vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Att vaccinera eller inte vaccinera mitt barn?

See User information
Hej,

har varit inne på denna sajt under lång tid men inte blivit medlem förrens nu. Då jag blivit pappa sedan några veckor sedan så ansåg jag att jag ville skaffa mig lite mera kunskap om allt som kommer att påverka mitt barn. Tänkte då att jag kan ställa en fråga här på Vaken och se om det kan göra mig klokare.

Jag har läst en del och sett några filmer om vaccin där det visas att det kan vara farligt och att det kanske egentligen inte behövs då det dels inte är så farligt att drabbas av de olika sjukdomarna som det vaccineras mot och dels att risken att drabbas är ytterst liten.

Det mesta jag läst och sett handlar om USA och deras vacciner.

Det jag egentligen vill veta är om jag ska tillåta läkarna att spruta in vaccin i mitt barn eller inte. Det är helt frivilligt som läkarna själv säger. "Det är ni som föräldrar som väljer, det är frivilligt, men ni tar en risk och ert barn kanske kommer att dö av en sjukdom, men det är frivilligt" sa läkaren till mig för några dagar sedan när jag diskuterade vaccin.

Jag undrar även om de svenska vaccinerna är bättre eller sämre än de som det snackas om i USA och vart man kan vända sig för att få mer information inom ämnet. Jag är villig att forska lite själv för att mitt barn ska få den bästa möjliga starten i livet.

Kom gärna med egna åsikter om vaccin och barnvaccin. För eller emot. Fördelar och nackdelar.

Mvh Zin

Posted on: 2009/5/16 12:57
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Att vaccinera eller inte vaccinera mitt barn?

See User information
Det här tycker jag ni skall studera.

Föräldrar om vaccinationsskador
http://www.klokast.se/siem/Vaccber.html

Myter om Vaccinering
av Alan Phillips
Översättning: SIEM/Ulf Brånell

http://www.klokast.se/siem/Phillips.html

Vaccinationsskador
Varför uppstår vaccinationsskador?

http://www.klokast.se/siem/vaccskadebroschyr.html

Posted on: 2009/5/16 19:39
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Motvillig vaccinat här. Vet hur knivig frågan är och känner med dig...

Posted on: 2009/5/17 4:37
www.innandetsker.blogspot.com

Just because you´re paranoid does not mean they´re not after you...

See User information
Vaccin är livsfarligt och meningslöst, finns inget mer att säga om det vad jag kan se.

Posted on: 2009/5/17 16:17

See User information
Jag känner flera som inte vaccinerat sina barn.
Känner också vuxna i sina 40+ som inte haft något vaccin i kroppen.

Ta reda på vad vaccinet innehåller som ditt barn eventuellt kommer injiceras med.

Det är din egen kropp som läker sig själv vid skada.
Det är din egen kropp som skyddar sig med hjälp av att du ser till att ha ett bra immunförsvar genom att ta hand om dig själv.

Min syn på vaccin är att det skadar barn mentalt.

1 av 150 barn blir numera diagnoserad med autism.
Jag anser att vaccin är orsaken till detta:

Resized Image

Våra barn borde vara mer friska än vad barn var på 70talet t.ex
men av någon anledning är barn och vuxna mer sjuka än förr.
Speciellt mentala problem.

Posted on: 2009/5/17 22:08

Anonym
Vaccinera inte, och om du ändå gör det så gör det antroposofiskt och när barnen är tonåringar.

De flesta sjukdomar behövs inte vaccineras mot, faktum är att vissa sjukdomar är nödvändiga för barnets utveckling och det kan bli fatalt om de inte får dem som barn, som Röda Hund, Mässlingen, Vattkoppor.

Vad gäller stora pandemiska sjukdomar rekommenderar jag boken "Emerging Viruses" av leonard Horowitz, finns på www.scribd.com

See User information
Tack alla för kommentarer.

Jag har varit inne på klokast.se och läst det mesta. Har även fått reda på att han säljer ett speciellt studiematerial om vaccin förr 1000kr. Funderar på att kanske inhandla det.

Mitt största problem just nu är att min flickvän som är mamma till barnet absolut vill vaccinera. Det är svårt att få henne att tänka som jag eller att ens ta till sig av andra åsikter, än läkarnas. Sen att ALLA verkar tycka att om man inte vaccinerar så är man dum i huvudet skapar ju inget lättare beslut.

Svårt läge, tycker jag. När det handlar om ens barn och inte en själv. Jag menar jag kan ju själv välja och ta ansvar för min kropp. Men mitt barn så är vi två som ska fatta beslut.

Hur kan jag övertyga min flickvän eller vad kan få henne att ändra sig?

Kanske beställa det där studiematerialet och gå igenom det med henne, fast vet inte ens om hon vill det. Sen så verkar det redan som hon bestämt sig och då är det svårt att ta in ny information.

Men inte så kul om jag övertalar henne nu om att inte vaccinera och sen får vår dotter en allvarlig skada av en sjukdom. Då kommer jag bli anklagad för det resten av livet. Jag blir galen.

Posted on: 2009/5/18 8:43

See User information
Jag hade dock aldrig vaccinerat mitt barn, eller mig själv.
finns tudier på att vaccinationer har gjort mer skada än nytta på människor.

Kolla vad läkemedels företaget Baxter gjorde, derac vaccin hade både människo influensan och fågel influensan i sig. de bortförklarade saken med "men det va ju bara till experiemnt till labråttor" jo tack.. samt lär om den förra sk "svin" influensan 1976, eller polio "epedemin" i usa.

nej tack, jag tar hellre en kula i huvudet.

Posted on: 2009/5/18 9:49

See User information
Får ert barn autism eller annan psykisk sjukdom så är det inte så jävla roligt.

De som skapar alla vaccin skiter fullständigt i om det skadar ert barn eller inte, sålänge de har dragit ihop en jävla massa deg så är dom nöjda.

Och eftersom många gör som de blir tillsagda och sätter nålen i sitt lilla barn så kommer fler och fler människor få allvarliga psykiska problem och fler kommer gå runt apatiska.

Den dagen ni väljer att vaccinera och sen det visar sig att ditt barn fått autism så kommer du inte kunna förlåta dig själv.

Posted on: 2009/5/18 9:53

See User information
Jag ser gärna att det uppmärksammas vetenskapliga artiklar om detta. Vi som förstår/anar/misstänker att flertalet vaccin är shit-in-the-system bör eftersträva ett vetenskapligt uppmärksammande - annars blir det inget av det.

Allt är inte genomkorrupt och det går att visa på skada. Amalgam är ett bra exempelvis där man påvisat bortom allt tvivel att kvicksilver-kadmium är dunderfarligt. Att tandläkare och Socialstyrelsen svamlar om annat, det är dock bevisat att vad som är farligt och varför. Vacciner måste gå samma väg.

Jag försöker bevaka detta och under tiden vaccineras mina barn med standardpaketet. Har jag inget på fötterna går jag inte emot. I vanlig ordning är föräldraskap en kompromiss... det är det demoniska med det hela. Det räcker inte med att det finns "god grund" och "vissa fakta", det krävs ett paradigmskifte i synen på vacciner i samhället i sin helhet.

Vacciner är läskigt.

Men, vacciner i sig har väl ett positivt syfte också. Så stor är nog inte denna lögn att rubbet är påhitt. Som förälder är man oerhört utlämnad till beslut man saknar tid, kraft och förståelse för. Att förlåta sig är som inte en aktuell fråga. Tänk, jag har aldrig under min barndomstid haft cykelhjälm. Idag är det annat.

Posted on: 2009/5/18 10:07

VACCINATIONSSKADOR

See User information
Frimurarkatalogen "I guld och himmelsblått" (Åbo 1992, s. 25) uppger "att frimurarna blev föregångare till och befrämjare av vaccination". Det var verkligheten frimurarfysikern Edward Jenner, som år 1796 började propagera för "förebyggande" vaccinationer och det är frimurarna stolta över. (John Hamill, Roberg Gilbert, "Freemasonry: A Celebration of the Draft", London 1998, s. 128). Jenner tilhörde Faith and Friendship Lodge No 270 i Berkeley i England.

Av Jenner skrifter framgår det tydligt att han var väl medveten om att en genomgången sjukdom inte ledde till immunitet. I så fall kunde vaccinationerna inte heller göra det. Ändå propagerade han för något som var helt onaturligt och livsfarligt.

Plötslig spädbarnsdöd är nu vetenskapligt bevisat som en form av vaccinationsskada hos barn
Nu vet vi, att vaccinationerna åstadkommer enorma skador på vår hälsa. Dr Viera Scheibner från Australien, världens främsta expert på vaccinationsskador, har upptäckt ett samband mellan trippelvaccinationerna (difteri, kikhosta och tuberkulos) och plötslig spädbarnsdöd, numera är vetenskapligt bevisat. Många barn har blivit invalider för livet.

Autism bland barn har ökat med 273 %
Alldeles för många barn blir autistiska strax efter vaccinationen. Enligt en undersökning i Kalifornien, vilken publicerades i mars 1999, har autism under de senaste tio åren ökat med 273 %. Enbart år 1999 registrerades 1685 nya fall. (Autism '99: A National Emergency", Yazbak 1999). I Maryland ökade autism under samma period med
500 % . Ett av de 149 barn har utvecklat autism. Dett är ett samband som man varnat för sedan flera år tillbaka.

Men de okunniga läkarna fortsätter att sprida frimurarnas myter, som att vaccinationer är fullständigt ofarliga. Sanningen är att vaccinationer orsakar ett stort antal dödsfall och invaliditet för de drabbade, deras anhöriga och till ett högt pris för skattebetalarna.

Man kan inte förebygga huvudvärk genom att ta aspirin, enligt dr Viera Scheibner
Viera Scheibner har skrivit boken "Vaccination - 100 Years of Orthodox Research Shows That Vaccines Represent a Medical Assult on the Immune System", Maryborough 1997. Boken påvisar hur vi har blivit lurade och skadade. Man kan inte förebygga huvudvärk genom att ta aspirin, enligt dr Viera Scheibner. Ingen förnuftig människa gör så. Vaccinationerna är lika meningslösa.

Det är bara de läkemedelsbolag som tillverkar vaccinerna som gör vinsten. Upp till 80 % av alla barnvacciner tillverkas av laboratorier, som kontrolleras av frimurarfamiljen Rockefeller.

Om vi äter rätt och lever rätt, så tjänar bakterierna oss
Professor Antoine Béchamp (1816-1908) är fortfarande nästan okänd. Han tilldelades inga pengar till sina forskningsprojekt. Béchamp var framför allt intresserad av mikroorganismernas påverkan på människokroppen. Han betonade att om vi äter rätt och lever rätt, så tjänar bakterierna oss. Vid obalans lämnar många viktiga mineraler cellerna - bakterier och virus börjar attackera de försvagade cellerna.

Han visade att det hos alla levande celler fanns små granuler, mikrozymer, som har unika egenskaper - de har enzymatiska egenskaper och oscillerande rörelser. Deras förekomst i blod var en förutsättning för sårskorpebildning. Den tål en temperatur på upp till 300 grader C och blir kvar långt efter det att värdorganismen dött. Dessa mikrozymer kunde utvecklas och växa till och ge upphov till bakterier. (Antoine Béchamp, "The Blood and Its Third Anatomical Element", Philadelphia 1911). Béchamp ansåg att sjukdomar utvecklas i kroppen, när den inre miljön och den naturliga balansen rubbas tillräckligt och spänningen i cellerna sjunker.

En frisk cell har mellan 60 och 100 millivolt i elektrisk spänning, en cancercell har däremot bara 20 mV. Dr Robert Becker upptäckte detta på 1920-talet. (Robert Becker "The Body Electric", 1985).

"Mikroberna är intet, miljön är allt"
En annan fransk vetenskapsman, Lois Pasteur (1822-1895) påstod däremot, att alla utomkroppsliga mikroorganismer och självfallet de som redan finns i kroppen framkallar sjukdomar och därför måste bekämpas med vacciner. Han fick enorma anslag. Att stödja detta påstående skulle göra det möjligt att tjäna enorma pengar och skada mänskligheten. Hans huvudfinansiär var Paris-Rothschildarna (framför allt Gustave Rothschild).

Frimurarna har så intensivt propagerat för Pasteur att alla känner till honom. På dödsbädden, den 28 sept. 1895, återtog han sin felaktiga lära som förenklade livet med följande ord; "Mikroberna är intet, miljön är allt! Frimurarna gjorde inte någon reklam för denna sanning.

Inom den medicinska mikrobiologin är Pasteurs bild fortfarande förhärskande där man med penicillin och andra antibiotika försöker slå ut bakterier.

I början av 1900-talet svalde flera framstående vetenskapsmän och patologer miljontals sjukdomsframkallade kolerabakterier i ett förtvivlat försök att få samhällseliten att tänka om. Det värsta obehaget var en mild diarré trots att de aktiva kolerabakterierna bevisligen levde i forskarnas tarmar. Eliten ville inte lyssna. De ville vaccinera folk mot mikroorganismerna.

Barnsjukdomar inte alls farliga utan helt nödvändiga för att bygga upp barnens immunsystem
Läkarna har inte velat kontrollera fakta bakom det officiella påståendet att vaccinationer är mycket effektiva. Sanningen är, att det material som finns i den medicinska litteraturen visar att vaccinationer kan vara helt verkningslösa som förebyggande av sjukdom. Vitaminerna och mineralerna kan man däremot lita på.

De okunniga läkarna hävdar att vaccinationerna är huvudorsaken till dagens låga sjukdomstal. Statistiken visar att smittsjukdomarna började avta före vaccinationskampanjerna på 1900-talet. Däremot är barnsjukdomar inte alls farliga utan helt nödvändiga för att bygga upp barnens immunsystem. Vidare har vaccinationerna orsakat betydande ökningar i förekomsten av polio efter åratal av stadig nedgång. I dagens USA är det den enda orsaken till polio. Dokumenterat ofarliga och effektiva alternativ till vaccinationer har varit tillgängliga i många år men tystats ner. Anställda i den offentliga sjukvården äventyrer den enskildes hälsa och välgång, när de vidmakthåller vaccinationsmyter, som inte finner stöd i medicinska material.

Efter ett omfattande studium av den medicinska litteraturen om vaccinationen drog dr Viera Scheibner slutsatsen: "Det finns inget som helst bevis för vacciners förmåga att förebygga några sjukdomar. Tvärtom finns en stor mängd bevis för att de vållar allvarliga biverkningar".

Det svenska Läkemedelsverket har de senaste tio åren inte erkänt en enda allvarlig biverkning av barnvaccinationsprommat. Samtidigt har flera läkemedelsbolag betalat ur miljontals kronor i ersättning till ett 20-tal barn som allvarligt skadats av vacciner.

I USA har tusentals fall av biverkningar av MPR-vaccin (mässling, påssjuka, röda hund) erkänts de senaste åren.
Den statliga amerikanska vaccinationsskadefonden har betalat ut ca 8 milj. kronor till 1400 familjer under samma period - givetvis bara till ekonomiskt starka familjer som har medel att driva en rättegång i USA och är tillräckligt bildade att kunna se sammanhangen och finna stöd i den medicinska litteraturen. De drabbade barnen har arit fullt friska och utvecklats fram till den dag de vaccinerades. då har de insjuknat i feber, fallit i koma eller fått allvarliga kramper. Därefter har barnen blivit kroniskt sjuka, även autistiska.

Man fortsätter att sända farliga vacciner till u-länderna för att bekämpa malaria. Enbart frimuraren Bill Gates, som äger företget Microsoft, "skänkte" 750 miljoner dollars för vaccinationsprogrammet i tredje världen.

I en lång artikel om vaccinationsskador, publicerad i Naturheilpraxis
nr 11, 1988, slogs det fast att biverkningar förekommer vid alla vaccinationer. Dessa ingrepp i immunskystemet har till exempel även orsakat diabetes. Två tyska barn i Rheinland-Pfalz blev tilldömda skadestånd av detta skäl. man har blivit förlamad efter mässlingsvaccination. Ett barn blev blint och spastiskt efter difteri-kikhosta-stelkrampsvaccination (vaccinet innehåller många toxiska ämnen, däribland aluminium). Barnets storhjärna var fullständigt förstörd, vaccinationsskadorna erkändes. Barn har fått kronisk ledgångsreumatism, demenssymptom och MS efter vaccination och en del har dött efter vaccination.

Under kuwaitkriget användes experimentella vacciner på de amerikanska soldaterna. Krigsveteraner hävdar att en tredjedel av de barn som föddes efter kuwaitkriget har medfödda missbildningar eller andra men. Soldaterna hade inte rätt att vägra låta sig vaccineras. Med detta "gulfkrigssyndrom" är det som med aids ,immunförsvaret bryts ned och något bot finns inte i sikte.

Posted on: 2009/5/18 12:03

See User information
Quote:

Zin skrev:
Hur kan jag övertyga min flickvän eller vad kan få henne att ändra sig?

Hm det är förstås lätt att snacka utifrån men ett logiskt alternativ vore kanske att om din flickvän vill vaccinera så kan du åtminstone kräva att hon ska ta del av den "negativa" information som finns. Du har garanterat hört argumenten FÖR vaccination så hon borde känna till argumenten mot eftersom det inte bara är hennes barn

Posted on: 2009/5/18 17:58

See User information

Posted on: 2009/5/18 18:40

Anonym
zpz2 är inte intresserad av sanningen, han köper propagandan som vanligt.

Att Fluorid fräter på hjärnan är en absolut fakta men där är inte varningar över allt i media om det som det borde vara, ingen pratar om det.

Det finns många vetenskapliga studier som har visat att Thimerosal är giftigt och har skadat apors hjärnor, det har även get många sidoeffekter. om man ger en apa något och dens hjärna blir skadad av det, borde man ge det till bebisar då?. Fluorid och andra gifter har alltid varit omkring oss, Bayer sålde aids vaccin till barn. vi har alltid blivit förgiftade av dom som ska "göra vår hälsa bättre" deras jobb är att förstöra vår hälsa, det har alltid varit så och kommer alltid att vara så. Det är ingen slump att CFR, bilderberg medlemmar, bush familjen och globalister sitter på många företag som ger ut prozac och vaccin. dom gör det för att tjäna pengar och för att skada vår hälsa så att man inte kan koncentrera sig på vad som händer i världen och på deras brott mot mänskligheten.

"Diet, injections, and injunctions will combine, from a very early age, to produce the sort of character and the sort of beliefs that the authorities consider desirable, and any serious criticism of the powers that be will become psychologically impossible." - Bertrand Russell, ?The Impact of Science on Society?, 1953, pg 49-50

Biochemical and molecular basis of thimerosal-induced apoptosis in T cells: a major role of mitochondrial pathway
http://www.nationalautismassociation. ... kani%20et%20al%202003.pdf

Comparison of Blood and Brain Mercury Levels in Infant Monkeys Exposed to Methylmercury or Vaccines Containing Thimerosal
This NIH-funded study, conducted by Dr. Thomas Burbacher, a University of Washington researcher, found that Thimerosal, best known for its use as an ethylmercury-based preservative in infant vaccines and pregnancy shots, is actually more toxic to the brain than methylmercury (MeHg).
http://www.nationalautismassociation. ... urbacherThimFinal0405.pdf

A published study showing genetically susceptible mice will develop autistic symptoms when exposed to thimerosal.
Neurotoxic effects of postnatal thimerosal are mouse strain dependent.
http://www.nationalautismassociation.org/pdf/hornig.pdf

Comparison of organic and inorganic mercury distribution in suckling rat. Published in the Journal of Applied Toxicology.
http://www.nationalautismassociation.org/pdf/sucklingrat.pdf

Thimerosal Neurotoxicity is Associated with Glutathione Depletion: Protection with Glutathione Precursors. Jill James, et al - November 2004.
http://www.nationalautismassociation. ... utathione%20Depletion.pdf

Thimerosal induces DNA breaks, caspase-3 activation, membrane damage, and cell death in cultured human neurons and fibroblasts.
Baskin Thimerosal Study 6/03
http://www.nationalautismassociation. ... inThimerosalStudy6-03.pdf

Thimerosal-Containing Vaccines and Neurodevelopment Outcomes
Boyd Haley Affidavit 9/03
http://www.nationalautismassociation. ... FIDAVITThimerosal9-03.pdf

This study presents the first epidemiologic evidence, based upon tens of millions of doses of vaccine administered in the United States, that associates increasing Thimerosal from vaccines with neurodevelopmental disorders.
http://www.nationalautismassociation.org/library/Geier1.pdf

Immunoadsorption is increasingly used to treat antibody-mediated autoimmune diseases.To prevent microbial growth during storage, reusable protein A gel columns are primed with ethyl mercury thiosalicylate (thiomersal,0.1% solution) and rinsed with phosphate buffer before use. In this study,we tested the hypothesis of systemic mercury exposure in protein A immunoadsorption. Thimerosal Exposure in Immuno adsorption Austria 1-04
http://www.nationalautismassociation. ... adsorptionAustria1-04.pdf

Effect of thimerosal, a preservative in vaccines, on intracellular Ca(2+) concentration of rat cerebellar neurons. Toxicology 1-04
http://www.nationalautismassociation. ... ibrary/Toxicology1-04.pdf

Failure of inactivated influenza A vaccine to protect healthy children aged 6 to 24 months - Is the CDC recommending exposure to thimerosal for an ineffective vaccine?
Pediatrics International - August 2003
http://www.nationalautismassociation. ... icacy%20in%20Infants1.pdf

A CDC official who helped write the study accepted the critics charge that it contained many children too young to be diagnosed as autistic. “This is true, said scientist Frank DeStefano”
Missing the Mercury Menace, National Journal 1/04
http://www.nationalautismassociation. ... he%20Mercury%20Menace.pdf

Aluminum in Vaccines
The Workshop on Aluminum in Vaccines, Puerto Rico, May 11, and 12, 2000 The full transcripts of a U.S. government-sponsored scientific meeting on aluminum and vaccines. The meeting raised concerns that aluminum may trigger adverse reactions.
http://www.nationalautismassociation. ... ibrary/AluminumMay_11.pdf
http://www.nationalautismassociation. ... ibrary/AluminumMay_12.pdf

The Toxicology of Mercury — Current Exposures and Clinical Manifestations Thomas W. Clarkson, Ph.D., Laszlo Magos, M.D., and Gary J. Myers, M.D. New England Journal of Medicine, October 2003.
http://www.nationalautismassociation. ... ToxicityofMercuryNEJM.pdf

A Report Prepared by the Staff of the Subcommittee on Human Rights and Wellness Committee on Government Reform United States House of Representatives
Mercury in Medicine 5/03
http://www.nationalautismassociation. ... yinMedicineReport5-03.pdf

How Mercury Causes Brain Neuron Degeneration
http://movies.commons.ucalgary.ca/mercury/

Mercury Pollution Causing Brain Damage & Lowering IQ's of 500,000 U.S. Children Annually:
http://www.organicconsumers.org/school/mercury030205.cfm

US researchers at Columbia University found autism-like damage in the brains of mice exposed to thimerosal:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/3788443.stm

The following is taken from the official State statistics produced by the Department of Education in the United States, for numbers of children aged 6-21 served by IDEA (Individuals With Disabilities Discrimination Act) who have autism. It compares the increase over the ten years between 1992-93 and 2003-04:
Autism Increase Rates in US by State
http://www.nationalautismassociation.org/autismincreases.php

A total of 3,461 adverse reactions, including eight deaths, were reported to the government through the VAERS system since the FDA approved the drug: http://www.crosswalk.com/news/11561185

More than 17 girls a week have been experiencing adverse reactions such as seizures and numbness after taking cervical cancer vaccine Gardasil since it became widely distributed in April. But the Department of Health and Ageing, while revealing the number of reactions, is refusing to release the details of them - despite growing controversy overseas, including links to at least seven deaths
http://www.news.com.au/story/0,23599,22860011-421,00.html

500 rushed to hospital after vaccination http://www.dailytimes.com.pk/default. ... 01%5Cstory_1-7-2007_pg7_2

Hundreds of American soldiers have suffered serious illness after being compulsorily injected with a controversial Anthrax vaccine, a batch of which has been found to be contaminated http://www.timesonline.co.uk/tol/life_and_style/article835434.ece

Vaccines Found to Cause Diabetes in Children http://www.naturalnews.com/023902.html

See User information
Tack för info. Ska gå igenom allt och se om jag kan få mera kunskap och kanske även om min tjej kan låtas titta lite på det och kanske komma på andra tankar.

Posted on: 2009/5/19 21:21

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper