vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 3 (4)

Re: Har sanningrörelsen blivit infiltrerad av Alex Jones, Ron Paul, Jordan Maxwell, Micheal Tsarion mfl?

See User information
Quote:

spektisk skrev:
Quote:

Philochatus skrev:
Beskriv nu för oss alla vilken falsk riktning Alex Jones för oss mot. Om man inte kan förklara någonting så förstår man det inte heller, och då skulle det bli pinsamt för er som inte kan!

Vi kör ett citat till: ”Det bästa sättet att kontrollera oppositionen är att leda den själv” (Lenin).

Som Jumalauta skrev ovan: kanske har man haft för avsikt att låta det växa fram en sanningsrörelse. Betänk vilket missnöje som fanns efter Bushs styre. Och de känslor som växte fram i samband med 11 sep. Bättre att någorlunda kunna styra utvecklingen än att energin tar ett mer ovisst utlopp.

Att peka ut exakt i vilken riktning Jones försöker styra är svårt. För det första känner vi ju inte till den exakta sanningen. För det andra får det plats med en hel del saker/ämnen under NWO-paraplyet. Styrningen och dess styrka torde variera.

Kanske borde man - snarare än att fråga sig huruvida han försöker påverka oss att ta vägen till vänster eller höger – ställa frågan om vägen går framåt (överhuvudtaget)? Leder detta återkommande tal om NWO till att man får en utveckling som är positiv för flertalet? Är det verkligen mer information som behövs – behövs det shower/infokrig?

Om man vill förändra något till det bättre bör man tänka/agera därefter. Allt är energi. Ljus drar till sig ljus. Mörker drar till sig mörker. Om man ständigt fokuserar på det kompakta mörker som finns uppstår det – tvärtemot vad man önskar - än mer negativ energi.

För att få till stånd en positiv utveckling bör man istället fokusera på vad man vill uppnå, använda delmål och staka upp vägar för att nå dessa.

Vidare, vad är egentligen NWO? Vad är den stora skillnaden mellan dagens världsordning och den s.k. kommande, nya världsordningen? En chippad befolkning?

Om framtiden vet vi intet. Vi vet inte när eller om det någonsin går så långt att människor chippas. En sak som vi vet är att fokusering på ett vitt och negativt begrepp - som påstås kunna inträffa någon gång i framtiden - stjäl energi. Vi vet också att det varje sekund sker en maktkamp här och nu. Det är i nuet vi bör leva. Det är i nuet som vi kan påverka och göra en förändring. För att kunna leva fullt i nuet behöver vi tillgång till all vår energi.

I vilket fall tittar jag bara på Alex Jones för information som jag sedan själv kollar upp. Mestadels läser jag böcker som kommit ut innan den såkallade truth-rörelsen fått fart - dessa böcker bekräftar att Alex Jones talar sanning. Kom inte och säg att truth-rörelsen infiltrerades av CIA/Eliten för 50+ år sedan!

Posted on: 2009/8/6 15:08
Anti-Korruptionsbyrån - Blogg om den Nya Världsordningen och Revisionism!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Har sanningrörelsen blivit infiltrerad av Alex Jones, Ron Paul, Jordan Maxwell, Micheal Tsarion mfl?
Quote:

Philochatus skrev:
I vilket fall tittar jag bara på Alex Jones för information som jag sedan själv kollar upp. Mestadels läser jag böcker som kommit ut innan den såkallade truth-rörelsen fått fart - dessa böcker bekräftar att Alex Jones talar sanning. Kom inte och säg att truth-rörelsen infiltrerades av CIA/Eliten för 50+ år sedan!
Varför inte? Som jämförelse kan man ju nämna att de skissade på Internet redan under slutet av 1950-talet.

De integrerar sina planer så långt innan så vi inte märker av dom.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Philochatus skrev:

Ok, plus i kanten om du verkligen dubbelkollar ALLT... Oavsett om du gör detta så finns det en risk att du blir påverkad till att tycka och tänka på ett visst sätt. Detta är ett faktum vare sig du vill det eller ej.

Och Alex tar väl upp sådant som du inte har läst om? Sådant som det inte alltid är så lätt att veta huruvida det stämmer?

Vad gäller infiltration så är underrättelsetjänster ingen ny företeelse.

See User information
Jag tror att Eric Jon Phelps är en infiltratör från Mossad (eftersom han trycker ner VARENDA person som säger något ont om dem) eller Jesuiterna (för att han har skrivit sin bok på ett sådant barnsligt ovetenskapligt sätt, och även öppet predikar om sina rasistiska och as-konstiga världsuppfattningar; detta gör att han verkar knäpp i skallen och därför diskrediterar typ hela konspirationsrörelsen).

Jag kan säga till dig spektisk att jag skriver en bok; är uppe i över 100 sidor och i där ser jag till att ha säkra källor till allt jag skriver; denna bok har gett mig så stor uppfattning där jag vet vad som är sant eller inte. Phelps anser jag inte har några vetenskapliga bevis för mycket av vad han säger och därför använder jag inte hans information om inte andra bekräftar den.

comuterror: Det vore totalt idiotiskt att börja sprida information innan folk visste något om dem. Det var fanemig INGEN som visste något förutom några få i världen som inte själva var eliten.

Posted on: 2009/8/6 16:16
Anti-Korruptionsbyrån - Blogg om den Nya Världsordningen och Revisionism!

See User information
Phelps är en intressant lirare. White Supremacy är något han missförstås för, det kan jag direkt säga. Jag har diskuterat detta lite grann med honom. Flera andra grejer är klart kufiska så som att solen kretsar runt jorden och att nuclear weapons inte kan detoneras i rörelse. Kalla kriget är kort och gott en enda stor kontrollerad bluff? Tja, jag vet inte. Vissa källor håller men de är rätt få, i alla fall dem jag orkat granska.

Kolla här vad han bl.a. skrivit till mig om:

"Everything Jones says on the factual levels is true. But he never blames Rome as the ultimate power of evil.

Lord Bless,

Brother Eric"

Där fick ni en bit, kort och gott.

Lite mer:

"You White Swedes are under the same anti-White, anti-Bible,
anti-Reformation, anti-nationalist programing that we are here in the US. It further proves that one central power is in control of all nations and that power is the Vatican under the Jesuit General."

Posted on: 2009/8/6 19:48

See User information
Earthlasthope är själva avledare som det inte är värt att slösa tid på sånt! När man sysslar med påhopp, och annat skit då ska man dra öronen åt sig!

Ingenting på Earthlasthope Youtube kanal ger en nån bra information! ett gäng svettiga lädergrabbar med svarta brillor, hi, hi!

Alex Jones är historiskt ärlig då jag följt han i snart 10 år! Lika är det med David Icke, 11 år studerat denna individ och helt underbart skicklig med en enorm kunskap, och skit DU i om han pratar om Reptiler, eftersom han vet troligtvis mer om vissa saker än dig! Ställ dig själv frågan hur många Böcker har du läst? David Icke äter Böcker ungefär som du kanske äter mat!

Prof Carroll Quigley, sa att han har läst allt som var värt att läsa 3000 böcker ungefär! Vår Hjärna är som en Muskel använder du den då utvecklas den enormt fort, vilket de sedan kan utnyttja och Blåsa de flesta ur vattnet med, utan att vara dryg!

Tänk själv vad har du lärt dig i Skolan egentligen en massa dravel om olika Partier! I Skolan får Du Utbildning Inte Bildning! När båda våra två Politiska Block du vet Blåa Laget och Röda Laget kontrolleras av ex: Bilderbergruppen och bakom dom står Comitteee of 300 och sen de Privata Centralbankerna som Prof Carroll Quigley beskriver i boken Tragedy and Hope! Inte fan får du lära dig nått viktigt i skolan heller, och det var inte Statens avsikt heller!

Sanningen är att Fed i *USA, Federal Reserve privata kontroll aktörer från London tryckt över 23, 4 triljoner dollar och inte 800 miljarder dollar i sina Bailot, mer än dubbla USA:s Statsskuld! Vilket Svensk Fri Television missade som vanligt! Vi går därför mot en Enorm Hyper inflation typ Weimar Rebubliken som skapades av Agenterna från Committee of 300 läs boken Dr John Coleman finns överallt på Internet! Och det finns nästan inget slut på fallet den här gången!

Eliten kämpar för sin Överlevnad (De är Gudar tack vare deras Banker, ett enormt bedrägeri med att skapa Krediter ur tomma Luften, och det vill de ha kvar!) så de försöker att denna gång för alltid att Krossa Medelklassen som är deras enda Hot!

Om de lyckas då är allt över och det är bara en tids fråga innan det Globala Totalitära George Orwell samhället visar sitt fula tryne!

Isn’t THAT nice

CITAT: DR LEONARD HOROWITZ ”OM DU SER EN VACCINERINGS SKYLT SÅ VÄNDER DU OMEDELBART OM PÅ KLACKEN OCH GÅR I EN MOTSATT RIKTNING, OM DU ÄR RÄDD OM DIN LÅNGSIKTIGA HÄLSA OCH DITT UNIKA DNA”

Posted on: 2009/8/19 22:25

See User information
Quote:

Philochatus skrev:
Jag tror att Eric Jon Phelps är en infiltratör från Mossad (eftersom han trycker ner VARENDA person som säger något ont om dem) eller Jesuiterna (för att han har skrivit sin bok på ett sådant barnsligt ovetenskapligt sätt, och även öppet predikar om sina rasistiska och as-konstiga världsuppfattningar; detta gör att han verkar knäpp i skallen och därför diskrediterar typ hela konspirationsrörelsen).

Jag kan säga till dig spektisk att jag skriver en bok; är uppe i över 100 sidor och i där ser jag till att ha säkra källor till allt jag skriver; denna bok har gett mig så stor uppfattning där jag vet vad som är sant eller inte. Phelps anser jag inte har några vetenskapliga bevis för mycket av vad han säger och därför använder jag inte hans information om inte andra bekräftar den.

comuterror: Det vore totalt idiotiskt att börja sprida information innan folk visste något om dem. Det var fanemig INGEN som visste något förutom några få i världen som inte själva var eliten.

Det är vad jag misstänker och tror också.
Jesuitordern bildades av en Marrano-Judar ( Krypto-Judar ).

"Marranos or secret Jews (also known as Anusim) were Sephardic Jews (Jews resident in the Iberian peninsula) who were forced to adopt Christianity under threat of expulsion but who continued to practice Judaism secretly, thus preserving their Jewish identity. The term in Spanish meant pigs; it stemmed from the ritual prohibition against eating pork, a prohibition practiced by both Jews and Muslims. In Spanish, the term marrano acquired the meaning of "swine" or "filthy". In contemporary Spanish it is no longer associated with Jews. In Portuguese, the word refers only to crypto-Jews, since pig or "swine" is marrão or varrão."

Och så har vi då Svin-influensan som är en cocktail av olika virus........framställt i lab.

Marranos, Conversos, and New Christians

http://www.jewishvirtuallibrary.org/jsource/Judaism/Marranos.html

The Marrano's Wormed Their Way In

http://www.opusdeialert.com/opus-deis-rabbis.htm

Posted on: 2009/8/20 8:06

Edited by Spartacus88 on 2009/8/20 8:22:25
Edited by Spartacus88 on 2009/8/20 8:24:38
Edited by Spartacus88 on 2009/8/20 8:43:12

See User information
Observera att jag postade tråden under Konspirationer.. :)
Så hur det än är vilka som är sanna eller falska så är det viktigaste att inte sprida rädsla och skrämma upp folk med informationen, det får det bara motsatt effekt. Och en del är väldigt bra på detta. Då är det bättre att inte försöka väcka nån alls. Nu slits rörelsen hit och dit och alla anklagar varandra, se bara på denna sajt..kanske är just det som är illuminatis plan att separera och starta konflikter med varandra för då blir vi svaga.. jag tycker det bästa skulle vara om alla kan förenas och arbeta tillsammans... och inte följa någon enstaka individ förutom sig själv.

Posted on: 2009/8/21 17:01
"We’ll take a million September 11’s over one moment of true insight toward our self-hate." - Kymatica

See User information
Håller med dig till fullo supersonic. men hur gör vi detta? steg ett är att förstå att det konspireras på en hög nivå (inte bara i pokerspel, etc) sen när alla förstått denna basala sanning så tror jag att vi kan lägga ihop två och två om du förstår mig.

Posted on: 2009/8/23 4:59
"The force combines us, penetrates us and keeps the hole galaxy together" - Obi-Wan Kenobi

See User information
vissa är inte mottagliga för konspirationer, dessa måste man ha tålamod med... man måste kunna tala om dessa saker på olika vis med olika människor... basic - tala med bönder på bönders vis som det också heter

Posted on: 2009/8/23 5:02
"The force combines us, penetrates us and keeps the hole galaxy together" - Obi-Wan Kenobi

See User information
Tiden går.....

Livet går förbi.....

Sen vet VI ingenting (igentligen) om Jones, Tsarion, Maxwell, ICKE....

Roligt att FASTNA i detta eller hur?

VEM är de?

Egon vill att "JAG HAR RÄTT, JAG vet bäst!"

Skita bort tid genom att FUNDERA och försöka förstå denna vi inta kan.

Gör det, det är Elitens agenda, att vi skall vara upptagna med det sekundära, inte odla mat, inte planera något själv, inte vara SKAPANDE.

Kunde NÄSTAN likaväl prata om Britney Versus Madonna här,

Sanningensrörelsen, sen NÄR då?

1000 talet?

1960 talet?

Ghandi?

Malcolm X?

Folk med ider vi använder och citera, som något bevis, tycker är ETT steg, och sen?

Gör vad DE gör fast BÄTTRE.

Ta det vidare, or waste your time in endless arguments.

En Citat från lite konstnärliga originalla folk:

Crass...

"By letting it happen without a fight...
You're already dead, You're already dead.
With your endless debates about wrong and right...

Nothing's going to change if you're not prepared to act,
There's no point complaining after the fact,
Content to be a number, branded X and neatly packed...

You're already dead, You're already dead,

Four hundred thousand people marched for CND...
They're already dead, They're already dead,

Unless they're willing to act on what they can see...
They're already dead, They're already dead.

If each and every one of us was prepared to fight for more,
To stand against the system that creates the need for war,
The elite would have to run like it's never run before...

They're already dead, They're already dead,

Lite till:

Anothers hope, anothers game,
Anothers loss, anothers gain,
Anothers lies, anothers truth,
Anothers doubt, anothers proof.

Anothers left, anothers right,
Anothers peace, anothers fight,
Anothers name, anothers aim,
Anothers fall, anothers fame.

Anothers pride, anothers shame,
Anothers love, anothers pain,
Anothers loss, anothers gain.

Anothers peace, anothers fight.

Marx had an idea from the confusion of his head,
Then there were a thousand more waiting to be led.
The books are sold, the quotes are bought,
You learn them well and then you're caught.

Anothers peace, anothers fight.
Mussolini had an idea from the confusion of his heart,
Then there were a thousand more waiting to play their part.

The stage was set, the costumes worn,
And another empire of destruction born.
Anothers name, anothers aim,
Anothers fall, anothers fame.
Jung had an idea from the confusion of his dreams,
Then there were a thousand more waiting to be seen.
You're not yourself the theory says,
But I can help, your complex pays.
Anothers loss, anothers gain.

Satre had an idea from the confusion in his brain,
Then there were a thousand more indulging in his pain.
Revelling in isolation and existential choice;
How can you be alone if you use anothers voice?

The idea born in someone's mind
Is nurtured by a thousand blind
Anonymous beings, vacuous souls,

Do you fear the confusion, your lack of control?
You lift your arm to write a name,
So caught up in the identity game.

Who do you see? Who do you watch?
Who's your leader? Which is your flock?
Who do you watch? Who do you watch?
Who's your leader? Which is your flock?

Einstein had an idea from the confusion of his knowledge,
Then there were a thousand more turning to advantage.
They realised that their god was dead,
So they reclaimed power through the bomb instead.

Anothers code, anothers brain,
They'll shower us all in deadly rain.
Jesus had an idea from the confusion of his soul,
Then there were a thousand more waiting to take control.

The guilt is sold, forgiveness bought,
The cross is there as your reward.
Anothers love, anothers pain,
Anothers pride, anothers shame.

Do you watch at a distance from the side you have chosen?
Whose answers serve you best? Who'll save you from the confusion?

Who will leave you an exit and a comfortable cover?
Who will take you too the edge, but never drop you over?

Posted on: 2009/8/23 17:52
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

« 1 2 3 (4)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper