vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 (3) 4 5 »

Re: Hur kommer det sig att Vaken.se är emot ’NWO’ – men samtidigt för New Age?

See User information
Denna P. Hall

Hall was made a knight patron of the Masonic Research Group of San Francisco in 1953, although he was not raised as a Mason until 22 November 1954 into Jewel Lodge No. 374 , San Francisco. He later received his 32° in the Valley of San Francisco AASR

och menar du dom lärorna som inte förstått att Betlehem är en stad. Och att det hänvisas till just den staden i bibeln.

Matt 2:1
P N

De österländska stjärntydarna
När Jesus hade fötts i Betlehem i Judeen på kung Herodes tid kom några österländska stjärntydare till Jerusalem

--lärorna som menar att 3 visa män är 3 stjärnor, trots att det inte finns angivet om några tre visemän i bibeln.--

De svarade: "I Betlehem i Judeen, ty det står skrivet hos profeten:

Matt 2:6

Du Betlehem i Juda land är ingalunda ringast bland hövdingar i Juda, ty från dig skall det komma en hövding, en herde för mitt folk Israel."

osv osv

PS glömde nästan det roligaste GODS SON betyder GODS SUN och för den som inte vet, bibeln var ju verkligen skriven på engelska, från början!

Posted on: 2009/11/2 22:31
The blind Me-Generation doesn't care if life's a lie. So easily used, so proud to enforce
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Kortfattat

Jesus De zeus christ christu - krishna krishnu den falska vitemansguden har aldrig funnits. Yashushua/ISA son of (mortal)Mariam som det profeterats en hel del om i gamla testamentet var inte mer än en MÄNSKLIG profet, likt alla andra profeter.

Skaparen heter :

Gamla testamentet = EL, Eloh, Elohim - hebrew
Nya testamentet = Elah, Ellaha - aramic
Sista testamentet = Allah - arabic

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Joshua, jag menar inte att Manly P. Hall nödvändigtvis har rätt. Bara att källan ska vara rätt. Han är den ursprungliga källan till dessa teorier som Zeitgeist bygger på (första tredjedelen av första filmen).

Dessutom gav han ut sin mest kända bok (secret teachings of all ages), som bl.a. handlar om detta, 10 år innan han blev medlem i frimurarorden. Att han blev medlem var för övrigt ett stort misstag eftersom det tilltaget "förseglade hans läppar". Innan han blev medlem kunde han fritt skriva om deras teorier. Iom att han blev medlem fick han inte skriva mer. Visserligen gav han ut några böcker till senare, men informationen där i är inte alls lika intressant som de böcker han gav ut innan han blev medlem.

Posted on: 2009/11/3 10:32

See User information
Truthprevail:
Roligt att du kallar mig suryoyo helt utan anledning. Hoppas jag inte gör dig besviken när jag berättar för dig att jag är svensk så långt tillbaks man kan släktforska, och faktiskt är inga av mina föräldrar religiösa elr kristna. Jag fann Jesus på eget bevåg efter bibelläsning och egna erfarenheter, vittnesbörd. Jesus helade min kompis mormor från förlamning efter han uppenbarade sig för honom. Många muslimer vänder om till den Sanne Guden Jesus Kristus när de upplever alla helande under som han utför i dessa sista dagar i stora delar av de muslimska länderna.

Sen har jag aldrig förstått hur muslimer kan säga att de tror på nya testamentet som helig bok tillsammans med koranen, då de uppenbarligen inte tror på det som står i bibeln. T.ex. när Jesus säger: "Jag är Guds son" Joh. 10:36. Vet iofs inte om just koranen lär det, eller om du tror det. Bara talar ut...

Bibeln lär inte heller att man inte får agera i självförsvar. Står aldrig uttryckligen så någonstans i bibeln. Jesus sa aldrig det heller. Han sa t.om. åt lärjungarna att köpa sig svärd. Tyvärr har jag inte tid just nu att sammanställa allt som visar det just nu, fast ska nog ta mig den tiden i den närmsta framtiden. Tills dess kan jag dock rekommendera http://www.h1n1666.com/calltoarms.html så länge. Och t.ex. budet du skall inte döda, skall egentligen vara du skall inte mörda. Vilket är viss, väsentlig skillnad.

Resistance to tyrants is obedience to God. - T. Jefferson.

Tyvärr är det så att vi blivit lurade av etablerad religion att självförsvar är något som Jesus skulle hata.

SE vidare: http://www.godandscience.org/apologetics/notkill.html#Ga2VnLbobgSW
http://www.biblestudy.org/question/wh ... -shall-not-kill-mean.html
http://www.deathreference.com/Sy-Vi/Thou-Shalt-Not-Kill.html

Ang. de citaten du citerade från bibeln, t.ex. elden är såklart Helige Andes eld i Andedopet, svärd är Helige Andes svärd vilket är Guds Ord, vilket kommer splittra familjer. Försök inte förvränga det till att Jesus önskar att folk ska brinna eller att kristna ska attackera familjemedlemmar med svärd, då är du ju den hycklaren du sa att jag är, och att du inte skulle vara. Jesus kom ju just för att rädda oss från att brinna. Om du inte ville vara hycklare skulle du inte ens postat det.

Jag kan inte heller se hur du bara kan säga att det jag citerade är felöversatt, utan att ge motivering, utan citerar andra citat ur koranen istället. Jag är öppen för diskussion om citat från bibeln, för jag vet vem jag tror på, men du får gärna förklara varför de citaten jag citerade är ur sitt sammanhang eller felöversatta.

Rekommenderar dig att studera profetior från GT om Jesus, du kan upptäcka ett och annat där.

Peace!

Posted on: 2009/11/3 14:59

Edited by ChristSoldier on 2009/11/3 15:16:14
"Jag har alltid trott att frimurare var murare utan kollektivavtal..." - Min goda vän

Anonym
ChristSoldier

Jag har studerat gamla testamentet, det nya och det sista. Rekomenderar dig detsamma, läs alla böcker innan du börjar dyrka hedniska gudar.

See User information
Nu orkade jag inte läsa igenom hela tråden men måste säga att jag håller med trådskaparen. De är en otrolig Newage-anda över vaken. Det är som att diskutera med jordan maxwell här. varför New age är farligt ? Ja ni pojkar och flickor, studera i de flesta anti-nwo profilerna där ute och kolla upp deras källor. Mer än hälften utav dem följer mystisk och frimurar lära och får sin information från personer som P hall, blavatsky, albert pike etc etc.

Till den som sa att Hitler var kristen ? Snälla! Gör inte en dåre utav dig med hästlängder .. tänk om lite nu och läs på lite va ?

Posted on: 2009/11/4 14:21

See User information
Det är YAhweh och YAshua truthprevail. Lär dig hebreiska och läs om ..

Posted on: 2009/11/4 14:37

See User information
New age är en religion och har inget med andlighet att göra. Andlighet är odefinierbart och dess kärna finns i oss alla. Jag går egentligen emot mina principer nu som skriver detta eftersom det skär i mig då vissa säkert tror att jag har en aning, det har jag inte. Men jag tror att så länge man söker svar och lösningar utanför sig själv finner man inget annat än samma mönster som man önskar förändra, det inre är det primära medan det yttre är det sekundära. Att söka sig själv i andras ord leder bort från kärnan, det eviga, som är du och jag.

Posted on: 2009/11/5 8:20

See User information
Quote:

Truthprevail skrev:
ChristSoldier

Jag har studerat gamla testamentet, det nya och det sista. Rekomenderar dig detsamma, läs alla böcker innan du börjar dyrka hedniska gudar.

Om du hade läst alla böckerna i Bibeln skulle du åtminstone veta att såväl kristna och judar tror på en Gud och inte flera "gudar". Du vet väl att du själv dyrkar en hednisk mångud? Rekommenderar dig att läsa boken Islamic Invasion av robert morey...

Posted on: 2009/11/5 10:00

See User information
Hmm, venus och mars. Båda två representanter av samma krigsgud. Ganska fjantigt att ha 100 namn för Lucifer :)

http://www.issop.com/islam-flag.jpg

http://panther-observatory.com/galler ... ia/Moon_Venus_conj_40.jpg

Posted on: 2009/11/5 10:07

See User information
Haha ja det är otróligt många namn för lucifer i dagens samhällen. Jag glömde bort helt att fråga om månguden truthprevial men nu hann christsoldier innan.. Hur förklarar du Islams symbol Nästan liggandes halvmåne med en stjärna i. Presenterade det menaliga och det kvinnliga i äldre hedniska religioner, när man hittat målningarna med detta har man även hittat "allah" här och var med sina TRE döttrar. Jag går nog hellre efter Min Gud som är den enda Guden som någonsin kommer finnas men sände sin SON till oss. Gud har fler söner om man läser bibeln .. Adam är Guds son, skapades direkt utav jord av Gud. Eva blev ett med adams revben och då är det en skapelse utav adam, precis som alla människor förutom jesus varit. Guds alla änglar kallas Guds söner också då de skapades direkt utav Gud från elden.

Posted on: 2009/11/6 0:00

See User information
Quote:

Sen har jag aldrig förstått hur muslimer kan säga att de tror på nya testamentet som helig bok tillsammans med koranen, då de uppenbarligen inte tror på det som står i bibeln. T.ex. när Jesus säger: "Jag är Guds son" Joh. 10:36.

Som Genesis (jag antar att det är så du menar?) säger syftar Jesus inte till att göra sig exklusiv med uttalandet utan bara för att påpeka att han är Guds son, han säger inte att du inte är Guds son. Alltså är vi alla Guds söner och döttrar.
Jesus Kristus erkänns som en profet i Koranen.

Quote:

Bibeln lär inte heller att man inte får agera i självförsvar. Står aldrig uttryckligen så någonstans i bibeln. Jesus sa aldrig det heller. Han sa t.om. åt lärjungarna att köpa sig svärd.

Lite kontroversiellt, Kristus kallas ibland för Fridsfursten men som du säger så sa han i trädgården att han kom med svärd och uppmanade till att kämpa mot ondskan.
Sen när det gäller budordet "Du skall icke döda" så kan det eventuellt motsäga Romarbrevens uppmaning till att lyda statliga auktoriteter om de beordrar dig att döda i krig.
Men Romarbreven är ju skriven av en simpel människa...
De motsäger också citatet:

"Resistance to tyrants is obedience to God. - T. Jefferson."

Quote:

Jesus kom ju just för att rädda oss från att brinna. Om du inte ville vara hycklare skulle du inte ens postat det.

Han ville ge oss den Heliga Anden som är eld säger du?
Det är väl att brinna skulle jag tro?

Quote:

Jag kan inte heller se hur du bara kan säga att det jag citerade är felöversatt, utan att ge motivering, utan citerar andra citat ur koranen istället. Jag är öppen för diskussion om citat från bibeln, för jag vet vem jag tror på, men du får gärna förklara varför de citaten jag citerade är ur sitt sammanhang eller felöversatta.

Läs om The King James Bible och hermeneutik.

http://sv.wikipedia.org/wiki/King_James_Bible

http://sv.wikipedia.org/wiki/Hermeneutik

King James Bibeln är hermeneutiskt sett ganska så förenklad i sitt språk vars innebörd smalnats av till att innebära något mycket specifikt emedan Hebreiska och Grekiska från början är språk med ord som kan ha mer än bara dubbla bemärkelser, de har multipla betydelser liksom homonymer.
Engelskan har inte lika mycket av detta, därför har en stor del av budskapet försvunnit.

Quote:

Om du hade läst alla böckerna i Bibeln skulle du åtminstone veta att såväl kristna och judar tror på en Gud och inte flera "gudar". Du vet väl att du själv dyrkar en hednisk mångud? Rekommenderar dig att läsa boken Islamic Invasion av robert morey...

Monoteistiskt sett talar vi inte om flera gudar om du inte vill ta mormonerna på orden om att treenigheten är tre gudar...
Vi talar om aspekter, olika namn på samma Gud som kallats El, Sebaoth, Jahve, Abbas, Adonai, m.fl.
Förstår du när någon säger att du "dyrkar en hednisk gud"?

Kristendomen som den sett ut under 2000 år har varit till stor del hednisk i sin praktik, ortodoxa och katoliker ber fortfarande till avbilder och ikoner. Korset och Jesus Kristus är i sig en bild, en bild som ska föreställa Gud vilket är förbjudet enligt GT.

Quote:

Hmm, venus och mars. Båda två representanter av samma krigsgud. Ganska fjantigt att ha 100 namn för Lucifer :)

Mja, Kärlek och hat är förvisso olika grader av samma känsla men jag skulle inte gå så långt som att säga att de är samma gud, de är totala motsatser.

Posted on: 2009/11/6 1:03
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

See User information
"Sen när det gäller budordet "Du skall icke döda" så kan det eventuellt motsäga Romarbrevens uppmaning till att lyda statliga auktoriteter om de beordrar dig att döda i krig."

Konstigt jag har aldrig läst det i romarbrevet. SNÄLLA NI SOM CITERAR BIBELN, CITERA SAKER SOM FINNS I DEN, SLUTA HITTA PÅ EGNA VERSER!

Posted on: 2009/11/6 1:17
The blind Me-Generation doesn't care if life's a lie. So easily used, so proud to enforce

See User information
Rom. 13:1: "Varje människa ska underordna sig den överhet hon har över sig. Ty det finns ingen överhet som inte är av Gud, och den som finns är förordnad av honom."

Joshua, hittar jag på säger du? Du har nog bara inte läst den där biten för dina ögon kanske ville glida över dem?

Om den där överheten beordrar dig att döda i krig måste du underordna dig den. Denna överhet syftar till jordiska härskare vilket klargörs vidare av de följande verserna, om du har läst dem?

Posted on: 2009/11/6 1:25
Säll är den,
som för sig äger
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

See User information
Gudslag står över auktoriteters lagar. Det talas om rättfärdiga lagar.

I uppenbarelseboken står det att man ska vägra följa antikristslagar tex, och genom hela bibeln bryter gudsfolk mot orättfärdiga lagar.

Bryter samhället mot gudsord så följer en kristen Gudsbud.

om du fortsätter läsa lite i brevet:
3 Ty de som hava väldet äro till skräck, icke för dem som göra vad gott är, utan för dem som göra vad ont är. Vill du vara utan fruktan för överheten, så gör vad gott är; du skall då bliva prisad av den.

Paulus som skrev brevet blev dödad av sin myndighet, för han vägra acceptera det orättfärdiga. Han fick inte följa Gud, men han gjorde det..

Posted on: 2009/11/6 1:30

See User information
Romans 13 refererar till någon som gör guds vilja inte till andra som inte gör det.

13:4
"For he is the minister of God to thee for good. But if thou do that which is evil, be afraid; for he beareth not the sword in vain: for he is the minister of God, a revenger to execute wrath upon him that doeth evil."

Annars blir slutsatsen att Hitler var en "revenger to execute wrath" på judar. Något som han skulle hålla med om, heh

Posted on: 2009/11/6 1:35

See User information
Japp, många troende skulle bli lurade av Rom. Det är från att ha läst Rom. och jämfört dem med budorden som jag redan tidigt i min frälsning i övre tonåren kom fram till att Bibeln inte kan vara inspirerad av en och samma källa utan att man måste välja ut de delar som känns rätt.

Jesus sa (inte ordagrant men i stil med): "Om ni finner att något budord motsäger ett annat budord ska ni följa de två viktigaste som är att Älska Gud och Älska Din Nästa."

Hitler är väl på ett sätt Guds vrede likt naturkatastrofer men också vad judarna behövde för att fortsätta kunna visa sig som utvalda genom att förföljas av omvärlden. Judarna drog det på ett sätt på sig själva genom att inte vilja beblanda sig och som en följd inte heller få beblanda sig senare med tyskarna.
De nödgades därav att bli parasiter genom bankindustrin.

Posted on: 2009/11/6 1:39
Säll är den,
som för sig äger
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

See User information
Jo, men vad tror du att de lär ut i de flesta horhus som är är på maskerad som en kyrka

Romarbrevet 13 naturligtvis och sen följer några verser som är bra för kollekten

Själv skulle jag inte sätta min fot i en

Ska man läsa bibeln, gör det själv

Posted on: 2009/11/6 1:45

See User information
"Om ni finner att något budord motsäger ett annat budord ska ni följa de två viktigaste som är att Älska Gud och Älska Din Nästa"

Han säger ingenting i stil med det, Jesus säger att Älska Gud och Älska Din Nästa sammanfattar hela lagen.

Ecoflum jag förstår inte din poäng, Paulus kommer inte med budord för det andra, han kommer med vägledning, och alla med ett sunt förnuft förstår vad han menar.

Man går aldrig emot Gudsbud, och det säger inte Paulus att man ska göra.

Posted on: 2009/11/6 1:45

See User information
Jag säger inte att han har gjort någonting, jag vänder mig emot att de flesta feltolkar vad han sa.

Posted on: 2009/11/6 1:50

See User information
Jesus valde inte sina lärjungar utav en slump. detta skiljer jesus från många angra "PROFETER". tecknena judarna skulle få se utav sin Messias visade han(messias=denutvalda=frälsaren). Han tog lärjungar från den som älskade honom från första start till folk som försökt mörda honom. Bara för att visa folk som er, här har ni, folk med helt olika åsikter, vissa ville döda mig innan och till och med domföljer mig, för som sagt .. jesus var vägen, och libet . Amen

Posted on: 2009/11/6 1:58

See User information
Amen

Posted on: 2009/11/6 2:02

See User information
Men snälla, vi visar bara upp helt normala mänskliga dispyter och jag vet inte något om dina intentioner Genesis men;

"Bara för att visa folk som er, här har ni, folk med helt olika åsikter, vissa ville döda mig innan och till och med domföljer mig, för som sagt .. jesus var vägen, och libet . Amen"

Menar du att du tror att någon här i tråden ville mörda dig eller?
Eller att vi ville mörda Jesus?
Iofs kan man ju undra vad kristna menar när de bär kors, men det är en annan fråga.

Joshua, jag blir näsvis och fräsig ibland när folk verkar vilja missförstå mig medvetet men jag kan säga att det är ingen höjdare att vara farisé och hålla på att knäppa folk på näsan p.g.a. att de inte kan minnas de exakta orden i Bibeln varenda gång, det blir extra svårt när man läser ur olika upplagor.

Posted on: 2009/11/6 2:04
Säll är den,
som för sig äger
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

See User information
Förlåt xtas, vet inte om jag skrev fult nu (trötthet) eller om du misstolkar

Snabb förklaring: Jesus skillnad från alla andra profeter: han uppföljde messians profesia, han hämtade 12lärjungar(allt ifrån skatteindrivande judar till folk som bokstavligt talat ville döda honom och vände på de hela bunten och fick folk från helt olika håll att gå en och samma väg under Yashua

Posted on: 2009/11/6 2:08

« 1 2 (3) 4 5 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper