vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Ickes - Reptiler

See User information
Är just nu på äventyr i Ickes bok "oändlig kärlek är den enda sanningen, allt annat är en illusion". (And I like it alot)
Jag vill fråga er som är lite mer insatta i ämnet...
Hans teori om reptilerna är ganska stor att svälja, hur långt tillbaka går det här? Någon som kan ge mig lite mer kött på benen? Han skriver inte många källor i just denna bok, kanske har jag börjat i fel ände?

Fridens Liljor

Posted on: 2009/3/28 10:16
"Drunknat? Åh nej! Det är lika omöjligt för mig att drunkna som för en kamel att trä på en synål!" /Pippi
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Ickes - Reptiler

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Här är fem möjligheter.

1. Han kan medvetet ha med den teorin för att få sina böcker publicerade. Ett krav ovanifrån. Han väljer att ha med denna teori, trots att det skrämmer bort många läsare, för annars blir han inte publicerad alls. (Bland 90% sanning med 10% headspin så förloraren läsaren hela bilden eftersom det där som är 10% flum orsakar att delen med 90% sanning tappar sin troväridghet)

2. Det han säger om reptilerna är sanning och han menar det ordagrant.

3. Han är medvetet ute för att sabotera för andra sanningsspridare och är en författare som eliten producerat och placerat. Utmärkt eftersom han i England är känd som en knäppskalle som trodde han var nya jesus. Alltså försvinner all hans credibilitet i svenne-banans ögon. Hijack the movment and give them their leaders. Icke är perfekt för den rollen, för han är trevlig, vältalig och extremt karismatisk. Han skriver massor med böcker samtidigt som han turnerar och kan mycket väl ha en stab som fixar detta åt honom. Omöjliga scheman i hans författarskap, turnerande och annat, anser somliga.

4. När han skriver reptil kan han mena "psykopat". Eftersom det genomgående slutsatsen hos de flesta nwo/makteliten forskarna är att toppen innehåller en grupp som på ett eller annat sätt har psykopatisk personlighetsstörning. (Googla). Han har därför själv valt, eller har krav på sig att byta ut ordet psykopat mot ett som reptil vilket inte har samma impact hos svenne-banan.

5. Han är mindcontrolled/styrd och omedveten om hur otaktiskt det är att tala om reptiler om man vill nå ut till den breda massan med viktig information. Han vill så gärna få ut "sanningen" och har mött olika situationer i livet som han borde hållit dolt, när han ska göra sin information populär till den stora massan, men inte förstått vikten av att inte prata om allt det konstigaste...

Anonym
Quote:

void skrev:
Här är fem möjligheter.

1. Han kan medvetet ha med den teorin för att få sina böcker publicerade. Ett krav ovanifrån. Han väljer att ha med denna teori, trots att det skrämmer bort många läsare, för annars blir han inte publicerad alls. (Bland 90% sanning med 10% headspin så förloraren läsaren hela bilden eftersom det där som är 10% flum orsakar att delen med 90% sanning tappar sin troväridghet)

2. Det han säger om reptilerna är sanning och han menar det ordagrant.

3. Han är medvetet ute för att sabotera för andra sanningsspridare och är en författare som eliten producerat och placerat. Utmärkt eftersom han i England är känd som en knäppskalle som trodde han var nya jesus. Alltså försvinner all hans credibilitet i svenne-banans ögon. Hijack the movment and give them their leaders. Icke är perfekt för den rollen, för han är trevlig, vältalig och extremt karismatisk. Han skriver massor med böcker samtidigt som han turnerar och kan mycket väl ha en stab som fixar detta åt honom. Omöjliga scheman i hans författarskap, turnerande och annat, anser somliga.

4. När han skriver reptil kan han mena "psykopat". Eftersom det genomgående slutsatsen hos de flesta nwo/makteliten forskarna är att toppen innehåller en grupp som på ett eller annat sätt har psykopatisk personlighetsstörning. (Googla). Han har därför själv valt, eller har krav på sig att byta ut ordet psykopat mot ett som reptil vilket inte har samma impact hos svenne-banan.

5. Han är mindcontrolled/styrd och omedveten om hur otaktiskt det är att tala om reptiler om man vill nå ut till den breda massan med viktig information. Han vill så gärna få ut "sanningen" och har mött olika situationer i livet som han borde hållit dolt, när han ska göra sin information populär till den stora massan, men inte förstått vikten av att inte prata om allt det konstigaste...

Om jag får tycka om "5" där...

Är han otaktisk om han säger sanningen? Om han följer taktik och är ute efter att få ut "sin information" till den stora massan, är det seriöst? Är man inte en försäljare av sitt eget grejs då, ego?

Anonym
Från The Emerald Tablets:

In the form of man they amongst us,
but only to sight were they as are men.
Serpent-headed when the glamour was lifted
but appearing to man as men among men.
Crept they into the Councils,
taking forms that were like unto men.
Slaying by their arts
the chiefs of the kingdoms,
taking their form and ruling o'er man.
Only by magic could they be discovered.
Only by sound could their faces be seen.
Sought they from the Kingdom of shadows
to destroy man and rule in his place.

See User information
Icke talar i början om boken om psykiska medier som talade om för honom att han skulle ges "andliga rikedomar", och att han skulle bli hela världens röst för att lyfta illusionen mm. Han talar om sig själv i en stor skala, o när jag kom dit var jag nära på att ge ifrån mig boken.
Han refererar bla till "osynliga källor" (osynliga eller anonyma???)

Jag är inte helt säker på den där Icke.

Någon som läst boken?

Fridens

Posted on: 2009/3/28 12:14
"Drunknat? Åh nej! Det är lika omöjligt för mig att drunkna som för en kamel att trä på en synål!" /Pippi

Anonym
Quote:

BanditQ skrev:
Icke talar i början om boken om psykiska medier som talade om för honom att han skulle ges "andliga rikedomar", och att han skulle bli hela världens röst för att lyfta illusionen mm. Han talar om sig själv i en stor skala, o när jag kom dit var jag nära på att ge ifrån mig boken.

Någon som läst boken?

Fridens

Så är det inom New Age, de är besatta av olika saker.
Inte konstigt att de då lastar på honom en skrud som ska verka andlig, det blev kring "love".

Var gurun i de turkosa träningskläderna som skulle rädda världen, sedan åkte till amazonas för att bli mer besatt. Klart att han är styrd, det är alla.

Han säger mycket bra också, det hör liksom till, annars kan man inte nå ut- det vanliga klassiska att ha mycket som verkar/är ok, ur ett visst perspektiv, men det är vridet och har med sig något - som är själva syftet. För Icke får inte människor till att inse verklig sanning, utan han pekar utåt - så hans fingrar har blivit deformerade och pekar snett.

Allt som finns i burken därute kan man ju snegla på, om man känner sig tvungen, sedan tömmer man ut det.

A popular figure on the lecture circuit, New Age David Icke will try to convince you that your problems aren't really your fault but rather that of a huge, world-wide conspiracy. While his web presence hides much of his message in socially-acceptable (and eagerly sought) new-age inanity, his actual beliefs are far more dark. There are a couple of web sites (here and here and here) where you can find glimpses of his concepts but the primary site for information on Mr. Icke ("New Age Guru Peddles Old Lies") is the well-respected "Public Eye".

...

David Icke was a soccer player who was forced into retirement due to arthritis. He then became a British Broadcasting Corporation (BBC) sports presenter, commenting on various middle-of-the-road sports events. He was fired after claiming he was the son of God and after he took his female personal assistant on holiday whilst making her pregnant. Left behind in England during this tryst were Icke's wife and young sons. After widespread public condemnation of his actions, Mr. Icke called a press conference and (wearing a turquoise track suit) explained that he had taken his assistant on this trip in order to heal the earth's energy spots. In addition, he claimed he was the Son of God, Reborn Messiah. After many, many talk show appearances he ultimately recanted his Messiah claim saying that he was mad at the time.

http://www.theblackvault.com/ftopic-59630-days0-orderasc-0.html

________

http://www.scribd.com/doc/3958863/Why ... s-Being-Used-By-The-Elite

See User information
Quote:

BanditQ skrev:

Någon som läst boken?

Fridens

Här har du lite du kan lyssna på.

http://www.youtube.com/results?search ... David+icke+reptilian&aq=f

Reptilteorin kommer inte från D Icke själv utan han förmedlar redan existerande info om detta fenomen.

Själv tror jag ingenting om detta fenomen utan kan bara konstatera att oika kulturer, över hela världen i nutid och dåtid beskriver detta genom symbolik och sägner.

Även i detta landet så finns det idag reptil( drak ) symbolik om man öppnar korp-gluggarna.

Avenyn-Göteborg

Resized Image

Resized Image

Posted on: 2009/3/28 14:26

See User information
david icke är på kanal 5 imorgon kl 13:15 antar de flesta sett den innan men tänkte ändå tipsa om de

Posted on: 2009/3/28 15:00

Anonym
Låt frimurarna lura sig själva, mupparna vet knappast själva vad dom sysslar med.

Deras rörelse är bara till för att nyttja dem och mupparna tror att dom är vinnare.Hahaha vilka dårar men det är rätt åt dem.
Även så lurade att dom inte ens inser när dom utnyttjas.
Precis som ignoranta människor som inte inser när deras konsekvenser drabbar dem och lägger skulden på öde , gud osv osv

Men låt dom tro och dyrka sin leksaksdrake.'

Lol en drake Hahaha snarare en vilsen avundsjuk lögnaktig unge som försöker framstå som en mäktig varelse.
Trampar på denna , jag ska fängsla honom .
Andarna vill inte ens utala hans namn.

Dyrka solen ? Lol om solen vore en jätte skulle den trampat på dem först av alla,vilken respekt har dom visat skapelsen utan ha spottat på den?Har dom någonsin gjort något annat?
Sedan framstå som utvalda lol snarare missanpassade vardagspsykopater.

Samma drake kommer fängsla deras själar.

En lögnaktig rörelse proppad med halvsanningar och idioter.

Känner Ex frimurare själv , vet vilken idioti dom sysslar med.

Men mina bröder , dom gräver sina egna gropar som dom kommer falla i.

Låt dom gräva.

Synd bara att folk drabbas men dumheten straffar sig själv sägs det.

See User information
Så här ser jag det med reptilteorin som den framstår och förklaras av Icke i denna bok, Den får Illuminati att förlöjligas och framstå i en form som är så svår att ta in att man hellre avsäger tron på Illuminati överhuvudtaget... och kanske är det en del av poängen just här.. jag avsäger mig inte tron på denna teorin, men någon så stort och djupt som denna, kräver nog att bli presenterad på ett mer seriöst och trovärdigt sätt än jag tar emot den från denna bok..
Sjläv är jag öppen och nyfiken, men alltid och ständigt kritisk.
jag tänker läsa ut hans bok för jag vet att delar av den är bra upprepningar och påminnelser åt mitt sinne.

tack alla liljor för era tankar och åsikter.

Vi måste ha reflektioner, och ett gott minne!

Good night, dont let the bed bugs bite.

Posted on: 2009/3/29 1:06

See User information
Läs på lite om naga. Det är typ ickes reptilians.

Det finns flera olika typer av nagas. Vissa är som djur och vissa är intelligenta, vissa snälla, vissa elaka. Dom bor i olika världar också tror det är 7 olika eller nått. Dom kommer man åt från underjorden. Det är nagas som också får det att regna t.ex. Eller det är en förmåga dom har. Deras värsta fiende är garuda. Det är en fågel humanoid varelse. Enligt vissa historier så är han en enligt andra så finns det flera stycken. Vishnu gjorde honom odödligt i utbyte mot att han skulle bli av med mycket av sin power samt att vishnu skulle få rida på han.

Vissa nagas har flera huvuden. Dom emd jämt antal är kvinnor och dom med ojämt är män. Naga kan shapeshifta till vad som helst också.

Buddah hade en naga också som skyddade honom mot regn. Det var en naga med sju huvuden.

Om någon hvet en bra site där det står typ allt om nagas så posta gärna länk.

Jag ser det lite så här. Det finns så mycket bevis för att folk har rest jorden runt i många tusen år. Dessa historier har sen spridits och präst klassen har gjort om dom för att passa deras kultur. Därför hittar man spår om dom i alla kulturer. Det icke gör är att han som präst översätter den här historien till den nya truth religion...

Posted on: 2009/3/29 14:59
"-Vi styrs av samling idioter som inte ens är medvetna om att de är fascister." Fahrenheit451
<administratör>

Anonym
Quote:

Filipino-Monkey skrev:
Läs på lite om naga. Det är typ ickes reptilians.

Det finns flera olika typer av nagas. Vissa är som djur och vissa är intelligenta, vissa snälla, vissa elaka. Dom bor i olika världar också tror det är 7 olika eller nått. Dom kommer man åt från underjorden. Det är nagas som också får det att regna t.ex. Eller det är en förmåga dom har. Deras värsta fiende är garuda. Det är en fågel humanoid varelse. Enligt vissa historier så är han en enligt andra så finns det flera stycken. Vishnu gjorde honom odödligt i utbyte mot att han skulle bli av med mycket av sin power samt att vishnu skulle få rida på han.

Vissa nagas har flera huvuden. Dom emd jämt antal är kvinnor och dom med ojämt är män. Naga kan shapeshifta till vad som helst också.

Buddah hade en naga också som skyddade honom mot regn. Det var en naga med sju huvuden.

Om någon hvet en bra site där det står typ allt om nagas så posta gärna länk.

Jag ser det lite så här. Det finns så mycket bevis för att folk har rest jorden runt i många tusen år. Dessa historier har sen spridits och präst klassen har gjort om dom för att passa deras kultur. Därför hittar man spår om dom i alla kulturer. Det icke gör är att han som präst översätter den här historien till den nya truth religion...

Bilden längst ned är från:
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=47206#forumpost47206

http://www.crystalinks.com/reptilians.html

nemen ser man på, där på länken ovan finns en annan bild också, bilden jag postat här kring dna...:
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=118009#forumpost118009

Resized Image

See User information
Jag tycker att folk tittar för mycket på David Ickes reptilteorier faktiskt. Han har gjort så mycket annat, som är väldigt bra. Han säger ju själv också att man inte behöver tro ett ord av vad han säger och att det han säger är saker som han för vidare från andra människor. Jag tror ingenting om hans reptiler, jag har inte sett något konkret bevis på att de finns, men det betyder inte att de inte gör det. Att avfärda David Icke helt och hållet på grund av hans teori om reptiler är som att inte gå till en viss affär för att de säljer en del saker du inte vill köpa.

Posted on: 2009/3/29 15:58

Anonym
Här eller i Duran-Elvistråden...?

Det finns en musikvideo också, så klart.

Union of the Snake Lyrics
Artist(Band):Duran Duran Review The Song (1) Print the Lyrics

Telegram force and ready
I knew this was a big mistake.
There's a fine line drawing my senses together,
And I think it's about to break.

If I listen close I can hear them singers, oh oh oh...
Voices in your body coming through on the radio, ho,ho...

The union of the snake is on the climb..
Moving up, it's gonna race, it's gonna break through the, borderline

Nightshades on a warning
Give me strength at least give me a light.
Give me anything even sympathy
There's a chance you could be right.

Moving up it's gonna race, it's gonna break through the borderline.

It's gonna race it's gonna break -
Gonna move up to the borderline..

Moving up it's gonna race, it's gonna break through the borderline.

The union of the snake is on the climb
It's gonna race it's gonna break -
Gonna move up to the borderline..

See User information
Tycker det är kul att se alla filmer som är inspirerade av "Draco ödlor". Senaste jag har sett är Stargate Atlantis serien med de livsenergisugande ödleliknande varelserna. All inspiration för dessa filmer måste ju ha kommit från nånstans.
Man kan också se att denna form av energivampyrism även existerar i olika esoteriska sällskap som till exempel svenska Dragon Rouge - Ordo Draconis et Atri Adamantis.

Posted on: 2009/3/30 16:22

See User information
Bara en tanke som flög förbi... (den kan vara heeelt långt ute på cykeltur nu, men den dök ändå upp där ;) )
Dinosaurierna? Har dom funnits så är dom ju en stor inspirationskälla till ödleformer av alla dess slag..
Just thinking..

Fridens

Posted on: 2009/3/30 16:47

See User information
Quote:

EscapedLunatic skrev:
Tycker det är kul att se alla filmer som är inspirerade av "Draco ödlor". Senaste jag har sett är Stargate Atlantis serien med de livsenergisugande ödleliknande varelserna. All inspiration för dessa filmer måste ju ha kommit från nånstans.
Man kan också se att denna form av energivampyrism även existerar i olika esoteriska sällskap som till exempel svenska Dragon Rouge - Ordo Draconis et Atri Adamantis.

"All inspiration för dessa filmer måste ju ha kommit från nånstans."

Självklart:) Genre From Another Planet: The ’50s

Like everything else in our brave new world this famous sentence, written 56 years ago, could use an update — or in movie terms, a remake.

The New York Times

Posted on: 2009/3/30 17:59

See User information
Quote:

Spartacus88 skrev:
Quote:

BanditQ skrev:

Någon som läst boken?

Fridens

Här har du lite du kan lyssna på.

http://www.youtube.com/results?search ... David+icke+reptilian&aq=f

Reptilteorin kommer inte från D Icke själv utan han förmedlar redan existerande info om detta fenomen.

Själv tror jag ingenting om detta fenomen utan kan bara konstatera att oika kulturer, över hela världen i nutid och dåtid beskriver detta genom symbolik och sägner.

Även i detta landet så finns det idag reptil( drak ) symbolik om man öppnar korp-gluggarna.

Avenyn-Göteborg

Resized Image

Resized Image

Top 5 Most Sinister Corporate Logos

http://vigilantcitizen.com/?p=1160

Big corporations pay millions in public relations to make customers associate their brand with a warm and fuzzy feeling. It is imperative that the soulless and inherently greedy nature of the corporation be hidden behind a family-friendly facade. But some companies just don’t give a hoot. They hate you, your family and especially your cat and they don’t care if you know it. They even display their evilness right on their logo because they’re proud of it. Here is my top 5 of most sinister logos.

Posted on: 2009/6/20 8:15

See User information
Den dagen vi slutar projicera ondskan på en enda varelse, den dagen ormen blir förlåten och inte längre måste kräla på sin mage och leva av "stoft" är kanske den dagen vi lär känna oss själva bättre.

Reptilhjärnan är språngbrädan som hypnotisk reklam gärna använder för att väcka dina lustar. Någon som är mer medveten om det kan blockera bländande budskap lättare.

Eller så matar ni den här dualiteten som får illusionen om kamp och otillräcklighet att fortleva.

Ser det bara som lite onödigt att vilja dra ner någon med Jantelagskomplexet om att alla ska ha det lika dåligt, när DU KAN gå upp och tillsammans med andra skapa en bättre värld där inte bara ett fåtal sitter på kunskapen om sinnets dolda sidor.

Koppling? Know thy enemy, som är reptilen i symbolisk form, dvs dina egna inre lustar som du faktiskt kan men oftast inte vill kontrollera.

Posted on: 2009/6/20 17:57
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

See User information
"Reptilhjärnan är språngbrädan som hypnotisk reklam gärna använder för att väcka dina lustar. Någon som är mer medveten om det kan blockera bländande budskap lättare."

Och...

Det tas upp här av David Icke hos Alex Jones ...

Imissed a big part of the show today. This doesnt happen often, but today was just one of those days. The part i did catch though was Ike explaining how are reptillion brain worked at instinked level in life. Ok I get that before we were AWAKE that we were reptilion like.

http://www.infowars.com/david-icke-on-the-alex-jones-show/

Posted on: 2009/6/20 18:09

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper