Vakencorner
|
Ingår piraterna kring Somalien agendan?
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Ingår piraterna kring Somalien agendan? http://gryningensljus.blogspot.com/20 ... ing-somalien-agendan.html Uppdaterade sista meningen med det kursiva.
Posted on: 2008/12/10 17:34
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
Re: Ingår piraterna kring Somalien agendan?
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Det är ju just Israel som finansierar piraterna för att de själva ska finansiera sina rebeller att stoppa det islamistiska styret i Somalia.
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Varför tror du att det är så? Berätta, jag är intresserad av att höra.
Vad tjänar Israel på att få bort islamisterna...
Posted on: 2008/12/11 12:33
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Nej, detta var ungefär vad några ryska experter trodde. Mina funderingar var mer om det finns en anledning att man vill täppa till suezkanalen och vem det missgynnar mest.
Posted on: 2008/12/11 15:35
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Det pågår ett tyst krig semiter emellan. De två starkaste grupperna semiter är judar/kahzarer och araber/muslimer. Det är ingen tillfällighet att det är så mycket oroligheter i mellanöstern och andra regioner där muslimer finns. Islamism är farligt för denna andra grupp av semiter, eftersom det innebär ett steg från religion till att bli politik. Någonting judar/kahzarer redan lyckats med och vill definitivt inte se någon annan lyckas med detta. Det semitiska folket kallas ”Sems söner” (efter Noas son Sem), men de är lika goa bröder som Kain och Abel. Varför tror du förresten att de som står anklagade för 11/9 är araber? Valför tror du araberna anklagas för allt som det i själva verket är judarna som iscensatt? Då menar jag inte judarna som folk, utan de judarna i toppen. Att vara jude är ingenting negativt. Det finns onda människor i alla folkgrupper och folkslag. Det 'märkliga' med detta är att det inte är USA som vanligt som kommer till räddning, utan EU. Som bäddat för en konflikt? |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Khazarerna härstammar inte ifrån Sem utan hans bror Jafet.
Alltså är dagens judar inte semiter.
Posted on: 2008/12/11 23:39
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Men judar härstammar från Sem.
Jag visste faktist inte detta, men konflikten är ju densamma, dock mer nyanserad. Men flytta konflikten upp ett steg i trädet då. Det jag ville visa på var att detta var en gammal konflikt. Afrika är förresten ett folk som härstammar från Ham, Noas tredje son. Sem, Ham och Jafet tillhör förresten generation 11 (9/11) |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Sem var äldst, Ham yngst enligt de källor jag studerat.
95% av dagens judar är Khazarättlingar och därför inte semiter. Jafet hade ättlingarna Khazar och senare Aschkenaz, därav de nuvarande benämningarna Khazarer och Aschkenazjudar.
Posted on: 2008/12/12 0:00
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag tror att det är för att skapa ett motstånd mot the pirate bay. Varje gång de börjar prata om pirater så ska folk tänka på dessa somaliska clowner och rösta JA
Posted on: 2008/12/17 8:06
|
|||
|
"Now I have become death, the destroyer of worlds"
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Just piraterna vet jag inte, men det sedvanliga finansierandet och vapenförsäljningen till alla sidor i de skapade inbördeskrigen
borde följas upp även i fulmedia. Det leder ofta till Israel eller har en stark koppling dit. Man tjänar såklart pengar på det, dödar en massa folk, skapar flyktingströmmar och kan kapa åt sig naturtillgångar. Krig är big business för en del
Posted on: 2008/12/26 21:15
|
|||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login