vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 (3) 4 »


Re: Ursprunget till religion
#49


See User information
Det där är så svart och vitt, jag har lämnat det tänket, är inte ens gnostiker längre.

Ande och materia är inte så strikt åtskilda som religiös åskådning ger sken av, precis som det finns skymningsområden mellan dag och natt, som det finns gråzoner mellan vitt och svart, som döden är en del av livet och livet fortsätter efter döden är köttet och materian en manifestation av andens förtätning.

Det finns mer tillstånd än bara ande och det här materiella universumet, det finns eteriska plan, mentala plan, astrala plan och supermateriella plan längre bort och närmre den rena andens plan.

Därför är det farligt att göra misstaget att tro att enbart köttet/materian är sann bara för att man inte kan se Ljuset eller anta att bara anden och Ljuset är sant och rätt bara för att man inte ser en mening med köttet.
De är båda nödvändiga, vilket jag har poängterat tidigare, detta är Kristus väg.
En människa, en köttets Son som fick Ljuset av den Heliga Anden men ändå inte lämnade denna världen utan blev dess konung.

Förstår du korsets symbolik? Den äldre Ankhen förklarar det bättre: En cirkel (anden) som tronar över den trefaldiga/tredimensionella materian.
Ljusets herravälde över köttet, Guds Rike vilket är vad vi närmar oss.
På vägen dit kommer vi erfara mörka tider, dessa är för att härda oss och lära oss men framförallt för att det goda inte är lika gott utan det onda.

Posted on: 2009/11/6 4:50
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ursprunget till religion
#50


See User information
Jag håller med på vissa plan men att en Ankh skulle stå för det där vet jag inte ? Menar du att det kristna korset ursprungat därifrån ?'´

En kristen, om han nu ska bära symboler, ska bära Korset som en symbol för att Jesus dog MEN återuppstod .. Varför tror du katoliker älskar att ha kvar Jesus på korset som inte står för något annat än att Jesus dog, and hats it. Ofta används även Kors med den vågräta plankan böjd som en båge utav katolska präster, en ockult symbol.

Posted on: 2009/11/6 9:18
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ursprunget till religion
#51


See User information
En ankh symboliserar liv, reinkarnation.

Freeman har en hel del info om occulta symboler
http://www.google.com/search?gbv=2&hl=sv&q=freeman+perspective

Jag skulle påstå att kristendom har ingen symbol eller en logotyp om man så vill.

Jo, katoliker gillar verkligen att måla jesus som en långhårig hippie med en gloria, gärna med ett blödande hjärta.

Man kan se vad bibeln säger om långhåriga hippies i från Rom

"Doth not even nature itself teach you, that, if a man have long hair, it is a shame unto him? But if a woman have long hair, it is a glory to her: for her hair is given her for a covering."

Vad de flesta av dem inte vet är att det som åsyftas är en fejk jesus eller en substitut jesus fast påven kanske blir sur eftersom han påstår sig vara 'Vicar of Christ' vilket betyder i stället för jesus.

Posted on: 2009/11/6 10:46
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ursprunget till religion
#52


See User information
Har ni en allergi mot ordet ockultism?
Det ockulta betyder bara det som är dolt, som Fadern i Bibeln vilken ingen människa har sett, eller Anden, som de flesta inte kan se och därmed tvivlar på.
Livet efter döden är ockult, inget du kan se.

Ni har nog bara läst för många löpsedlar om svarta mässor och ritualer.

Posted on: 2009/11/6 18:45
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ursprunget till religion
#53


See User information
Jag har aldrig hävdat att ordet ockult betyder något annat än dolt (om ens det)
(klart, man kan fråga sig vad det är för något som är dolt)

Varför försöker du lägga ord i andras mun?

PS. Du skulle aldrig någonsin ens kunna läsa en löpsedel om satanistiska ritualer eftersom de skulle aldrig trycka en.


Posted on: 2009/11/6 18:50
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ursprunget till religion
#54


See User information
Det var bara en fråga. Hittills har iallafall inte Genesis syn på ockultism verkat så positiv.

I början av 90-talet var det inte ovanligt att tidningar skrev om ritualoffer och dyl. SVT gjorde dokumentärer om unga satanister.

Min poäng är iaf att göra en klar distinktion mellan ockultism i allmänhet och avarten/perversionen satanism i synnerhet.

Posted on: 2009/11/6 18:52
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ursprunget till religion
#55


See User information
jag kan förstå honom.

Posted on: 2009/11/6 18:54
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ursprunget till religion
#56


See User information
Jag tvivlar på att ni förstår något av det.

Posted on: 2009/11/7 22:23
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ursprunget till religion
#57


See User information
Jag tvivlar så starkt på dig och tycker ärligt synd om dig då du blivit så inmatad med något skumt trosystem om att du följer den rätta guden men ändå kommer "förenas" med "alltet/gud". Gud varnade oss för det ockulta, det dolda, de döda, magi i ALL form. Att många av er försöker beskydda VIT MAGI bevisar ännu en gång vaqd som pågår. Jag tar avstånd från det ockulta helt för att 99,999% av allt det ockulta idag endast används utav satanister. Om du vill kalla det, buddhism, hindusim, ateism eller vad som helst så är det i grund och botten satanism. Om alla barn kunde få ett halvårs studier på satanism i tidig ålder skulle många utav dagens religioner dö ut rätt snabbt, men det är inte så det ska vara då det som är SKRIVET uppfylls och Gud informerat oss om att det komemr bli tvärtom. Majoriteten utav oss kommer vara SATANISTER, (även fast de själva inte vet om det) dagen då Jesus återkommer. Det är skrivet, och det uppfylls... Gud inspirerade Jesus lärjungar, (Inspirera kommer från "andas in"), med andra ord behövdes det bara en vind från Gud som blåstes in i deras lungor för att det skulle ske ..För Guds ord och andetag är mäktigare än vad de flesta tror.

Posted on: 2009/11/8 17:53
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Ursprunget till religion
#58
Genesis vet som vanligt inte vad han pratar om, är det inte dags för dig att läsa vidare i bibeln ? genesis e ju bara första kapitlet ;)

Vad säger du om miraklen jesus utförde ? e de inte magi enligt dig då eller ?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ursprunget till religion
#59


See User information
Många profeter och även Jesus utförde mirakel med Guds vilja men alla var emot magi i all form, du försöker fortfarande slingra dig truthprevail.. Jag svarar på dina frågor men du verkar vara på en helt annan nivå än oss.. för du har läst saker som ingen annan kunnat se än ...

Posted on: 2009/11/8 23:53
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ursprunget till religion
#60


See User information
Ecoflum korset måste väl ändå komma från de sumeriska skrifterna och inte egypten, eftersom de sumeriska skrifterna är äldre. Om sedan ankh symbolen även kommer därifrån har jag ingen aning om . Men om korset i de sumeriska skrifterna var Nibiru skulle det var ganska passande om reinkarnation symbol hos egypterna

Posted on: 2009/11/9 0:18
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ursprunget till religion
#61


See User information
Korrekt wolfheart! Korset kommer från Sumerien och heter från början Tau-korset, eller T-korset och är inget kors alls utan en T formad symbol som står för deras återfödelse Gud Tammuz, en motsvarighet till Kristus. Via det har det varit Ankhen i Egypten,

Genesis var god och svara ordentligt på Truths förfrågan, Kristus brukade sig av taumaturgi och det i tillräckliga mängder.

"Inmatad" säger den mest dogmatiske på hela tråden .
Jo, inmatningen heter sanningen eller även kallad kunskap, något du är ytterst fjärmad från tydligen.

Du kommer fortfarande inte undan från att Fadern är ockult, Fadern är dold och kan inte ses av det flesta människor om någon överhuvudtaget.

Du verkar vilja tala en hel del om satanism, är det något som tynger dig?
Känner du dig vilseledd av din herre eller vad är det för fel?

Posted on: 2009/11/9 2:51
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ursprunget till religion
#62


See User information
Redan svarat på frågan Xtas, läs om.

Fadern är dold men till skillnad från er accepterar jag detta genom att inte fördjupa mig inom det ockulta. Jag lägger inte ner mitt liv på att försöka utöva saker som Gud gjort genom tiden, magi, mind control, högre medvetande eller försöka förstå mig på allt Gud gör. Kunskap säger du ? Jo visst det är den här kunskapen en luciferian har till skillnad från alla andra ? Du slänger ur dig precis samma saker som folk i dina banor slängt ur sig i tusentals år. "Högre medvetande" för att kunna förstå sig på Gud och kunna bli en gud. Jag accepterar det ockulta som ockult och låter det vara där. Varför skulle alla hedniska
religioner vara så insatta i det ockulta ? Gud har väl visat oss tydligt att dessa hedniska religioner leder människor på fel väg ? Jag accepterar och förstår att det inte behövs någon ockult information för att komma i kontakt med Gud och följa rätt väg, detta är även en utav anledningarna till KJ bibeln då du inte ska behöva gå till dina överpräster varje dag för att du inte förstår Guds ord. Gräv vidare i det ockulta du, det är bara dig själv du skadar ..

Posted on: 2009/11/9 9:26
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ursprunget till religion
#63


See User information
"Högre medvetande", har jag sagt något sånt i den här tråden?

Nej du skulle nog inte se en sådan newage-floskel lämna mina läppar eller mina fingrar.

Om det ockulta stannar som fördolt för dig, varför uttalar du dig om det när du inte vet något om det?

Posted on: 2009/11/9 13:56
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ursprunget till religion
#64


See User information
Du citerar 2 ord utav allt jag skrev för att ingorera allt annat som sas om dig som stämmer ? Jag ber om ursäkt om det "högre medvetandet", blandade förmodligen ihop dig med något någon annan skrivit.

När sa jag att jag inte VISSTE något om det ockulta Xtas ? Du älskar att kasta ord i mun verkar det som, skre i varenda tråd nu ...


Jag har inte alltid följt Guds ord, jag har läst tillräckligt om det ockulta innan för att förstå vad det handlar om. Jag hade en tid i mitt liv då jag blev insatt i det och följde det spåret men tack vare Gud bröt jag mig ur när jag insåg vad det handlade om. Jag har studerat viktiga historiska personer som inspirerats utav de "ockulta" och det är inte svårt att förstå vad deras agenda varit sedan tusentals år tillbaks.

Posted on: 2009/11/9 14:28
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ursprunget till religion
#65


See User information
Ok, jag respekterar din åsikt Genesis och ber om ursäkt för att jag varit hätsk innan, hade en dålig dag.

Posted on: 2009/11/12 15:31
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ursprunget till religion
#66


See User information
Quote:

Xtas skrev:
Korset kommer från Sumerien och heter från början Tau-korset, eller T-korset och är inget kors alls utan en T formad symbol som står för deras återfödelse Gud Tammuz, en motsvarighet till Kristus. Via det har det varit Ankhen i Egypten,


planeten Nibiru avbildades oxå som ett kors hos sumererna. Ni.Ib.Ru (akkadiska) = "crossingplace" vilket namngav staden Nippur. Begreppet hebré (Ibri) kommet från namnet Eber, som kommer från ”att korsa”.(Eber =patriarken Abrahams farfarsfarfarsfar)

Det mesta jordiska kommer från myllan mellan Eufrat och Tigris.

Posted on: 2009/11/12 18:15
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ursprunget till religion
#67


See User information
Miri, visst, på sätt och vis... - men man kan lika gärna skriva att av "allt det jordiska" så kommer i princip ingenting därifrån...

Beror lite på hur snäva ramar man vill ha.

Kors finns överallt... och har djupa och många aspekter, som inte har med plats att göra, på det sättet.

Posted on: 2009/11/12 18:21
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ursprunget till religion
#68


See User information
Quote:

Genesis skrev:
Många profeter och även Jesus utförde mirakel med Guds vilja men alla var emot magi i all form


Det är skillnad mellan magi och magi. Beskrivs bäst i begreppen magician kontra sorcerer. Exempel: Jethro - överstepräst från Midjan som kunde allt om jordisk magi, d.v.s. allt man kunde utan att vara i direkt kontakt med "Fadern". För att inte bli en sorcerer behöver man i det läget inse sin begränsning och böja på nacken - som han gjorde inför Mose "direkta kontakt med Fadern". Mose var således magician.

Sen ska man nog ta med sig insikten att det handlar om symbolik som kan/skall tolkas/förstås på fler plan.

Posted on: 2009/11/12 18:25
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ursprunget till religion
#69


See User information
Quote:

shermjyl skrev:
Miri, visst, på sätt och vis... - men man kan lika gärna skriva att av "allt det jordiska" så kommer i princip ingenting därifrån...

Beror lite på hur snäva ramar man vill ha.


Det var ingen inramning, det var mer en hänvisning till platsen där man grävt upp de lertavlor som är bland det äldsta och mest intressanta vi har i historisk väg. (imho)

Quote:
Kors finns överallt... och har djupa och många aspekter, som inte har med plats att göra, på det sättet.


Symboler har både ursprungliga, arketypiska och mångfaldiga betydelser, det ena utesluter inte det andra. Men det är alltid intressant att gräva efter rötter. Både ovan och nedan.

Posted on: 2009/11/12 18:35
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ursprunget till religion
#70


See User information
Intressant att du drar upp Moses Miri, mannen med en stav som kunde förvandla sig till en orm.

Hur förklarar kristna den symboliken?

Posted on: 2009/11/13 8:46
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ursprunget till religion
#71


See User information
Quote:

Xtas skrev:
Intressant att du drar upp Moses Miri, mannen med en stav som kunde förvandla sig till en orm.

Hur förklarar kristna den symboliken?


De kanske förklarar det som ett tryckfel?

Kappan efter vinden brukar fungera.

Posted on: 2009/11/13 8:52
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ursprunget till religion
#72


See User information
Quote:

Xtas skrev:
Intressant att du drar upp Moses Miri, mannen med en stav som kunde förvandla sig till en orm.

Hur förklarar kristna den symboliken?


Du tänker på kopparormen? Det var inte Mose som förvandlades till den, utan han fick en order av gud att göra en. Gud sände "brännormar" (seraf-ormar) mot folket, och Mose bad om nåd för folket - och fick tipset om att göra en seraf/orm av ett kopparstycke - och om folket "såg på den skulle de inte dö".

Kristna gillar den symboliken, och säger att kopparormen är som Jesus - bara man tror på dess makt så fungerar den. Men man ska för all del inte glömma att ormgudar var ganska vanliga på den tiden.

(Dessutom ser jag i nuläget en både kuslig och intressant parallell till vaccinationscirkusen. Men det är ju jag det.)

Posted on: 2009/11/13 10:50
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 2 (3) 4 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
61 user(s) are online (61 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 61

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS