Vakencorner
|
Sverige delaktig i Profetsia
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
1 Thess 5:1
P Håll er vakna Men om tid och stund, bröder, behöver man inte skriva till er, 1 Thess 5:2 P N för ni vet själva mycket väl att Herrens dag kommer som en tjuv om natten. 1 Thess 5:3 P Just när folk säger: "Fed och säkerhet!", då kommer katastrofen lika plötsligt som värkarna när en kvinna skall föda, och de slipper inte undan. 1 Thess 5:4 P Men ni, bröder, lever inte i mörkret, och dagen kan inte överraska er som en tjuv. 1 Thess 5:5 Ni är alla ljusets söner och dagens söner. Vi tillhör inte natten eller mörkret. ---------------------------------------- FRÅN Totalförsvarets forskningsinstitut (FIO) Ordförandeskapet en möjlighet att profilera freds/säkerhetsfrågorna Det är av stor vikt att Sverige visar en vilja att använda den koordineringskanal som partnerskapet för fred och säkerhet utgör. Detta innebär i praktiken en svensk satsning att driva/marknadsföra ett fred- och säkerhetsprojekt för Afrika via partnerskapet, dvs. att använda EU-kanalen. Detta är en chans att profilera de fred- och säkerhetsfrågor som Sverige tycker är viktiga, att sätta dem på agendan. Det kunde handla om att driva något projekt inom medling, civil-militär samverkan, konfliktprevention. Eller att erbjuda stöd att klarlägga någon aspekt inom partnerskapet, såsom partnerkoordinering, civil-militär samverkan, kapacitetsutveckling för afrikanska träningscenter etc. – Det skulle räcka med ett litet väl avgränsat (görbart) engagemang, huvudsaken är timingen - att något görs nu, säger Camilla Elowson.
Posted on: 2009/9/18 17:17
|
|||
|
||||
|
Re: Sverige delaktig i Profetsia
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Genesis
Satan är redan här... Vad "slåss" du emot?
Posted on: 2009/10/16 20:43
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Satan kontrollerar Världen visst, men antikrist har inte kommit än och när han väl kommer med den nya världsregeringen så kommer det vara en aning värre än dagsläget. Jag till skillnad från er har hopp om att krossa makteliten... Vad som helst kan hända imorgon..
Posted on: 2009/10/17 11:50
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Genesis, jag har mer än hopp att krossa makteliten. Jag ser inte hur de någonsin kan vinna mer än i vår fantasi.
Posted on: 2009/10/18 10:31
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Antikrist har redan varit här - och det kommer fler. 1 Johannes 2:18 Många antikrister i den sista tiden Mina barn, detta är den sista tiden. Ni har hört att en antikrist skall komma, och nu har också många antikrister trätt fram. Av detta förstår vi att det är den sista tiden. Grejjen är att snacket om Antikrist är endast i fokus bland Satanister som ser denne som en enda person, deras efterlängtade messias (eller något). Men det enda som krävs för att själv tillkallas den titeln är att öppet förneka att Jesus redan kommit till jorden i köttslig form.
Posted on: 2009/10/18 18:58
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Sant det du säger Huma men jag tror nog det kommer en ultimat sådan som kommer styra världen bort från Kristus mer än någon annan lyckats med. Anti-krist betyder inte att man är emot Jesus, en anti-krist vet om Fadern men tar avstång från honom enligt Fadern själv
Posted on: 2009/10/20 6:46
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Upp 17:12 Och de tio hornen som du såg är tio kungar som ännu inte har fått sina riken men får kungamakt för en timme tillsammans med odjuret. (här kan man ana en bildad konspiration - typ olika unioner) Upp 17:13 De har en och samma avsikt och lämnar sin kraft och makt åt odjuret. (vilddjuret är förmodligen FN) Upp 17:14 De skall strida mot Lammet, och Lammet med sina kallade och utvalda och trogna skall besegra dem, eftersom det är herrarnas herre och konungarnas konung." (Lammet är Jesus, med sin arme) Upp 17:15 Och han sade till mig: "Vattnen som du såg, där skökan bor, de är länder och människomassor och folk och språk. (FN är en organisation som är folkvald/demonkratisk* - alltså, vattnet är människor, vilddjuret kommer därifrån. Skökan (som dricker sig berusad på Guds förbittrings vin) är världens religioner personifierad) Upp 17:16 Och de tio hornen som du såg och odjuret, de skall hata skökan och göra henne utblottad och naken, de skall äta hennes kött och bränna upp henne i eld. (visar på att religionen kommer att tas bort, och att FN kommer stå för det jobbet) Upp 17:17 Ty Gud har ingett dem viljan att utföra hans avsikt och att med en och samma avsikt ge sitt rike åt odjuret, tills Guds ord är förverkligade. (Visar på varför det kommer gå igenom - det kommer bli en ny världsordning! För det är Guds vilja. En enad värld, och en sann världsvidd religion.) Så.... NWO, Illuminati och hela det packet kommer få allt de önskat sig,, bortsett ifrån att behålla makten mer än en Gudomlig timme [upp:17:12] (hur lång tid det nu är vet jag inte)..
Posted on: 2009/10/20 10:21
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
29:41. The parable of those who take protectors other than Allah is that of the spider, who builds (to itself) a house; but truly the flimsiest of houses is the spider's house;- if they only knew. 29:42. Verily Allah doth know of (every thing) whatever that they call upon besides Him: and He is Exalted (in power), Most Wise. 29:43. And such are the Parables We set forth for mankind, but only those who have knowledge understand them. Fred |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
(ovan)
Vart är det skrivet, Koranen? Känndes lite så. Har du läst mycket från den (i sådana fall) Truthprevail?
Posted on: 2009/10/21 2:52
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Ja, jag har läst den och bibeln flera ggr. : )
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
1 John 4:2-3 "By this you know the Spirit of God: every spirit which confesses that Yashuah the Messiah has come in the flesh is of God, and every spirit which does not confess Yashuah is not of God. This is the spirit of antichrist/antimessiah, of which you heard that it was coming, and now it is in the world already."
2 John 1:7 "For many deceivers have gone out into the world, men who will not acknowledge the coming of Yashuah the Messiah in the flesh; such a one is the deceiver and the antichrist." Antichrist = anti-messiah Messiah = anointed = chosen one All prophets was anointed Anti messiah = opposite of messiahs teachings Christworshipers = antichrists Hoppas de underlättar : ) |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Mark of the beast
När cashen slopas och chippet används istället http://www.youtube.com/watch?v=UDhDrFrs7as |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
truthprevail, läs koranen och bibeln 200 gånger till då för du verkar inte sett det viktiga i dem. Hur kan du dra en slutsats som att "Christworshipers = antichrists" ? Att folk hade föutspått Messias födelse utav jungfrun många hundra och till och med tusen år innan är tillräckligt för att statuera att Jesus är och kommer vara frälsaren.
Posted on: 2009/10/28 9:03
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Genesis kan du vara vänlig och visa mig vart i gamla testamentet man har förutspått att Yashuah skulle begå självmord för att frälsa oss ?
Varje kristdyrkare är en "antikrist". Yashuahs läror var att dyrka skaparen endast, en skapare och ingen annan vid sidan av honom. Lucifer är den som vill att du ska dyrka fler än den enda skaparen och genom att lyda lucifers budskap blir du automatisk satanist |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Hur ser du på fullkomlighet då? Jag sitter o tänker efter här o försöker bilda mig en uppfattning. Men det tog stopp vid den fråga. För jesus ansågs ju vara fullkomlig + adam o eva med. Men de tappade sin fullkomlighet genom att äta av den förbjudna fgrukten. Jesu lösenoffer skulle då väga upp deras synd o vi sägs ju alla vara deras avkomma (adam o eva alltså) . Men det är här är ju inte taget ifrån bibeln direkt ifrån ett skriftställe så vitt jag vet... men jag tycker inte att det går ihop riktigt - för jag tänker inte på adam o eva som fullkomliga - för i ordets betydelse så innebär de ju att dessa första människor inte skulle behöva äta av dessa två träd för att få fler egenskaper (o var därför inte fullkomliga - de saknade ju kunskap om gott o ont + evigt liv - enligt legenden). fullkomliga egenskaper som skulle göra dem lik Gud själv , det var ju därför att de inte skulle hinna äta av livets träd som de blev utkastade ifrån edens trädgård. låter ju asskumt om man tänker efter..
Posted on: 2009/12/6 15:08
|
|||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login