vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 4 5 »


Anonym
Hur kommer det sig att Vaken.se är emot ’NWO’ – men samtidigt för New Age?
#1
New Age är ju inget annat än elitens/satanisternas ’religion’(!)

På den berömda dollarsedeln står det 'Novus Ordo Seclorum'. Detta betyder ’en ny sekulär ordning’ och inte bara ’en ny världsordning’. Detta är viktigt att understryka då den egentliga kampen i den här världen är en andlig sådan - en kamp om våra själar. Skall vi välja den smala eller breda vägen, skall vi välja det goda eller det onda?

Med denna sekulära/världsliga ordning avses en värld där ’de troende’ skall sträva efter att bli sina egna gudar i denna värld. Religioner som tror på det himmelska och en Gud etc. - såsom kristendom och islam – skall med andra ord elimineras om eliten/satanisterna får sin vilja igenom.

Den stora frågan är alltså hur Vaken.se kan vara emot den nya sekulära ordningen - men samtidigt för New Age?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hur kommer det sig att Vaken.se är emot ’NWO’ – men samtidigt för New Age?
#2


See User information
Var står det att Vaken är för New Age?

Posted on: 2009/10/28 12:22
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hur kommer det sig att Vaken.se är emot ’NWO’ – men samtidigt för New Age?
#3


See User information
Att säga att "new age" är av ondo p.g.a elitister är insatt i detta är som att säga att veganism är av ondo p.g.a Hitler var vegetarian.

Religoner har varit ett bra redskap för eliten att kontrollera massorna och vad har varit bättre sätt att få lurat folk i krig än att låta dem tro det är guds vilja och ifall de dör i kriget hamnar de i himlen, ifall de inte vill rida in i staden och slakta kvinnor och barn så hamnar de i all evighet i hellvete. Religion har varit genom tiderna det bästa redskapet att få folk att göra grymma saker som strider starkt mot deras egna moral. Bibeln kan tolkas hur den vill. Den användes starkt av både nord och sydstaterna i amerikanska inbördeskriget för att rättfärdiga sina åsikter om slaveri.

David Icke, Jordan Maxwell och Peter Joseph har varit starka förespråkare emot religioner. De menar att Jesus aldrig existerat och Horus, Mithra, Dionysus har aldrig gjort det heller. De hade alla 12 lärjungar, uppstod från de döda på den 3 dagen, föddes av en oskuld, deras födelsedag firades på 25.dec och död på påsk etc. De har bara varit olika grenar av samma religon som existerat på olika tidpunkter för olika folk. JM och PJ menar dock allt är bara astrologiska tolkningar, emedan DI tror dessa storyn om Jesus är verkligen Nimrod [ond tyrann] och därför har vi många "konservativa och religösa" som har inga problem att gå i kyrkan och tala om Jesus eftersom de "vet" Jesus bara ett annat namn för Nimrod.

Då har vi den kändaste Anti-NWO förespråkaren , Alex Jones, som tycks framgå som en kristen fundamentalist emellanåt. Religion är en personlig sak och jag tycker det är upp till var och en vad de tror på, så länge det inte skadar nån annan.

Posted on: 2009/10/28 12:50
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Hur kommer det sig att Vaken.se är emot ’NWO’ – men samtidigt för New Age?
#4
Quote:

Anti skrev:
Var står det att Vaken är för New Age?


Det står MELLAN RADERNA.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hur kommer det sig att Vaken.se är emot ’NWO’ – men samtidigt för New Age?
#5


See User information
Jag håller inte med.

Posted on: 2009/10/28 13:04
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hur kommer det sig att Vaken.se är emot ’NWO’ – men samtidigt för New Age?
#6


See User information
Quote:

skeptikoi skrev:
Quote:

Anti skrev:
Var står det att Vaken är för New Age?


Det står MELLAN RADERNA.


Som när jag säger att jag tycker det är manligt att svetsa med Femax 5:or så är vaken.se för varvsarbete då?

Posted on: 2009/10/28 13:06
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Hur kommer det sig att Vaken.se är emot ’NWO’ – men samtidigt för New Age?
#7
Quote:

MegaKungen skrev:
Att säga att "new age" är av ondo p.g.a elitister är insatt i detta är som att säga att veganism är av ondo p.g.a Hitler var vegetarian.

Religoner har varit ett bra redskap för eliten att kontrollera massorna och vad har varit bättre sätt att få lurat folk i krig än att låta dem tro det är guds vilja och ifall de dör i kriget hamnar de i himlen, ifall de inte vill rida in i staden och slakta kvinnor och barn så hamnar de i all evighet i hellvete. Religion har varit genom tiderna det bästa redskapet att få folk att göra grymma saker som strider starkt mot deras egna moral. Bibeln kan tolkas hur den vill. Den användes starkt av både nord och sydstaterna i amerikanska inbördeskriget för att rättfärdiga sina åsikter om slaveri.

David Icke, Jordan Maxwell och Peter Joseph har varit starka förespråkare emot religioner. De menar att Jesus aldrig existerat och Horus, Mithra, Dionysus har aldrig gjort det heller. De hade alla 12 lärjungar, uppstod från de döda på den 3 dagen, föddes av en oskuld, deras födelsedag firades på 25.dec och död på påsk etc. De har bara varit olika grenar av samma religon som existerat på olika tidpunkter för olika folk. JM och PJ menar dock allt är bara astrologiska tolkningar, emedan DI tror dessa storyn om Jesus är verkligen Nimrod [ond tyrann] och därför har vi många "konservativa och religösa" som har inga problem att gå i kyrkan och tala om Jesus eftersom de "vet" Jesus bara ett annat namn för Nimrod.

Då har vi den kändaste Anti-NWO förespråkaren , Alex Jones, som tycks framgå som en kristen fundamentalist emellanåt. Religion är en personlig sak och jag tycker det är upp till var och en vad de tror på, så länge det inte skadar nån annan.


New Age är som en religion. Djävulens religion. En religion utan moral.

Bibeln kan inte "tolkas hur som helst". Påstår man det, är man en lögnare och tjänar Satan, precis som Hitler gjorde.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Hur kommer det sig att Vaken.se är emot ’NWO’ – men samtidigt för New Age?
#8
skeptikoi.

Att ha en åsikt betyder ju inte att man har kunskap.

Mellan raderna?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hur kommer det sig att Vaken.se är emot ’NWO’ – men samtidigt för New Age?
#9


See User information
Vaken är öppen för allas idéer, ingen kan veta den kompletta bilden, vi kan endast tro olika saker.

Själv tycker jag new age är fullt med tokigheter, men de har även med en hel del guldkorn. Den som som är bra på att vaska guld klarar sig alltid.

Kristendomen tycker jag man kan säga samma sak om. Ett helt annat upplägg, men fortfarande fullt med knas.

Att tänka själv är min religion. Då kan jag inspireras av alla och jag har möjligheten att lära mig saker som ingen tidigare har skrivit ned.

Posted on: 2009/10/28 14:40
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hur kommer det sig att Vaken.se är emot ’NWO’ – men samtidigt för New Age?
#10


See User information
Religion har varit svepskäl nummer ett för de mest fruktansvärda krig och avskyheter som förekommit på denna värld. Hur ofta har kyrkan brännt "häxor" på bål och hur många miljontals har torterats och fortfarande torteras [visserligen främst i mellanöstern idag] p.g.a att de inte tror på den "rätta" guden? Säg däremot när nån har mördat i atheism/agnosticism/new age namn? Vad är mera från "satan"

A - Bränna upp människor på bål som säger jorden är rund.
B - Tänka fritt och dra egna logiska slutsatser?

Posted on: 2009/10/28 15:30
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Hur kommer det sig att Vaken.se är emot ’NWO’ – men samtidigt för New Age?
#11
Quote:

Arthax skrev:
skeptikoi.

Att ha en åsikt betyder ju inte att man har kunskap.

Mellan raderna?


Just det, mellan raderna. Exempelvis de svar/åsikter den här sidans 'interner'/ADMIN ger prov på.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Hur kommer det sig att Vaken.se är emot ’NWO’ – men samtidigt för New Age?
#12
Quote:

MegaKungen skrev:
Religion har varit svepskäl nummer ett för de mest fruktansvärda krig och avskyheter som förekommit på denna värld. Hur ofta har kyrkan brännt "häxor" på bål och hur många miljontals har torterats och fortfarande torteras [visserligen främst i mellanöstern idag] p.g.a att de inte tror på den "rätta" guden? Säg däremot när nån har mördat i atheism/agnosticism/new age namn? Vad är mera från "satan"

A - Bränna upp människor på bål som säger jorden är rund.
B - Tänka fritt och dra egna logiska slutsatser?


Åter: New Age är som en religion. Stora delar av 'eliten' är New Age/satanister/ateister. Se dig omkring - de mördar folk dagligsdags världen över. Och Hitler - var han kristen? Tror inte det..

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hur kommer det sig att Vaken.se är emot ’NWO’ – men samtidigt för New Age?
#13


See User information
I bara denna tråden nämner man Hitler flera ggr för att kunna förklara hur dåligt något är. Det är så "anti-vaket" det bara kan bli . Har man så dåligt ordförråd att man genom medias hjärntvätt så fort man tänker på nått negativt kommer en bild upp i huvet på på hitler, och man då måste skriva det. Då är man bara en slav som väljer själv vilka av betena eliten lägger ut man vill svälja för att stärka sin egna egoism(sin egna världbild).
Egoismen är jordens största religion just nu ingen annan.

Håller f.ö med om att det är många här som är inne på new age, som är ett förskönande av egoismens religion, som är satanism i fårakläder. Dock bara för att många är inne på den biten så går det ju itne kalla Vaken för New age.

Posted on: 2009/10/28 15:54
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Hur kommer det sig att Vaken.se är emot ’NWO’ – men samtidigt för New Age?
#14
Quote:

micro skrev:
Vaken är öppen för allas idéer, ingen kan veta den kompletta bilden, vi kan endast tro olika saker.

Själv tycker jag new age är fullt med tokigheter, men de har även med en hel del guldkorn. Den som som är bra på att vaska guld klarar sig alltid.

Kristendomen tycker jag man kan säga samma sak om. Ett helt annat upplägg, men fortfarande fullt med knas.

Att tänka själv är min religion. Då kan jag inspireras av alla och jag har möjligheten att lära mig saker som ingen tidigare har skrivit ned.


På pappret är Vaken öppet - i praktiken nej. Detta är ditt svar ett bevis på. Du söker nedvärdera kristendomen och höja New Age.

Att bli inspirerad av alla/allt är inget att sträva efter. Är något fel så är det det.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Hur kommer det sig att Vaken.se är emot ’NWO’ – men samtidigt för New Age?
#15
Skeptikol .. du tycker att vi alla ska bli kristna?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Hur kommer det sig att Vaken.se är emot ’NWO’ – men samtidigt för New Age?
#16
skeptikoi: Kolla lite extra... En del blir påhoppade så fort de nämner New Ageism... Det är ganska många emot detta här.
Men det konstigt hur du kan försvara kristendomen och vilja kritisera New Ageism.
Jag är ingen anhängare av New Age, men måste jag välja mellan pest eller kolera väljer jag New Ageismen framför kristendomen, för den ligger mycket närmare sanningen.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Hur kommer det sig att Vaken.se är emot ’NWO’ – men samtidigt för New Age?
#17
Mmm samtidigt som folk nämner New Age nämner dom bibeln.

Ganska lustigt , för det första kan bibeln läsas på flera sätt , den som läser bibeln som den är blir hjärntvättad förvirrad och fanatiker vilket gäller andra religioner ochså.

Bibeln likaså flertalet religioner är manipulerade så det gäller läsa mellan radera.

När ni talar arameiska och har orginalbibeln i handen kan ni börja citera den.

Sanning är sanning och blir aldrig New age.

Dock uppfattas mycket som new age speciellt av dem som gillar det gammla och är fast.

Sanningen blir aldrig omodern.

Att diskutera bibel och religioner med individer som inte vet vad religion syftar till är dårskap därav är det vettigaste man kan göra lägga ner ämnet.

Det var/är en livsfilosofi.

En annan sak: Människor är lustiga Varför studera en religion varför studera en filosofi , lär er av kineserna.

Ursprungligt

Kristendom = Förlåtelse
Islam = Rättfärdighet
Buddism = Förståelse
Talmud Slaveri och kontrol.

var väl inte så svårt.?

Argummenteringen jag hör här är tokerier och inget jag kommer beblanda mig mera med.

So you just know, så begär inga svar från mig jag har fått nog av religioner pga folks uppfattningar.

Bättre spendera tiden med att lära känna sig själv.

Frid


Edited by FangShen on 2009/10/28 21:48:44
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Hur kommer det sig att Vaken.se är emot ’NWO’ – men samtidigt för New Age?
#18
Quote:

computerror skrev:
skeptikoi: Kolla lite extra... En del blir påhoppade så fort de nämner New Ageism... Det är ganska många emot detta här.
Men det konstigt hur du kan försvara kristendomen och vilja kritisera New Ageism.
Jag är ingen anhängare av New Age, men måste jag välja mellan pest eller kolera väljer jag New Ageismen framför kristendomen, för den ligger mycket närmare sanningen.


Det som tråden syftar till att få svar på är hur det kommer sig att Vaken - som ju sägs vara emot ’NWO’ – har en så stark lutning mot New Age? Religionsfrågan är ju kanske den viktigaste biten i hela den nya ordningen. Den ordningen som absolut vill att alla skall haka på det världsliga/materiella NewAge-tåget och till varje pris vill eliminera dem som tror på en Gud och det himmelska.

Mycket skumt anser jag. Det är nästan så att man tror att den s.k. sanningsrörelsen är till för att få folk att 'vakna' i en fråga t.ex. 9/11 samtidigt som de skall 'somna' i den egentliga frågan - religionsfrågan. Ett avståndstagande från kristendom/islam m.m. bereder väg för satanismen.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hur kommer det sig att Vaken.se är emot ’NWO’ – men samtidigt för New Age?
#19


See User information
Kristendomen skapades av eliten för att kontrollera massorna. Jesus var inte guds son och hävdade aldrig något sådant själv men på 300 talet gick en liten "elitistisk" grupp ihop och röstade om alla de olika tolkningarna av kristendomen och kom fram till, med 1 rösts marginal, att Jesus var guds son.
Djävulen nämns inte ens särskillt mycket i bibeln, det mesta härstammar från Vatikanens propaganda maskin.
Hitler var, som de allra flesta nazisterna kristen. Den nuvarande påven var med i Hitler-yugen.
Jag har studerat kristendom, satanism, new-age samt ett större antal natur religioner och tror personligen att den mesta sanningen ligger i t.e.x. "The teachings av Don Juan" Carlos Castaneda, hans bild är iaf helt klart intressant. Schamanism tror jag är den sanna vägen.
Sen tror jag också att kristendomen genom tiderna har smutskastat de sanna vägarna till gud och försökt hindra folk från att nå det gudomliga.
Ta bara ett sådant exempel som människor som har tagit Ayuaska och hävdat att de har blivit guidade av en varelse av rent ljus som ingav dem en enorm känsla av godhet och trygghet. Samtidigt hävdar kristendomen att den är djävulens skepnad. Jag tror att kristendomen är en av de säkraste vägarna till helvetet.
Dock tror jag att så länge dina handlingar är kärleksfulla kommer "gud" ha förståelse och låta det passera.

Posted on: 2009/10/29 2:07
"THIS INTERNET NOTE, IF PRINTED, IS LEGAL TENDER FOR ALL DEBTS, PUBLIC AND PRIVATE"

"The real action is in the reaction"

"Sen den elfte september 2001 har vi sett krig emot terrorn och terrorn har växt..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hur kommer det sig att Vaken.se är emot ’NWO’ – men samtidigt för New Age?
#20


See User information
Jag hoppar bara in här och svarar på dit inläg :)

Jag tycker att du tar upp en myucket viktig fråga, det är inte bara så att de utövar New Age utan även andra occulta teorier och tankesätt. Jag anser dock att de får göra som dom vill även om det är mycket synd att det är så. Djävulen har starkt inflytande på världen.

Det finns bara 2 vägar som du säger och dom allra flästa här har tagit den tjocka vägen även om dom kanske inte har tänkt på det, medan några få facktiskt har valt den smalla vägen. Det är dock inte många.

Posted on: 2009/10/29 2:37
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hur kommer det sig att Vaken.se är emot ’NWO’ – men samtidigt för New Age?
#21


See User information
Läs på er historia. Ni kör samma gamla dravel om och om igen. Jesus har aldrig fötts den 25 enligt någon skrift, kristna har inte hävdat att han föddes då heller. Firandet har placerats på det datumet pga av att när ”hedningarna” firade solen, så ville dom kristna fira solens skapare.

Horus har aldrig fötts av någon jungfru enligt någon av hans mytologier. Han hade inga tolv lärjungar heller för den delen, korsfästes aldrig (för dom utan någon som helst historisk koll, så korsfäste romarna folk). Kom igen visa mig någon källhänvisning på dom här punkterna. Som inte kommer direkt från en newage författare som skrivit en bestseller bok (utan att kunna redovisa några källor)

Dionysus har alltid firats den 6 januari, hans pappa var Zeus (ingen jungfru födsel). Igenting säger att han återuppstod 3 dagar efter sin död, och inga säkra källor på att han ens återuppstått. Snälla lite källor här med. Det ni påstår måste ni kunna backa upp.

Mithras mytologi dyker upp 200 år efter jesus, vilket gör det svårt att göra Jesus till en copycat. Sen hade han 1 lärjunge max 2. Finns inget som säger att Mithra dött och ännu mindre att han skulle återuppstått.

Källor tack..

MegaKungen du verkar megaköpa allt skräp du hör utan minsta ämne till kritisk granskning. Ska du gå så långt som att säga att en världsreligion är kopierad, så måste du kunna backa upp något av det du säger. Rabbla gärna upp resten av gudarna som Jesus är en kopia av så kan vi granska dom med.

Speciellt roligt när du kommer med mytologier som är skrivna långt efter Jesus själv. Håll också i minnet att jesus liv och död beskrivs århundraden innan nya testamentet i gamla testamentliga profetior.

PS; studera hur bibeln kom till med, din da vinci teori kommer modifieras en smula. Men roligt du tar bestseller romaner på allvar.

Posted on: 2009/10/29 2:48
The blind Me-Generation doesn't care if life's a lie. So easily used, so proud to enforce
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Hur kommer det sig att Vaken.se är emot ’NWO’ – men samtidigt för New Age?
#22
Håller med trådskaparen om att den viktigaste frågan i våra liv är religion. Håller också med att det finns många satanister här på forumet som försöker sprida lucifers budskap genom fred och blind kärlek. Vissa går ännu längre, längre än vad lucifer själv vågade göra/säga och påstår att alla vi är gudar/skapare i fredens namn.

Men den viktigaste frågan är om du skeptikoi vågar inse att kristendomen och islam har avikit från sanningen.

Jag själv blev medlem här på forumet för att jag insåg att många behöver en knuff för att hamna på ljusets väg men som du säkert insett så är folket här helt ointrisserade av hela sanningen, utan väljer att svälja betet av eliten vilket är `half truth´. Vissa är så stolta att dom utser sig som profeter och försöker skapa nya religioner/sekter. Dom älskar att dyrka/tjäna skapelsen istället för den enda skaparen.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hur kommer det sig att Vaken.se är emot ’NWO’ – men samtidigt för New Age?
#23


See User information
"Håller också med att det finns många satanister här på forumet som försöker sprida lucifers budskap genom fred och blind kärlek. "


Kan du peka ut dom är du snäll...

Posted on: 2009/10/29 6:54
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Hur kommer det sig att Vaken.se är emot ’NWO’ – men samtidigt för New Age?
#24
Joshua!
Håller helt med dig här
http://www.jesustro.se/zeitgeist/

PS: Jag är inte kristen

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 3 4 5 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
41 user(s) are online (41 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 41

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS