vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Vad frimurararna inte vill att du ska veta/tro

See User information
Jag skulle vilja försvara min tro på reinkarnation för att många här tycks tro att det är vad new world order eliten vill att man ska tro på.Enligt min uppfatning så är det precis tvärtom frimurarna har en massa böcker om reinkarnation och ufon i sina bibliotek fast dom utåt sett är ateister och skeptiker. Så dom vill inte att du ska veta att vi lever fler än ett liv och att det finns bevis på att vi faktiskt har en själ. Det här skrev ochså Juri Lina i sin bok världsbyggarnas bedrägerier. Försök gå till en vanlig bokhandlare och se du hittar oftast inte en enda bok om reinkarnation.

Posted on: 2008/11/15 17:38
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Vad frimurararna inte vill att du ska veta/tro

See User information
sen när är Frimurare utåt sett ateister?

Posted on: 2008/11/16 16:27
“Emancipate yourselves from mental slavery. None but ourselves can free our minds...”

Bob Marley
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Ja det är inte ovanligt att dom låtsas vara ateister,Grand Orient de France ställer inga krav på religiös tro hos den sökande och medger därför medlemskap till både troende och ateister.

Posted on: 2008/11/16 23:21

See User information
jaha, där ser man

Posted on: 2008/11/17 2:41
“Emancipate yourselves from mental slavery. None but ourselves can free our minds...”

Bob Marley

See User information
Tror absolut på reinkarnation, och kan se varför de förtrycker detta ämne också. Om vi tros bara leva ett liv så tar vi inte hand om vårt liv och omgivning på samma sätt som om vi skulle gjort med reinkarnation i åtanke. Tur att vi har så många Indier på planeten iaf!

Posted on: 2008/12/13 2:29

Anonym
Tror att svenska frimurarorden här i Uppsala kräver att du är kristen. Det hela är komiskt.

See User information
En till grej som är viktigt att veta att du måste börja ta ansvar för den värld vi skapar nu är den värld vi i framtiden kommer att leva i döden är ingen undanflykt.

Många säger att vi inte kan påverka för eliten är för mäktiga det är ingen som kan hindra New World Order. Det är precis det som eliten vill få en att tro.

Du kan påverka var du kommer att inkarneras och vad du vill syssla med precis som Dalai Lama har gjort i flera inkarnationer.

Jag har i alla fall bestämt mig jag tänker kämpa emot den nya världsordningen från och med nu och i alla kommande inkarnationer fram till att någon högre makt ingriper . Ingen ska få sätta in ett micro chip i mig.

Posted on: 2008/12/14 1:40

See User information
Quote:

KonstigTyp skrev:

Du kan påverka var du kommer att inkarneras och vad du vill syssla med precis som Dalai Lama har gjort i flera inkarnationer.

Fast Dala Lama's reinkarnationer överlappar ju varandra med några år. Hur funkar det? Letar DL's själ efter en lämplig kropp att ta i besittning efter att hans kropp dött? Lämnar själen hans kropp innan den dör så att han kan ta nästa kropp i besittning just när den skapas vid befruktningen? Och om DL's själ hittar en ny kropp, varför säger han inte då: "Hej! Här är jag! Dalai Lama!" så kunde massor med tibetanska munkar slippa att leta efter honom. Och själen som ursprungligen fanns i den kroppen, vart tar den vägen? Frågorna hopar sig....

Om reinkarnation var sann, skulle världen se ut som den gör idag? Knappast. Reinkarnation är en fruktansvärt destruktiv lära. Den är jättebra för att hålla igång ett slaveri- eller kast-samhälle. Var en lydig slav så får ett bättre liv nästa reinkarnation. Är du inte nöjd? Då kanske du gjort något dumt i en tidigare reinkarnation.

Posted on: 2008/12/14 12:30

See User information
I Finland är det ett antagningskrav att du inte är ateist.
Däremot, säjer dom, är det inte nödvändigtvis den kristne guden du måste dyrka för att beviljas medlemskap.

Här:

http://www.lib.helsinki.fi/elektra/sumahtokari.pdf.

är en jäkligt intressant liten text om frimureriet i Finland, författad av en av deras egna.

"The /.../journey of Finnish Freemasonry during the 1920’s progressed in a positive way but the arrival of the teachings of the “New World Order” from Germany stuck its thorns into Freemasonry remorselessly."

I min stad firades nyss en bemärkelsedag för den lokala logen.
Mästaren framträdde i byatidningen på bild framför mästartronen, ackompanjerad av "Stormästaren" från Helsingfors.
De talade om frimurarnas strävan efter "rättfärdighet".

What the f**k?

Där jag kommer ifrån, är "strävan efter rättfärdighet" svår att kombinera med hemlighetsmakeri.

Något att dölja - annars icke.

Dessvärre har mina landsmän/kvinnor ömkligen förlorat sin förmåga till basalt tänkande.

Frid.

Posted on: 2008/12/14 12:52

See User information
Quote:

miksjo skrev:
Fast Dala Lama's reinkarnationer överlappar ju varandra med några år. Hur funkar det? Letar DL's själ efter en lämplig kropp att ta i besittning efter att hans kropp dött? Lämnar själen hans kropp innan den dör så att han kan ta nästa kropp i besittning just när den skapas vid befruktningen? Och om DL's själ hittar en ny kropp, varför säger han inte då: "Hej! Här är jag! Dalai Lama!" så kunde massor med tibetanska munkar slippa att leta efter honom. Och själen som ursprungligen fanns i den kroppen, vart tar den vägen? Frågorna hopar sig....

Om reinkarnation var sann, skulle världen se ut som den gör idag? Knappast. Reinkarnation är en fruktansvärt destruktiv lära. Den är jättebra för att hålla igång ett slaveri- eller kast-samhälle. Var en lydig slav så får ett bättre liv nästa reinkarnation. Är du inte nöjd? Då kanske du gjort något dumt i en tidigare reinkarnation.

Är inte kristendomen lite värre ändå?
Var en lydig slav och gör som det står i en 2000 år gammal bok att du ska göra annars kommer du till helvetet. Perfekt för att kontrollera och styra människor och hålla dem borta ifrån ifrågasättande och balanserade förnuftiga tankar.
Reinkarnation är ju en bra mkt mer sympatisk filosofi kan jag tycka.

Posted on: 2008/12/14 23:30

See User information
Quote:

jonte skrev:
Är inte kristendomen lite värre ändå?
Var en lydig slav och gör som det står i en 2000 år gammal bok att du ska göra annars kommer du till helvetet. Perfekt för att kontrollera och styra människor och hålla dem borta ifrån ifrågasättande och balanserade förnuftiga tankar.
Reinkarnation är ju en bra mkt mer sympatisk filosofi kan jag tycka.

Varför läser du inte Bibeln istället för att bara snacka skit om den?
Du vet uppenbarligen ingenting om budskapet i den.

Posted on: 2008/12/14 23:43

See User information
Jag vet allt om budskapet i den. Problemet är hur eliten använder religionen för att kontrollera och styra människors tankar och beteenden. Jag vägrar bli styrd och kontrollerad.

Eliten är ju inte ens kristen, officiellt är det ett krav för att kunna nå toppen men kolla tex på bakom kulisserna av Bohemian Grove. http://video.google.com/videoplay?docid=-82095917705734983

Posted on: 2008/12/15 0:14

See User information
Är inte ateismen värre? Och mer förslavande?Nej jag kommer ihåg mina tidigare liv, mitt förra liv var riktigt intressant faktiskt:)

Posted on: 2008/12/21 2:37

See User information
Skulle nog påstå att det är en riktigt grov lögn att kalla frimurare ateister... "Ordens speciella symbol, frimurarkorset, anger var avstampet tas och på vilken grund den ytterst bygger. Kanske behöver vi i vår tid återupptäcka den kristna tradition, som tidigare i djupare mening varit samhällets grund, och inse hur den kan berika våra liv. I denna strävan vill Svenska Frimurare Orden vara delaktig."
Det var svenska frimurare, om någon orkar googla utlandet, varsågod men det ser nog likadat ut överallt.

Posted on: 2008/12/21 3:09
www.innandetsker.blogspot.com

Just because you´re paranoid does not mean they´re not after you...

See User information
Inte Grand Orient de France

Posted on: 2008/12/22 0:22

See User information
"Kristna tradition" Vore mer intressant att man isåfall tar upp hur detta kristnandet av sverige gick till. Där man mer eller mindre tvingade folk till ett trosystem som de inte var det allra minsta intresserad av.

Posted on: 2008/12/22 2:52
"Now I have become death, the destroyer of worlds"

See User information
Svenska Frimurareorden kräver att du är kristen, likaså gör de övriga länder där de arbetar efter det svenska systemet, Norge, Danmark, Island och delvis Finland (där Svenska Frimurareorden verkar),men också några loger i Tyskland. Övriga Frimurareordnar kräver endast en tro på en Gud, dock inte specificerat vilken, detta leder till att man i vissa loger har en Bibel, Tanach och en Koran liggandes uppslagna jämte varandra. (Tänk om det kunde vara så på fler ställen att judar, muslimer och kristna skulle kunna komma överens så bra så skulle mycket skit slippas). Svenska systemet är också unikt med 10 grader, övriga system har tre, med ett antal olika påbyggnadsgrader, mest känt är väl Royal Arch, med sina 33, notera dock att vissa av dessa påbyggnads system kräver att du är kristen, Royal arch finns dock inte i Sverige.
Det finna även ateistiska frimurareloger som Grand Orient de France, men huruvida den är erkänd av UGLE det vet jag inte.

Posted on: 2008/12/23 6:03

Anonym
Quote:

Skalman skrev:
Svenska systemet är också unikt med 10 grader, övriga system har tre, med ett antal olika påbyggnadsgrader, mest känt är väl Royal Arch, med sina 33, notera dock att vissa av dessa påbyggnads system kräver att du är kristen, Royal arch finns dock inte i Sverige.
Det finna även ateistiska frimurareloger som Grand Orient de France, men huruvida den är erkänd av UGLE det vet jag inte.
Det nordiska frimureriet har elva grader.
Det är få system som har endast tre grader, men många har 33.

Dessutom finns det också några ordrar som har 13 och 21 grader, men de med 13 grader är frimureri för den katolska kyrkans män.

Intressant är också att även Illuminati hade 13 grader.

Norska frimureriet har dock också 13 grader och det finns själ att misstänka att resten av logerna i "det svenska systemet" de nordiska har 13 grader, men att det inte tillkännages.

Just det norska frimureriet har blivit ganska infiltrerat, vilket man även kunde se på den danska dokumentären i två delar som visades i SVT för ett tag sedan.

Edited by c0mputerr0r on 2008/12/23 6:48:22
Edited by c0mputerr0r on 2008/12/23 6:52:34

See User information
Den XI graden är en hedersgrad som tilldelas de högsta ämbetsmännen så den räknade jag inte med, men visst, den finns helt rätt...

Skulle väl inte vilja påstå att många system har 33 grader, nästan alla (Svenska systemet är det enda undantaget jag vet) har 3. Övriga system och grader är påbyggnadsgrader som man söker sig till helt frivilligt och är endast öppna om man har först fått de tre första graderna i en Craft lodge eller Blue lodge som de också kallas, och sedan suttit som Master i sin loge.
I tex USA är det inte så ovanligt att man inte går vidare inom Scottish rites (med sina 30 grader) som att man faktiskt stannar i den 3:e graden. Vissa väljer att gå vidare i York rites som har 10 grader. Canada har dessutom ett system som de kallar för Holy royal arch of Canada och det har 33 grader utöver de första tre, men även här finns en variant av Scottish med 30 grader.

Vad gäller den danska dokumentären har jag inte sett den ännu, så jag kan återkomma om den senare.
Skulle däremot vilja läsa "Freemasonry dissected", där går man igenom de tre första gradernas ritual.

Posted on: 2009/1/2 16:23

See User information
Usch. Suttit och pratat med en förälder då min dotter varit på gympa (hon är 4 år). Snubben var lite intresserad men sen förstod jag nog att han var intresserad av hur mycket jag visste eller ville veta: "du vet, jag är ju... ja, frimurare". Min blick blev förstås stenhård. "vad fan säger du?".

Det var tydligt att han inte visste särskilt mycket om de högre nivåerna, eller ens om Illuminati. Från att ha verkat vara en fritänkare fick jag devalvera honom till "slave-master-slave"-marschera-i-takt-ifierad murare.

Mest sur är jag på mig själv att jag inte insåg hans sanna "natur" eller rättare sagt revolt mot den natur han borde följa.

Posted on: 2009/2/3 9:26

See User information
Men att någon är frimurare är ju väldigt oskyldigt, tycker absolut inte du ska inta ett sådant synsätt på dem. Har själv många bekanta som har lägre ranker inom frimurarna och har noggrant övervägt de antydningar om möjligheter till en inbjudan jag har fått.
Jag tror att många gör det stora misstaget att det är "vi mot dem" och även om jag håller med om det på den riktigt höga nivån så är jag fullständigt övertygad om att de allra flesta människor som är med i sådant (i dom lägre graderna) gör det antingen som en kul grej eller som en form av välgörenhet.
Jag tror att de allra flesta människor, precis som de som jobbar åt FN och liknande försöker göra bra saker.
Jag har vuxit upp i en familj där f.d. chefer för ABB var mer av en regel än en undantag vid fina middagar. När tiden att fira min morfars födelsedag infaller sig så kan man kallt räkna med att det kommer vara enheldel styrelsemedlemmar för både det ena och det andra inom svenskt näringsliv med och hurra och det har hänt ett antal gånger att jag har hamnat bredvid Percy Barnevik (bilderberg medlem) och diskuterat både politik och ekonomi.
Det jag vill komma till är att man inte får bli för insnöad. Jag räknar kallt med att det här inlägget kommer att förändra hur många människor här inne ser mig och jag kommer förmodligen bli beskylld för att umgås med "fienden" och liknande. Men jag är tillräckligt säker i min egen övertygelse för att kunna ruska av mig allt ni kan komma på att kalla mig.
Det jag egentligen vill komma till är att dessa människor är inte onda, de är inte ens totalt uppslukade av maktbegär. Det är helt vanliga människor med helt vanliga värderingar som tror på samhällets struktur och att man bara kan förändra från insidan. På många sätt är dessa människor mer lurade än den vanliga befolkningen.
Se inte på dem som en fiende, se på dem som en vän som har gått vilse.

Posted on: 2009/2/3 23:02
"THIS INTERNET NOTE, IF PRINTED, IS LEGAL TENDER FOR ALL DEBTS, PUBLIC AND PRIVATE"

"The real action is in the reaction"

"Sen den elfte september 2001 har vi sett krig emot terrorn och terrorn har växt..."

See User information
det va som fan paskharen :)

... du menar på fullaste allvar att jag, och resten av alla besatta människor här på Vaken ska tänka att Percy Barnevik är en "vän som har gått vilse" ?

haha... jag dööör

Posted on: 2009/2/4 1:22

Bob Marley

See User information
Men har du någonsin träffat honom? Pratat med honom? Har du ens en tydlig bild av hur han ser ut? Eller bygger den informationen du har bara på det du har läst och hört om honom?
Eftersom att jag har fått se båda sidorna av myntet så att säga så tror jag att jag har en mer nyanserad bild än många här inne.
Och ja det är väll ungefär det jag tycker att ni ska tänka.
Tror du att t.e.x. att Milton Freidman har rätt i sina idéer om den självreglerande fria marknaden så kommer du att få se väldigt många saker gå helt åt helvete där du va helt övertygad om att allt skulle lösa sig. På samma sätt blir det ju om du har en skev världsbild i ännu större utsträckning. Saker blir inte alls som du tycker att det borde bli, dina uträkningar stämmer inte.
Det är ju bara naturligt att människor som befinner sig högre upp på "samhällsstegen" tror mer på den bilden de får av "eliten" och därför får en ännu skevare världsbild än oss. Jag tror att det finns mycket fler korkade och lurade människor än det finns onda människor.

Posted on: 2009/2/4 1:41
"THIS INTERNET NOTE, IF PRINTED, IS LEGAL TENDER FOR ALL DEBTS, PUBLIC AND PRIVATE"

"The real action is in the reaction"

"Sen den elfte september 2001 har vi sett krig emot terrorn och terrorn har växt..."

See User information
Quote:

paskharen skrev:
Men har du någonsin träffat honom? Pratat med honom? Har du ens en tydlig bild av hur han ser ut? Eller bygger den informationen du har bara på det du har läst och hört om honom?
Eftersom att jag har fått se båda sidorna av myntet så att säga så tror jag att jag har en mer nyanserad bild än många här inne.
Och ja det är väll ungefär det jag tycker att ni ska tänka.
Tror du att t.e.x. att Milton Freidman har rätt i sina idéer om den självreglerande fria marknaden så kommer du att få se väldigt många saker gå helt åt helvete där du va helt övertygad om att allt skulle lösa sig. På samma sätt blir det ju om du har en skev världsbild i ännu större utsträckning. Saker blir inte alls som du tycker att det borde bli, dina uträkningar stämmer inte.
Det är ju bara naturligt att människor som befinner sig högre upp på "samhällsstegen" tror mer på den bilden de får av "eliten" och därför får en ännu skevare världsbild än oss. Jag tror att det finns mycket fler korkade och lurade människor än det finns onda människor.

Du pratar ju helt konstigt.
På dig låter det som att bara för att du har lyckats käka middag med Percy p.g.a att din Morfar har haft födelsedagar så skulle du sett "båda sidorna" av myntet på dessa ledare? Det är la självklart att dessa personer inte skulle få dig att tycka illa om dem? Lika självklart som att det inte finns någon anledning för dem att avslöja saker som skulle få dom att framstå som onda.

Tror du sen att om man är en ond människa och vet om det, då först är man ond. Och om man isf inte vet om det, är man istället "bara" korkad?

Posted on: 2009/2/4 3:57

Edited by nazgul4 on 2009/2/4 4:48:10

Bob Marley

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper