vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »


Anonym
Debatt den 10 november
#1
Vad anser ni?

Antisemitisn, Alhambra, Juri Lina, JFK, Palme nämns.


PP-tjejen nämner att den så kallade sanningsrörelsen (idiotiskt namn) nämner att information plockas från ett fåtal personer. Vilken bullshit? 911 är gammalt och borde arrangera i andra områden. HALLÅ!!!!! EKONOMISKA SYSTEMET!!!!! GMO!!!! VACCIN!!!! ELEKTROMAGNETISK STRÅLNING! Och allt annat...


Edited by Capsolito on 2009/11/10 21:12:14
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Debatt den 10 november
#2
Jag tyckte Amelia sa bra om allt för många inom sanningsrörelsen hämtar sin fakta från ett och samma ställe. Nu passar ju inte det in på mig, så jag behöver inte ta åt mig

En stor seger var också att Elenski, eller vad han hette journalisten, drog ned på antisemetism-stämpeln.

Micke lyssnade dock inte på mitt råd om att borsta tänderna innan sändningen och han såg för stressad ut hela tiden tyvärr. Han skulle smilat mer. Nu skötte han det iofs bra med vad han sa, förutom när programledaren försökte få det till att Micro ville prata hela tiden.

Tänk kärlek Micro! LE! Visa världen dina bländande vita tänder och den ligger framför dig

Sedan var det fint att man fick se Micro klappa ryggen på han från motståndarsidan tankebrott.nu och tvärtom...


Edited by computerror on 2009/11/10 21:36:57
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Debatt den 10 november
#3


See User information
Blev lite kaotiskt med alla påhopp osv.. Men vem hade räknat med en saklig debatt? Inte jag iaf..

Bra att PP-tjejen dumpade lite namn och websidor... All reklam är bra reklam även om det kommer från en inskränkt person.

Posted on: 2009/11/10 21:07
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Debatt den 10 november
#4


See User information
Jag tycker att hon från PP hade en sällsamt korkad kommentar när hon säger att 911 är överspelat. För h*****e, hur mycket vansinne har tillkommit i världen med 911 som motivation? Krig i afghanistan, irak, tortyr, övervakning. Vilken planet kommer hon ifrån? En miljon döda iraker. Behöver jag säga mer?

Posted on: 2009/11/10 21:10
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Debatt den 10 november
#5


See User information
Jag tycker Micro gjorde strålande ifrån sig! Han fick mest programtid av alla och gick på som en kulspruta. Även Mats (?) gav ett väldigt påläst intryck. Precis vad vi behöver. Stabilt levererat under kaotiska förutsättningar.

Det fete lyckade det sista han gjorde skrika ut "extremhöger" men Micro kontrade med ett "det är kärlek"...mycket bra, den fete fick inte sista ordet. Bonnier-lakejen kan sticka o gömma sig!

Ärligt jag tror Eliten börjar bli förvirrad. Med lite tur så kan vi desarmera antisemit bomben genom enträget och tydligt ställningstagande.

Idag hade vi Gud på vår sida.

Posted on: 2009/11/10 21:12
Bring on the apocalypse...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Debatt den 10 november
#6


See User information
Exakt Gordon, vet hon inte hur repressiv världen har blivit i skuggan av 911?? Det borde hon ju veta då hon är med i PP..?

Posted on: 2009/11/10 21:12
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Debatt den 10 november
#7


See User information
Quote:

PP-tjejen nämner att den så kallade sanningsrörelsen (idiotiskt namn) nämner att information plockas från ett fåtal personer


Officiella konspirationsteorier kommer ifrån en källa.

Posted on: 2009/11/10 21:12
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Debatt den 10 november
#8


See User information
Helt okej klar fördel sanningen, bättre än jag trodde. Micro var jätte rolig så det var nog okej, men som nån påpeka man ska alltid le när nån tar kort på en...


Posted on: 2009/11/10 21:15
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Debatt den 10 november
#9


See User information
Quote:

Ecoflum skrev:
Officiella konspirationsteorier kommer ifrån en källa.
There you go

Posted on: 2009/11/10 21:16
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Debatt den 10 november
#10


See User information
Jag har själv märkt att personen från PP är inskränkt, jag skriver en del på PPs forum och är kandidat i deras primärval. Hon sade bland en gång att M16 som är en så respekterad organisation inte kunde ligga bakom något, vet inte exakt var inlägget handlade om men kändes som om hon hade någon slags övertro på kända myndigheter världen över.

Posted on: 2009/11/10 21:16
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Debatt den 10 november
#11


See User information
Quote:

jin83 skrev:
Jag har själv märkt att personen från PP är inskränkt, jag skriver en del på PPs forum och är kandidat i deras primärval. Hon sade bland en gång att M16 som är en så respekterad organisation inte kunde ligga bakom något, vet inte exakt var inlägget handlade om men kändes som om hon hade någon slags övertro på kända myndigheter världen över.


Hon är farlig.....

Posted on: 2009/11/10 21:22
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Debatt den 10 november
#12


See User information
Jag tyckte hon från PP var värst !

Dem som får all information från samma ställen är hon och resten av fåren som lyssnar på establissemangets nyheter som är ägda av samma elit !

Men oavsett om man får det från samma ställe eller inte så är det egentligen FAKTAN som avgör!! Och vi är dem ENDA som har Fakta!

Hon vet verkligen ingenting och jag har aldrig blivit så äcklad i hela mitt liv av en grupp människor som idag..

Posted on: 2009/11/10 21:22
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Debatt den 10 november
#13
Ej sett programmet än. Berätta något positivt som hände. Fördel sanning alltså?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Debatt den 10 november
#14


See User information
Det är så klassiskt, istället för att debatten handlar om företeelser som 9/11 så kom det handla om "sanningsrörelsen".
Naturligtvis med klassiska tekniker som misskreditering och förlöjligande.
Micro försökte verkligen vidga perspektiven, men det är svårt med en storm av inskränkthet emot sig. Han ska ha all heder för det.

Det är intressant att se hur svårt debattörer har med icke-auktoritära fenomen. Man försöker ideligen klassificera in exempelvis Vaken som en Organisation med nån sorts "partilinje" eller åsiktsprogram. När "vi" är raka motsatsen.
De kan inte handskas med det faktum att Vaken är ett forum där man diskuterar och analyserar, inte utifrån en fastslagen tes utan med ett öppet sinne och utifrån ett pragmatiskt perspektiv.

Det går inte att rösta på oss, vi söker inga riksdagsplatser.
Vi är ett X antal individer, ingen homogen grupp med en valplattform. Och så länge det ser ut så kommer "motståndet" vara förvirrat och gripandes efter halmstrån.
Om man ska hårddra så står det mellan öppenhet och kärlek kontra inskränkthet och dogmatism.
Kvällens debatt kan användas som lysande exempel.

Posted on: 2009/11/10 21:27
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Debatt den 10 november
#15
HAHAHAHAH.. man kan nästan säga att PP finns pga 11:e september.... bra där av amelia..

synd bara att det enda det egentligen handlar om är retorisk skicklighet i debatter.. "visa sig smart"

suck

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Debatt den 10 november
#16


See User information
Quote:

void skrev:
Ej sett programmet än. Berätta något positivt som hände. Fördel sanning alltså?
Hm, jag vet inte om jag tycker att det var fördel sanning. Tycker kritikerna fick in ganska många fulgrepp, en hel del förlöjligande och mycket av resonemang av typen "det är bra med mångfald och alla åsikter ska vara tillåtna MEN det måste finnas gränser, man kan inte hålla på med rena fantasier". Sånt går nog dessvärre hem hos en del. Förvisso kanske inte hos några potentiella vakenfolk men ändå

Posted on: 2009/11/10 21:31
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Debatt den 10 november
#17


See User information
Quote:

RoyRoy skrev:
HAHAHAHAH.. man kan nästan säga att PP finns pga 11:e september.... bra där av amelia..

synd bara att det enda det egentligen handlar om är retorisk skicklighet i debatter.. "visa sig smart"

suck


Helt klart är det så hon är både dum och farlig....

Posted on: 2009/11/10 21:32
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Debatt den 10 november
#18


See User information
Quote:
Hon vet verkligen ingenting och jag har aldrig blivit så äcklad i hela mitt liv av en grupp människor som idag..


Jag håller med helt och hållet.

Jag trodde att folk som söker frihet och bekämpar övervakningssamhället skulle vara mera öppna i sitt tänkande.
9/11 står ju som en symbol för det övervakningssamhälle som byggts efter skenmanövern kallad terrorism. PP är helt vanliga personer som inte tänkt längre än det de ser, en övervakningskamera på väggen och de försöker vara moraliska.

Det här var droppen, hur kan man säga att det finns "andra saker" att koncentrera sig på när dessa "andra saker" beror på samma personer som låg bakom 9/11.

SVT Debatt var lika dåligt som vanligt, cred till Vaken som kämpade tappert bland alla inbitna och hjärntvättade svenssons.

Posted on: 2009/11/10 21:33
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Debatt den 10 november
#19


See User information
Jag såg inte början. Men förklarade någon att det förekommer alla möjliga teorier och förklaringar på forumet och att ingen garanterar att allt är sant?
Det är ofta svårt att veta säkert i alla lägen. Man måste själv avgöra. Det kunde vara bra att ha en text på första sidan som talar om detta efter detta program.

Posted on: 2009/11/10 21:40
Sanningen skall göra oss fria!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Debatt den 10 november
#20


See User information
Quote:

"det är bra med mångfald och alla åsikter ska vara tillåtna MEN det måste finnas gränser, man kan inte hålla på med rena fantasier". Sånt går nog dessvärre hem hos en del.


Det går hem hos skräp som är inget att ha.

Posted on: 2009/11/10 21:41
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Debatt den 10 november
#21


See User information
Vaken fick ett mail direkt efter programmet: "Jävla knäppgökar", från en dude som heter Kjell :)

Men även några uppmuntrande mail givetvis.

Posted on: 2009/11/10 21:50
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Debatt den 10 november
#22
Det intressantaste tyckte jag var tekniken som de nedvärderade Micke? på för att han inte är lika bra på retorik som vissa andra.

Ett subtilt hierarkiskt ->"framkallat" knäböjande.. En slags "jag är din pappa som vet bäst"-underton och därför står mitt ord högre mellan raderna istället för att respektera honom.

äckligt.

Jag skäms över att var svensk..

Men som nån sa nu slipper jag också rösta pp iallafall.. finns bara ett parti kvar då..

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Debatt den 10 november
#23


See User information
Micro och Mats, ni gjorde en lysande insats! Tack för det!

Den där klappen idioten från tankebrott fick uppmärksammades tjoande av min arbetskamrat...

Min bästa var ändå tonårsgrobianen som hävdade att Micro påstått att han blev mobbad när han hade bett om en tajt debatt. Hur kan sådana mongon gå ut med fullständiga högstadiebetyg?

Posted on: 2009/11/10 22:06
www.innandetsker.blogspot.com

Just because you´re paranoid does not mean they´re not after you...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Debatt den 10 november
#24


See User information
Despertando

Posted on: 2009/11/10 22:10
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
40 user(s) are online (40 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 40

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS