bevis alls för denna existens. ![]() Gud är per definition något som inte existerar om vi pratar om existens utifrån vad vi som människor i det här universumet kan uppfatta.
Posted on: 2008/11/9 20:54
|
|||
|
-------------------------------------------
http://sweden911truth.blogspot.com swedes4911truth@gmail.com |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
sebben: Varför attacker du sales uttalanden?
Så gör man inte om man vill framträda seriös. Jag baserar mitt liv på att vi alla är medvetandet som skapat allt. Men som detta medvetande kan vi inte vara medvetna som vi är nu. Vi har bara glömt av att vi var allt och har nu fångat oss i tiden. Vi är fångar i tid och rum. Utanför detta är vi alla en och samma evig och oändlig skapare. Bara tanken att vi är medvetan nu borde kittla ryggraden. För vad som väntar oss är något alldeles otroligt. Något så fantastiskt att vi omöjligt kan förstå hur otroligt det är. Ord kan inte beskriva. Men såklart har vi alla det fria valet att inte förstå hur alla kan vara en. Förr eller senare kommer man komma ihåg, för det är oundvikligt inom det som är oändligheten.
Posted on: 2008/11/9 21:16
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Betänk ordet "helvete".
(Kan någon redogöra för dess lågtyska etymologi? Säkert betecknar "Hölle" samma sak = enheten, alltet) hel-vete, att veta allt? Att vara medveten om sin plats i alltet? Självet i harmoni med Kosmos? Kärlek? Skräddarsydd massmentalkontroll för skandinaverna. Näe, all organiserad religion är brott mot mänskligheten, om du frågar mej. Så... Kan något existera utan att observeras? Kanske tjatar jag :) men måste naturligtvis tvinga på er min syn på saken ännu en gång: - Allt en andlig mästare/präst/guru någonsin kan göra för dej är att blockera ljuset, ditt ljus. Att söka svaren utanför sejsjälv är dömt att misslyckas. I evighet, Amen(-Ra). Början får man, genom att överge de tankemönster, som ofelbart leder till krånglig revision av "dogma". De inre villkoren för upplevelsen "människa" har inte förändrats de senaste 200 000 åren :) Att tysta den inre dialogen för att kunna lyssna till de Riktiga Nyheterna har varit ett känt begrepp sedan människan blev människa. Universum talar till var och en. Allt detta var/är självklarheter för naturfolken. Tro inte för en sekund att inte Illuminatis Stormästare också äger denna kunskap. Därför har "religion" dödat naturshamanism med stor målmedvetenhet genom tiderna. Tror jag bestämt ;) Frid.
Posted on: 2008/11/10 8:43
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Hej krazyFlipy!
Quote: Kan någon redogöra för dess lågtyska etymologi? Säkert betecknar "Hölle" samma sak = enheten, alltet Helvete är en sammanslagning av ordet för asatrons dödshall "Hel" samt det gammelnorska ordet "viti", som betyder bestraffning (Ungefär som svenskans "Vite"). (Länk) "-Vete" har således ingenting med kunskap eller vetande att göra. Quote: - Allt en andlig mästare/präst/guru någonsin kan göra för dej är att blockera ljuset, ditt ljus. Jag hajar verkligen inte det där synsättet. Det verkar ju bara uppmuntra isolation, ensamhet och förvirring. Dialog skapar förståelse. Ser du inte skillnaden mellan att bli mästrad (som man blir i skolan idag, matad med dogma), och att bli utbildad genom samtal och praktik. Var aldrig rädd att fråga efter hjälp. Ju mer information du tar in, desto mer rätt blir din bild av världen, även om inte all information är sann. (Sorkates sade; "Det är utmärkande för ett bildat sinne, att kunna vidareutveckla en tankegång, utan att acceptera den som sanning"). Quote: Början får man, genom att överge de tankemönster, som ofelbart leder till krånglig revision av "dogma". Vilka är dessa inre villkor för att man ska uppleva sig själv som människa? Quote: Att tysta den inre dialogen för att kunna lyssna till de Riktiga Nyheterna har varit ett känt begrepp sedan människan blev människa. Givetvis är det så. Men man kan inte ha en dialog med universum. Du kan blott studera de mirakulösa lagar det rättar sig efter, och därefter får du ha dialogen med dina medmänniskor, för att skapa förståelsen. Universum talar till dig, och du talar med andra.
Posted on: 2008/11/10 9:56
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
"Ju mer information du tar in, desto mer rätt blir din bild av världen, även om inte all information är sann. (Sorkates sade;" ooops.. nej nej - du glömmer att vända på saker och ting nu, igen... alla vakna vet att ju mer man fyller sig med "information", ju mer väck blir man. Detta är självklart. Allt jag hinner nu... |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
sebben:
Jag vet att du tycker det, och jag har bett dig göra den här omskrivningen åt mig, för jag lyckas inte göra det på ett vettigt sätt. Så tills du får tid att göra det, kanske du kan sluta upprepa att jag har fel. För du har redan sagt det. Många många gånger. Det börjar, helt ärligt, bli lite irriterande. Jag vet vid det här laget att du tycker det. Jag vet dock inte varför. Det är som att bli tillrättavisad av en treåring. Om det är så att du inte klarar av att tillrättavisa mig på ett mer moget sätt, så ska jag sluta tjata, men då får DU sluta tjata om att jag skriver allt bakvänt! (Tillägg) Så blir det när jag vänder på meningen: "Ju mindre information du har, desto mindre falsk blir din bild av världen även om all information är falsk." Men att sträva efter en falsk bild av världen..? Är det verkligen det du vill?
Posted on: 2008/11/10 12:00
Edited by Skymt on 2008/11/10 12:15:59
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
När de fredliga matriarkerna Hunnerna, de som döpte Hunneberg, Hunnebostrand, Hunnestad osv, blev dödade av Götar, Germaner m fl, blev det patriarkat i bl norden. Då upplöstes den gud som Hunnerna hade, guden Hel. (helsinki, Helsingland, Helland ("halland"), Helsingborg osv helprefxer. Helvetandet döptes om av det kristnapatriarkatet till Helvetet. Sedan dess har patriarkatet härjat kring jorden. En vacker dag blir det väl som kristus själv - Ett med gud. Allt blir helat igen - Helt igen. Så vänd på det kristna, 180 garder. Ett Patrimarkat har då återuppstått. Ett tillstånd utan rubrik. Bara ett tillstånd, ett Ett. Ett med "Hel" - ett med det hela. Ett med gud istället för ett med hjärnan - det katastrofala intellektet. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
När de fredliga matriarkerna Hunnerna, de som döpte Hunneberg, Hunnebostrand, Hunnestad osv, blev dödade av Götar, Germaner m fl, blev det patriarkat i bl norden. Fredliga Hunner? De kom ju till Europa runt år 370 med den uttalade avsikten att plundra och härja! Attila var ju knappast en Ghandi... Däremot så har du ju rätt i att Hel, är en person, snarare än ett ställe, som jag skrev. Hels rike heter ju Nifelheim. Men hon är dotter till Loke, och jag tror inte hon har så värst mycket med asiatiska trosuppfattningar att göra... I vilken historiebok har du läst det där?
Posted on: 2008/11/10 12:23
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Hunnerna var förmodligen lika onda och vilda som det sägs om våra vikingar, eller det tyska folket barbarerna.
Minns inte vilka böcker jag läser genom åren, men av tolkningen av Hunnerna så skulle jag tippa på att du inte finner den bla bonniers luciferianska bibliotek. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Hunnerna var nog fredliga i sina hemländer, men om man planerar ett härjningståg, så gör man inte det i fredens tecken. Precis som våra vikingar.
Hunnerna är ett samlingsbegrepp för en av de centralasiatiska befolkningsgrupper som ingår i de eurasiska nomaderna. Härstammande från området kring sjön Issyk-Kul i nuvarande Kirgisistan emigrerade de successivt västerut för att expandera sitt rike. Omkring år 370 dök hunnerna upp vid Svarta havet och underkuvade Ostrogoterna år 375 (som då leddes av Ermanarik). Denna erövring blev startskottet till den germanska folkvandringen. År 395-396 gjorde hunnerna ett omfattande plundringståg i Syrien och Mesopotamien. Hunnerna var bitvis splittrade, men senast år 432 lyckades Rua ena hunnerna under sitt styre, med basen i nuvarande Ungern. I mitten av 400-talet invaderade hunnerna sydöstra och centrala delarna av Europa under ledning av den beryktade ledaren, Attila. Efter Attilas död år 453 och det påföljande slaget vid Nedao föll hunnerriket snabbt samman. (från wikipedia) Du blandar inte ihop goter med götarna hoppas jag!
Posted on: 2008/11/10 14:49
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Varför borde hunnerna vara som vikingar?
Barbarer finns det väl alla sorter av, då det endast betyder att man inte pratar grekiska... Jag hänger verkligen inte med i ditt resonemang nu Arthax!? Måste tomater smaka likadant som selleri, bara för att de båda är grönsaker? |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jag skrev det med ironi. Det kanske inte framgick. ber om ursäkt. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Inte ditt fel iofs, men jag fattade helt enkelt inte. ![]() |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Som vanligt då ![]() |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Hehheh, OK!
Suger i mej informationen om ordet helvete och dess härkomst. Imponerande. Intressant tråd. Önskar jag hade den mentala kapacitet som krävs för att ge mej in i vidare diskussion om det kollektiva medvetandet och allt detdär. Erkänner att jag befinner mej på 7 famnars vatten, när det gäller att klä just dessa tankar i ord, men: Vad jag menar är att ingen är större expert på att vara människa än du. Mycket av det som utgör denna människa är saker som inte gärna ryms inom förnuftet eller låter sej tolkas av språket. "Exformation", kan man kanske kalla det :) Att man svårligen kan studera statsvetenskap eller zoologi eller datorteknik genom introspektion är väl uppenbart och har ingen del i vad jag försökte säja. Naturligtvis utvecklas man genom att kommunicera med andra. Men när det gäller alla de frågor som handlar om att vara, är det min tur att inte haja hur någon annan skulle kunna hjälpa mej med det..? En tillförlitlig karta över universum borde vara minst lika stor som det den avbildar. Och den kunskapen får mej inte alls att känna mej isolerad. Tvärtom. Den får min kärlek till medvarelserna och hemplaneten att växa. Solidaritet, kanske. Frid.
Posted on: 2008/11/11 9:01
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Hmmm, denhär utsagan:
"man kan inte ha en dialog med universum" vill jag opponera mej mot. Det känns i allra högsta grad som jag för en ständig dialog med universum. På många nivåer, dessutom. Jag utvinner, som slumpvis utvalt exempel, energi genom att ta in höggradigt välordnad information och ge ifrån mej något som luktar och ser ut som en form av biologisk entropi :) Eller jag tar in stjärnljus, mår bra, skapar något. Verkar mer som att det de facto är just den dialogen som får potential att utfalla i funktion. Schrödingers katt osv osv. Personligen har jag alltid uppfattat det som att alla mina värsta brandtal, bästa skitsnack och mest genomgripande livsförändringar har haft sitt ursprung i min intuition snarare än i mitt (svaga) sinne för logik :) Ack ja, poetens ständiga problem: Hur åskådliggöra komplexitetsdjup (ex/information)? Nu gör det fan ont i skallen. Fort på med en dubplatta :) Dude, I just love dat rasta-music. OK, jag borde kanske vara mindre kategorisk i mina påståenden. Lärdom tagen. Jag känner ju, å tredje sidan, faktiskt inte till alla aspekter av ordlös kommunikation människor emellan. Bleve jag för övrigt tvungen välja bland alla sorgligen hijackade globalshamaner, vände sej nog både mitt hjärta och magkänsla mot Buddhan. En evig disclaimer, kanske: Om Sanningen vet jag noll och intet. Kan bara försöka säja hur det ser ut att vara. Nog svamlat. Dax knipa käft, hehh. Mycket trevligt diskutera med er :)
Posted on: 2008/11/11 9:49
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Sanningen kan bara finnas på ens insida. Allt externt är och kommer förbli en illusion skapad innifrån.
Posted on: 2008/11/11 10:55
|
|||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login