vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Hemligt avtal styr vaccineringen

See User information
För er info.

"SVININFLUENSAN Sverige får nu 18 miljoner doser svininfluensavaccin, trots att vaccineringen ur medicinsk synvinkel kan ifrågasättas. Det är priset vi betalar för att få gå före i kön. Och den här modellen för läke medelsupphandling kommer sannolikt att bli vanligare, skriver medicinjournalisten Bo Zackrisson och tre läkare."

http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/artikel_3609341.svd

PS. Det finns möjlighet till kommentarer längst ner i artikeln.

Posted on: 2009/10/6 8:07

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Hemligt avtal styr vaccineringen
Tror det börjar bli dags och plocka vissa individer.

Jag känner det på mig.

Nu börjar The Shit hit the fan, blir mer och mer öppet att något e lurt med vaccineringen i folkets ögon.

Vet att det finns många många sugna individer där ute .

Allt har sin tid, vem kan tycka det är rimligt att ställa frågor till dem som vill ta livet av dig och dina barn?

Såna ställer man inte frågor till.

Där är det bara käftsmällar och dyl som gäller efter att ha exponerat dem.

Man kan ju hoppas att folket vaknar en dag och jagar bort dessa kriminella politiker.

Kanske dumpar dem i havet eller något.

Jag tror förändring kommer en dag.

Lev i frid.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Jag tror personligen inte på helvetet som sådant, men börjar hoppas att det finns ett särskilt sådant för alla krämare högt upp i läkemedelsindustrin.

Posted on: 2009/10/6 8:59

See User information
Fangshen!
Jag föreslår att du sluta uppvigla folk till sånt. Vad tror du skulle häna om man gjorde som du säger? Vi skulle få minskade rättigheter och hamna i en polisstat till slut. Jag tror det är bättre att infromera folk. Visst många kommer att råka illa ut men resultatet kan bara bli bättre än alternativet.

Posted on: 2009/10/6 11:18
Sanningen skall göra oss fria!

Anonym
Jasså du du säger det.

Nickade rättigheter?

Ta en titt runtomkring dig .

I ditt pass med fingeravtryck , i din mat .

Vafaan pratar du om ska man leva med huvudet i sanden.

Tyvär Parsifal men du har ingen verklighetskontakt.

Jag pratar inte om att vända upp och ner på samhället jag pratar om att läxa upp folk som begår brott.

Du verkar tycka det är något fel i det och att vi ska få en diktatorstat pågrund av att folk vill ha vad som är rätt men ska leva med huvudet i sanden.

Hur är du funtad igentligen?
Hur har du tänkt påverka ? Genom att ställa frågor?

Lycka till. Tror du satansdyrkaren bryr sig om dina frågor lol ni e bra roliga.

Du pratar om rättigheter.

Ta då dina rättigheter i Akt och ta vad du förtjänar.

En passiv befolkning som inte klagar och agerar får vad dom förtjänar.

Det är ju dom du kämpar för om du ska agera sådär.

Och hur kämpar du med huvudet i sanden?

Ta och fråga Ingvar Carlsson om männen på hans tak.

Du vet inte om hur styret fungerar.

Ni behöver inte bevisa att ni är Boskap jag vet redan hur trolöst radiostyrt många tänker.

Informera ja absolut... Men sen AGERA.

Annars blir det bara soppa.

Fatta att om ni agerar drar dom till sig fingrarna men om ni inte gör ett skit blir dom bara fräckare och fräckare, vilket många tydligen inte verkar märka.

Less på detta passiva åsnetänkande.

Agera, åtminstonde.

Och nej jag behöver inte uppvigla det sköter sig själv.

Prata lite med ungdomarna på gatan får du se.

Frid.

See User information
Quote:

Parsifal skrev:
Fangshen!
Jag föreslår att du sluta uppvigla folk till sånt.

Hård rättfärdig ton är inte att uppvigla andra.
Fangshen står för en klarsyn vad det gäller att säga ifrån men det är upp till VAR OCH EN att välja sitt sätt att säga ifrån.

Alltså, säg ifrån - på ditt sätt.

Det är inte att uppvigla.

Ta den hårda tonen för vad det är. En uppmaning. Det betyder inte att man skall börja skjuta ihjäl satanister eller kasta sten på bussar (öh, hallå!?!).

Med rätt input har man åtminstone möjligheten till rätt output.

Posted on: 2009/10/6 11:49

Anonym
Det är Exact vad jag menar.

Tack för att ha lagt Pricken över I:et Thereold.

Lev i Hjärtat

See User information
Det är lite av folkstorm i chatten under artikeln nu! Trevligt att se. Jag har hört liknande kommentarer på stan ofta också. Folk kanske börjar vakna äntligen?

Posted on: 2009/10/6 13:55

See User information
Quote:

FangShen skrev:
Tror det börjar bli dags och plocka vissa individer.

Jag känner det på mig.

Nu börjar The Shit hit the fan, blir mer och mer öppet att något e lurt med vaccineringen i folkets ögon.

Vet att det finns många många sugna individer där ute .

Allt har sin tid, vem kan tycka det är rimligt att ställa frågor till dem som vill ta livet av dig och dina barn?

Såna ställer man inte frågor till.

Där är det bara käftsmällar och dyl som gäller efter att ha exponerat dem.

Man kan ju hoppas att folket vaknar en dag och jagar bort dessa kriminella politiker.

Kanske dumpar dem i havet eller något.

Jag tror förändring kommer en dag.

Lev i frid.

Då är tiden bra för att kommer med en alternativ budskap, lite om hälsa Codex osv.. lite NWO, lite suveränitet....

Posted on: 2009/10/6 19:38
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

See User information
Fangshen -
Plocka och dumpa i havet får mig att tänka att du skulle bli arresterad som terrorist och bli arresterad rätt snart. Det är bara Bin Ladin som lyckas gömma sig år efter år...
Jag tycker inte att man ska vara passiv. Man kan agera på olika sätt.

Posted on: 2009/10/6 20:14

Anonym
Tror jag säkert.

Tror du jag är rädd eller feg ?

Jag lever hellre ett kort liv och gör vad som är rätt än ett långt liv i lögn.

För jag har tro och jag har självkänsla och jag känner min ande.

lev i feghet det har ju gjort er så gott hittills, syns på bögungarna alla konflikter folks oförmåga att känna igen vad som är sant eller falskt.

Vilket gjort folket såpass korkade och omyndigförklarande att dom inte klarar sig utan koppel.

Sen har ni mage och klaga dessutom.

Arressterad som terrorist är en hedersak snart, för vi ser mycket lätt att terrorister blir dom som ifrågasätter.

Riktig Hitler style.

Och vad gör ni? Står och ser på.

Oj vad sanna själar.

Men ack ack vägen är för lång mellan hjärta och sinne i en kropp som inte har en ande.

Det enda rätta man kan göra är att göra det rätta.

Sen hur man gör det är upp till en själv.

Men jag har fått nog av att titta på iallafall.

Korsar en skitstövel min väg blir det blåbärsplock utan att jag blinkar.

Kan du slå vad om ; )

Det är min style att agera och leva som man lär.

Vissas väg är att agera min är sån,, acceptera.

Krishna Arjun Style....Inte Hitler style,,, även om ni gillar när staten leker hitler.

Tänker inte titta på när någon våldar min familj även om det finns individer där ute som trivs med sånt pga dom saknar samvete och bara tänker på sig själva.

Lev i frid.

See User information
Var det någon härifrån som skrev det här i chatten under signturen "vaknast"?
"ta tre vettja" haha klockrent!!!

"Ta inte vaccinet
TA INTE VACCINET!
det innehåller många tusen gånger så mycket kvicksilver som skulle anses giftigt i mat. Biverkningarna visar sig i form av neurologiska sjukdomar långt efter själva vaccinationen, varför de klarar sig igenom testerna.
Ni som inte tycker att media och politikerna har blåst er utan att allt är som det ska får gärna ta sprutan, ta tre vettja.

vaknast, 2009-10-06 11:32"

Posted on: 2009/10/6 22:26

Anonym
Ganska lustigt men Jag börjar misstänka att sjukdomen Multiple skleros och kvicksilver är nära besläktat.

Symptomen är exakt likadana.

See User information
FangShen är nog bäst i den här tråden på att bita sig i svansen.
Uppmanar i förtäckta ordalag till att folk borde "agera" och "dumpa dem [politikerpuppets] i havet" och sen blir det lite "lev i frid".

Keep up the hypocrisy...

Det finns fler alternativ än att låta sig ledas av de blinda eller att slå blinda människor på käften, sys in och tvångsrehabiliteras till att bli blind om man nu inte var det från början med tanke på val av metoder. Men för den som inte vet något annat blir det svårt även när de inbillar sig att de lever utanför lådan, i en större låda.

Militanta anti-(valfri förtryckare här) kommer aldrig någonvart som vanligt.
Med mentalitet som simpla barbarer som ledsnat på att strida för den dominante förtryckaren väljer de en annan, lite mer marginaliserad förtryckares sida, men det är samma bullshit på alla sidor.

Tvivlar på att det går att göra sig med förstådd med troll men jag försöker;
Revolutioner har ALDRIG frigjort någon.
Aldrig, aldrig, aldrig har det skett i hela mänsklighetens historia.

Tvärtom har revolutioner bara förvärrat och effektiviserat förtrycket, gett det mer och bättre propaganda och teknologi för att övervaka medborgarna.
Ni går omkring i en cirkel som ni tror att ni kan bryta genom att kalla samma skit vid nya namn.

"The more things change the more they stay the same" som ni säkert har hört.

Idag vaccin, imorgon revolution och sen chip i skallen för att folk ska hålla sig från "krimtänk" vilket är folkfientligt och kontrarevolutionärt, bara simpla kapitalister/judar/reptiler/frimurare/satanister tänker kontra, men inte Ni Ädla Försvarare Av Folket!

XD

Posted on: 2009/10/7 1:31
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

See User information
Quote:

Xtas skrev:
Revolutioner har ALDRIG frigjort någon.

Jag är beredd att hålla med dig. Evolution ligger närmare än revolution men även det är missvisande. Folket kan inte genomföra en sann revolution i dagsläget för hur i all världens skall detta gå till? Inte ens i mina vildaste fantasier ser jag det hända. Alldeles för många människor leds till att engagera sig för raka motsatsen (miljörörelse, djurens rätt, fjant hit och fjant dit). Nu i senaste Djurens Rätt åkallar skribenterna tesen att kött leder till klimatförändringar. "Oj, en tes som ger oss stöd för våra idéer, det måste vi bara anamma - vaddå kritisk granskning? Nej tack!".

Möjligtvis kan en revolution vara en oerhört långsam process där man söker sig till sanna värden och slutar bekymra sig för exempelvis att konsumera, vara egoistisk och falla in i att acceptera sexistisk reklam och inte alls upprätthålla moral och ordentlig civilkurage.

Ju fler som väljer en sådan väg banar väg för än fler som söker sig vidare till att förstå sakernas rätta natur - för visst, det finns something more to this.

Posted on: 2009/10/7 5:22

See User information
Quote:

FangShen skrev:
Vilket gjort folket såpass korkade och omyndigförklarande att dom inte klarar sig utan koppel.

Där ligger sanningen och lurar. En del ser detta, men även bland dem som ser faller vi till korta med att man lyfter upp skrivna ord och klankar på varandra. Bakom orden ligger det oftast lika nämnare (och faktiskt också täljare, dvs. ett lika stort tal/bråk om jag nu skall köra matematiken).

På Vaken missförstår forumatörer FangShen ofta. Om man läser FangShens skrivna ord skall man välja att ta till sig av det som känns bäst och sedan försöka undvika att fördöma det som känns mindre självklart. Detta är ett tips från min sida.

Xtas, du är minst lika hård i dina uttalanden. Du har mer gemensamt med FangShen än du kanske är villig att acceptera. När jag läser era inlägg så ser jag kunskap och insikt från båda sidor. Försök respektera och förstå det emotionella i att skriva av sig och dela med sig. Någon bjuder på sig själv och vill nå ut - sträck istället ut en hand.

...fast kom ihåg, då ökar risken för smittspridning av nöff nöff, öh... haha!

För fan, lid i frid :)

Posted on: 2009/10/7 5:32

See User information
Therold, jag försöker vara en kritisk och skeptisk röst vart jag än skriver, därför att om man dunkar varandras ryggar och håller med om saker hela tiden blir det tråkigt och statiskt mest.
Rör någon om i grytan så blir resultatet alltid bättre.

Sen är jag allergisk mot folk som vill "ha sanningen" nuförtiden eftersom jag är subjektivistiskt inställd till det mesta.
De som vill vara sexistiska och konsumtionshysteriska följeslagare till teknologiska och psykologiska trollkarlar kan ni inte väcka, oavsett mängden information.
De sitter i en trans, de är hypnotiserade och kommer bekämpa er oavsett vem som har "rätt" eller talar "sanning".

Rörelser som spelar med öppna kort faller alltid offer för entrism, förtal och förlöjligande.
Bara när ni själva blir luriga, smygande ormar kan ni påverka brickorna på spelplanen.

Kommer väl bli verbalt pryglad nu men det är så jag ser på allt socialt, ekonomiskt och politiskt spel.

Posted on: 2009/10/7 15:39
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

See User information
Klarsynt Xtas. Så är det. Och glöm inte att det man bekämpar blir man.

Posted on: 2009/10/7 22:20

See User information
Quote:

Xtas skrev:
Rörelser som spelar med öppna kort faller alltid offer för entrism, förtal och förlöjligande.

Ja, så är det. Det vore bra om fler insåg detta. Det är kanske en mognadsprocess. Ibland gäller också silence is golden - man kan uträtta mer genom att hålla käft (ständigt en avvägning).

Precis, klarsynt.

Skrev fyra inlägg igår men allt kraschade. Endast inlägg efter 21.20 fanns kvar. Hurrah...

Posted on: 2009/10/8 4:48

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper