vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To PostTopic is Locked

« 1 (2)

Anonym
Re: Alex Jones, ren vilseledning. No-planes.
Quote:

Malmoesoldier skrev:

och att det är såå farligt att ta slag till huvet medans man är medveten?

förlåt bästa moderator. Kunde inte hålla mig

Nu är jag on-topic igen!

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

Malmoesoldier skrev:
Du behöver inte svara, kan sluta disskusionen här. du har fått dig att se ut som en jubelidiot. Dina CIA taktiker funkar inte
Ja, usch så jag skäms hörru... Förresten stavas det "verkar"... "värkar" har kvinnor när dom föder barn och såna som dig borde man stoppa upp och knulla om.

Men du har helt rätt. Alex Jones är den nya Messias och du är hans lärjunge. All heder åt er.
Allt som inte ni tänker och tycker är lögn.

Jag är hellre en kackerlacka än någon av er, för en kackerlacka är bättre rustad att klara de krig ni propagerar för.

Angående det radioprogram där Alex Jones säger att inringarens dotter är en hora är 100% sanning. Jag ljuger inte.
Bevisbördan ligger däremot på dig. Jag lyssnar inte på, läser inte och ser på saker och tänker att det här måste jag bevisa för folk.
Vill du inte tro på mig är det upp till dig. Men kalla mig inte lögnare när jag talar sanning.

Man får ju hoppas att du en dag inser vad du egentligen säger.

Och fortsätter du att kalla folk saker bara för att de inte håller med dig anser jag du borde bannas... Eller som de säger där folk beter sig vuxet: "Du är för full. Ta ett varv runt huset och kom sen tillbaka"

Jag behöver inte försvara mig ett dugg inför dig. Jag är den jag är och bryr mig om människor som bryr sig om andra. För mig får du göra hur mycket fel som helst och säga hur idiotiska saker som helst och ändå tar jag emot dig som en vän den dagen du kommer på bättre tankar. Men med tanke på de saker du säger är det långt dit.

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=108784#forumpost108784

Edited by c0mputerr0r on 2008/11/16 21:12:46
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:
Alex Jones är den nya Messias

Var har jag sagt något sånt?. Jag bara debunkar allt skräp jag ser om 911 och alex jones. Du är på ett forum och säger saker, då får du vara beredd att backa upp det med fakta och källor om du vill att någon ska ta dig på allvar.

Quote:
de krig ni propagerar för.

Tänker du inte ljuga igen och hitta på att jag står för krig och våld som den enda lösningen?.

Quote:
Bevisbördan ligger däremot på dig

Bevisbördan ligger på dig för det är du som säger det och du har tydligt visat att du hittar på saker du inte har någon källa på. Du tar det ur sitt sammanhang och får det att låta som att han bara kalla någon för hora från ingenstanns.

Quote:
ändå tar jag emot dig som en vän den dagen du kommer på bättre tankar

Vet inte om jag vågar ha en person som hittar på saker om andra som vän. rätt som det är kanske man sitter i en rättegång och blir kallad för en fascistisk ledare av en mulisha grupp som hatar svarta eller något.

Du lär dig förhoppningsvis med åren att inte hitta på saker utan att ha källa på det.

Du sa att du tänker själv?. var kommer allt du har i dit huve ifrån? all historia du kan, av vem har du lärt dig det?. om jag ska använda dit sätt att tänka så är du hjärntvättad av dom personerna som lärde dig det du kan idag.

Det spelar självklart ingen roll vem man lär sig något av så länge det är dokumenterad fakta från elitens egna dokument osv.

Slut tjaffsat med dig nu. men försök att inte hitta på saker utan kom med en källa och säg här är min källa till min fakta och ge en anledning varför du inte gillar den faktan osv, då kan man diskutera det istället för att det drar iväg till en massa namn kallningar och onödiga diskussioner.

Anonym
Det du kallar för att "hitta på" och "ljuga" är sånt du inte tror på helt enkelt.
Du säger en sak och när man gör dig uppmärksam på vad det är du säger säger du att man ljuger.

Vad hunden skiter och vad du och Alex Jones säger sorterar jag i samma hög.

AJ är disinfo - Så enkelt är det bara.

Jag tänker inte leta fram ett skit om vad jag säger, men du har helfel... Saken är inte ryckt från sitt sammanhang...
Någon ringer in till Alex Jones och vill diskutera vad han sagt om någon och AJ säger "Your daughter is a whore!", slänger på luren och suckar... Redan innan jag hörde detta var jag fullt medveten om att han var kapabel till att göra detta utspel, så det kommer inte precis som någon chock för mig. Men du har tydligen en hel del att lära med vilka personer du tar efter och litar på.

Du hävdar gång på gång att jag hittar på någonting som jag absolut inte gör, vilket betyder du har mycket att lära om din guru AJ.

Alex Jones överdriver dessutom något fruktansvärt och har fel om enkel matematik. Vill du försvara han är det upp till dig.

Gå och slå dig i huvudet istället... Det gör ju ingen skada om man är medveten...

Vill du diskutera AJ's karaktär föreslår jag att du gör det i denna tråd.

Anonym
Genom att använda dig av "name calling" faller du till samma nivå som de som du säger dig vilja bekämpa Malmösoldaten:
Quote:
Name calling is both a logical fallacy and cognitive bias, and a technique to promote propaganda. Propagandists use the name-calling technique to incite fears and arouse prejudices with the intent that invoked fear based on fearmongering tactics will encourage those that read, see or hear propaganda to construct a negative opinion about a person, group, or set of beliefs or ideas that the propagandist would wish the recipients to denounce. The method is intended to provoke conclusions and actions about a matter apart from an impartial examinations of the facts of the matter. When employed, name-calling is thus a substitute for rational, fact-based arguments against an idea or belief, based upon its own merits.

Kackerlacka sa du.. Att vara en "kackerlacka" anses vara detsamma som att vara feg. Kallar du mig feg?
I så fall, varför?

Om du ska följa ditt eget exempel, så borde du gå ut på krogen och kalla några snubbar för kackerlackor för att lära dig hur folk reagerar. Filma gärna, det kan bli något för Youtube.

Du som är som mest kritisk till no-planeteorin, har du tittat på September Clues själv? Debunka i så fall gärna de scener jag nämnt i tidigare inlägg tack. Jag märkte att zzpp3pzpz försvann rätt fort ur diskussionen när jag bad honom debunka ovan nämnda scener.

Jag vill gärna förstå hur du tänker när du avfärdar September Clues? Vill inte skapa konflikt, jag vill sätta mig in i ditt tänkande...

See User information
Quote:

raybeam skrev:
Jag talar bl.a om helikopterscenen som du kan se här vid 7 min:
http://www.youtube.com/watch?v=oU7VHf4TVIY

Zpz2, kom tillbaka hit och "debunka" helikopterscenen, med egna ord tack. Jag utmanar dig. Visa att du är så smart som du vill verka.

Static backdrop?
Jag förstår inte vad dom menar, du får förklara med egna ord vad du vill ha sagt med denna scen.

Quote:
Jag vill också ha en förklaring till vad som händer vid 4:56 i denna video:
http://www.youtube.com/watch?v=qbYAV5fCGiM

Empire state building är nära kameran, WTC är långt från kameran, därför behövs bara en liten skillnad i vinkel för att Empire state skall hamna på olika sidor om WTC.

Quote:

Kom igen, om du ska kritisera ska du också kunna förklara det här på ett övertygande sätt..

Ska då inte du till att börja med kunna förklara dina "bevis" på ett övertygande sätt och inte bara peka på ett videoklipp med minst sagt otydliga argument. (Men det kanske har att göra med att The Lorax förbjudit argument i diskussionerna här, vad vet jag...)

Quote:

Jag talar också om bron som "tar en promenad", trots att man tydligt ser att utzoomningen slutar. Den flyttar sig också flera kilometer, mellan två olika nyhetskanaler vilket man kan se i September Clues.
Jag talar om "hats off"-glitchen, jag talar om nosen på planet som passerar intakt rakt genom byggnaden. Och i scenen med brandmannen, där debunkaren hakar upp sig på en förstoring, så tittar han inte ens på bevisen med den mycket märkliga reflektionen av planet i rutan på en bil, för den kan han inte debunka.

OK, att zpz2 kommer med ett idiotisk svar som det här, annat kan man ju inte förvänta sig av en elitens lakej som honom, men att folk som ska föreställa "vakna" inte kan ta till sig de övertygande bevisen förvånar mig.

Du kommer inte långt med dina påstådda videoanomalier, för det finns så överväldigande mycket bevis på att plan kraschade in i byggnaderna.

Du kommer säkerligen inte prata om alla tusentals vittnen som hört och sett planen till skillnad från den totala avsaknad av alla de vittnen som såg byggnaden från samma håll utan att se något plan, och borde vittna om att bilderna är felaktiga, alla amatörvideofilmer och foton som fångat planen både med ljud och bild till skillnad från den avsaknad av film som visar motsatsen, vittnesmål inifrån som berättade om att tornet rörde sig så mycket av träffen så att det kändes som att det skulle tippa över, flygplansdelar t.ex. säten och motorer som hamnade på gatan osv, osv...

Jag trodde noplaners var utdöda på vaken men tydligen inte...

Posted on: 2008/11/17 23:47

Anonym
Quote:

zpz2 skrev:
Quote:

raybeam skrev:
Jag talar bl.a om helikopterscenen som du kan se här vid 7 min:
http://www.youtube.com/watch?v=oU7VHf4TVIY

Zpz2, kom tillbaka hit och "debunka" helikopterscenen, med egna ord tack. Jag utmanar dig. Visa att du är så smart som du vill verka.

Static backdrop?
Jag förstår inte vad dom menar, du får förklara med egna ord vad du vill ha sagt med denna scen.

Klippet börjar vid 6:55 ungf.
Som du ser så är bakgrunden helt stilla. Manhattan rör sig inte, det är det som menas med "static backdrop".
Rör sig gör däremot "helikopterns" landningsställ.
En kamera monterad på en helikopter rör sig naturligtvis i samma rikting som helikoptern, därför är det omöjligt att bakgrunden (Manhattan) är helt stilla medan helikopterns landningsställ rör sig. Kommentera gärna detta ytterligare.

Quote:
Quote:
Jag vill också ha en förklaring till vad som händer vid 4:56 i denna video:
http://www.youtube.com/watch?v=qbYAV5fCGiM

Empire state building är nära kameran, WTC är långt från kameran, därför behövs bara en liten skillnad i vinkel för att
Empire state skall hamna på olika sidor om WTC.

Kan du förklara lite mer ingående hur du menar kanske? Jag tog mig friheten att lägga in de två bilderna i Photoshop och du, det verkar som om det är exakt samma kameravinkel på de två bilderna, det är bara Empire State Building som har flyttat sig. Flera hundra meter har Empire State Building flyttat sig.

Står du fast vid din förklaring att det har med kamervinklar att göra trots följande illustration?

Bild 1:
Resized Image

Bild 2:
Resized Image

Båda bilderna sammansmälta:
Resized Image

Quote:
Quote:

Kom igen, om du ska kritisera ska du också kunna förklara det här på ett övertygande sätt..

Ska då inte du till att börja med kunna förklara dina "bevis" på ett övertygande sätt och inte bara peka på ett videoklipp med minst sagt otydliga argument. (Men det kanske har att göra med att The Lorax förbjudit argument i diskussionerna här, vad vet jag...)

Quote:

Jag talar också om bron som "tar en promenad", trots att man tydligt ser att utzoomningen slutar. Den flyttar sig också flera kilometer, mellan två olika nyhetskanaler vilket man kan se i September Clues.
Jag talar om "hats off"-glitchen, jag talar om nosen på planet som passerar intakt rakt genom byggnaden. Och i scenen med brandmannen, där debunkaren hakar upp sig på en förstoring, så tittar han inte ens på bevisen med den mycket märkliga reflektionen av planet i rutan på en bil, för den kan han inte debunka.

OK, att zpz2 kommer med ett idiotisk svar som det här, annat kan man ju inte förvänta sig av en elitens lakej som honom, men att folk som ska föreställa "vakna" inte kan ta till sig de övertygande bevisen förvånar mig.

Du kommer inte långt med dina påstådda videoanomalier, för det finns så överväldigande mycket bevis på att plan kraschade in i byggnaderna.

Du kommer säkerligen inte prata om alla tusentals vittnen som hört och sett planen till skillnad från den totala avsaknad av alla de vittnen som såg byggnaden från samma håll utan att se något plan, och borde vittna om att bilderna är felaktiga, alla amatörvideofilmer och foton som fångat planen både med ljud och bild till skillnad från den avsaknad av film som visar motsatsen, vittnesmål inifrån som berättade om att tornet rörde sig så mycket av träffen så att det kändes som att det skulle tippa över, flygplansdelar t.ex. säten och motorer som hamnade på gatan osv, osv...

Jag trodde noplaners var utdöda på vaken men tydligen inte...

Vittnen kan vara manipulerade och kan ha fått för sig att det de såg på TV var sant och därför skapat bilder av ett plan i sitt sinne. De kan ha använt hologramteknik för att projicera plan. Men nu spekulerar jag såklart och kan inte bevisa något, hoppas du förstår det och inte lägger några ord i min mun.
Inte ens USA:s president var ju tydligen säker på vad han såg den dagen. Han påstod att han sett det första planet krascha in i WTC på TV, trots att den första smällen inte hade sänts på TV.

Men det var inte vittnen o vrakdelar vi snackade om.

Jag vill att du debunkar videobevisen, vilket du hittills inte har visat dig kompetent nog att göra, därför att det är en omöjlig uppgift.

See User information
Det är bra att du forskar i detta, men varför anklaga alla andra som inte tror som du tror?

Jag tror att det var plan själv och om jag skulle ha fel så betyder det bara att jag inte studerat ämnet tillräckligt mycket. Jag är då rakt inte någon sabotör.

Alex kan inte veta allt heller.

Du kan inte veta allt heller.

Så chilla med anklagelserna och var lite ödmjuk när du presenterar bevis för vad du tror är sant.

Posted on: 2008/11/18 10:17
Administratör och grundare av vaken.se

Anonym
Zpz2 har faktiskt rätt här ang Helikopter scenen.

Kolla in detta klipp, och se att static backdrops även förekommer i verkligheten

Bevis 1#

Anonym
Quote:

Kolla in detta klipp, och se att static backdrops även förekommer i verkligheten

Bevis 1#

Fråga: Vad bevisar denna filmen? Jag hajar inte vad du vill säga.

Micro:
I fallet AJ ser jag inget annat än en medveten manipulatör tyvärr..

Hur ser du själv på bevisen som presenteras i September Clues och bilderna som jag t.ex postat här ovan?

Från mitt perspektiv, så måste jag säga att jag blev väldigt förvånad när jag förstod att stora delar av "truth"-rörelsen förkastar bevisen på TV-manipulation i September Clues och andra liknande filmer.
För mig är det hela glasklart. De stora mediabolagen har manipulerat bilderna och jag är förvånad att människor som söker sanningen plötsligt beter sig som zinkar när bevis presenteras som pekar på att manipulationen går djupare än man hittills har trott.

Att TV-manipulationen skulle ligga "truth"-rörelsen i fatet, tycker jag inte stämmer.. Att media skulle vara inblandad i att förfalska TV-bilderna anser jag bara visar att konspirationen penetrerar vårat medvetande mycket djupare än vad många anat.

See User information
Quote:

raybeam skrev:
Micro:
I fallet AJ ser jag inget annat än en medveten manipulatör tyvärr..

Hur ser du själv på bevisen som presenteras i September Clues och bilderna som jag t.ex postat här ovan?

Från mitt perspektiv, så måste jag säga att jag blev väldigt förvånad när jag förstod att stora delar av "truth"-rörelsen förkastar bevisen på TV-manipulation i September Clues och andra liknande filmer.
För mig är det hela glasklart. De stora mediabolagen har manipulerat bilderna och jag är förvånad att människor som söker sanningen plötsligt beter sig som zinkar när bevis presenteras som pekar på att manipulationen går djupare än man hittills har trott.

Att TV-manipulationen skulle ligga "truth"-rörelsen i fatet, tycker jag inte stämmer.. Att media skulle vara inblandad i att förfalska TV-bilderna anser jag bara visar att konspirationen penetrerar vårat medvetande mycket djupare än vad många anat.

Jag förstår att du tror att AJ är manipulatör. Jag vet att AJ har gett mig mycket kunskap och därför någon jag har tacksamhet mot honom.

Jag utesluter inte att han har dolda agendor eller är påverkad av andra, men att han hjälpt många det är för mig uppenbart.

Personligen känner jag att nästan alla inom truth rörelsen har en del tydliga brister. Det finns ingen som jag tycker verkar ha alla hästarna i stallet. AJ ger dock mig mycket förtoende för att han är så passionerad.

Angående No plane. Om vi antar att no plane stämmer så är troligen anledningen till att den inte är aksepterad att den teorin går så långt utanför det "normala" att inte så många vågar titta år det hållet. Precis samma mekanism som håller "normala" borta från konspiration överhuvud taget. Samt håller många konspirationsmänniskor borta från UFO och alien-spår.

Jag har forskat lite om no-plane och blev inte övertygad. Ska kolla på den film du rekomenderat igen.

Ödmjukhet och respekt för andra oavsätt om du tror att dom är någonting.. Det tror jag är bra för alla..

Posted on: 2008/11/18 16:56
Administratör och grundare av vaken.se

Anonym
Quote:

raybeam skrev:
Quote:

Bevis 1#

Fråga: Vad bevisar denna filmen? Jag hajar inte vad du vill säga.

Jadu .. att jag var ironisk kanske?

Anonym
Aha, hade inte ironiglasögonen på mig.
Nu HAJAR jag.

See User information
Quote:

raybeam skrev:

Jag håller fullständigt med raybeam. När man nu kommit förbi den första "spärren" och insett att det var ett "inside job", så borde man också kunna resonera logiskt utifrån förövarnas perspektiv. Alltså, hur gjorde dom för att sälja en lögn till världen, när dom dessutom hade full kontroll över alla mediakanaler den där dagen? Att det inte fanns några Boeing-plan i Pentagon eller i Shanksville är väl rätt uppenbart. Jag har även studerat närmare hur WTC var konstruerat med sina stålbalkar både i kärnan och i väggarna. Jag får inte ihop det rent fysikaliskt att ett plan kan flyga helt obehindrat genom väggen och sedan stanna inne i byggnaden. September Clues bevisar att det är fejkvideo. Kolla även de ursprungliga tv-sändningarna som finns i arkiv på nätet.

Jag har lämnat engagemanget i 9/11 faktiskt, snart är världen inne i en ny fas som kommer att bli så fruktansvärd att ingen kommer att orka tänka på det längre. Det blir ingen ny undersökning. Tyvärr.

Posted on: 2008/11/18 21:33

See User information
Skön tråd... Tycker alla medverkande verkar vara bra/kloka människor som förstått vida mer än många så varför sandlådenivå tjafset?
Som många påpekat är det ju den stora bilden som är det enda riktigt viktiga.

Posted on: 2008/11/18 21:34
"The force combines us, penetrates us and keeps the hole galaxy together" - Obi-Wan Kenobi

See User information
Vårda era språk, innan nån är tvungen att göra det åt er...!

Posted on: 2008/11/18 21:41
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Jag har sett september clues, och hela "var det plan eller inte"-debatten är ganska onödig och tidskrävande. Helt fel fokus. Det är som med Pentagon: var det ett plan eller inte? Spelar ingen roll, nånting tilläts träffa världens kanske mest bevakade byggnad, och det efter att WTC träffats - det är det viktiga.

Och att alla som såg planen träffa tornen skulle vara med i "konspirationen" håller inte alls. Jag tror personligen att hela "no plane"-teorin är till för att just splittra och få folk att tappa fokus. Filmklippen är manipulerade efterhand, kanske av de som vill sprida no plane-teorin?

Posted on: 2009/2/9 14:03

"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser

« 1 (2)

Register To PostTopic is Locked

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper