vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



help me out
#1


See User information
Hej är rätt världelös på att skriva men jag ska försöka dela med mig av vad som hänt mig vid ett flertal tillfällen.

det började för 3 år sedan efter att jag hade kommit hem efter en sen utekväll när jag skulle gå och lägga mig när det plötsligt kom som genomskinliga blixtar i rummet som även lät lite och man kände direkt en närvaro och allt blev jävligt trångt inne i lägenheten och jag blev rädd.

I början satt jag mest bara still och försökte gå och lägga mig i sängen i hopp om att jag inbillat mig allt och att det skulle sluta men det var omöjligt och även fast jag försökte lägga mig under täcket så var det så pass starkt att täcket blev bortdraget.

fick panik ochsprang ut ur lägenheten men det spelade ingen roll och det fortsatte bara och blev värre och jag kände som om dom la spindlar och ormar som kröp längst min kropp och även i min mun allt för att jävlas med andra ord. jag mötte en tant på vägen i trappan som kollade på mig och det blev ganska klart för mig att jag var ensam om att se det här och när jag försökte säga någonting till henne så var det som att dom stoppade mig genom att stoppa in flugor i munnen på migså jag gick tillbaka in lägenheten och satte mig i soffan och försökte lugna ner mig så gott som det bara gick. ringde dit en kompis och sa att han måste komma hit och du kommer inte tro mig etc.

till slut när jag inte kunde bli mer rädd så vände det på något sätt och jag började fråga vad vill ni etc? och blev mer aggresiv och tog fram lakan etc för att på något sätt "fånga upp dem och man kunde se formerna på "spökena" ifall jag var tillräckligt snabb för kasta iväg det och man kunde även se hur det bromsade i luften och tog emot och man SÅG VERKLIGEN formerna. det var ren jävla terror i 2 timmar där jag fick ormar och spindlar instoppade i kläderna och flugor och kryp i munnen och det ville aldrig sluta försökte även ringa till en tjej kompis men så fort jag ville säga någonting så blev det stopp och dom gjorde allt för att jag inte skulle få fram ord.

till slut kom äntligen min kompis och han blev jävligt shockad när han såg vilket tillstånd jag var i och då slutade allt att upphöra för en liten stund. när jag började berätta för honom vad som hade hänt så började det komma saker i munnen igen och man kände verkligen hur jag spottade ur saker ur munnen och jag kunde även se det genomskinligt. han blev helt livrädd och ville till en början tro att jag blivit sjuk i huvet men jag började visa honom med lakanen och även vatten kunde lämmna avtryck i luften när det träffade men ingenting hände honom och han sa att han inte såg någonting men till slut blev han övertygad och han försökte hjälpa mig. han hade ett halsband på sig med ett kors och jag frågade om jag kunde låna det och när jag satte på mig halsbandet så var det någon som drog upp det rakt i luften och det blev för mycket för min kompis när han isåg att det hände på riktigt och han sa att han inte pallade mer och gick därifrån.

och så här fortsatte det i typ 4 timmar och till slut kunde inte känna någon mer rädsla längre det var bara som ren tortyr nu och jag kunde även se dem lite svagt genom speglar etc. till slut så gav jag upp med att försöka kämpa emot och frågade hela tiden vad vill ni mig? och jag bad om ursäkt för allt möjligt jag hade gjort och försökte få kontakt med dom och kände även mer och mer hur dom kom närmare och kunde styra mina armar och kropp och hur dom försökte få kontakt.

det var som om dom hade som mål att få mig ut ur lägenheten för jag kände hur dom drog mig mot dörren hela tiden och jag ville till en början inte gå ut och jag försökte ställa frågor och sa att dom skulle dra i ena handen för ja andra för nej etc. och just nu var jag i ett sånt tillstånd att jag hade gått ifrån att vara helt knäckt till att mer börja aceptera situationen och försöka förstå vad fan det var som hände. försökte hålla mig kvar så länge som det bara gick och jag sa att a om jag ska gå ut och lämmna min egen lägenhet då får ni fan fixa fram pengar åt mig och leda mig någonstanns där det finns och då kom det för första gången någonting helt nytt som en snurrande blixtrande stjärna som kom rakt emot mig för att skrämma ut mig.

så fort jag försökte ringa någon så blev det något fel på mobilen och nu kunde jag lixom blunda och bara låta dom föra mig dit dom ville. fick en känsla av att en av dom närvarande var en gammal gubbe som hade bott i lägenheten före mig och att han tog ut mig på hans promenad och varje gång jag gick förbi någon annan människa så blev jag bortförd på bästa möjliga sätt för att inte bli upptäckt och jag fick känslan av att jag blev testad och att jag letade efter någonting och det här är det SJUKASTE av allt hur mycket jag än försökt att förneka allt som har hänt så tar det här priset. jag gick längst lägenhets husen och letade i buskar etc och jag kunde hela tiden ställa frågor och få svar genom armarna varje gång jag kom till ett ställe där det kunde ligga något så blev jag förd hårt mot marken jag hittade tex en liten spade gömd bakom en stupränna som jag senare använde mig av för att gräva upp en nyckel som låg intill ett planterat träd.

vid det här laget var klockan kanske 4 på morgonen och nu kände jag verkligen ren jävla lycka och jag kände att allt det här hade ett högre syfte och lixom grät av lycka hela tiden och jag blev mer och mer taggad och det hela blev mer som ett test nu och jag hade en nyckel och vart skulle den leda?

det som var närvarande nu var som ett svart/lila moln som åkte runt fritt och visade vägen och även den här farbrorn som jag såg som en hel person nu som alltid stog i slutet av vägen dit jag skulle och nickande mot mig och även krafterna som förde min kropp frammåt. alltså det hade aldrig någonsin kännts bättre än vad det gjorde nu och jag kände att det som att det för första gågen var på riktigt.. jag frågade om jag skulle bort härifrån och för första gången så fick jag ingen respons i handen och då slog det mig att jag kanske var på väg ur livet. och jag blev ledsen och frågade gråtandes om det var sant? är det så??? ska jag bort eller och fick fortfarande inget svar. och så frågade jag om det var upp till mig och fick ett starkt ryck i armen och jag sa att fan heller jag ska inte bort jag ska vara kvar här jag har mycket kvar att uträtta etc och grät och sa hur fan kan det vara så jag är ju bara 18 år.

nu tog det en vändning och jag blev mer och mer fokuserad på att allt var ett test och jag skulle göra mitt bästa och jag hade gått långt nu hela tiden med hjälp av det svarta/lila molnet som ungefär var 1-2 meter långt och bara några decimeter brett och den här äldre mannen som observerade mig utan att röra en min egentligen och krafterna inom mig som "visade vägen". jag kom till slut fram efter kanske 5 km gång fram till en skylt där det var en bild och en liten text som jag inte kan komma ihåg nu men det betydde något och jag skulle ha förstått något av det. lite senare på samma väg kom jag fram till en slags stig som tog mig bort från huvud vägen och inne på stigen var det en grön blevlåda som var låst och jag tog fram nyckeln och mycket riktigt passade nyckeln och jag lämnade nyckeln där och fortsatte min vandring.

till slut efter lite drygt 8 timmars terror och en march på kanske 1 mil var jag framme på någon slags gård och uppe i det stora huset satt någon och antecknade och jag gjorde honör och fick på något sätt klart för mig exakt vad som skulle göras jag skulle in i huset helt enkelt och det var massa olika moment/test som jag följde. det var som en bana där jag fick blev testad på alla olika sätt man kan tänka sig.

banan började med att jag gick ut i kanten av gården där jag skulle lyfta 5 stora stockar som jag flyttade och plaserade på ett speciellt sätt som jag var tvungen att memorera från det momentet skulle jag smyga på ett speciellt sätt och sick sacka mellan ett par buskar tills jag kom till kanten av baksidan av detta enormt stora hus därfrån skulle jag så nära som möjligt hukandes på knä söka av alla stuprännor och känna med handen efter möjliga nycklar etc saker som kunde hjälpa mig att ta mig in och hela tiden var jag tvungen att göra allt så fort som möjligt och smidigt och även låsa blicken på exakt samma ställen som tidigare. det var alltså en bestämmd bana som jag gick med massa olika moment och det var upp till mig att göra det så pass bra som möjligt och även komma på hur jag skulle kunna ta mig in. efter krypandet som innebar sökning efter eventuella nycklar föremål och dom bestämmda ställena där jag skulle fästa blicken på så tog jag ut från huset till nästa test som var en slags liten bana där jag använde mig av en kruka som jag skulle flytta mellan olika pelare där den lätt kunde ramla av samtidigt som jag var tvungen att vara i en viss linje.

går att skriva hur mycket som helst om just det här och alla olika moment men jag hoppar över det slutade alla fall med att jag kom upp på taket med hjälp av en planka som jag bröt loss från verandan och placerade mot en vägg där jag kunde ta mig upp i en stupränna och på så sätt klättra upp när jag väl var där uppe så kom det en bil som letade efter mig och jag undvek den och tog mig ner på gården igen och kröp för att inte bli sedd men när den var på väg därifrån så blev jag upptäckt och det var såklart en polis bil....


blev tagen där och förd till häktet där jag blev sittandes och memorerade koder på dörren och sätt att ta mig ut men det slutade med att jag hamnande i cellen och väl där inne var det samma slags terror som jag hade upplevt tidigare under kvällen men nu kändes det som att det enda det handlade om var att få mig att bli helt knäckt och att jag skulle bli sjuk i huvet. jag slogs och brottades med inbillade genomskinliga personer som smög in i cellen och stoppade in saker i munnen på mig och nöp mig så jag stog där och slogs med dom och fick inte en lugn blund på hela kvällen. och allt kändes bara som en fet jävla set up

kanske 10+timmars ren terror inför ögonen på poliser som jag trodde ingick i det här bara hade en enda vilja att knäcka mig. slutade med att jag fick göra ett förhör med en kvinlig polis och sen tog dom beslutet att köra mig till sjukhuset och därfrån slutade allt övernaturligt.

värsta var att komma dit odushad och äcklig med leriga kläder och helt trasig och slut i hela kroppen och sen därifrån förklara allt som hänt utan att få dom att lägga in mig på sjukhem jag berätta inte vad som hade hänt och fick lämmna ganska snabbt och då var klockan typ 8 på kvällen och nyårsafton helt knäckt och äcklig behöva åka komunalt hem utan mobil som jag tappat bort pengar och även träffa på folk som jag kände allt kändes riggat för att få mig helt knäckt och det blev jag till slut jag fatta lixom inte varför? vad fan hade jag misslyckats med testen och nu var allt över. väl hemma igen i lägenheten satt jag bara helt livrädd och stirrade in i väggen i kanske 1 dygn och lyckades inte att somna på kanske 2 dagar och psykosen var ett faktum gick inte utanför dörren på kanske 3 månader och jag var verkligen helt knäckt ingenting hände under den här tiden och jag låg bara och sov hela tiden och hade helt sjuka mardrömmar. skulle nog ha sökt hjälp under den här tiden men jag var så jävla rädd att jag skulle bli inlagd på nått hem och aldrig bli frisk igen om jag gjorde det.

nu 3 år senare när jag orkar med att tänka på det här igen så känns allt bara som en fet jävla set upp för att knäcka mig helt och hållet. jag blev dit lurad och förde massa liv och betedde mig som om jag var helt sjuk i huvet tills polisen kom och tog mig och väl där inne stog jag och slogs med mig själv och pratade för mig själv i en cell tills dom körde mig till psyk och därifrån åkte jag hem utan alla mina pengar som jag hade tappat bort utan mobil på nyårsafton och träffade på en hel del vänner och personersom jag kände sedan tidigare helt jävla knäckt. allt är så jävla luddigt fortfarande men jag orkar tänka på det nu och jag önskar att jag hade orkat skriva ner det bättre. det här var altlså första gången något sådant här har hänt mig och jag trodde inte på någonting innan det här och hade aldrig varit med om något sånt här. har varit med om massa andra saker under dom här 3 åren och jag vet fortfarande inte riktigt vad det handlar om eller vad det är men en sak är säker det är inte mitt huvud som är uppfackat det är nått jävla skit som händer och jag vill hoppas att det är bra och att det ska göra mig stark i slutändan och att allt har ett syfte för att förbereda mig på någonting eller så jag vet inte.

jag har varit med om massa sånna här saker nu på senaste tiden som bara varit positiva men det känns så jävla dumt att bara förtränga det jag vill förstå vad fan det är som händer men det är svårt.

har även varit med om telepati vid ett flertal tilfällen och lite andra saker som jag inte orkar gå in på nu.

vet inte vad jag har att vinna på att lägga ut det här på det här forumet och jag inser att dom flesta som läser det här kommer tro att jag är helt sjuk och rubbad att jag inbillat mig allt men jag hoppas och tror att någon har något att bra att skriva eller ge mig någon feedback

har länge försökt förtränga allt det här som händer mig och inbilla mig att jag inbillar mig allt men det går inte längre det är för uppenbart och jag måste ta tag i det här på något sätt.

Posted on: 2008/10/7 2:12
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: help me out
#2


See User information
Wow.. Det är allt jag har att säga. I en vanlig persons öron alltså en medelsvensson så skulle de garanterat påstå att du är sjuk i huvudet.. men jag dömer inte och har det hänt dig och du säger det så tror jag dig.

Jag vet inte varför det hände, eller vad det betyder. Verkligheten är sådan att man själv endast kan förstå det egentligen..

Jag har själv varit med om telepati och har drömt om framtiden och haft övernaturliga saker hända mig, men allt har varit på ett sådant sätt att för mig betyder det något.

Roligt att du vågar ta upp och prata om det!

Jag vet inte vad jag ska säga mer än att det var verkligen helt skumma händelser. Hade jag råkat ut för det hade jag "gått with the flow". Jag är orädd och har inga rädslor, inte ens för döden, jag har lärt mig så mycket ifrån empiriska och objektiva personer samt egna empiriska händelser att jag ser endast det positiva - i allt.

Det finns inget som händer mig som jag skulle krossa mig, även om jag blir av med armar och ben eller förlorar min syn, jag är oövervinnlig i vilket fall som helst och kommer alltid älska världen och alla i den. Nu tror jag verkligen inte att jag kommer bli drabbad på något sådant sätt, men vad jag menar är att jag är orädd oavsett vad som sker. Detta efter egna övernaturliga händelser och insikter samt empiriska upplevelser som gett mig en enorm förståelse för livet.

Jag är glad för din skull att det sker positiva saker nu för tiden, och mitt råd är att se tillbaks på det negativa och se vad du lärde dig eller vad du kan lära dig av det.

Det finns alltid något att lära ifrån saker och ting, och man måste även våga möta det mörka man råkar ut för och inte förtränga det. Vilket du gör och det är starkt!!

Det sjukaste är att personer som du inte tas seriöst när det finns så många som har problem som de inte vågar ta med andra eftersom de är rädda att ses som galna. Vårt samhälle är helt galet fel och jag saluterar dig som vågar prata om dina övernaturliga erfarenheter!

mvh
seilon

Posted on: 2008/10/7 12:02
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: help me out
#3
Jag har varit med om liknande saker, men i detta fall inte lika strukturerat och väldokumenterat. Dessutom var mina upplevelser drogrelaterade.
Det jag tänker på här är det främst känslan att få flugor stoppade i munnen och att få olika "uppdrag".
Skulle kunna skriva mer om detta, men tripprapporter hör inte hemma på vaken. Är du säker på att du inte fick i dig någonting på nyårsfesten?
Man kan ibland, trots vetskapen att man intagit en drog, ändå anse sina upplevelser inte vara drogrelaterade.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: help me out
#4


See User information
mm detta känns igen från nån som snear på en syratrip, ev svamp. tror mer på syra dock... vilket leder till en psykos, som man iofs kan få utan droger oxå.

aja, hoppas det går bättre för dig nu och att du slipper detta i framtiden, oavsett om det var en paranormal upplevelse eller en psykos.

Posted on: 2008/10/7 21:13
“Emancipate yourselves from mental slavery. None but ourselves can free our minds...”

Bob Marley
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: help me out
#5


See User information
Enligt denna kvinnan så är de flesta sk andar oftast inte vad vi tror..
http://video.google.ca/videoplay?docid=692524212659068187&hl=en

Posted on: 2008/10/7 23:10
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: help me out
#6


See User information
Tror inte det är droger inblandade i detta. Syra eller svampar kan ju iofs skapa skepnader som man ser, men hela ens omgivning och proportioner blir ju lika knasigt och det verkar det ju inte ha blivit för han. Tror heller inte att han skulle ha klarat av allt han gjorde under påverkan.

Posted on: 2008/11/14 17:38
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: help me out
#7


See User information
Quote:

enola skrev:
Tror inte det är droger inblandade i detta. Syra eller svampar kan ju iofs skapa skepnader som man ser, men hela ens omgivning och proportioner blir ju lika knasigt och det verkar det ju inte ha blivit för han. Tror heller inte att han skulle ha klarat av allt han gjorde under påverkan.



nej, men en psykos? Det behöver inte vara några droger inblandade vid en psykos.
Jag har sett 2 olika vänner som fått psykoser. Tro mig att dom klarar av en hel del skumma saker under den tiden. I dessa fall har droger varit inblandade.

Vadå "syra eller svamp kan ju iofs skapa skepnader"? Har du testat dessa droger nångång?
Syra och svamp kan göra rätt mycket mer avancerade saker än att skapa visuella hallisar. T.ex telepati på svamp är väldigt vanligt.

Posted on: 2008/11/17 3:33
“Emancipate yourselves from mental slavery. None but ourselves can free our minds...”

Bob Marley
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: help me out
#8


See User information
Kämpig upplevelse! Hoppas den inte enbart varit negativ utan fört nåt positivt med sig och att du mår bra idag!

mvh

Jonte

Posted on: 2008/11/24 0:30
"The force combines us, penetrates us and keeps the hole galaxy together" - Obi-Wan Kenobi
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: help me out
#9


See User information
hmm... låter som du har fått påhälsning av demoner, iallafall den första delen av storyn. Håller du på med något som skulle betecknas som ockult? Typ oijaboard, seanser, kundaliniyoga, shamanism, eller liknande? Ofta börjar liknande händelser med att man tidigare öppnat sig för andemakter genom riter, djupmeditation, droger, spådom, healing m.m

Jag har flera bekanta som haft liknande upplevelser och de har aldrig varit i psykoser utan varit fullt normala både före och efter, aldrig drogpåverkade då det skedde. Ormar, spindlar och annan tortyr är något som man blir utsatt för när man motarbetat andar, eller inte lytt dem.

En vän till mig gjorde en pakt med djävulen som barn varefter hon kunde lämna kroppen för flygturer. Ju mer hon gjorde det ju mindre kontroll hade hon och till slut ville hon upphöra men det gick inte. Hon blev jagad och till och med fysiskt riven av demoner. Det hela upphörde tvärt när hon tog emot Jesus och blev kristen.

En annan hade många ormdrömmar när hon höll på med spådom. När hon sedan blev kristen blev hon attackerad av demoner som försökte strypa henne. Men när hon fullt ut tagit steget bort från ockultism upphörde både de otäcka drömmarna och attackerna.

Om det händer igen att du blir utsatt för ormar, demoner eller annat otäckt prova att ropa på Jesus om hjälp. Jag har flera vänner som gjort just detta i mötet med onda makter och det har funkat för dem.

Andra halvan av upplevelsen låter lite som ett dataspel...

/Mordecai

Posted on: 2008/11/27 0:39
"The age of communication means that everyone speaks at the same time" - Justin Sullivan, New Model Army
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: help me out
#10
Quote:

Mordecai skrev:

En vän till mig gjorde en pakt med djävulen som barn varefter hon kunde lämna kroppen för flygturer. Ju mer hon gjorde det ju mindre kontroll hade hon och till slut ville hon upphöra men det gick inte. Hon blev jagad och till och med fysiskt riven av demoner. Det hela upphörde tvärt när hon tog emot Jesus och blev kristen.



Den halvan lät lite som en saga.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: help me out
#11


See User information
Quote:

Arthax skrev:
Quote:

Mordecai skrev:

En vän till mig gjorde en pakt med djävulen som barn varefter hon kunde lämna kroppen för flygturer. Ju mer hon gjorde det ju mindre kontroll hade hon och till slut ville hon upphöra men det gick inte. Hon blev jagad och till och med fysiskt riven av demoner. Det hela upphörde tvärt när hon tog emot Jesus och blev kristen.



Den halvan lät lite som en saga.
Mordecai

Det där är väl inget,det svåra är att ta kroppen med sig.

Posted on: 2008/11/27 15:06
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: help me out
#12


See User information
Quote:

Det där är väl inget,det svåra är att ta kroppen med sig.


Du är ute och tar dig flygturer titt som tätt då eller? Titta gärna in när du har vägarna förbi. I övrigt har ingen sagt att det är svårt i sig, det här handlade om konsekvenserna av hennes flygturer.

/M

Posted on: 2008/11/28 0:55
"The age of communication means that everyone speaks at the same time" - Justin Sullivan, New Model Army
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: help me out
#13


See User information
Förstår att det är jobbigt det här, men hjärnan kan faktiskt spela en spratt när den är lite i obalans.

Först tänkte jag skriva något elakt och roligt men du verkar ju faktiskt ha lidit av det här så jag tänker inte göra det eftersom jag tycker synd om dig.

Jag har ingen aning om vad det beror på men råder dig att kontakta en någon kurator att snacka om det här med.


Nästa gång kanske du får order att hugga ner folk på tunnelbanan med kökskniv.

Posted on: 2008/12/7 3:07
Nu har du ingen ursäkt att förneka sanningen längre!

Vilka är NWO? vilka är Eliten? Svaret finner du här:
http://www.radioislam.org/dom/3svp.htm


Mer om zionismen:
http://www.radioislam.org/palestine/sv/jude-blottlagger-den-judis...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: help me out
#14


See User information
Mordecai:

Så det du vill säga är att demoner har orsakat detta, och att Jesus är räddningen?

Om man har exakt samma symtom fast du istället får diagnosen: 'psykos', kan även Jesus vara räddningen då?
Vem avgör om det är en psykos eller om det är demoner?
Eller det kanske inte finns psykoser, utan alla "psykosfall" är p.g.a demoner?

Posted on: 2008/12/13 17:06
“Emancipate yourselves from mental slavery. None but ourselves can free our minds...”

Bob Marley
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: help me out
#15
Quote:

nazgul4 skrev:
Mordecai:

Så det du vill säga är att demoner har orsakat detta, och att Jesus är räddningen?

Om man har exakt samma symtom fast du istället får diagnosen: 'psykos', kan även Jesus vara räddningen då?
Vem avgör om det är en psykos eller om det är demoner?
Eller det kanske inte finns psykoser, utan alla "psykosfall" är p.g.a demoner?


Om en sådan "diagnos" ställs av en utbildad (läs inbillad) läkare, så har han konstaterat den genom att se på symptom som man finner i DSM. Där varje sjukdom benämns och bestämms genom en överenskomelse av psykiatriker.

Att Jesus, som omnämns i det fiktiva verket bibeln skulle kunna hjälpa honom. Det är lika trovärdigt som att, som någon annan på vaken här sa för ett bra tag sen .. att det var två tyska gaskammare med 6 miljoner judar som kraschade i WTC


Men jag tycker vi låter Mordecai förklara vad han tror.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: help me out
#16
Quote:

Arthax skrev:
Om en sådan "diagnos" ställs av en utbildad (läs inbillad) läkare, så har han konstaterat den genom att se på symptom som man finner i DSM. Där varje sjukdom benämns och bestämms genom en överenskomelse av psykiatriker.
Jag är iofs inte helt för DSM heller och tycker de flesta psykologer inte har en susning om riktig psykologi.

Psykologin har ju en del "slaskdiagnoser" som de diagnostiserar folk med när de inte kan avgöra vad de har för åkomma. Tyvärr verkar Frueds läror vara de som är mest erkända i världen.

CG Jungs läror används mest av frimurare och eliten för att styra oss. Det var inte precis så Jung tänkte sig tror jag...
Han var ju iallafall väldigt inne på hur symboler och myter, dvs historia, styr oss... Jung stod för självutveckling.

Men det måste ju tilläggas att de flesta 'andliga' upplevelser lätt beläggs med en diagnos av en psykolog.

Väntar med spänning på DSM-5 som förväntas komma ut i slutet på 2012

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: help me out
#17


See User information
Quote:

Arthax skrev:
Om en sådan "diagnos" ställs av en utbildad (läs inbillad) läkare, så har han konstaterat den genom att se på symptom som man finner i DSM. Där varje sjukdom benämns och bestämms genom en överenskomelse av psykiatriker.

Att Jesus, som omnämns i det fiktiva verket bibeln skulle kunna hjälpa honom. Det är lika trovärdigt som att, som någon annan på vaken här sa för ett bra tag sen .. att det var två tyska gaskammare med 6 miljoner judar som kraschade i WTC


Men jag tycker vi låter Mordecai förklara vad han tror.


Ett extremexempel:
Om jag skickar i mig 5 trippar och röker en riktig feting, råkar få en "psykos"... är detta då inte en psykos enligt DSM utan istället kanske mer en väg till den andliga världen?

Varför är då en "psykos" nästan till 99% alltid en hemsk och traumatisk upplevelse? Borde inte fler uppleva nåt helt annat? Nåt bra? Nån viktig information?

Posted on: 2008/12/22 0:04
“Emancipate yourselves from mental slavery. None but ourselves can free our minds...”

Bob Marley
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: help me out
#18
Quote:

nazgul4 skrev:
Varför är då en "psykos" nästan till 99% alltid en hemsk och traumatisk upplevelse? Borde inte fler uppleva nåt helt annat? Nåt bra? Nån viktig information?
Det är väl främst när det är svårt att handskas med någonting man söker hjälp.

Jag har varit där själv... helt utan droger faktist.
Min psykos fick jag efter att länge ha studerat konspirationer osv, men fortfarande vägrat att ta till mig att det faktist förehöll sig på det sättet.
Psykosen var liksom när poletten trillade ner... och lite andra grejor också iofs, vilket inte var på riktigt kan man säga.

Det lustigaste var att jag alltid varit intresserad av psykologi, så jag sökte hjälp eftersom jag visste att jag var ganska snett ute, men samtidigt tog jag ju det som var helt galet som verklighet.

Sen tyckte dom att det var så konstigt att jag repade mig så fort trots att jag bara efter några månader slutade med medicineringen

Jag kanske skulle passat på att skjuta Reinfeldt mfl när jag ändå hade en psykos

PS. Detta var ett SKÄMT...
Bara för att jag inte gillar Reinfeldts politik kan han vara en schysst person ändå... Han kan exempelvis få komma hem till mig och städa, eftersom han gått ut med i pressen hur mycket han gillar det...
Resized Image

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: help me out
#19


See User information
Prova surfa lite om DMT på youtube t.ex. finns det klipp från en man vid namn Terence Mckenna hans ideer även vidarebefordrade av Joe Rogan. Många tror att detta ämne produceras naturligt ovanför näsan där ett tredje öga skulle sitta. Drömmar skulle då skapas av DMT och nära döden upplevelser skulle vara en stor utsöndring. DMT finns i naturen och är också bland det kraftigaste hallucinogena ämnet som är nästan identiskt kemiskt sett med psilocybin(Svampar) och LSD.

Kanske kan det ha varit en nära döden upplevelse/psykos som orsakades av en stor utsöndring av DMT. Detta skulle utan förberedelse eller erfarenhet definitivt kunna ge en otrevlig upplevelse men sen vände du det till en bra (tills polisen kom). Utesluter inte att det är andar eller spöken som du mött eller som startat din upplevelse, av avnvändare av hallucinogener så anses det nya intrycket ofta vara sanning.

Kanske det läcker lite från ditt tredje öga? =)

Posted on: 2009/3/17 22:04
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
32 user(s) are online (32 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 32

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS