vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Stoppa Lissabonfördraget -enkelt utskick till våra riksdagsledamöter

See User information
Enkelt sätt att mejla våra riksdagsledamöter, utformat av Junilistan:

http://www.junilistan.se/novemberkampanj/mejla.php

Posted on: 2008/11/12 0:03
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Stoppa Lissabonfördraget -enkelt utskick till våra riksdagsledamöter

See User information
Ja, det var enkelt! Sagt och gjort!

Posted on: 2008/11/12 19:28
Sanningen skall göra oss fria!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Jag tror inte man kan stoppa ett skit med en påskrift. Det är bättre att låta skiten komma, folk kommer ändå inte resa sig innan det är försent, bara att avvakta tror jag.

När dom har infört sitt skitsystem kommer det gå under av egen maskin, men vi kan inte stoppa det att införas.

Om nån tror det, peka på nåt som har stoppats de senaste 50 åren?

Posted on: 2008/11/12 23:58
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!

See User information
League of Nations försvann väl, fast det var i och för efter första världskriget. Irlands konstitution som kan komma att stoppa Lissabonfördraget var något som jag inte tror eliten ville ha, fast det var ju också länge sedan.

Posted on: 2008/11/13 1:43

See User information
Quote:

jin83 skrev:
League of Nations försvann väl, fast det var i och för efter första världskriget. Irlands konstitution som kan komma att stoppa Lissabonfördraget var något som jag inte tror eliten ville ha, fast det var ju också länge sedan.

League of Nations, Det vart ju FN

Posted on: 2008/11/13 2:24
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!

See User information
Vet inte riktigt säkert, vad jag förstått så försökte de få en världsregering genom League of Nations men det gick inte riktigt, sedan blev FN istället grunden för världsregeringen.

Posted on: 2008/11/13 2:30

Anonym
Stoppa Lissabon fördraget? Som jag ser det så finns det EN lösning och det är att människor tar sitt ansvar och utbildar sig själva och blir sin egna läkare, präst eller politiker.

En metafor att lika det med är kvinnan som blir slagen av sin man, men efter år av psykisk och fysik åsamkan så tar hon mod till sig och bryter sig loss från honom. Efter en tid finner hon kärleken i en annan man, som det senare visar sig också är en hustrumisshandlare .. hon har inte förändrats och henne undermedvetna uppfyller hennes värde om sig själv.

Så, nej. Så länge vi skapar det där ute kommer vi få det.

See User information
jag skrev på listan och fick genast personligt svar av 2 ledamöter !
Jag tycker att följande filmsnutt säger ganska mycket som jag mailade tillbaka till dem, fick svar även där av en ledamot.
Har tittat på många inslag på youtube om varför Irländarna sa nej och det är mycket informativt. Vi har i Sverige knappt fått någon info alls, om vi inte själva letat reda på infon på nätet. Så detta fördrag är nog inte alls så kul om det går igenom.
http://robsten.blogspot.com/2008/06/f ... r-tnker-driva-igenom.html

Posted on: 2008/11/13 12:09
The Sun is the mediator of Prime Intelligence between ourselves and Galactic Consciousness

See User information
Quote:

jin83 skrev:
Vet inte riktigt säkert, vad jag förstått så försökte de få en världsregering genom League of Nations men det gick inte riktigt, sedan blev FN istället grunden för världsregeringen.

Fn ÄR Världsregeringen om du har missat detta.

Posted on: 2008/11/13 19:26

See User information
Quote:

zahira skrev:
jag skrev på listan och fick genast personligt svar av 2 ledamöter !
Jag tycker att följande filmsnutt säger ganska mycket som jag mailade tillbaka till dem, fick svar även där av en ledamot.
Har tittat på många inslag på youtube om varför Irländarna sa nej och det är mycket informativt. Vi har i Sverige knappt fått någon info alls, om vi inte själva letat reda på infon på nätet. Så detta fördrag är nog inte alls så kul om det går igenom.
http://robsten.blogspot.com/2008/06/f ... r-tnker-driva-igenom.html

JA ja det är ju bra att dom svarar, men om alla politiker fattade nåt skulle dom säga upp sig och gå, så alla ser att demokrati är en fet bluff, innan dess kommer ingen förändring. Ge fan i och rösta, ni bara konfirmerar skenet av demokrati, man borde intelligenstesta alla politiker istället och sätta minimigräns, då blir vi av med de flesta av dem.

Posted on: 2008/11/13 19:28

See User information
Det krävs inte så mycket för att stoppa Lissabonfördraget i alla fall tills vidare. Om alla riksdagsmän är närvarande och röstar krävs det 58 röster. Miljöpartister och vänsterpartister har tillsammans 41 röster. Om någon istället för att rösta ja lägger ned sin röst så krävs mindre än 58 röster. Alltså behövs 17 riksdagsmän utöver de i miljöpartiet och vänsterpartiet. Känns inte så omöjligt. En stor mängd epost, telefonsamtal, och demonstration utanför riksdagen skulle kunna ge mod att fälla fördraget.

Riksdagsmän vill stoppa nya EU-fördraget

"Uppåt ett tiotal av regeringspartiernas riksdagsmän vill stoppa EU:s Lissabonfördrag. Det krävs bara en sjättedel av riksdagen för att återvisa fördraget till Konstitutionsutskottet och sedan eventuellt få ärendet uppskjutet ett år. Bland dem som vill skjuta upp behandlingen finns Anne-Marie Pålsson, m.
Anne-Marie Pålsson, moderat riksdagsledamot

Anne-Marie Pålsson anser att det finns mer att analysera när det gäller överlämning av makt till EU.

– Jag är formalist och tycker att riksdagen måste förhålla sig på ett mycket korrekt sätt och i det här sammanhanget tycker jag att man skulle kunna ikläda sig någon form av försiktighetsprincip. Är man i närheten av en grundlagsfråga då ska man vara extra försiktig och kanske ta till mera än vad en strikt juridisk tolkning kräver att man ska göra, säger hon.

Anne-Marie Pålsson verkar vara ensam i sitt parti om den här åsikten. Däremot har sammanlagt sex kristdemokrater och centerpartister motionerat om att skjuta upp behandlingen av EU:s Lissabonfördrag till efter valet 2010.

De kritiska kristdemokraterna ska enligt vad Ekot erfar ha samtal på torsdagen med sin partiledning om att gå mot partilinjen.

De som vill ha en vilandeförklaring hoppas också på stöd från de socialdemokrater som i utbyte mot ett ja till Lissabonfördraget vill ha en garanti för svenska kollektivavtal. Om det ska bli vilandeförklaring krävs att de kritiska socialdemokraterna verkligen röstar och inte bara lägger ner sina röster.

Själva förslaget om vilandeförklaring lämnar på torsdagen Josefin Brink från vänsterpartiet in till riksdagens talman.

– Vi kommer att försöka få till stånd en prövning av om man kan lägga det här förslaget som vilande under tolv månader med hänvisning till att det är en grundlagsfråga, säger hon

Frågan blir nu om vänsterpartiet som stöds fullt ut av miljöpartiet kan samla den sjättedel av riksdagsmännen, som krävs för en vilandeförklaring.

Om alla riksdagsmän är närvarande och röstar krävs det 58 röster. Miljöpartister och vänsterpartister har tillsammans 41 röster."

Posted on: 2008/11/13 23:08

See User information
Jag har också fått svar på mina utskick och hoppas att så många som möjligt engagerar sig i detta.

Posted on: 2008/11/13 23:15

See User information
Tycka vad man vill om junilistan och vänsterpartiet, vissa medlemmar där är bra människor som vill rädda landet undan EU-staten. Sprid gärna detta klipp till så många människor så möjligt och lägg upp på internet. Det behövs bara 17 riksdagsledamöter för att stoppa det hela tills vidare i alla fall.

från http://www.eu-kritik.se
"Om alla vänster- och miljöpartister plus 17 andra riksdagsledamöter begär det den 20 november, måste beslut om Lissabonfördraget skjutas upp åtminstone ett år. Detta enligt ett minoritetsskydd, som är inskrivet i grundlagen. Vi vet att det finns många inom alliansen och socialdemokraterna som tvekar att agera utpressare gentemot Irlands folk genom att “anta” ett nedröstat förslag.

Män och kvinnor som kanske ser EU som ett fredsprojekt och undrar om utpressning av varandras folk ingår i uppgiften. Som undrar om det är vad det svenska folket valt dem för att syssla med. Som ser sej själva och dagens händelser i historiens ljus. Hur ser det egentligen ut?

Välkomna att stoppa detta osunda försök. Det kommer att kännas bra i längden - vi lovar."

Torgmöte om Lissabonfördraget 15nov08
http://video.google.com/videoplay?docid=1938076800127581049&hl=sv

Edit: Lade upp på youtube, sprid gärna vidare eller ge rating och spara som favorit.

http://se.youtube.com/watch?v=_g8yhXWK09I

Posted on: 2008/11/16 4:34

Edited by jin83 on 2008/11/16 4:51:55
Edited by jin83 on 2008/11/16 4:52:18

See User information
Varför undviker de etablerade partierna att gå in på de mer obekväma konsekvenserna av fördraget ? Kanske är folks ointresse för dessa förändringar främst baserat på allt prat om "att mer makt flyttas till Bryssel". Det skulle nog hjälpa att man informerar mer om EUs förändring till polisstat och stormakt med förödande lagar för enskilda och hur en helt ny form av regim tar sin början.

EU-president, federal polis etc

Posted on: 2008/11/16 11:59
"All ideologies are idiotic, whether religious or political, for it is conceptual thinking, the conceptual word, which has so unfortunately divided man." - Jiddu Krishnamurti

See User information
Ny svensk video om Lissabonfördraget:

Vädjan till Sveriges folk - Upprop mot Lissabonfördraget
http://se.youtube.com/watch?v=tCEHas1SUog

Posted on: 2008/11/17 16:07

See User information
Jäklar, tur att ni har koll!
Här sitter jag och försöker kartlägga symboler på gamla kyrkor att jag inte hade en aning om det här. Tur att man lever i rätt värld typ.

Posted on: 2008/11/17 18:03

See User information
Quote:

mshector skrev:
Jäklar, tur att ni har koll!
Här sitter jag och försöker kartlägga symboler på gamla kyrkor att jag inte hade en aning om det här. Tur att man lever i rätt värld typ.

Har du hittat några intressanta symboler så lägg gärna upp bilder här på sidan i en tråd/Symboler.

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... =ASC&type=&mode=0&start=0

Posted on: 2008/11/17 19:22

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper