vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 3 (4) 5 »

Re: Menar ni allvar? Är ni verkligen "sanningssökande"?

See User information
Quote:

allvetaren skrev:
Nu har jag fått typ femtioelva frågor.
För mycket att hantera.

VÄLJ EN. Jag blir stressad.

You started it:

Dina SERIÖSA källor, ang:

11September

Globala Uppvärmningen

Finans systemet

Bevis mig detta först.

Du kommer med kritik till fleras info källor, ut med dina då, vart du formulera dina åsikter ifrån.

Posted on: 2009/11/3 21:37
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Menar ni allvar? Är ni verkligen "sanningssökande"?

Nej.

Jag är en " Lögnsökare ".

Posted on: 2009/11/3 22:10
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Lika bra att ge upp, vi kommer inte att få ett enda seriöst svar från allvetarn, det är väldigt tydligt nu att han bara är ute efter att slösa vår tid.

Posted on: 2009/11/3 22:14

See User information
Quote:

Spartacus88 skrev:
Menar ni allvar? Är ni verkligen "sanningssökande"?

Nej.

Jag är en " Lögnsökare ".

Ja då börjar det bli lite sport...

Posted on: 2009/11/3 22:14
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
allvetaren, sanningssökare skulle nog inte vara ordet för att beskriva mig. Jag är mer på den nivån att jag utifrån den information som gjorts tillgänglig väljer att tro eller inte tro på saker och ting.

Jag skulle välja vända på steken här och ställa en motsvarande fråga till dig.

Vad övertygade dig om att köpa Vita Husets officiella konspirationsteori om 9/11 ? Kan du precisera vilken information det rör sig om och var den finns att tillgå ? Klargör gärna också vad som gör informationen trovärdig för dig.

Posted on: 2009/11/3 23:07
"All ideologies are idiotic, whether religious or political, for it is conceptual thinking, the conceptual word, which has so unfortunately divided man." - Jiddu Krishnamurti

See User information
http://www.youtube.com/watch?v=05_kasBlnLY

Jag tycker den här remsan illustrerar grunden för det som fick heta sanningsrörelsen...folk ville helt enkelt veta vad som var sant eller inte....
Personligen tycker jag att alla anhöriga har rätt att få veta vad som hänt...911 7/7 och Estonia är typexempel på att de efterlevande får finna sig i att veta att det hänt.....
Att det samtidigt finns folk som tycker att den förklaringen räcker, anser jag är fullt troligt....

Den stora gruppen människor tycker nog WTF...matchen börjar nu....

Men att driva gäck med mannen på filmen eller det han står för borde betraktas som oförskämt......konspirationsteoretiker truther foliehatt, dom orden hör hemma i andra debatter än den om 911....

Posted on: 2009/11/3 23:20

See User information
Quote:

The Lorax skrev:
Quote:

allvetaren skrev:
För mycket att hantera.

You started it:

11September

Globala Uppvärmningen

Finans systemet

Bevis mig detta först.

Du kommer med kritik till fleras info källor, ut med dina då, vart du formulera dina åsikter ifrån.

Globala uppvärmningen??? Du har tydligen insnöat dig rejält.
Inte intresserad av den frågan men det lilla jag behöver veta får jag från http://www.youtube.com/user/greenman3610
Därifrån har jag hänvisats till många intressanta texter.

Finanssystemet? Var konkret. Vad inom denna fråga ska jag ha källa till? Att systemet är sjukt håller jag med om.

11september: Samma här. Var konkret. Jag har olika källor till olika påståenden. Men för att jag ska ta en källa på allvar så får det inte vara någon med politisk agenda. Då blir jag tveksam.

Posted on: 2009/11/4 12:26

See User information
Quote:

Icehorn skrev:
allvetaren, sanningssökare skulle nog inte vara ordet för att beskriva mig. Jag är mer på den nivån att jag utifrån den information som gjorts tillgänglig väljer att tro eller inte tro på saker och ting.

Vad övertygade dig om att köpa Vita Husets officiella konspirationsteori om 9/11 ? Kan du precisera vilken information det rör sig om och var den finns att tillgå ? Klargör gärna också vad som gör informationen trovärdig för dig.

Som jag sagt hela tiden vill jag diskutera enskilda påståenden och inte hela utsagor om en visst event. Dvs, jag "köper" inte en helheltsförklaring från någon utan det jag gör är att checka av fråga efter fråga. Jag har sett era påståenden om allt ifrån Pentagon till WTC7 osv. Inga av dessa påståenden har, enligt mig, hållt för granskning. När jag ser olika beskrivningar på hur det gått till och varför så tycker jag det är trovärdigare än era förklaringar. Svårare är det inte.

Men jag är inte dum. Är du tvivlare till 9/11 så är du också det när det gäller miljön, vaccin osv också just för att det ni framförallt allt har är en misstro på auktoriteter och inte vilja att nå sanningen.

Posted on: 2009/11/4 12:31

See User information
Quote:

allvetaren skrev:
Quote:

Icehorn skrev:

Som jag sagt hela tiden vill jag diskutera enskilda påståenden och inte hela utsagor om en visst event. Dvs, jag "köper" inte en helheltsförklaring från någon utan det jag gör är att checka av fråga efter fråga. Jag har sett era påståenden om allt ifrån Pentagon till WTC7 osv. Inga av dessa påståenden har, enligt mig, hållt för granskning. När jag ser olika beskrivningar på hur det gått till och varför så tycker jag det är trovärdigare än era förklaringar. Svårare är det inte.

Men jag är inte dum. Är du tvivlare till 9/11 så är du också det när det gäller miljön, vaccin osv också just för att det ni framförallt allt har är en misstro på auktoriteter och inte vilja att nå sanningen.

Du behöver inte köpa någonting för "vi" har inget att sälja....
kolla detta inlägg en gång till "Besserwisser"...det handlar inte om att fabrisera någon tänkt förklaring utan en ren önskan att få reda på hur det ligger till...lyssna på mannen i filmen..."vi" som delar hans önskan har inte för avsikt att pådyvla någon annan denna önskan mot deras samvete, även om det på en ren medmänsklig nivå vore önskvärt att en ny oberoende utredning kommer till stånd...så fastna inte i dina virriga försök att misskreditera offrens anhöriga med att påstå att saken är utredd.....

http://www.youtube.com/watch?v=05_kasBlnLY

ps. Egentligen räcker det att gå till sig själv...att förlora någon kär nära anhörig genom brottslig handling leder vanligen till att de anhöriga vill veta vad som hände, vem är skyldig och vilket straff får dom.?
Har du sett något av detta efter 911....? ds.

Posted on: 2009/11/4 12:44

See User information
Vad kan man säga? Mormoner tror att deras gud bor på en planet som heter Kolob, scientologer tror på thetaner och andra tror att en demolering inte är en demolering när dom ser tre stycken i NYC men dock inte på andra ställen.

Tack och lov så finns det ju religionsfrihet.

Posted on: 2009/11/4 12:47

See User information
Allvetaren kanske kan förklara varför man förnekar att explosioner inträffat efter det att planen träffat husen..är du en av dom..?

Förklara detta i så fall.... http://www.youtube.com/watch?v=CcRs1fv8i3I

Posted on: 2009/11/4 12:57

See User information
Quote:

allvetaren skrev:
Det finns antagligen en betydande misstro mot auktoriteter hos de flesta på vaken.se men är den inte befogad? Jag tycker att auktoriteter måste bevisa att de är trovärdiga och hela samhället genomsyras av exempel på att auktoriteter inte är trovärdiga.
Det som jag ser som irrationellt är att utgå från att alla auktoriteter alltid är trovärdiga ända tills man har bevis för motsatsen.
Jag skulle nog beskriva vårt förhållningssätt till auktoriteter som ganska "agnostiskt". Ser man gång på gång att en person högt upp i hierarkin gör sig förtjänt av ett genuint förtroende så är det ju bra men vi är också helt öppna för att personer i maktposition är helt olämpliga för att ha det ansvar de har

Posted on: 2009/11/4 13:01
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"

See User information
Fanns det smält metall efter attacken mot WTC?
Om så....vad var det för värmekälla som fick metallen att smälta ?

Här förklarar John Gross, lead structural engineer of the National Institute of Standards and Technology (NIST) att inga vittnesmål nämner att så var fallet..medan de som var på plats (brandmän) hävdar motsatsen.....

http://www.youtube.com/watch?v=fs_ogSbQFbM

Allvetaren borde veta varför meningarna går isär.....

Posted on: 2009/11/4 14:38

See User information
Quote:

Det finns antagligen en betydande misstro mot auktoriteter

Om folk inte skulle ge dem auktoritet så skulle vi inte ha den här globalist soppan av tjuvbanker, pedofiler och massmördare.

Posted on: 2009/11/4 14:43

See User information
Quote:

allvetaren skrev:
Quote:

The Lorax skrev:
Quote:

allvetaren skrev:
För mycket att hantera.

You started it:

11September

Globala Uppvärmningen

Finans systemet

Bevis mig detta först.

Globala uppvärmningen??? Du har tydligen insnöat dig rejält.
Inte intresserad av den frågan men det lilla jag behöver veta får jag från http://www.youtube.com/user/greenman3610
Därifrån har jag hänvisats till många intressanta texter.

Finanssystemet? Var konkret. Vad inom denna fråga ska jag ha källa till? Att systemet är sjukt håller jag med om.

11september: Samma här. Var konkret. Jag har olika källor till olika påståenden. Men för att jag ska ta en källa på allvar så får det inte vara någon med politisk agenda. Då blir jag tveksam.

Nej, tvärtom, DU skall vara sakligt och KONKRET med dina källor, och du påstå vad VI har för källor och information är alltid felaktiga.

DU vet vad vi har för källor, nu, upp till bevis, gärna 10 länkar, namn, organisationer webplatser.

Bode vara lätt ; )

Posted on: 2009/11/4 14:53
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

See User information
Mönstret är alltid det samma. Officiella teorier behöver inte bevisas eftersom de "bygger" på vetenskap och om en ny officiell teori dyker upp så skall den gamla glömmas bort även om det har hänt sju gånger sen 2001.

Posted on: 2009/11/4 14:56

Anonym
Intressant tråd Allvetaren! Registrerade du dig här efter att ha sett Kalla Faktas repotage?

Vad vaccin, natriumflorid, mononatriumglutamat, aspartam etc så vet jag självklart inte hur toxiskt detta är eller i vilka mängder det påverkar min kropp just nu eller hur det påverkar mig genom livet, ty jag är en vanlig båtbyggare. Jag har däremot valt att väga för- och nackdelar i frågan om vaccin och valt att avstå. Om det är rätt vet jag inte, men jag har iallafall gjort ett medvetet val. Jag har resonerat samma kring det övriga ämnen jag tog upp. Listan kan säkert göras längre, men jag är inte där riktigt än. Men jag tror inte att det är någon agenda över det där. Mer en fråga om girighet.

Allt runt 9/11 är inget jag lägger för mycket vikt vid. Många människor lägger ner otrolig tid kring det eventet och andra för att söka sanningen. Jag är glad att dom har styrkan att fortsätta söka. Jag undrar varför man inte kan öppna ärendet igen och granska allt? Likväl med Estoina. Känner för de drabbade familjerna som inte får någon klarhet i incidenten.

Jag är av naturen inte lagd åt att stå och skrika på ett torg, eller dela ut flyers och "väcka" folks intresse. Min kunskap, vare sig den är sann eller inte så är det min och jag väljer att ta ett kliv ur "livet" och välja min egen väg.

Hoppas du får svar på dina frågor här!

må väl,

See User information
Allvetaren köra samma mönster som Twoofer...

Men som Truth Deniers, de brukar inte kan visa bra källor...

Det roliga var den där med hur han dömde Steven E Jones...

Jag minns 2001 när folk hade argument att "ni har ingen vetenskapliga och kvaliciferade experter" på våran sida, då kom de framme, tusentals från olika hål, fast det duger inte, nej, Truth Deniers använder personliga attaker...

Men men... kids will be kids..

Posted on: 2009/11/4 19:05
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

See User information
Allvetaren gav mig precis den reaktion jag väntade mig.

Jag ställer en rakare fråga då. Tror allvetaren att den officiella undersökningen gav tillräckligt för att rättfärdiga två angrepp mot enskilda nationer, ett till synes oändligt "krig mot terrorismen" samt ökad övervakning och förtryck på hemmaplan ?

Posted on: 2009/11/4 19:36
"All ideologies are idiotic, whether religious or political, for it is conceptual thinking, the conceptual word, which has so unfortunately divided man." - Jiddu Krishnamurti

See User information
Quote:

allvetaren skrev:
Den officiella förklaringen, NIST report, är typ 1000sidor tjock...går inte lusläsa den...

men jag har sett att många som inte "tror" på den inte vet vad den säger. Fortfarande påstår många att metall inte kan smälta trots att ingen påstått det, fortfarande påstås att inga hus nånsin rasat pga enbart eld fastän det hänt osv.

Questions and Answers about the NIST WTC 7 Investigation (Updated 04/21/2009)

"Why did WTC 7 collapse, while no other known building in history has collapsed due to fires alone?:

The collapse of WTC 7 is the first known instance of a tall building brought down primarily by uncontrolled fires. The fires in WTC 7 were similar to those that have occurred in several tall buildings where the automatic sprinklers did not function or were not present. These other buildings, including Philadelphia's One Meridian Plaza, a 38-story skyscraper that burned for 18 hours in 1991, did not collapse due to differences in the design of the structural system. "

Där har du ett avsnitt ur din 'bibel' som du verkar ha missat. Sedan så lär du nog försöka begripa att den officiella teorin om och runt 9/11 ÄR en konspirationsteori den också!.

KÄLLA

Posted on: 2009/11/4 19:43
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust

Youngevity Associate
http://ygy-90-for-life.webnode.se/
http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y...

See User information

Posted on: 2009/11/5 6:52

See User information
Quote:

Icehorn skrev:
Allvetaren gav mig precis den reaktion jag väntade mig.

Jag ställer en rakare fråga då. Tror allvetaren att den officiella undersökningen gav tillräckligt för att rättfärdiga två angrepp mot enskilda nationer, ett till synes oändligt "krig mot terrorismen" samt ökad övervakning och förtryck på hemmaplan ?

Precis, och att GRÄNSERNA mot Mexico och Canada är lätt passerade... ; )

Posted on: 2009/11/5 7:04
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

See User information
[quote]
VicMolina skrev:

Jag såg en gång ett par grafer som visade att sjukdomarna var på nedgång innan vaccinerna kom och att vaccinerna bara "stal äran" s.a.s. Kan du visa mig ett par bra siffror som bevisar att vaccineringsprogrammen tog död på sjukdomar och som gärna bevisar klart vad som är orsak och verkan?

Posted on: 2009/11/12 6:47

See User information
http://blog.lege.net/globalworldnews.st/

Här har du Graferna, VicMolina, rulla ner 65% där har du datan som visar vaccineringens historiska misslyckande,

Citat: Dr Leonard Horowitz "När jag läste på Harvard 1982 så lärde USA:s främsta epidemiologer fortfarande ut sanningen, att det var den allt bättre hygienen och den allt mer näringsrika födan som var största orsaken till att mänskligheten utrotat nästan alla smittsjukdomar, med ett resultat av ett friskare och längre liv. Det var inte antibiotikan och vaccinerna!"

http://www.heart-disease-bypass-surgery.com/data/articles/145.htm

Posted on: 2009/11/12 6:57

« 1 2 3 (4) 5 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper