vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)


Re: Sanningen om profetian för 2012
#25


See User information
Självklart är det okej .
Jag gillar indianhistorier, har träffat många och även lyssnat på många historier.
Eftersom alla tar historier på olika sätt, vill ja fråga dig vad just det är du vill ha sagt med historien innan jag svarar dig exakt.

Saken jag ville säga var att hade du inte kännt kärlek för ditt barn så hade du även agerat så om du var god.
Vi säger att det händer någon annans barn tex sånt man ser på nyhetssidor dagligen , försvinnanden, barn mördade lr annan skit. Så visst blir du förbannad men då gör du inget åt det. Hade du kännt kärlek för den som du läste om hade du också agerat . Förstår du vad jag menar.
Alltså är det ju inte att ondskan tar över i dig som gör du agerar mot något negativt.

Posted on: 2009/11/8 23:21
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Sanningen om profetian för 2012
#26


See User information
Ja gott är gott och ont är ont . Att folk säger att man behöver ondska för att kunna skilja på det goda så stäömmer itne det.
Så säger de som behäver ondska och har låtit det negativa ta över .
Det rättfärdigar bara dess svaghet.
Det negativa lever på det goda medans det goda förökar sig och expanderar av sig självt.
Vilket det negativa inte klarar av.
Altså kan inte det goda upphöra, vilket är den ursprungliga källan.
Till skillnad på det onda som inte klarar sig själv.

Posted on: 2009/11/8 23:25
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Sanningen om profetian för 2012
#27
Quote:

wolfheart skrev:
Eftersom alla tar historier på olika sätt, vill ja fråga dig vad just det är du vill ha sagt med historien innan jag svarar dig exakt.
Jag berättade den för att få dig att fatta att man gör olika val i livet. Vargarna inom oss bråkar hela tiden och det kan bli lättare och lättare att låta den goda vargen vinna om man ofta låter den vinna om du fattar, men kärlek och det fruktansvärda scenario du drog upp är med de olika vargarna och i en sådan kamp låter man den onda vargen vinna.


Quote:

wolfheart skrev:
Saken jag ville säga var att hade du inte kännt kärlek för ditt barn så hade du även agerat så om du var god.
Vi säger att det händer någon annans barn tex sånt man ser på nyhetssidor dagligen , försvinnanden, barn mördade lr annan skit. Så visst blir du förbannad men då gör du inget åt det. Hade du kännt kärlek för den som du läste om hade du också agerat . Förstår du vad jag menar
Jag gråter faktist ganska ofta när jag läser om barn som far illa. Jag blir iallafall minst sagt upprörd.
Faktum är att jag tänkte ange mig själv för pedofilibrott eller åtminstone något hemskt sexbrott för att kunna hamna på samma fängelse som Anders Eklund, för att skära halsen av den jäveln... Kunde ta Hagamannen i samma veva också, för de sitter på samma fängelse och är bästisar.
Nu gjorde jag inte det för att jag har barn som jag inte vill missa uppväxten på och för att det är en ganska psykotisk sak att göra...


Edited by computerror on 2009/11/8 23:53:21
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Sanningen om profetian för 2012
#28


See User information
Ja vargarna inom oss bråkar. Men bråkar de bara till den punkt man låter dem. Vissa stänger av och vissa går under.
Dom som stänger av blundar,anpassar sig efter sin omgivning hur den än se ut för att följa den största "vargen" egoism.
Alla tankar folk bär på och all propaganda man får i sig , även den man inte vet om. DOm påverkar oss negativt och allt kommer inte ifrån en själv, men bara för det behöver man inte låta dem ta över en. Utan lära sig av det istället, i gott syfte. Tror du inte att en människa kan må psykiskt dåligt pga något som inte har mmed den själv att göra ?
Tror du itne en person kan må bara dåligt av att se samhället som det är, lr andra orättvisor utan egen egoism i bakhuvet?
Jo visst kan man det.
Lämnar man världen åt ödet och finner sig i sin egen egoism och låter sig slukas av new age tänket att vara aktsam och bara bry sig om sig själv för att nå frid .
Som i vissa fall kan verka upplyst, vilket oftast är svaghet att möta vörlden och man ser till sitt eget bästa.
Det optimala blir därför att både jobba med sig själv och utåt, då det som händer inåt påverkar det som händer utåt och även tvärtom.
Väljer man då som i detta scenariot att blunda för det negativa väljer majoriteten att ist hitta på ett sätt för att slippa bry sig. Och för att stärka sin egen egoism väljer man vad som helst för att slippa den onda "vargen".
Vilket blir då bäst att möta den onda vargen ,lr att låta tankarna falla i det mörka, lr att stärka sin egen egoism och blunda för allt. Så ser jag inte tre negativa svar utan att det första är fortfarande inslag av godhet.

Posted on: 2009/11/8 23:48
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Sanningen om profetian för 2012
#29


See User information
Quote:

shermjyl skrev:
Efter att jag krokat av cykelkärran och chansade på att den skulle fortsätta i samma riktning, rakt fram, så kom jag ikapp den en bit innan Österängsvägen. Den flyttade sig då till cykelbanan på högra sidan om vägen, där jag också var, och var då ett par meter framför mig. Jag ville helt fram till den för att spana in den och kanske klappa den...men den ville ju inte det...så den vände tillbaka därifrån den kom. Jag cyklade den i bakhasorna, och den ökade takten hela tiden, så jag saktade in för att inte riskera att cykla på den ifall den skulle stanna till.


Det måste ha varit en varg. Vilken fantastisk upplevelse! Magiskt.

Som du säger så lär den snart bli skjuten. Vi hade en varg här i Sörmland för ett halvår sen och den tog de givetvis ihjäl.

Posted on: 2009/11/9 9:43
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Sanningen om profetian för 2012
#30


See User information
Quote:

computerror skrev:
Nope. Handlar den om sånt?


Japp! Se den!

Posted on: 2009/11/9 9:45
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Sanningen om profetian för 2012
#31


See User information
Wolfheart skrev:

"VIlket betyder att du måste tycka ont är gott, och gott är ont. New age tänk."

----

Tydligen uttalar du dig om något som du inte borde...

Allt är bakvänt, users här också - hur kan du ha varit här länge och skriva 180 grader fel? New Age säger ju precis tvärtom, hur kan du skriva som du gör?

New Age är tex som The Secret, att som man ser i ett stycke där, söka normalisera dåligheter, att klara sig vidare trots sin dålighet, att få smooth sailing... hela samhället är nu att normalisera... i namn av tolerans, svt-Sahlinismen...

I det finns då att det inte skulle finnas sådant som bra/gott respektive dåligt/ont... utan allt är lika bra... de har släppt sin inre kompass för att reletera saker och ting, och glider med i den snabbt förskjutna måttstocken.

Tvärtom mot vad du skriver, och tvärtom mot New Age-tänk, så har universum sina kriterier, the law, det är något oföränderligt - det/vi har sin/vår (inre) natur - det är det vi ska återvända till, det är meningen med att vi har (fått) våra liv här, och en mänsklig kropp.

Posted on: 2009/11/9 15:36
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Sanningen om profetian för 2012
#32


See User information
Jag tror det kommer hända mycket inom det andliga 2012.

Posted on: 2009/11/9 21:19
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Sanningen om profetian för 2012
#33


See User information
Vad är det jag skriver som är fel?
Hur kan du gå på maskerad utan att titta under masken. Du bara valsar runt tror att zorro är zorro och stålmannen är stålmannen.
New age förskönar det negativa och försöker göra det till samma sak som positiv.
Exakt new age är som the secret, exakt som du säger. Vilket även jag tidigare sagt vilket även alla vet (så varför frågar du mig om utalande).
The secret är new age satanism inte något annat.
Det är också vända positiv till negativ. Allt för dig själv få de egoistiska till att bli npått "postivt" bla bla köret så vad är de t jag itne fattar?och vad är det du itne fattar?

Posted on: 2009/11/10 4:45
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Sanningen om profetian för 2012
#34


See User information
8/11 gick vi in i den sjätte natten, sista steget enligt Calleman.
http://www.calleman.com/content/articles/svenska/6e_natten.pdf

Posted on: 2009/11/15 12:34
Rainbow Warrior
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Sanningen om profetian för 2012
#35


See User information
Kvinnor och NewAge...


Posted on: 2009/11/15 12:37
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Sanningen om profetian för 2012
#36


See User information
Jag har ingen stor kunskap om mayakalenderna.

Men om man har en kalender som ska kunna säga någonting om framtiden så måste den vara kopplad till något fenomen i vår omvärld så att vi kan tydligt kalibrera och översätta till gregoriansk tid.

Kan inte denna kalendern förutspå fullmånar mm? Då kan det ju inte vara en förvirring om hur den är kopplad till vår kalender?

Vet någon hur det hänger ihop?

Posted on: 2009/11/15 12:54
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Sanningen om profetian för 2012
#37


See User information
Här är en mailväxling mellan Calleman och Jenkins:

http://alignment2012.com/eldersand2012-exchange.html

Som man kan läsa så är mycket i newage-sörja, guidade av spirits... ... + evolution of consciousness...

Bara alienagendan insupen, som man försöker få ut som sanning och ha med andlighet att göra.


Calleman:
...spirits has guided him closer to the truth and now has come to reject what the anthropologists say. We will present the material with him in such a way that best serves people's participation in the ongoing evolution of consciousness...

Posted on: 2009/11/15 12:57
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Sanningen om profetian för 2012
#38


See User information

Posted on: 2009/11/15 13:15
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Sanningen om profetian för 2012
#39


See User information
Tompish, vill du peka ut det "andliga" mer exakt...

Du har gjort två spännande inlägg sedan du kom hit...

På bloggen är länkarna:

Länkar
Allers förlag
info.blogg.se
MåBra
Spray date

hehe....

Posted on: 2009/11/15 13:20
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Sanningen om profetian för 2012
#40


See User information
Materien strävar till medvetenhet och självmedvetenhet.
Naturen har frambringat oss.
Universums centrum är i varje varelse, överallt.
Ju bredare band hos den medvetna materien, desto snabbare
informationsprocess.
Hela vägen in i singulariteten, med ständig acceleration.
Fraktalmönstret är uppenbart...som att titta ner i en vacker ros.
Det som Mayorna var på spåren är kvantmekanik :)

Kan något existera utan att observeras?

Att inte stirra sej blind på just Mayafolkets version av denna
vision kan hjälpa tanken framåt.
Andra traditioner i andra delar av världen har besuttit samma
kunskap:
Att leva är att kollapsa potential till funktion.

Medvetandet är oskiljaktigt bundet till alla de andra grundläggande
byggstenarna i världsalltet.
I Ching-tidsvågen (vafan kallas den på svenska?),
Kalevalas Sampo, Midgårdsormen
- alla verkar de vara aspekter på samma urgamla insikt.



Jag tycker det är lätt att tillägna sej tanken på andlig tid, bunden
i ett cykliskt pulserande, rytmiskt mönster.
För att vidmakthålla illusionen om den andlige lärarens/
mästarens ofrånkomlighet,
gör våra självutnämnda overlords allt för att dribbla bort
Mayakalenderns inbyggda subversivitet.


Frid.

Posted on: 2009/11/15 13:31
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Sanningen om profetian för 2012
#41


See User information
krazyf... det är new age det där.

Det finns ingen"strävan" - du skulle inte kunnat skriva så om du inte stoppat in andras ord i dig och gjort det till "eget".

"Andra" är lika mycket borta, och tex i Newage-alien-grejer.

Allt är liv, levande och medvetet.
Gör inte som new agare och tex gör åtskillnad på ande och materia.

Det där kunde varit Martinus eller femtioelva andra skrymt-läror, som alla är i samma korg som ges inte ont anande fd människor, med utvecklingstänk, kommunism, kunskap är frihet, allt är ett, himmelriket på jorden... osv, huva...

Posted on: 2009/11/15 13:54
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Sanningen om profetian för 2012
#42


See User information
Det finns ingen strävan?
Jag hade inte kunnat skriva så om jag inte stoppat andras ord i mig..?

Nu förstår jag inte riktigt vad du vill ha sagt.
Det jag är ute efter är det rakt motsatta.
Alla organisationer större än en (1) person kan infiltreras.

Umhh...såvitt jag kan se har materien organiserat sej till...oss, bland annat :)

Pointen jag ville framföra är densamma som din, på sätt och vis:

"Allt är liv, levande och medvetet.
Gör inte som new agare och tex gör åtskillnad på ande och materia."

Personligen struntar jag högaktningsfullt i det du kallar "New Age" och andra former av kapningsförsök.

Kanske uttrycker jag mej för luddigt.
Ini Kamoze sade det enkelt och belysande nångång på 80-talet:

"You got your life
That is all you need
To see whatta gwaan"

Jag blir tvungen - även om jag måste medge att logik inte är min starka sida, haha; är en genuint intuitiv personlighet - att
med all respekt undra om det är du som har kastat ut bebisen
med badvattnet..?


Frid.

Posted on: 2009/11/15 14:32
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Sanningen om profetian för 2012
#43


See User information
Krazyf... men det lät som NewAge och "utvecklingstänk", om det står att "naturen har frambringat oss" och "strävar till medvetenhet".

Vi hade allt från början... det är Devolution...

Tex repost härifrån:

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... 93&forum=14&post_id=67083

Här ser man det lätt i vad Martinus säger:

Från vårt mer eller mindre instinktiva och "sovande" tillstånd håller vi genom dessa våldsamma händelser på att vakna upp och bli väsen, som efter hand tillägnar sig livets lagar och principer både teoretiskt och praktiskt på så sätt att vi till sist blir lika Gud, får hans väsensart och lever i harmoni med allt och alla. När vi genom åtskilliga inkarnationer i den fysiska världen har nått så långt fram behöver vi inte längre någon privatundervisning. Vi har då "fullbordat loppet". Vi har blivit världsmedborgare i en värld av fred, glädje, konst och kärlek. Vi har blivit "riktiga människor".

Alltså "utveckling" och som new age nu är fullt av: "medvetandehöjning"

Posted on: 2009/11/15 14:41
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Sanningen om profetian för 2012
#44


See User information
Oj,

intet vet jag om "Gud" och hans/hennes/dess väsensart :)
eller om reinkarnation.

Vad avses med begreppet "utvecklingstänk"?

I mitt huvud extrapoleras t ex Mayakalendern till just det motsatta:
Du behöver inget speciellt "tänk" (jösses, vad nusvenskan är mjäkig!) - bara dejsjälv och din förmåga till fri tanke.

Menar du att det du benämner "utveckling" de facto inte existerar?
Intressant.

Posted on: 2009/11/15 14:51
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Sanningen om profetian för 2012
#45


See User information
Jo krazyF...du hade ju bland annat skrivit:

"... Materien strävar till medvetenhet och självmedvetenhet.
Naturen har frambringat oss."

Även om du inte insett det så skriver du att du är inom NewAgeism... - om du skriver att något "strävar" efter "medvetenhet", så ligger ju bakom det då ett tänk att något är omedvetet - och hela "korgen" jag snackat om.
Från början fanns ingenting och detta ingenting exploderade och sedan regnade det så mycket på berget som hade uppstått att det knoppade fram liv... som sedan "utvecklas", strävar...
Vänd helt på tänket där.

Jag har 224 gånger skrivit att det är Devolution, det finns inget sådant som "utveckling". Varifrån kommmer sådant tänk...

Edit:

Det ÄR ren new age, ateism och det där.

Du skriver "materien", så visar det på att du utgår från ett tänk att materien är något dött, men det kan bli som levande och bli medvetet - det är just sådant som är NEW Age/utvecklingstänk...

Posted on: 2009/11/15 16:15
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Sanningen om profetian för 2012
#46


See User information
Quote:

micro skrev:
Men om man har en kalender som ska kunna säga någonting om framtiden så måste den vara kopplad till något fenomen i vår omvärld så att vi kan tydligt kalibrera och översätta till gregoriansk tid.


Hej Micro.
Är inte heller nån expert i ämnet, men Tzolkinräkningen var det klassiska sättet att mäta tid i hela det Mexikanska kulturområdet fram till spanjorerna kom på 1500-talet. Det finns kvar hos majoriteten av Maya. Kalibreringen sker alltså på samma vis som med t.ex. den judiska tideräkningen - man får förlita sig på vilket år det är enligt den tideräkning de följer.

Posted on: 2009/11/16 10:14
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Sanningen om profetian för 2012
#47


See User information
Martinus? Är det inte han mejeristen som dom förvarar naken i en glastank fylld med konjak? Han lyckades förvrida huvudet på en av mina bekanta så till den milda grad...
Har hans läror några beröringspunkter med mayakalendern?
Värvade dom inte också professionella astronomer och fick dom att stå och stirra efter tecken i Vintergatan istället för att klassificera stjärnor och sånt?

Posted on: 2009/11/16 11:31
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Sanningen om profetian för 2012
#48


See User information
Quote:

Asgeir skrev:
Martinus? Är det inte han mejeristen som dom förvarar naken i en glastank fylld med konjak? Han lyckades förvrida huvudet på en av mina bekanta så till den milda grad...


Skulle jag få se den glastanken skulle jag oxå vrida huvudet ur led.

:p

Posted on: 2009/11/16 12:10
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 (2)




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
65 user(s) are online (65 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 65

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS