vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



En fascinerande forumdialog!
#1


See User information
Risken finns att detta redan uppmärksammats på vaken.se, och jag ber om ursäkt om jag piskar en redan död häst...

Men jag har djup respekt för den intellektuella styrka många här visar och skulle hemskt gärna ta del av era funderingar och kommentarer runt denna dialog, som tydligen utspelade sej på ett engelskspråkigt forum i sistlidne oktober.

Dessvärre går det hela på engelska, men jag utgår ifrån att de flesta här behärskar det tungomålet såpass bra att det inte utgör något hinder.

OK, here goes, texten är ganska lång, men alldeles säkert värt er tid:


https://home.comcast.net/~readingnews/Hidden_Hand.html


Ingen panik, ta god tid på er.


Frid.

Posted on: 2008/12/13 0:05
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: En fascinerande forumdialog!
#2
Bäste kracy, det får bli:

Fem av fem:
卍 卍 卍 卍 卍

Detta är emellertid en favorit i repris. Tex jag (=Novax, sebben, m fl) har kontinuerligt postat kring detta, och då ofta haft med vad han säger om kärlek/love - att vi inte kan veta vad det är, att det är en korrupt version som folk tagit till sig och som råder därute, att detta är en skapad plats, att det är just truthkomasiterna och de som kämpar... och varnar/sprider info... som skapar det därute som de slåss mot: NWO, att det inte finns något att slåss mot därute, att en enda fienden är en själv mm. Mest tystnad och banningar har blivit följden. Inse att detta är ingen plats för vakna, eller som vill promota det, det är en plats för komaister, aktivister, se-utanför-sig-själv-ister, och annat skumt...

Många här vill inte inse det lättaste.

Hej admins.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: En fascinerande forumdialog!
#3


See User information
Dammit, skallen bågnar fortfarande efter att ha läst fanskapet :)

Nej, skämt åsido, jag antar att jag - som alltid när det kommer till kritan - inte kommer att ha annat än min egen hjärna, hjärta och intuition att gå efter när skiten så äntligen träffar fläkten.

Texten ifråga har onekligen dendär obetalbara, halvflummiga vibben av Sanning runt sej, du vet, när man tänker:
"Javisst! Men...det har jag ju vetat sen jag var spermie!!"

Har alltid varit extremt allergisk mot New Age-BS, och kommer alltid att vara det, men dendär killen verkar faktiskt vara Något Annat.

Allt detta sagt, så kommer jag inte ifrån att Project Bluebeam faktiskt skulle kunna få alltihop att se grymt äkta ut...

Vaken eller inte vaken?
Jag måtte vara en enormt naiv typ.

Interesting times.

Jag önskar dej allt gott, onliner, vad som än händer i fortsättningen.


Frid.

Posted on: 2008/12/13 1:24
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: En fascinerande forumdialog!
#4


See User information
OK, lite lamt som vanligt att pusha egen tråd, men

*BUMP!*

av purt intresse för vad ni har att säja om detta.

Posted on: 2008/12/16 1:10
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: En fascinerande forumdialog!
#5
Quote:

krazyFlipy skrev:
OK, lite lamt som vanligt att pusha egen tråd, men

*BUMP!*

av purt intresse för vad ni har att säja om detta.


Se en gammal tråd:

Revelations of an Insider
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... pe=&topic_id=7930&forum=1

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: En fascinerande forumdialog!
#6


See User information
Jo, det är en och annan insider som passerat genom åren på olika forum...

Tack för länken. Ska läsa.


Frid.

Posted on: 2008/12/16 1:52
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: En fascinerande forumdialog!
#7


See User information
krazyFlipy:
Mycket intressant länk! Tack ska du ha.

Posted on: 2008/12/17 14:40
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: En fascinerande forumdialog!
#8
Quote:

krazyFlipy skrev:


Men jag har djup respekt för den intellektuella styrka många här visar.


Thanks...

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: En fascinerande forumdialog!
#9


See User information
krazyFlipy

Tack för att du startade denna tråd. Jag har läst tråden du länkade till med stor intresse(konverterade till en 78 sidors pdf, så ganska lång tråd alltså).

Min tanke som följt mig under hela läsningen är hur det här påminner om "samtal med gud" böckerna. Om inte forumdialogen redan var så spektakulär skulle man kunna kalla den för "samtal med lucifer"

Jag hittade "samtal med gud för" ca 10 år sedan. Som alla andra uppfattade jag titeln som ett skämt eller metafor men ju mer jag läste desto mer intresserad blev jag.
Denna forumdialog mellan en påstådd illuminati-medlem och övriga forumdeltagare känns på samma sätt. Det är omöjligt att bedöma om personen är vem den utger sig för att vara. Samtidigt är svaren förtroendeingivande om än frapperande. Men frapperande borde varje person som är övertygad om NWO kunna hantera eftersom magnituten på hela NWO är minst sagt frapperande. Skillnaden är att det här till stor del rör sig om ämnen som faller in under livsåskådning.

Det är sanneligen en kluven känsla att för första gången få svar, som "känns logiska", på varför NWO är så ondskefull och eftersträvansvärd av eliten. Det är nästan så att hela agendan känns rimlig samtidigt som det är omöjligt att veta om det är ren bluff eller även en blandning av korrekt info och desinformation.
Hur som helst spännande läsning. Tackar för det

Posted on: 2008/12/29 11:17
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: En fascinerande forumdialog!
#10


See User information
Har inte läst det, bara skummat igenom och den bilden med vågorna, eller livets hjärtslag, är en bild jag själv såg när jag sökte inom mig själv. Den manifesterade sig så jag kunde se den... Allt är cirklar.

Quote:
NWO, att det inte finns något att slåss mot därute, att en enda fienden är en själv mm. Mest tystnad och banningar har blivit följden. Inse att detta är ingen plats för vakna, eller som vill promota det, det är en plats för komaister, aktivister, se-utanför-sig-själv-ister, och annat skumt...


Inte för att jag vill uppmuntra herr novax/sebben men den största fienden är oss själva. Det jag däremot nått i mitt sökande är att hela skapelsen är ett enda ögonblick.

Denna tid vi lever i kommer skapa något helt fantastiskt och det handlar om 2012. Hela verkligheten kommer kollapsa och vi kommer skapa vår egen värld, det går inte att beskriva.

Jag har försökt lära mig lämna denna världen och bli fri ifrån "samsara", men jag kan inte lämna det externa jag har lärt känna, jag måste avlära mig allt t.ex. familj, vänner, vilket jag inte tänker göra. Men med 2012 så kommer vi alla kunna lämna denna världen och skapa en ny värld utefter kärlek och förståelse.

Sen är jag här p.g.a. 2012, jag har valt att vara här. Något helt otroligt kommer hända, ord kan inte användas att beskriva det helt otroliga vi kommer vara med om. En verklighet som är som denna fast 100 gånger bättre och med otrolig teknologi! PLUS att vi kommer leva i total lycka utan negativ byråkrati och ångest/oro osv.. Inget mer lidande med andra ord! :D

Jag ska ta mig igenom den dialogen då den verkar intressant.

Tack för den!

- seilon

Posted on: 2008/12/29 15:37
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: En fascinerande forumdialog!
#11


See User information
Har läst ca 8 sidor nu..

Och yup yup. jag kommer ihåg det mesta. :)

Jag har lärt mig det genom logik och sannolikhet. Det är väldigt enkelt att förstå. Rent praktiskt kan vi säga att allt är en "film" eller ännu bättre, en spelfilm.

Frågan vi ska ställa oss? Hur fungerar det rent praktiskt när vi blir medvetna om det? Hur är allt logiskt uppbyggt?

Ask and you shall recieve. Det är så enkelt. Det finns ingen slump.

Jag pratar med gud varje dag, hela tiden. Det är fantastiskt när man förstår hur otroligt grymt allting verkligen är. Vad vi kommer skapa!

Allt är logiskt och allt älskar allt. Jag kan omöjligt övertyga någon men jag kan berätta om min logik vid frågor.. :)

KÄRLEK!

- seilon

Posted on: 2008/12/30 2:22
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: En fascinerande forumdialog!
#12


See User information
Intressant tråd. Tack för tipsen!

Har kikat runt lite mer på http://www.abovetopsecret.com/forum/ vekar vara ett ganska bra forum, de flesta inlägg håller hög kvalite.

Posted on: 2009/1/20 1:56
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: En fascinerande forumdialog!
#13


See User information
Seilon, du har fina åsikter som jag verkligen respekterar och delar partiellt.

Men betänk att 2012 endast är en kulmen på något som sedan starten är i planerat, att det inte går att bara vänta och hoppas på att man får stiga upp till en högre nivå utan att man redan nu och i de tidigare inkarnationerna man erhållit måste arbeta på att förädla sin essens. Detta har du säkert redan förstått då jag märker att du är en väldigt kärleksfull person men det är värt att påpeka.

Sen att allt älskar allt stämmer inte, för då skulle inte den här illusionen existera. Det finns människor som hatar, som är som grenar som vill kapa av sig från trädet utan att veta att de självdör. Dessa kan inte tvingas att åter sluta sig till trädet och omfamna det eftersom deras fria vilja måste respekteras.
Därför behövs en slags manipulation, en förmåga att trycka på varandras knappar för att frigöra de slumrande egenskaperna inom oss.

Posted on: 2009/1/24 23:12
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: En fascinerande forumdialog!
#14


See User information
AboveTopSecret verkar vara ett bra forum... synd bara att det drivs av CIA eller NSA...

CIA behind ATS

Posted on: 2009/1/27 19:21
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: En fascinerande forumdialog!
#15


See User information
Underbar länk MickeO... Ska unersöka det nyligen utkämpade kriget i solsystemet. Tur att våran planet inte var inblandad, så upptagna vi är av vårat inbördeskrig här på Tellus.

Posted on: 2009/1/28 0:19
www.innandetsker.blogspot.com

Just because you´re paranoid does not mean they´re not after you...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
53 user(s) are online (53 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 53

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS