vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 4 »

Anonym
Allt DU behöver veta om religion
Jag ska försöka göra mitt bästa för att dela med mig av min kunskap om hur eliten har haft sin hand i alla religioner. Tillsammans kan vi förhoppningsvis komma fram till sanningen.

Gud inspirerade Gamla testamentet över profeter i tusentals år och gav Moses och hans bror Aron The Statue book.

Deuteronomy 4:1-2 Hear now, O Israel, the decrees and laws I am about to teach you. Follow them so that you may live and may go in and take possession of the land that the LORD, the God of your fathers, is giving you. Do not add to what I command you and do not subtract from it, but keep the commands of the LORD your God that I give you.

Cirka 200 år efter Moses bortgång började Rabbis samla hörsägen falskt tillskrivna Moses till sin nya bok Mishnah och prästernas egna lagar och förklaringar i Gemarrah. Tillsammans bildar dom två böckerna en ny bok, Talmud. Frågar man en jude idag varför den våldsamma Talmud är judarnas heligaste bok svarar dom" hur ska vi förstå Gamla testamentet utan den? ".

Dom valde människors ord över GUDs.

Gud sände då en ny profet, Yashushua son till Mariam, till judarna, för att leda dom tillbaka till ljuset.

Acts 2:22 Men of Israel, listen to this: Yashushua/Jesus of Nazareth was a man accredited by God to you by miracles, wonders and signs, which God did among you through him, as you yourselves witness.

Judarna frågade Jesus varför hans lärjungar inte följde Mishnahs läror, the oral traditions.

Mark 7:1-4 The Pharisees, along with some religion scholars who had come from Jerusalem, gathered around him. They noticed that some of his disciples weren't being careful with ritual washings before meals. The Pharisees—Jews in general, in fact—would never eat a meal without going through the motions of a ritual hand-washing, with an especially vigorous scrubbing if they had just come from the market (to say nothing of the scourings they'd give jugs and pots and pans).

Mark 7:5 The Pharisees and religion scholars asked, "Why do your disciples flout the rules, showing up at meals without washing their hands?"

Mark 7:6-13 Jesus replied, "Isaiah was right when he prophesied about you HYPROCATES: as it is written: These people honor me with their lips, but their hearts are far from me. They worship GOD in vain: their teachings are merely human rules. You have let go of the commands of GOD and are holding on to the human traditions. And he (Jesus) continued, "You have a fine way of setting aside the commands of GOD in order to observe your own traditions! Thus you nullify the word of GOD by your tradition that you have handed down."

Bråket om dom judiska lagarna som dom lärda hittat på fortsatte en lång tid.

Matthew 23

Now Jesus turned to address his disciples, along with the crowd that had gathered with them. "The religion scholars and Pharisees are competent teachers in God's Law. You won't go wrong in following their teachings on Moses. But be careful about following them. They talk a good line, but they don't live it. They don't take it into their hearts and live it out in their behavior. It's all spit-and-polish veneer. Instead of giving you God's Law they package it in bundles of rules, loading you down like pack animals. They seem to take pleasure in watching you stagger under these loads, and wouldn't think of lifting a finger to help. Their lives are perpetual fashion shows, embroidered prayer shawls one day and flowery prayers the next. They love to sit at the head table at church dinners, basking in the most prominent positions, preening in the radiance of public flattery, receiving honorary degrees, and getting called 'Doctor' and 'Reverend.' Don't let people do that to you, put you on a pedestal like that. You all have a single Teacher, and you are all classmates. Don't set people up as experts over your life, letting them tell you what to do. Save that authority for God; let him tell you what to do. No one else should carry the title of 'Father'; you have only one Father, and he's in heaven. And don't let people maneuver you into taking charge of them. There is only one Life-Leader for you and them, our Father in Heaven Do you want to stand out? Then step down. Be a servant. If you puff yourself up, you'll get the wind knocked out of you. But if you're content to simply be yourself, your life will count for plenty. I've had it with you! You're hopeless, you religion scholars, you Pharisees! Frauds! Your lives are roadblocks to God's kingdom. You refuse to enter, and won't let anyone else in either. You hyprocates, you religion scholars and Pharisees! Frauds! You go halfway around the world to make a convert, but once you get him you make him into a replica of yourselves, double-damned.
OSV.

Judarna började planera att döda Jesus :

John 7:1 After this Jesus went about in Galilee. He would not go about in Judea, because the Jews were seeking to kill him

Några år efter Jesus bortgång började en vit man (saul/paul) skriva sina egna ord i bibeln och påstod att Gud hade kommit till honom i drömmen i Jesus skepnad och gjort honom till en profet. Hans läror skiljde sig från Jesus egna läror och han försökte samla alla sekter under en religion så att det Romerska riket återfår sin styrka och makt. För att lyckas med det ändrade han Jesus läror och ersatte dom med hedniska läror. 325 A.D samlades dom kristna prästerna i Necene för att rösta om hur/vad kristendomen skulle bli. Dom valde då att följa pauls hedniska läror.

Gud sände då, en ny profet, den sista för att leda hela mänskligheten till ljusets väg. Mohammed och uppenbarade inspirerade koranen för honom.

Quran 2:1-5 This is the Book; in it is guidance sure, without doubt, to those who fear GOD. Who believe in the Unseen, are steadfast in prayer, and spend out of what We have provided for them; And who believe in the Revelation sent to you, and sent before your time, and (in their hearts) have the assurance of the Hereafter. They are on (true) guidance, from their Lord, and it is these who will prosper.

Quran 6:38 We did not leave anything out of this book..

Quran 6:114 Shall I seek other than GOD as a source of law when he has revealed to you this book fully detailed ?...

Quran 18:27 You shall recite what is revealed to you of your LORDs scripture. Nothing shall abrogate his words, and you shall not find any other source beside it.

Quran 45:6-7 These are GOD´s revelations that we recite to you truthfully. In which other sayings other than GOD and His revelations do they believe ? WOE to every fabricator, guilty.

150-300 år efter profetens död började dom muslimska lärda prästerna samla hörsägen falskt tillskrivna Mohammed för att rättfärdiga det dom gör. Dom hittade på egna lagar och lögner och tillskrev dom Mohammed. Dessa böcker är idag dom heligaste böckerna bland sekterna i "islam", det är också därifrån man dragit fram sataniska sharia lagar som motsäger Koranens budskap. Dom böckerna förnedrar GUD och hans profet. Dom har målat han som en pedofil för att rättfärdiga deras egna snuskiga fantasier, dom ljuger om profetens frus ålder. Dom hittar på lögner om profetens krigsregler för att rättfärdiga deras onda planer, för att få döda utan att bli dömda, för att själa utan att bli dömda. Deras sataniska barbariska böcker skiljer sig inte från den judiska Talmud. Dom gjorde samma misstag som judarna och frågar man dom idag varför dom har dessa böcker svarar dom, "hur ska vi kunna förstå koranen utan dom?"

För cirka 20 år sedan kom en ny man, han utgav sig själv vara en Budbärare för att leda tillbaka muslimerna till den riktiga religionen genom att upprätthålla koranen istället för sataniska sharia lagar. Han blev dödad i USA av ELITEN och mordet skylles på sunni extremister.

Varför händer allt det här kan man fråga sig ? Svaret finns i koranen :

Quran 6:112-113 Thus did We make for every prophet an enemy of satans from among men and jinn, some of them suggesting to others vanished falsehood to deceive, and had your Lord pleased they would not have done it therefore leave them and that which they forge. This is to let the minds of those who do not believe in the Hereafter listen to such fabrications, and accept them, and thus expose their real convictions.

Och GUD varnar oss :

Quran 17:36 And pursue not that of which thou hast no knowledge; for every act of hearing, or of seeing or of (feeling in) the heart will be enquired into (on the Day of Reckoning).

Må den som söker finna. Frid

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Allt DU behöver veta om religion

See User information
Jag hade postat en kommentar här, men Loraxluringen sitter just nu och deletar alla inlägg jag gör.

Posted on: 2009/11/4 13:38
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Varför gör han det ? Du kanske bryter mot forumsreglerna ? Inte vet jag

See User information
Nej, mannen är bara förvirrad.
Jag hade här bara postat några meningar om det du skrev att Gud sände Mohammed. Undade över vad du då tror om de som säger sig skriva på inspiration, kanaliserar etc och fyller New Age-bokaffärerna, säger att gud, ärkeänglar, mästare, uppstigna mästare... space commanders har gett det...

Posted on: 2009/11/4 13:58

Anonym
shermjyl, alla som påstår sig ha fått nån gudomlig inspiration efter Mohammed är lögnare, enligt min mening. Koranen säger klart och tydligt att Mohammed är den sista profeten och koranen det sista budskapet.

Vill du veta vilka profetior det finns i bibeln om Mohammed kan du vänta ett par dagar, jag vill inte komma med för mkt info på en gång. Människor måste kunna smälta det dom läser först.

Kärlek broder

See User information
Men jag vet Truthprevail... det finns inga profetior i bibeln om Mohammed.

Posted on: 2009/11/4 14:17

Anonym
Det lär vi få reda på när jag gör en presentation nångång i den närmaste framtiden :)

Sluta spamma min tråd nu. Den är till för öppna människor som vill lära sig något nytt och läs igen tråden flera gånger så du lär dig något innan du skriver nåt.

Här är ett råd från din skapare

Quran 49:6. O you who have faith! If a wicked person comes to you with any news, ascertain the truth, lest ye harm people unwittingly, and afterwards become full of repentance for what ye have done.

See User information
Bibelns slutord i Uppenbarelseboken 22:18:

"Jag vittnar för var och en som hör profetians ord i denna bok: Om någon tillfogar något skall Gud tillfoga honom de lidanden som det står om i denna bok."

Lägg inte till något med andra ord. Om Kärlekens Gud, Fader Vår verkligen låg bakom HELA Bibelns tillkomst samt hela Koranens tillkomst har vi en motsägelse där.
Kärlekens Gud som dessutom talar om att tillfoga lidanden känns också lite motsägelsefullt i sig själv.

Vad hände egentligen vid Nicefördraget 325?

Posted on: 2009/11/4 15:51
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

Anonym
Quote:

Xtas skrev:
Bibelns slutord i Uppenbarelseboken 22:18:

"Jag vittnar för var och en som hör profetians ord i denna bok: Om någon tillfogar något skall Gud tillfoga honom de lidanden som det står om i denna bok."

Lägg inte till något med andra ord. Om Kärlekens Gud, Fader Vår verkligen låg bakom HELA Bibelns tillkomst samt hela Koranens tillkomst har vi en motsägelse där.
Kärlekens Gud som dessutom talar om att tillfoga lidanden känns också lite motsägelsefullt i sig själv.

"Lägg inte till något"

Koranen lägger inte till något nytt, det innehåller samma budskap som tidigare fanns i (orginala) gamla och (orginala) nya testamentet. Men nu är det nya testamentet näst intill förlorat. Endast små delar av Mateus boken kan hittas på gammal hebriska, alla andra böcker var skrivna på grekiska genom ett chinese wisperer system. Därför innehåller den många felaktigheter och lögner.

Quote:

Xtas skrev:
Vad hände egentligen vid Nicefördraget 325?

Om du läser igenom tråden igen kommer du se att jag skrivit lite om det. Vad som hände var att prästerna valde pauls/satans böcker istället för Yashuahs brors bok som tydligt visar att Jesus inte var mer än en vanlig dödlig profet och att han överlevde korsfästelsen. Dom valde att ersätta Jesus läror mot hedniska läror. Jag rekomenderar alla sanningssökare att läsa Barnabas testamente, det finns mkt intressant i boken, bland annat profetior om någon profet.
Ha lite tålamod. Jag kmr att skriva mer om bibeln senare.

See User information
"Några år efter Jesus bortgång började en vit man (saul/paul) skriva sina egna ord i bibeln och påstod att Gud hade kommit till honom i drömmen i Jesus skepnad och gjort honom till en profet. Hans läror skiljde sig från Jesus egna läror och han försökte samla alla sekter under en religion så att det Romerska riket återfår sin styrka och makt. För att lyckas med det ändrade han Jesus läror och ersatte dom med hedniska läror. 325 A.D samlades dom kristna prästerna i Necene för att rösta om hur/vad kristendomen skulle bli. Dom valde då att följa pauls hedniska läror."

Paulus har inte påstått att jesus kom genom en dröm. Du vet inte vad du pratar om. Du snackar ju bara massa skit. Det är den dystra sanningen.

Men posta din fabricerade historia klart, så ska jag möta den efter det. Det är inte svårt, för som sagt du vet inte vad du pratar om. Det är bara hänvisa till det som stämmer sen.

Historien om Paulus, apostlagärningarna 9

1. Men Saulus, som alltjämt andades hot och mordlust mot Herrens
lärjungar, gick till översteprästen
2. och utbad sig av honom brev till synagogorna i Damaskus, för
att, om han funne några som voro på »den vägen»[1], vare sig män
eller kvinnor, han skulle kunna föra dem bundna till Jerusalem.

3. Men när han på sin färd nalkades Damaskus, hände sig att ett
sken från himmelen plötsligt kringstrålade honom.
4. Och han föll ned till jorden och hörde då en röst som sade till
honom: »Saul, Saul, varför förföljer du mig?»
5. Då sade han: »Vem är du, Herre?» Han svarade: »Jag är Jesus,
den som du förföljer.
6. Men stå nu upp och gå in i staden, så skall där bliva dig sagt
vad du har att göra.»
7. Och männen som voro med honom på färden stodo mållösa av skräck,
ty de hörde väl rösten, men sågo ingen.
8. Och Saulus reste sig upp från jorden, men när han öppnade sina
ögon, kunde han icke mer se något. De togo honom därför vid
handen och ledde honom in i Damaskus.
9. Och under tre dagar såg han intet; och han varken åt eller
drack.

10. Men i Damaskus fanns en lärjunge vid namn Ananias. Till honom
sade Herren i en syn: »Ananias!» Han svarade: »Här är jag,
Herre.»
11. Och Herren sade till honom: »Stå upp och gå till den gata som
kallas Raka gatan och fråga i Judas' hus efter en man vid namn
Saulus, från Tarsus. Ty se, han beder.
12. Och i en syn har han sett huru en man vid namn Ananias kom in
och lade händerna på honom, för att han skulle få sin syn igen.»
13. Då svarade Ananias: »Herre, jag har av många hört huru mycket
ont den mannen har gjort dina heliga i Jerusalem.
14. Och han har nu här med sig fullmakt ifrån översteprästerna att
fängsla alla dem som åkalla ditt namn.»
15. Men Herren sade till honom: »Gå åstad; ty denne man är mig ett
utvalt redskap till att bära fram mitt namn inför hedningar och
konungar och inför Israels barn;
16. och jag skall visa honom huru mycket han måste lida för mitt
namns skull.»

17. Då gick Ananias åstad och kom in i huset; och han lade sina
händer på honom och sade: »Saul, min broder, Herren har sänt
mig, Jesus, som visade sig för dig på vägen där du färdades; han
har sänt mig, för att du skall få din syn igen och bliva
uppfylld av helig ande.»
18. Då var det strax såsom om fjäll föllo ifrån hans ögon, och han
fick sin syn igen. Och han stod upp och lät döpa sig.
19. Sedan tog han sig mat och blev därav stärkt.

Därefter var han någon tid tillsammans med lärjungarna i
Damaskus.
20. Och strax begynte han i synagogorna predika om Jesus, att han
var Guds Son.
21. Och alla som hörde honom blevo uppfyllda av häpnad och sade:
»Var det icke denne som i Jerusalem förgjorde dem som åkallade
det namnet? Och hade han icke kommit hit, för att han skulle
föra sådana människor bundna till översteprästerna?»

22. Men Saulus uppträdde med allt större kraft och gjorde de judar
som bodde i Damaskus svarslösa, i det han bevisade att Jesus var
Messias.

Posted on: 2009/11/4 19:29
The blind Me-Generation doesn't care if life's a lie. So easily used, so proud to enforce

See User information
Trutprevail, vad är då din uppfattning kring Jesus/Joshua/Issa/Isa/Isra,eller hur det nu ska stavas. Var det en person... föddes kan i Betlehem, korsfästes han? Överlevde han det isåfall och begav sig österut, eller hur hänger det ihop. Gick han ända bort till Kina?

Känner du till det som enligt somliga (vilka vet jag inte just nu) finns ord som Burac, Mirac och Refref, som ska ha med farkoster att göra,enligt islamisk litteratur? Jesus skulle då ha varit kopplad till det.

Vad är profeten Idris/Andreas, vet du något om det?

Posted on: 2009/11/4 20:43

Anonym
Joshua

Lustigt att du använder pauls ord som är falskt tillskrivna "LUKE" för att bevisa mig fel. Här är ett gott tips för dig, läs historia och försök ta reda på vilka som står bakom det nya testamentet innan du attakerar mig igen. Jag vill dig inget ont, har jag fel vill jag mer än gärna tillrättavisas.

shermjyl "finns ord som Burac, Mirac och Refref, som ska ha med farkoster att göra,enligt islamisk litteratur?"

Jag har läst en del om det. Dom myterna finns inte i koranen utan i böckerna som skrevs 200 år efter profetens bortgång. Det finns dock en del information om varelser som lever i den närmaste rymden. Jag tänkte skriva om det nångång i framtiden. Men mitt mål nu är att visa hur eliten har manipulerat alla världsreligioner, speciellt dom Abrahamistiska religionerna. Min nästa post ska handla om bibelns historia bland annat, om Gud så vill.

Anonym
Ska bli intressant Truthprevail!

See User information
Quote:

Men mitt mål nu är att visa hur eliten har manipulerat alla världsreligioner, speciellt dom Abrahamistiska religionerna.

De vill avskaffa alla religioner men just dessa tre i synnerhet!

Posted on: 2009/11/5 0:33

See User information
Jag har svarat i ett annan diskussion med dig, kortfattat hur nya testamentet kom till.

Vad har du för belägg på att Paulus fick en "dröm" som du påstår. Det är du som kommer med helt nya skrönor. Så det hade varit på sin plats med lite bakgrunds matrial. För just nu säger du bara massa saker och påstår dom som sanning utan att tillåta läsaren granska ditt material det minsta.

Jag ställer mig också frågande, på vilken punkt bryter det Paulus säger med det Jesus säger?

Eftersom det enligt dig är djävulska läror, så visa mig, vilka läror är djävulska. Och ge mig din reflektion på vilket sätt dessa så fall skulle gagna det djävulska och vara djävulska läror.

Posted on: 2009/11/5 1:15

Edited by Joshua on 2009/11/5 1:34:09
The blind Me-Generation doesn't care if life's a lie. So easily used, so proud to enforce

See User information
Religion -> Självförnekelse, okritiskt tänkande, cirkelbevis i uråldrig dogma och fanatism.

Det är allt jag behöver veta.
Och därför skyr jag det som pesten.

Fostra er verkliga andlighet istället för att adoptera en från bronsåldern!

Posted on: 2009/11/5 13:24
“I’m often wrong, but I don’t stay wrong.”

See User information
Allt DU behöver veta om religion.

Egenidentiteter hämtas ofta ur fiendesidan.Vad vore t ex en religion utan motståndare?Vem är troende om det inte fanns några "icketroende"?Tänk om alla blev troende!Hemska tanke...

Posted on: 2009/11/5 13:43

See User information
Skymt, verklig religion = verklig andlighet.
Nu är alla religioner ickereligioner, eller heretiska religioner.
Islam har aldrig varit någon religion.

Posted on: 2009/11/5 13:56

See User information
Nej, shermjyl. Religion är en mall för andlighet.

Vi var andliga varelser innan religioner uppstod, och vi kommer vara andliga varelser även när alla dess dogmatiska amsagor har förpassats till deras rättmätiga plats: På biblioteket under sektionen "historisk skönlitteratur".

Posted on: 2009/11/5 14:11

See User information
Skymt skrev:

"Nej, shermjyl. Religion är en mall för andlighet.

Vi var andliga varelser innan religioner uppstod, och vi kommer vara andliga varelser även när alla dess dogmatiska amsagor har förpassats till deras rättmätiga plats: På biblioteket under sektionen "historisk skönlitteratur"."

Nej, det är inte riktigt så det förhåller sig.

Posted on: 2009/11/5 14:14

See User information
Nå, jag får väl ge mig lite. Det finns mycket vishet i de gamla texterna.

Vad jag egentligen protesterar är väl att tolka dem bokstavligt, ty de kan få förödande konsekvenser. Typ självmordsbombare.

Men naturligtvis är det ok att söka andlig ledning i dem.

I alla fall i sådana som stämmer överens med den samtida moralen och kunskapsnivån. Och lagar. Slavari är förbjudet oavsett vad bibeln säger om saken! Eller att dinosaurierna dog för att de inte fick plats på Noahs ark. Jag menar, kom igen...

Det är viktigt att välja vad man följer, och inte glömmer att söka från andra källor.

Posted on: 2009/11/5 18:04

See User information
Jo... texter och tolka och det där... - men det jag var inne på var kring att verklig religion = verklig andlighet, inte kring texter och sådant där eller att tolka... jag talar om religion.

Många tror att något är religion bara det har funnits länge eller har många följelselagare, såsom islam - som om religion skulle ha något som helst att göra med yttre grejer, attribut, såsom att gå ned på knä och be i ett speciellt väderstreck. Snurra på radband... skära halsen av miljoner djur så floderna färgas röda vid speciella tidpunkter och annat... det är bara evil saker.

New Agare vill plocka överallt ifrån, följer inte en väg, och får därför ingenting.

Jag undrar ju Truthprevail om varför inte dagens tusentals böcker i NewAgesatanismaffärerna som har inspirerade/kanaliserade grejer i sig då kan vara religion, utifrån den vanliga falska logiken... då gamla grejer har getts skydd i namn av religion.

Posted on: 2009/11/5 20:13

See User information
Skymt skrev:

\\\"Nå, jag får väl ge mig lite. Det finns mycket vishet i de gamla texterna.

Vad jag egentligen protesterar är väl att tolka dem bokstavligt, ty de kan få förödande konsekvenser. Typ självmordsbombare.

Men naturligtvis är det ok att söka andlig ledning i dem.

I alla fall i sådana som stämmer överens med den samtida moralen och kunskapsnivån. Och lagar. Slavari är förbjudet oavsett vad bibeln säger om saken! Eller att dinosaurierna dog för att de inte fick plats på Noahs ark. Jag menar, kom igen...

Det är viktigt att välja vad man följer, och inte glömmer att söka från andra källor.\\\"

---

Jag hade gett respons på det skymt, vid 18.33, men en komaadmin tog bort det, antagligen Loraxluringen, han är inte i gängorna. Trådar blir väldigt konstiga när den saken får fortsätta att härja bland vuxet folk.

Här är det som försvann:

Men man hade dinosauriebebisar, inte de stora... på arken... hehe...

New Age-are kommer alltid att söka... det är ju också inom det bakvända/evil, så de utgår från att bara man söker och söker, och plockar än det ena än det andra, så blir det bra - fast det blir tvärtom.

Det är dags att sluta söka, dags att ge upp.

Vad det står i skrifter är en sak, vad/hur en religion från början var för slags väg att rädda människor på, är en annan sak.

EDIT:

In short, it is time for mankind to return to its true nature and to become attuned with its environment. However, if society continues to disregard its true nature, human survival is at risk. The way of returning to one\\\'s true nature will become narrower and narrower.
http://www.pureinsight.org/node/1288

Posted on: 2009/11/5 21:14

See User information
Återvändandets Väg predikas inom vissa rörelser som betecknas new age... strange. Ja förvisso är de fulla av utvecklingstänk också, men de har vänt det till att få evolution att betyda återvändo, motsatsen till involution.

Shermjyl, eller ska vi vara ärliga och återgå till vår rätta natur?
Novax, du har aldrig och kommer nog aldrig erkänna det men det du predikar är granne med ockultism, nyandlighet och new age/västerländsk buddhism.

Inte alls för att sidorna du lägger upp är annat än bra läsning, men du är så full av anklagelser riktade mot andra vandrare på Vägen att du själv verkar snubbla över din förmätenhet.

Posted on: 2009/11/5 21:43
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

(1) 2 3 4 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper