vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

ADHD GÅTAN LÖST!!! Yipeee!

See User information
Nu påstås ADHD gåtan vara löst:

http://www.dn.se/nyheter/vetenskap/fynd-loser-gatan-adhd-1.948284

Att var 20:e person skulle ha ADHD är alltså inget folk reagerar på? Eller att artikeln inte säger ett skvatt om varför man FÅR ADHD över huvud taget. Jag behöver väl inte gå in på det minerade området här.
Istället hittar man ett gäng gulliga välvilliga bloggare, som tycker det är "så kul" att gåtan med bokstavssjukdomarna äntligen är löst.

Dom nöjde sig säkert med att Christer Petterson sköt Palme eller att 9/11 var ett verk av 9 bonnläppar från öknen.

Posted on: 2009/9/9 1:04
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: ADHD GÅTAN LÖST!!! Yipeee!
Well Said Metaphor.

; )

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Problemet med ADHD är inte åkomman i sig utan den tröga omvärldens oförmåga att hänga med....men jag anser att oförmågan att hänga med är ett större problem...och förtjänar en egen bokstavskombination....

Posted on: 2009/9/9 11:26
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
Ja Gaston, jag föreslår bokstavskombinationen: ADMIN

Posted on: 2009/9/9 11:38

Edited by arkman on 2009/9/9 12:35:10

See User information
ACDC eller ren av bara ABCD, va tror ni. Själv har jag nog ACDC.

Posted on: 2009/9/9 18:11
Resized ImageChip HappensResized Image

See User information
Det bästa mot ADHD är ju ändå en spliff.. :P

men ja har nog EFGH..

Posted on: 2009/9/9 18:21
Ju mer man vet, Ju mer vet man att man inte vet och den som tror han/hon vet allt, vet egentligen ingenting.

Anonym
Jag har LOL ROTFL

See User information
Du glömde ett \'\'E\'\': ROTFEL...

lol...

Posted on: 2009/9/9 18:35

See User information
Nu har de även förklarat astma

DN: Kiss i poolen kan orsaka astma
http://www.dn.se/nyheter/sverige/kiss ... kan-orsaka-astma-1.948718

Posted on: 2009/9/9 22:02

Anonym
Vad bra att lösningarna kommer på löpande band

See User information
Ja snart kommer väl det en stor nyhet om att kiss i munnen vid urinsex leder till att man blir politiker

Själv har jag WTF sjukan just nu.

Posted on: 2009/9/10 0:29

Anonym
Urin är sterilt... du kan dricka det.
http://www.youtube.com/watch?v=D-LwMHFJ7Hs#t=0m47s

See User information
Ja
Och politiker är väl otroligt STERILA om något?

(Jo, jag vet sen länge att en del "hardcore" människor dricker sin egen urin för hälsoeffekterna)

Posted on: 2009/9/10 1:00

See User information
Brukas det i Auroville?

Posted on: 2009/9/10 1:05

See User information
Osäker???

Vare sig en googling på både "auroville+drinking pee" eller "auroville pee drinking sluts" gav tillfredsställande resultat.

Posted on: 2009/9/10 1:17

Anonym
Ha! Säkert.

www.jannel.se

See User information
Bra länk, mycket bra.

Men dom som har problem på riktigt med nervositet osv. Tex en nära släkting till mig, vad har dom egentligen fått sina problem ifrån? Vacciner? Har du en vinkling på det?

Eller är det vi andra som är problemet och dom som är friska???

Posted on: 2009/9/11 22:29

See User information
ADHD frågan är inte löst!

Men vad orsakar dopaminbristen? Det vore lite mer intressant att veta.

Går det t.ex. verkligen att påstå att depression beror på serotoninbrist och nöja sig med den förklaringen? För vad orsakar serotoninbristen? I mer än 90 % av fallen går det ju trots allt att koppla depressionen till psykiskt påfrestande livsfaktorer/händelser. Alltså torde serotoninbristen komma utav miljöpåverkan, eller? Serotoninbristen dyker ju inte bara upp hos vem som helst, den dyker ju nästan uteslutande upp hos människor som råkat ut för tragedier, trauman, förluster, svåra livsförhållanden etc. Det är inte glade Kalle på stan som helt plötsligt får serotoninbrist, trots att han lever i en normal livssituation.

Dessutom kan man ju undra varför då inte ADHD lika gärna kan förklaras utifrån den forskning som visar att personer med ADHD har fettsyrabrist i hjärnan. Men sådan forskning är ju inte läkemedelsföretagen intresserade av, för då behövs inte deras mediciner längre om folk istället väljer att knapra fisk.

Jag skulle inte vilja påstå att ADHD frågan är löst.

Se denna länk:
http://www.medicallink.se/News/showNews.cfm?newsID=1504

Posted on: 2009/9/21 20:08

See User information
Brist på Dopamin är samma sak som brist på kärlek, acceptans, respekt mm. Alla vill bli accepterade, alla behöver kärlek, alla vill bli respekterade för den dom är.

Jag hade ADHD och botade det också, en blandning med många olika naturprodukter, dels stora mängder choklad, johannesört mm. Ofta kan det ha att göra med livssituation. Man behöver ordentligt med nya inputs för att ta sig ur det.

Är man i en livssituation som påverkar en mentalt under en längre tid så kan man framkalla adhd. Ordentligt med stress, osäkerhet, oro mm är en blandning som inte är så bra.

Med mera...

Posted on: 2009/9/21 21:00
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare

See User information
ADHD är enligt mitt sätt att se det en matrix-etikett på på dem som inte står ut med idiotin i zombievärlden.

Här finns å andra sidan för dem som vill ha ett mer vetenskapligt svar en fantastisk och uttömmande definition:

http://www.mynewsdesk.com/se/pressroo ... erna-definierar-adhd-1924

Posted on: 2010/3/4 17:42
Rainbow Warrior

Anonym
Quote:

Miri skrev:
ADHD är enligt mitt sätt att se det en matrix-etikett på på dem som inte står ut med idiotin i zombievärlden.

Här finns å andra sidan för dem som vill ha ett mer vetenskapligt svar en fantastisk och uttömmande definition:

http://www.mynewsdesk.com/se/pressroo ... erna-definierar-adhd-1924

Åh, jisses vad är det här för nåt??! LOL!
Vad adhd är eller inte är kan ju diskuteras.... Själv har jag varit gift i nästan 5 år med en man som fick diagnosen adhd vid 16års ålder. Sen om det är adhd, hans personlighet, ett socialt arv av en mindre lyckad uppväxt som gör att han har en större svårigheter i vardagen än andra, det vet inte jag.... Men personligen fattar jag inte varför det under de senaste 20 åren blivit så jävla viktigt att sätta etiketter på människor och deras olikheter...

See User information

Posted on: 2010/3/4 20:47

See User information
Quote:

vad säger man?

Videon är klockren och ska arkiveras till nästa generation....

Känns som han skulle ha fått nån biverkning av nått läkemedelspreparat..

Posted on: 2010/3/4 21:05

Anonym
Quote:

greensparrow skrev:
Quote:

vad säger man?

Videon är klockren och ska arkiveras till nästa generation....

Känns som han skulle ha fått nån biverkning av nått läkemedelspreparat..

Kanske en biverkning av concerta eller ritalina eller nån av de andra amfetamin-preparaten de vill ge till små barn med adhd-diagnos..... ^^)

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper