Vakencorner
|
Re: Hej alla vakna änglar :)
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
ingen aning vad du intagit för drog ikväll, men jag vill gärna testa den.
Posted on: 2009/8/10 19:41
|
|||
|
- din förnekelse är så jävla ointressant.
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Vi är inga änglar. Människan är delar av Gud. Änglar är någonting annat. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
haha varför undvika något om universum nu är så fullt av gemenskap och kärlek?
passar på att lyfta fram en gammal vaken-tråd: Dolphins, Angels, ETs & LSD btw alltid lika kul att se novax (flader) använda samma ord då som nu.
Posted on: 2009/8/10 19:58
|
|||
|
- din förnekelse är så jävla ointressant.
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Kolla på världen, kolla på hur folk liver. Varifrån kommer allting? Varifrån är källan? Det är pengar som styr världen. Vi låter ondskan i form av pengar styra världen.
Uttrycket 'maximera vinsten' håller på att förstöra jorden... Visste pengar är bra, men inte på dagens sätt då det skapar obalans. Vi behöver skapa ett system där alla kan göra vad de vill. Its all love baby! :) - seilon
Posted on: 2009/8/10 22:21
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
We can all stay healthy, get enough food, be happy and enjoy life, if we build up that health and happiness from within, in balance with Nature, our brothers and sisters. To demand what we want is just another attempt to gain something that is missing from within.
There is no way of saving the future with smart solutions and force, it may only change with one thing, and one thing only... Love
Posted on: 2009/8/11 3:30
|
|||
|
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Iden är bra.
Ett bra sätt är och peka på folks jag som dom själva inte tänker på. Har du aldrig undrat varför du har grannar ovanför under och mittemot men du vet inte vad dom heter mer än deras namn på brevlådan, ändå har du bott där i 15 år.? Har du aldrig undrat varför deppression existerar? Har du aldrig undrat varför du inte har något tålamod eller varför folk inte lyssnar på varandra? Har du aldrig frågat dig själv varför brott och konflikt existerar? Märkte du inte redan som barn att något stod snett till i världen när du såg alla orättvisorna och allt lidande och marknaden som riktade in sig på dig och få sälja leksaker i form av vapen? Har du aldrig frågat dig själv, varför tänker jag som jag gör? Varför känner jag som jag gör? Vad är det jag känner? Varifrån springer denna känsla? Vad utbildade du dig till? Vad jobbar du med idag? Vet du verkligen vad du vill? Tror du att det du vill är vad du igentligen vill eller vad du lärt dig sträva efter? Varför skaffade du barn? Var det för att hjälpa jorden? Var det för att du vill känna dig viktig och fylla en roll? Var det för att slippa ta ansvar och lägga det på kommande generationer. Kanske du borde ha skaffat en hund istället för gött mekteliten med kannonmat istället för att fylla ditt egenskapade tomrum och fylla dina låga drifter.. Det är dags för förändring, det är dags och ta ansvar över sig själv och jorden och ta sitt öde i sina egna händer och göra vad som rätt är för allas skull. Lol hahaha ett Exempel. Lev i frid. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Goda drakar, Giftiga drakar, Demoner, Änglar, och upplysta.
Vi väljer vad vi ska dra till oss och vad vi själv ska vara genom våra handlingar, tankar och känslor. En sanna mästare vet att ljus och mörker är detsamma. För i sanningen finns bara nuet och sanningen, och den som är ett med nuet i sinne och hjärta är ett med sanningen och flödet. För den som ser igenom ljus och mörker har inget någon betydelse än att sprida liv till allt genom att sprida liv till sig själv. Hjärtat är nyckeln. Hjärtat är som en yin förgasare. Roten är yang tanken. Solarplexus är motorn. lungorna och Njurarna är bränslepumpen som fyller tanken. Händer och fötter och huvudet är inflödet och utflödet beroende på var du är i dig själv som beror på allt annat. Gör skillnad på roten och hjärta men gör ändå ingen skillnad, det är deras samspel som är det underbara. Många ser ner på roten men ack dom lurar sig själva. Tvätta roten med hjärtat. Lev i frid. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Många engagerar sig i att åstadkomma en förändring, och visst är det så att man måste ändra sig själv om man vill ändra andra först.
Men många har inte tid att ändra sig själva, och genom att pengar blir något gott istället för ont kan vi bygga in kärlek i systemet genom pengar istället för hat/girighet som det är idag.. Det är vägen vi måste gå, och jag undrar om vi inte redan är påväg dit genom de "vita hattarna" som existerar inom illuminati etc. - seilon
Posted on: 2009/8/11 19:18
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
JA helt rätt , men finns ett problem ochså.
Många ser rättfärdiga handlandet som motsatsen till kärlek. Under tiden kärleken sprider sig måste vi kämpa ochså, inte bara sprida kärlek men ochså handla rättfärdigt i sanningens namn. Sanningen utesluter inte det ena eller det andra, eftersom orsak och verkan har sina lagar så gäller samma sak för dom som sprider ondska. Med andra ord dom som sprider ondska skadas inte av att, exponeras, utmanas, eller bekämpas med handling. Älska dina fiender på avstånd men låt dom inte påverka dig elelr ta livet av någon. Har dom klivigt så långt finns inga ursäkter för dem längre. Och som vi alla vet har dom klivigt över den tröskeln miljoner gånger. För dom saknar samvete, deras hjärtan är av sten och blockerade, dom är helt vilsna och har ingen kontakt med sitt riktiga jag. Och vi ger dem makten, för att vi hjärntvättats till att tro att vi behöver detta kromokrati system. Hur uppenbart är det inte att när makten centraliseras bort från folket så utnyttjas den till konflikt. Hur många saker är det som har klubbats igenom sista åren som du aldrig fått ha en röst med och rösta om. Demokrati my butt, den som inte kan se det uppenbara i maktstrukturen är indirekt en som stödjer alla konflikter på jorden med sin missledande röst. Och såna muppar ska dessutom få påverka hur du eller jag lever, i wouldnt think so. Riv riksdagen och kungahuset och inför direkt demokrati så folket själva får forma landet. Hycklar system.- Vilken rappakalja. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
FangShen
Jag håller med, men jag vill inte riva systemet. Jag ser mig som ett virus med sikte på att infektera kärlek i systemet. Visst infektera är kanske fel, men det innebär döden för de med hjärta av sten om de inte vaknar till kärleken för andra. Tänk dig om dagens system (för system behövs, annars blir det kaos) hade skapat positivtet istället för negativitet. Tänk dig en stat av folket där staten kan skapa alla pengar de behöver = ingen fattigdom. "Dem" har kämpat länge med att hålla denna kunskapen ifrån folket och de styrande. Men med Internet så kommer "dem" bli av med sin makt (vilket var oundvikligt). De som har allt måste förlora allt medan de som har inget får allt, fast de är inte lika känslokalla som de som har allt idag. En ekonomisk reform kommer sätta människan fri både fysiskt och själsligt. Frågan är, när ska det ske? Ska samhället gå under innan det sker? Eller kan vi göra det innan vi förstört jorden? Jag tror redan det är på gång, och nu har vi chansen att påverka och accelerera vårt fysiska och metafysiska uppvaknande. Tänk när Gud vet om att han/hon/det är Gud, tänk vad kul vi kan ha när vi är mer än människor, när vi är ett med allt och lever i total harmoni, kärlek och glädje. Somliga kan inte ens förstå hur detta är möjligt och avfärdar det som flum, så illa har våra sinnen blivit utav dagens korrupta system. Kärlek :) - seilon
Posted on: 2009/8/12 20:50
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Kärlek är en metod men du kommer inte hela vägen med den.
Och den tillåter regeringar att fortsätta vara korrumperade. Men den väcker & transformerar lika elden lite.. För att folk ska agera efter sin kärlek så krävs sanningen. Likaså omedvetna/medvetna mörker och visdom är lika viktigt som ljus och kärlek. Jag har inget emot att riva systemet för att vårat nuvarande system är bara en sharad. Jag menar inte gå bersärkargång och riva systemet bara strukturera om det och ta bort dom ruttna topparna. Så vi själva kan forma vårt öde istället för att låta rumpnissarna påverka med osanning. |
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login