vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »


massinvandringen
#1


See User information
måste börja tas på allvar asså. ni vaken folk borde kunna samtala om detta. att vara politiskt korrekt nu innebar att bränna oskyldiga människor på bål för 300 år sen. Den farligaste och ondaste mentaliteten vi har.

Jag säger kraftiga restriktioner i antal och utvisning vid brott. Vad säger ni?

Å inget jävla koncensus, pk pladder nu för helvete. Prata utifrån er själva och era egna erfarenheter. INGET annat räknas.

Posted on: 2009/9/20 5:43
"The force combines us, penetrates us and keeps the hole galaxy together" - Obi-Wan Kenobi
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: massinvandringen
#2


See User information
innan jag kan svara så måste du komma med en problemförklaring som jag kan ta ställning till, dessutom är personliga erfarenheter inte alltid en bra utgångspunkt för diskussioner, fakta är bättre...

Posted on: 2009/9/20 8:53
...det är bara döda fiskar som flyter med strömmen...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: massinvandringen
#3


See User information
Visst kan vi samtala om det här....

Men först ska vi se en film...

http://www.youtube.com/watch?v=vZVOU5bfHrM

Posted on: 2009/9/20 9:43
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: massinvandringen
#4


See User information
Dom som finns i landet vid ett givet tillfälle ÄR landet Sverige, ökar vi inte invandringen kommer medelåldern skena okontrollerbart och allt kommer gå käpprätt åt helvete, 80% pensionärer kommer inte överleva på luft. Alternativt att vi som bor i landet börjar föda fler barn..

Kultur mm skiter jag personligen i, det ändras från tid till annan, religion skiter jag också i fullständigt, tro vad fan ni vill.

Och sen om skräckscenariot nummer ett inträffar..ingen med blont hår och blå ögon finns mer...går jorden under eller?

Näe jag tror vi ska vara jävligt glada att invandrare och flyktingar kommer hit, bättre affär kan vi inte göra, tar vi bara hand om dom på ett bra sett och införlivar dom i gemenskapen så kommer dom hjälpa den lilla klicken rika att bli ännu rikare medans dom som vi själva precis kan överleva och köpa en dvd film värd 3 kr för 199kr ibland.

Posted on: 2009/9/20 10:53
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: massinvandringen
#5
Tycker att det viktigaste vad gäller invandringen är att vi måste bli bättre på att integrera dom. Vem blir lycklig av att bo i ett betongghetto? Både svenska och utländska ungdomar som bor i miljonprogrammen gör lika del brott, men svenskar är underrepresenterade i miljonprogrammen.

Bifogar en fil med en dam som tror hon har svaren.
[MP3]

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: massinvandringen
#6


See User information
Jag ser det som en form av "divide and conquer"...

När indvandringen ökar och befolkningen stiger ser folk bara på alla dom jobb som försvinner, utan att se på alla dom potensiella nya kunder som skapas o därför också borde ge fler jobbtillfällen...

men nu funkar det ju inte riktigt så, antalet jobb minskas och klassamhället skapas av design, så att invandrarna kan bli den uppenbara gruppen att skylla på när allt går åt helvete pga medians sublima smygnassistiska indoktinering... Och plötsligt så har man en grupp invandrare, en grupp invandrarhatare, och en grupp invandrarhatar-hatare, som kan stå och gnälla på varandra i evigheter medans makten får en möjlighet att bygga upp ett kontrollsamhälle baserat på folkets rädsla för varandra.

Posted on: 2009/9/20 11:26
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: massinvandringen
#7
Quote:

computerror skrev:
Tycker att det viktigaste vad gäller invandringen är att vi måste bli bättre på att integrera dom. Vem blir lycklig av att bo i ett betongghetto? Både svenska och utländska ungdomar som bor i miljonprogrammen gör lika del brott, men svenskar är underrepresenterade i miljonprogrammen.

Bifogar en fil med en dam som tror hon har svaren.
[MP3]


HAHAHAHAHA "mindre hjärnor" nu är jag ingen förespråkare av mångkultur men denna kvinnas hjärna är nog rätt överkokt!
Tur man inte är PK och kan se humorn..
Har du mer som botar söndagsångesten ?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: massinvandringen
#8
Precis så är det Lambchop. Nyckelordet är "rädsla"

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: massinvandringen
#9


See User information
Jag tycker vi ska sätta totalstopp på ekonomist och arbetsinvandring. Flyktingar är en helt annan sak. Men sveriges regering kan ju börja med att inte stödja usas och englands krig i mellanöstern. Ta hem soldaterna från afganistan och sluta sälja vapen. Sätta diplomatisk press på usa.

Sen det många gör genom att måla ut alla flyktingar som våldtäcktsmän etc etc är jag jävligt trött på.

Faran med arbetskraftsinvandring främst från polen osv är ju lönedumpning och urholkad arbetsrätt

Posted on: 2009/9/20 18:43
Fuck you FRA!
Det finns ingen anledning att läsa mitt inlägg. Jag har ingenting att göra med ETA, FARC eller PKK. Jag har aldrig gjort Zakat eller tillverkat en sprängladdning. Så dra åt helvete
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: massinvandringen
#10


See User information
Jag tycker det är viktigt att man är öppen med vad som händer. Vilka får komma till Sverige och varför. Hur går det med de som kommer hit, bra/dåligt.

Just nu är hela området PK, och de ända som vågar prata om det är de som har fått nog och vill skicka ut alla med diskvattnet.

Problemet ligger ju i en medveten manipulation av folkslag och kulturer, för att söndra och härska. Problemet ligger inte i individer som begår brott, utan det system som understödjer det beteendet.

Själv tror jag att en blandning av integration och segregation är nyckeln. Skapa flera kulturcentrum för olika kulturer och på så sätt gör det lättare att bli en del av samhället för de som kommer hit. Gör sedan flera projekt som gör att man kan röra sig mellan det segregerade och den svenska samhället.

Nyckeln ligger i att förstå att det inte är invandrarna som är ett problem, utan de strukturer som har skapat massinvandringen och miss-integrationen.

Posted on: 2009/9/20 20:16
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: massinvandringen
#11


See User information
VicMolina: Problemförklaring. nwo skapar kaos och förödelse överallt på jorden där deras agenda implementeras. Urinvånarna blir ofta tvugna att fly, gravt traumatiserade kommer de till bla Sverige. Denna typ av individ blir mkt kostsam för samhället då den behöver vård, ofta blir utåtagerande i form av våld/våldtäkt mm.
Detta föder i sin tur kraftiga motsättningar mellan människor vilket är precis vad nwo vill, divide and rule, agendan fortskrider...

Gaston: Mkt sevärd dokumentär. Jag har dock aldrig varit orolig för att Sverige ska bli överpopulerat.

Molgan: Denna diskussion har som de flesta, flera dimensioner. På ett plan kan man resonera kring att bara vi alla blir medvetna varelser så spelar gränser, kulturer och invandring ingen som helst roll. Men vi är inte där riktigt än och det är således viktigt med att fem sinnes verkligheten är i balans enl mig.

computerror: Jo det är en aspekt av det. Men vilka är "vi"? Jag personligen gör så gott jag kan ska du veta, försöker behandla alla människor med respekt precis som jag själv vill bli behandlad. Borde det inte ligga på de som tar besluten att ansvara för att det blir en bra integrering? Jag i egenskap av enskild medborgare har föga makt att styra detta.

Lambchop: "divide and conquer" har alltid varit ett medel för eliten och det är ett mycket effektivt verktyg.
Jag håller dock inte med om att massmedia är smygrasistisk, tvärtom så tycker jag debatten är totalt onyanserad. Man pratar ofta om hur dåligt integrationen fungerar och bollar ungefär ut ansvaret på Bosse Bengtsson och Anna Andersson som får bli syndabockar för att eliten har skapat ett medvetet kaos.

InBlood_I_Trust:: Håller med om farorna med lönedumpning. Sen är det ju solklart att våra politiker går elitens ärenden i form av militärt stöd till usas/englands anfallskrig.

micro:: Håller genomgående med i din analys. Steg ett är ju att kunna samtala om detta, ngt som i princip är omöjligt att göra på ett nyanserat sätt idag då pk - mentaliteten i Sverige gör att man nästan slår hövve i taket när man lämnar sin lägenhet...

Posted on: 2009/9/21 18:38
"The force combines us, penetrates us and keeps the hole galaxy together" - Obi-Wan Kenobi
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: massinvandringen
#12


See User information
Sverige måste införa en restriktivare invandringspoltik. Precis som resten av Norden har gjort. Mona sahlin skröt en gång om att sverige är det mest ökade mångkulturella landet på kortast tid. Det är inte bra, mångkultur fungerar inte, anledning att det fungerar i länder som t.ex. Kanada och USA är för att invandrarna själva är mycket stolta över att tillhöra den nya nationen. Detta existerar inte i sverige. Jag har själv varit väldigt blind i denna fråga men har tvingats omvärdera min syn.

Många säger att folk som tycker så har bristande kunskap om hur det är att leva och växa upp i förorten. Det stämmer inte för jag har erfarenhet i förorten under min uppväxt och bor där mer eller mindre hos min flickvän nu. Problemet är att många ser ner på allt som är svenskt, de har ingen ambition eller vilja att bli svenskar och ta del av det svenska samhället. Självklart inte alla men väldigt många, faktiskt. Jag går även i skolan med många invandrare och jag ser dem som mina vänner. bl.a Albaner, serber, kurder, araber, iranier. Men vardag får vi motta väldigt kränkande förlolämpningar för vårat ursprung utan att vi "svenskar" tänker på det. t.ex. Åhh ni svenskar ni är så och si. Vi ler mest och säger: jasså är vi ? ja det kanske vi är hihi. =)

Jag uppfattar svenskar som väldigt toleranta, inte alls rädda för någon främmande kultur utan tvärtom ganska nyfikna men rädda för att säga något fel och väcka konflikt. Men det känns som att det alltid är svenskarna som ständigt måste förbättra sig, vi måste bli bättre människor mer accepterande som om det alltid är fel på oss. Inte att invandra ska rätta sig efter vår kultur utan tvärtom är det vi som ska förbättra oss som människor.

Det här kväsandet av svensk kultur är ju inte invandrarnas fel utan politikerna som har en stor rädsla för att uppfattas som främlingsfientliga. Ta t.ex. frågan om vår nationalsång och flagga i skolor. Det var ju inte någon invandrare som uppfattade den som stötande. Sej varför skulle en nation som varit i fred i flera hundra år kännas stötande för en flykting som får hjälp av vårt land?. Nej det är helt ett verk av politikerna i S.

Det är ett stort misslyckande i sverige när invandrarna inte vill bli svenska men jag kan förstå dem, vad är det för några ynkryggar som inte vågar stå upp för sitt eget land och sin kultur. Människor med utländskbakgrund är ju i sin tur väldigt patriotiska där familjen och landsmännen går före allt.

Men som sagt restriktivare politik, inte bara för personer med svenskt ursprung skull utan för alla som vistas i vårt land.

till sist tycker jag också att det ska införas ett 1 2 3 ut system. Begås brott tre gånger ska personen avisas. Tre gånger är generöst nog.

Posted on: 2009/9/21 23:27
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: massinvandringen
#13


See User information
BiReal: Glasklar analys. Jag har precis som du bott i förorter och haft flera invandrarvänner. Det märks att du har en nyanserad syn på problematiken.

Det är en sån konsensus kring vad man får tänka och säga kring invandrar frågor så det är skrämmande. Globalisterna i regeringen och massmedian har gjort ett bra jobb...
Sverige håller på att bli ett helt likriktat och likgiltigt land i frågor som rör kultur och samhörighet. Undermedvetet och medvetet blir vi mer och mer tvingade att se ner i backen och inte ifrågasätta ett skvatt. Jag får känslan av att Sverige är det land där invånarna också "polisar" varandra i hur man får vara/tänka mest av alla länder. Jag upplever det som att det är näst intill omöjligt att tala nyanserat om invandringen utan att bli kallad rasist per automatik.
Att vi är ett litet land är nog en del av förklaringen men det finns också mkt andra aspekter.

123 ut är ett rimligt system. Flytta till valfritt land utanför Sverige och försök leva fullt ut som svensk med allt vad det innebär(yttrandefrihet, homosexualitet etc etc). Hur länge tror ni det dröjer innan man får en kalashnikov i käften? Detta är som sagt den minst nyanserade debatten just nu.

Posted on: 2009/9/22 0:38
"The force combines us, penetrates us and keeps the hole galaxy together" - Obi-Wan Kenobi
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: massinvandringen
#14


See User information
Mångkultur blir ingen kultur. Hur kul är det?

Givetvis är invandringsfrågorna viktiga och skapar motsättningar. För att engagera medborgare i en mer enhetlig riktning mot exempelvis NWO så krävs det fåkultur, inte mångkultur. Hur enas man?

Några kloka kommentarer har hamnat i denna tråd. I mina ögon är det självklarheter.

Svenska regeringen arbetar inte efter mottot "solidaritet". Det är NWO, NWO och åter NWO.

Posted on: 2009/9/22 6:52
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: massinvandringen
#15
Sverige har aldrig varit normalt och lär så aldrig bli heller.
Folk är inte funtade rätt här.

Menar ätterstupan hur sjukt var inte det?

Befolkningen polisar varandra det var bra sagt.

Befolkningen är sjuka min vän psykiskt sjuka.

Lev i frid.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: massinvandringen
#16
Måste bara säga.

Om SD kommer in i regeringen , ja då blir det mig ni lär se storma riksdagen med en Ak 4 och massa trotyltråd, jag skjuter ner er varenda en ochs spränger eran fjantiga riksdag åt helvete.

Den dagen lämnar jag landet eller spränger er patetiska i riksdagen rasister i luften.

Lev i frid.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: massinvandringen
#17
Alltså ni vet ju redan att dom vill starta ett globalt krig mot islam.

Ni vet ju redan att dom vill bygga upp antichrist säte i israel som kommer verka genom Europa och världen med rasism som agenda.

Sen ska köpta immamer få det och se ut som att I islam så agerar man inte precis som i den kristna läran.
För att.
Kristendom = Förlåtelse
Islam = Rättfärdighet.
osv osv (Betanke ochså att religioner har massa förvridet indoktrinerings text iblandat om man inte ser mellan raderna).

Ni vet ju redan att dom tar in obildat folk och knaspack.

Medans dom utbildade människorna och dom värst utsatta åker ut.

Dessutom får dom med utbildning inget jobb heller.
Och det satsas så lite som möjligt på innovativt tänkande och byggande av infrastruktur , dom vill ju ha kvar sina monopol.

Ni vet att dom vänder immigrationen mot er själva.

Sucktar ni efter en ny hitler eller vad är det frågan om?
finns det så mycket självhat i er att ni vill se era städer sönderbombade?

VAKNA MÄNNISKOR VAKNA.

Jag lever hellre ett kort liv och gör vad som är rätt en ett lång liv i en lögn.

Frid.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: massinvandringen
#18


See User information
Grattis Norge! Som gav 23% för Fremskrittspartiet i senaste Stortingsvalet.
Grattis Frankrike som nästan röstatde fram Le Pen i förra valet!
Grattis Danmark och Danskarna som vågar rösta Nationellt!
Grattis Finland som nästintill stoppat invandringen.
Grattis Tyskland vars NDP växer år för år i valen.
Grattis Belgien vars Vlaams Belang får höga röstsiffror val efter val.

MEN VARFÖR vågar svenskarna inte rösta på nationella och patriotiska partier?

Frågan är: Är det inte egentligen alla andra länders folk som är rasistiska och "främlingsfientliga" och det svenska dito som "kommit längst" gällande "tolerans", "människokärlek" och altruism?

Posted on: 2009/9/23 14:13
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: massinvandringen
#19
bennybear: Borde du inte istället förmana dessa länder att ta lite av bördan från Sverige. Att de solidariskt skulle dela på invandrarbördan?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: massinvandringen
#20
Computerror har rätt.

Men för all del.

Det talas som att folk äger jorden.
Det är snarare jorden som äger er.

Undra hur ert perspektiv skulle se ut om vi tvingades pga någon okänd naturkatastrof akut immigrera.

Var är det skon klämmer?
Är det ekonomin?
Trångboddheten?
Räddslan och förlora kulturen för att man inte inser vad den är en anpassning av?

Tycker den är mysig?
Dansa till en upponervänd Fallos på sommaren ?
Likadant tycker tycker folk i andra länder, som att anden bryr sig om anpassningen kultur som är dess produkt..

Skydda kulturen?

Vilken kultur? Masskonsumerandet?

Att dra gränser var en dåres ide från början.
Att använda pengar måste varit dårens bror som uppfann.
Att låta lagen sponsra ekonomiskt rovbeteende och skydda en elit måste ha varit en kackerlacka från en skitkorv som kom på.

Men o andra sidan jobbar kackerlackan hårt och sliter för tillföra balans åt modern.

Vilken balans har eliten skapat annat än lidande och falskhet (Ok och en del bra saker) ?.

Men man ska inte tänka så heller för att tekniken är till för att nyttjas men bara enligt naturens och sanningens principer .

Det är där Sanningsmissbrukarna kommigt in i leken och bedrivit sina monopol.

Allt hänger ihop.
Allt är ett.

Lev i frid.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: massinvandringen
#21


See User information
nationalisterna går elitens ärenden, slittrar de förtryckta och får dom och slåss med varandra.


Men tror inte att folk skulle behöva fly om eliten slutade bomba. där ligger problemet.

Posted on: 2009/9/23 17:31
Fuck you FRA!
Det finns ingen anledning att läsa mitt inlägg. Jag har ingenting att göra med ETA, FARC eller PKK. Jag har aldrig gjort Zakat eller tillverkat en sprängladdning. Så dra åt helvete
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: massinvandringen
#22


See User information
Jag tycker det är viktigt att man är öppen med vad som händer. Vilka får komma till mitt Sverige och varför. Hur går det med de som kommer hit, bra/dåligt. Vi borde köra register a la Auswitch på alla helt klart.

Just nu är hela området PK, och de ända som vågar prata om det är vi som har fått nog och vill skicka ut alla med vårat smutsiga infekterade diskvatten.

Problemet ligger ju i en omedveten manipulation av folkslag och kulturer, för att söndra och härska. Problemet ligger inte i individer som begår gott, utan det system som understödjer det beteendet, lite som här på vaken.
Folk följer inte reglerna och där av så skapar man fightclub för att städa rent i garderoben.

Själv tror jag att jag själv tror på en blandning av integration/problem och segregation/lösning är nyckeln till förlösningen. Skapa flera kistacentrums för olika kulturer och på så sätt gör det lättare att bli en del av vår samhälls konsumerande makt struktur.
Gör sedan flera lösningar till problemen som gör att man kan röra sig mellan problemen och våra helt egna svenska politiskt korrekta samhälls adminmakt struktur lösningar.

Nyckeln ligger i att förstå att det är invandrarna som är lösningen, de är strukturer som har skapat mass runt vandringen och kista centrum.


fotnot.

läses med en nypa ironiskt salt.
plus att
svensken är själv invandrad lååångt tillbaka i tiden.
sverige = fusion av svealand + gothaland, back in the days.

gother icke svenska, lixom germaner, valoner, ryssar och andra plundrande europer.

tack för filmen Gaston du dödade tråden för länge sen igentligen.

Posted on: 2009/9/24 3:18

Edited by macro on 2009/9/24 4:02:36
kritik är den renaste form av positivitet som existerar.

kan du inte relatera? släpp det polära tänkandet.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: massinvandringen
#23


See User information
FangShen: Skon Klämmer för att våra svenska politiker går elitens ärenden. De vill likrikta samhället och döda självkänslan hos de svenska folket. Detta utnyttjar just nu många invandrare till max, jag ser och träffar på många av dessa i Uppsala ska du veta. (majoriteten av Uppsalas krogar/klubbar drivs av utländsk maffia som vet hur kuvade svenskarna är i dagsläget) Stämningen är helt åt helvete.

När du skriver att Sverige aldrig varit normalt och att befolkningen är psykiskt sjuka visar du återigen och öppet på det tråden tagit upp tidigare, att många av er invandrare inte har någon respekt för landet. Det är inte mkt i den äkta svenska kulturen som ens går att jämföra med det förtryck och "psykiskt sjuka beteende" i form av gravt kvinnoförtryck, dödsstraff för homosexualitet, dödsstraff om man uttrycker avvikande åsikter etc etc som FORTFARANDE råder i många delar av övriga världen så kasta inte sten i glashus.

Varför bor du här om du tycker det är så jävligt? Personligen hade jag flyttat nån annanstans om jag kände på det viset. Skulle gärna vilja höra en förklaring på det.
Jag tror att vi säkert har många gemensamma nämnare, men jag vill förstå varför du skriver som du gör, det är därför jag frågar.

Macro: Tråden handlar inte om folkvandringar för 1000 år sen utan den verklighet och vardag vi lever i idag. Plus att filmen Gaston postade en länk till handlar om överpopulation, ett ämne som visst har kopplingar till invandring/utvandring men utan relevans i denna tråden.
Känner du dig duktig på nåt sätt när du hoppar in i diskussionen med 4 inlägg i bagaget och ironiserar över micros inlägg? Om du tror nån blev imponerad så kan du ju börja tänka om.

Posted on: 2009/9/24 6:56
"The force combines us, penetrates us and keeps the hole galaxy together" - Obi-Wan Kenobi
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: massinvandringen
#24


See User information
Quote:

FangShen skrev:
Skydda kulturen?

Vilken kultur? Masskonsumerandet?


Låt dessa ord sjunka in ett tag.

De band mellan människor som gör att man känner en konstruktiv och fri samhörighet, det är en bra kultur. Är man inte ordentligt medveten om sin roll i en kultur faller konceptet. Då blir man en slav under ett system. Jag skulle se det som att kultur är bra när den fungerar och när det inte fungerar vandrar man i ett system som någon annan gjort i ordning för en.

Jag kommer från norra Sverige och där har man en samhörighet som nästan är helt bortglömd. Man skulle hålla ihop och ha en gemenskap men sen började man konsumera och sträva efter att ha en fin bil eller två och 18 skotrar plus en fyrhjuling. Relativt omgående försvann kunskap och medvetenhet om forna dagar. Man pratar inte längre om gubben eller gumman som kunde det ena med det andra om blodstämning, örter/rötter och annat som naturen bidrog med.

När det enkla (ofta hårt slit) livet försvinner till "förmån" för lättja med splittrat fokus, då dör kulturen och samhörigheten med varandra reduceras till stoft.

När jag började gymnasiet (teknisk/natur) var vi runt 25 elever i klassen. Vi började samtala om vilka föräldrar som fortfarande var tillsammans. Svaret blev 2 par. Alltså 2 av 25. En anledning är att högutbildade i Kiruna är så förbannat upptagna med sina respektive arbetsliv att familjen aldrig blir nr.1. Men visst är det ruskigt? Hur mår en kultur av alla dessa splittrade familjer?

Posted on: 2009/9/24 7:35
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
87 user(s) are online (87 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 87

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS