vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 4 »


Ursprunget till religion
#1


See User information
Kan detta vara en vettig förklaring på var religion kommer ifrån?

Jordan Maxwell P1 Naked Truth
http://www.youtube.com/watch?v=HDf-sI ... &feature=rec-HM-fresh+div

En enklare version finns i zeitgeist.

http://www.youtube.com/watch?v=BNf-P_5u_Hw

Vad tror ni?

Magi
----

Posted on: 2009/10/24 21:21
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ursprunget till religion
#2


See User information
Quote:

magi skrev:
Kan detta vara en vettig förklaring på var religion kommer ifrån?

Jordan Maxwell P1 Naked Truth
http://www.youtube.com/watch?v=HDf-sI ... &feature=rec-HM-fresh+div

En enklare version finns i zeitgeist.

http://www.youtube.com/watch?v=BNf-P_5u_Hw

Vad tror ni?

Magi
----


Nej det kan det inte vara...

Posted on: 2009/10/24 22:20
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ursprunget till religion
#3


See User information
Psychonauting med hjälp av extatiska övningar inom meditation, yoga/ritual, dans, växter, m.fl. är ursprunget.

Det transcendentala är bara delar av psyket ett fåtal försöker utforska.

Posted on: 2009/10/24 22:23
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ursprunget till religion
#4


See User information
Quote:

Xtas skrev:
Psychonauting med hjälp av extatiska övningar inom meditation, yoga, dans, växter, m.fl. är ursprunget.

Det transcendentala är bara delar av psyket ett fåtal försöker utforska.


Å nej.

Försök igen.

Posted on: 2009/10/24 22:26
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ursprunget till religion
#5


See User information
har inte sett den första så den kan jag itne påpeka men just vart religion kommer ifrån och zeitgeist. känns det bara som att zeitgeist lägger ännu ett filter framför många filter.

Va grymt länge sen jag såg den nu dock men har för mig iaf att
zeitgeist gör tyvärr exakt precis det som religionerna gjort för att täcka ursprunget av saker.
Dom missar att alla religioner dom nämner är baserade på den sumeriska. Vilket tar oss längre bort från sanningen.
Även om den sumeriska skulle va baserad på något tidigare så e de foprtfarande det närmsta man kan komma den urspungliga.
Skriver man om historien 100 ggr. så kommer de som tror på de nyare nyanserna av religionen, längre och längre bort från grunden(och därmed sanningen). Det är ju just det frimurarsällskapet uttnyttjar . För dom spelar det ingen roll om du är kristen muslim osv osv ..
Varför då?
Självklart för att dom vet att alla religioner kommer från samma kärna därför kan dom omvända vilken person som helt till deras.

Posted on: 2009/10/24 22:28
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ursprunget till religion
#6


See User information
Det esoteriska är ingen religion men en grund för alla religioner att skapas ur.

"Dom missar att alla religioner dom nämner är baserade på den sumeriska. Vilket tar oss längre bort från sanningen.
Även om den sumeriska skulle va baserad på något tidigare så e de foprtfarande det närmsta man kan komma den urspungliga."

Som du säger är alla religioner omskrivelser av den sumeriska via den egyptiska via den hellenistiska via den judeo-kristna religionen.
Men man är närmre den äkta religionens kärna via de praktiker som är rörelser, symbolik, uttal/mantra/bön och intuition än man är när man läser Gilgamesh därför att alla originella såväl som tolkande skrivelser är grundade i dessa praktiker.
Praktikerna kan finnas även i samhällen som inte är skriftbaserade religiöst sett, som stammar där shamanen är högsta spirituella källa.

Acka, du för inga argument överhuvudtaget.
Var vänlig att substantiera vad du säger, det tillhör sunt förnuft i en diskussion.

Posted on: 2009/10/24 22:37
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ursprunget till religion
#7


See User information
Håller med dig om "äkta religionens kärna " vilket man själv anser . Men jag pratar om den materiella officiella religionernas ursprung i STORY inget annat menade ja

Posted on: 2009/10/24 22:44
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ursprunget till religion
#8


See User information
Det går inte att kapa av vad handen skapade från hur handen fungerar, det vore som att försöka utreda orsakernas ursprung genom att påstå att ett symptom som är en effekt av en orsak skulle vara den grundläggande orsaken.

Man måste gå in i esoteriken för att förklara religionens ursprung.

Posted on: 2009/10/24 23:17
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ursprunget till religion
#9


See User information
Quote:

Xtas skrev:
... skriftbaserade religiöst sett, som stammar där shamanen är högsta spirituella källa.

Acka, du för inga argument överhuvudtaget.
Var vänlig att substantiera vad du säger, det tillhör sunt förnuft i en diskussion.


Blanda inte in shamanuschligheter nu...hehe... - så avser du "andlig", fast du skriver "spirituella???

Det kan inte hjälpas att komaadmins blir nervösa, Novax is back.

Har jag inte redan postat om "allt", Xtas:

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=42386#forumpost42386


Posted on: 2009/10/24 23:30
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ursprunget till religion
#10


See User information
Men the naked truth är verkligen en spännande sammanställning.
Det är helt enkelt en läcker förklaring.

Magi
-----

Posted on: 2009/10/25 0:04
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ursprunget till religion
#11


See User information
Acka/Novax är det meningen att jag ska darra i min ande och inse att du inte har HELT FEL?

Annars vet jag inte vad.
Universum faller, jaha och?
Trodde du att Gud/Viljan inte menade att det skulle vara så?

"Men the naked truth är verkligen en spännande sammanställning.
Det är helt enkelt en läcker förklaring."

The naked truth är bara reshashad frimurarinfo om hur universum fungerar, anpassat för de tröga exoteriskt fixerade massorna.

Maxwell och Icke med andra "profeter" är bara Gatekeepers som jag skrivit förut.

Posted on: 2009/10/25 1:15
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ursprunget till religion
#12


See User information
Förlåt att jag går lite off topic, men vi är alla gud. Vi behöver förstå att alla är en och alla har sin sanning. Det viktiga är att vi hjälper varandra och systemet vi skapat just nu gör det motsatta.

Vi har alla samma fiende, och det är ett inorganiskt system som inte ens existerar mer än i bokföring.

Xtas, Acka må verka som en gatekeeper, men nej. Det finns bara en gatekeeper och det är man själv. Vår skapare har gett oss sig själv, och många av oss har inte ens tagit emot gåvan. Men när man tar emot den så inser man att den fanns där emottagen hela tiden.

Vi har alla valt att hamna här, i en rörig gryta, för att sätta stopp för det negativa ondskefulla inflytandet över skapelsen. Med oss har vi vår skapare vars feminina sida är jorden, och den ska lyftas till en ny dimension, en dimension av oändlig kärlek där hat inte kan existera.

De som inte kan existera där men som känner till det stället gör allt för att så få av oss som möjligt ska nå dit. Det är vad vi "krigar" emot. Jag kan inte påstå att jag krigar, trots att det absolut går att ha det perspektivet, men jag gör bara vad oändlig kärlek för allt och alla skulle ha gjort.

så..
What the problem is? ;)
- seilon

Posted on: 2009/10/25 19:27
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ursprunget till religion
#13


See User information
JAg tycker bara att sånan där ord bollare som maxwell och tsarion känns som riktigta bluffmakare. Typ som dom där som snackar med andar på tv.
"Jag hör en man,,, någon som har känner en man som har dött"
Han är en gammal man....... han namn börjar på g... hmm nej nej b.... onej j juste j jo j o jo john nej nej johan ja juste ååå han saknar dig specielt julafton som familjen firade ihop...



Ro , Roslagen , Ryssland , เรือ (Rua (båt på thai)) med andra ord skandivaner åkte till thailand på rape and pillage smester redan för 1500 år sen!

Posted on: 2009/10/26 8:25
"-Vi styrs av samling idioter som inte ens är medvetna om att de är fascister." Fahrenheit451
<administratör>
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Ursprunget till religion
#14
Att tala med andar genom sinnet är inte så lätt.

Bluffmakare finns det gott om.

Olika medium har olika bra mottagare.

Igentligen handlar det om fokus och stilla sinne.

Folks förmåga och koncentrera sig och fokusera sig är faktiskt lite patetisk.

Ett riktigt bra medium bör kunna förklara för dig vad anden säger lika tydligt som när du själv står brevid och talar.

Frid.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ursprunget till religion
#15


See User information
OT varning!

Kan du prata med andar FangShen?

Posted on: 2009/10/26 12:04
"-Vi styrs av samling idioter som inte ens är medvetna om att de är fascister." Fahrenheit451
<administratör>
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Ursprunget till religion
#16
Du menar, Kan du vara naturlig människa?

Du menar om jag haft besök någongång (Har inte alla det?)

Om jag befunnit mig eller varit på en plats med andar?

Lol det finns fler andar än människor.

Frågan är snarare om ni befunnit er på en plats utan andar?

Från och till.
Kan hända.
Ibland.

Inget jag tränat (Hittills).
Låter mest allt ha sin gång och försöker vara i nuet.

Men visst finns det tillfällen.

Det finns det för alla , bara att dom inte märker det.

Men nu måste jag allvarligt talat , inte mera plonka på denna keyboard så stilla stilla med frågor , jag måste ta lite avstånd för tillfället kroppen har mycket att gå igenom.

Andas i Harmoni.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ursprunget till religion
#17


See User information
Aja baja för Zeitgeist, Jordan Maxwell och Tsarion. Kolla upp vad Zetigeist har för källor så ser du var de fallerar. Kolla upp var och av vilka Maxwell och Tsarion är utbildade (därav den nära kontakten också) så förstår du vart de får sina tankar ifrån. Jag trodde de flesta på vaken hade insett faran med frimurarna men gång på gång följer folk dessa personer som erkänner öppet hur frimurare/magiker inspirirerat dem till sitt tankesätt.. Sök vidare utan att vara trångsynt, var istället öppen och gå dit bevisen leder dig. Deras påhopp på kristendom till ex om att Jesus skulle vara "solen" är det dummaste jag någonsin hört, alla insatta i relgion vet om att solen och de hedniska/satanistiska symbolerna i kyrkan dök upp när vi gjorde misstaget att låta frimurare bygga våra stora kyrkor världen över.

fred!

Posted on: 2009/10/28 9:24
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Ursprunget till religion
#18
Quote:

Genesis skrev:
Aja baja för Zeitgeist, Jordan Maxwell och Tsarion. Kolla upp vad Zetigeist har för källor så ser du var de fallerar. Kolla upp var och av vilka Maxwell och Tsarion är utbildade (därav den nära kontakten också) så förstår du vart de får sina tankar ifrån. Jag trodde de flesta på vaken hade insett faran med frimurarna men gång på gång följer folk dessa personer som erkänner öppet hur frimurare/magiker inspirirerat dem till sitt tankesätt.. Sök vidare utan att vara trångsynt, var istället öppen och gå dit bevisen leder dig. Deras påhopp på kristendom till ex om att Jesus skulle vara "solen" är det dummaste jag någonsin hört, alla insatta i relgion vet om att solen och de hedniska/satanistiska symbolerna i kyrkan dök upp när vi gjorde misstaget att låta frimurare bygga våra stora kyrkor världen över.

fred!


Hur kan du få hedniskt till satanistiskt?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ursprunget till religion
#19


See User information
Informera mig om vad du vet om hedniska religioner så ska jag förklara. Att det finns hundratals olika trosuppfattningar, allt från new age till buddhism är inte en slump då Guds folk gång på gång avslöjat att alla hedniska och satanistiska religioner har en och samma viktiga byggsten; Lucifers lära om att bli gud. När buddhism avslöjats kommer det en ny lära, när den läran avslöjats kommer ufo-läran etc .. Läs på själv vad grundarna till dessa religioner tror på så får du se.

Posted on: 2009/10/28 13:46
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Ursprunget till religion
#20
Använder du någon form av omvänd retorik? Min fråga besvarades inte.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Ursprunget till religion
#21
Ursprung till religion = Folks okunskap och dirigera sig själva.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ursprunget till religion
#22


See User information
Arthax the master mind:


Jag får hedniskt till satanistisk då jag är påläst om de flesta hedniska religioner och 99% utav dem har samma byggsten som satanism. Om du inte fick svaret på frågan genom mitt förra inlägg vet jag inte vad jag ska tro om dig, om det är nu så chockande så låt höra vad du ens vet om hedniska religioner ?

Posted on: 2009/11/3 11:32
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ursprunget till religion
#23


See User information
FangShen skrev:
"Ursprung till religion = Folks okunskap och dirigera sig själva."


PÅ sex ord har du slagit all religion i dank och satt punkt för en mångtusenårig diskussion. Då så! Vi är övertygade. Låt oss hänga upp nyckeln och gå hem. Så tackar vi för upplysningen och kioskvältaren du kom med.

Posted on: 2009/11/3 18:39
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ursprunget till religion
#24


See User information
William Cooper går igenom "Mystery Babylon"
http://tracker.concen.org/torrents-details.php?id=10997

Värt att höra

Posted on: 2009/11/3 18:50
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 3 4 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
42 user(s) are online (42 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 42

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS