vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 4 »


Re: Allt DU behöver veta om religion
#25


See User information
xtas, ge gärna ett exempel på det du tycker är fel som \\\\\\\"anklagelse\\\\\\\", så kanske jag tar tillbaka det, vad det nu kan vara du avser.

Kanske dina ord om \\\\\\\"andra vandrare på Vägen\\\\\\\" är en orättfärdig anklagelse mot dessa personer från ditt håll... för på vad sätt går de på \\\\\\\"Vägen\\\\\\\"?

Posted on: 2009/11/5 22:18
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Allt DU behöver veta om religion
#26


See User information
Du gör oftast inga direkta anklagelser (förutom att tala spydigt om mentala kollapser), men du gör antydningar på att folk tror på något du kategoriserar som evil/lost/heretiskt/demoniskt/newage/bakvänt.

Exempelvis kastar du tillbaka mitt påpekande på ett anklagande sätt: "Kanske dina ord om \\\\\\\"andra vandrare på Vägen\\\\\\\" är en orättfärdig anklagelse mot dessa personer från ditt håll... för på vad sätt går de på \\\\\\\"Vägen\\\\\\\"?"

Vilka är dessa personer då (och varför måste du använda så många snedstreck)?

Jag ville peka ut att din filosofi är en aning förvirrande då du länkar till sidor med en tydlig nyandlig ton men säger att newage är evil, är du också evil kanske?

Posted on: 2009/11/6 0:53
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Allt DU behöver veta om religion
#27


See User information
När jag klicka på länken tog den mig genom samma proxy du använder :/

Jag tycker givetvis dina inlägg ofta är klarsynta och du har mycket att säga men genom att du möter och tar så mycket motstånd från folk så blir du lite som dem själv.

Kan man kalla mitt inlägg en anklagelse?
Jag kan givetvis inte hindra dig men det var inte menat så utan mer som ett simpelt påpekande av observationer.
Men kanske du är destinerad att bli syndabock du som kultiverar?

Posted on: 2009/11/6 1:32
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Allt DU behöver veta om religion
#28


See User information
Andra gången jag håller med xtas

Posted on: 2009/11/6 1:34
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Allt DU behöver veta om religion
#29


See User information
Ja, de tog bort ditt (Novax) inlägg igen och får mig att se ut som en galning som för monolog.

Posted on: 2009/11/6 1:34
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Allt DU behöver veta om religion
#30


See User information
Nu hänger dina inlägg i luften xtas, för Loraxluringen håller på att dölja spår/exponering av hans dilemma, och han raderar mina postningar.

Posted on: 2009/11/6 1:36
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Allt DU behöver veta om religion
#31


See User information
Detta under hade jag skrivit, och som ditt inlägg 27 var respons på:

xtas, snedstrecken läggs in av "systemet". Jag får surfa via proxy, och av någon anledning så läggs det in snedstreck där jag lagt in fnuttar. Varje gång jag går in och editerar i ett inlägg så läggs det konstigt nog till ett snedstreck till.
Det går inte att ta bort dom heller.

Då kan du inte säga att jag anklagar.

Tänk efter... är det inte jag som är den som är den mest anklagade på detta forum?

Komaister har därefter svårt att tåla att det de gör i sig är lågt - det är det som "nedlåtande" hör ihop med.

Jag kan ge exempel på hur den extrema låga komaadminsextremismen ser ut, och hur deras egen anklagelse är, genom att delge vad Loraxluringen tex gjorde med tråden om rå kost - mannen verkar i princip vara psykiskt sjuk, detta är vad jag ser det som, ingen anklagels så sett.
Men det får anstå.

Jag bara bläddrade lite till en tråd: "Massvaccineringen stundar"
http://surfproxy.us/?__new_url=aHR0cD ... Dg1I2ZvcnVtcG9zdDEyNDA4NQ

Jag är där "finger" - fick på den tiden gå nedpå stan för att lyckas komma in på vaken, hade 5-10 min på mig att snabbt få ihop inlägg, responser.

Kolla inlägg 13.

Har jag sagt något som är fel?

Hur ser din respons ut - kan man kalla det anklagelseinlägg mot mig!

Posted on: 2009/11/6 1:39
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Allt DU behöver veta om religion
#32


See User information
Kan någon uppdatera mig lite om Loraxluringen, jag hänger inte med nu.

Posted on: 2009/11/6 1:49
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Allt DU behöver veta om religion
#33
http://video.google.com/videoplay?docid=2061773048178434620#

En dokumentär av, enligt mig den bästa kristna teologen i vår tids historia. Robert Beckford. Jag rekomenderar alla att se hans andra dokumentärer då jag kommer använda mkt av hans matrial. Spola fram 50min, det är då som dom börjar studera det nya testamentet. Jag skriver nedan, vad som inte ta upp i filmen.


Problem med bibeln :

*Chinese wisperer
*Banned from the bible
*Paul/satan
*Olika bibel versioner
*Vem är Jesus ?


Såhär skriver kristna om sina egna biblar.

According to most modern scholars, the first gospel written that is part of our Bible was the Gospel of Mark.

According to early Christian writers and scholars, the first Gospel was the Gospel of Matthew
The early Christians considered John the final Gospel. This is generally accepted by modern scholars as well. Christians believe this was penned by John, authored by God.

Dom flesta lärda kristna tror att den tidigaste evengeliet skrevs 40-70 A.D och dom sista mellan 70 och 200 AD

Johns gospel börjar så här : ’according to John’
Marks gospel : ´The good news according to Mark"

Allt som är skrivet är enligt den enligt han enligt hon enligt enligt enligt. Alltså skrevs det nya testamentet genom chinese wisperer. Jag har tjatat för länge om chinese wisperer nu så det är bäst att visa upp några exempel, för dom som inte har tagit sig tiden att göra lite research.

Här är ett exempel på chinese wisperer :


A Till B

Jag såg Jesus tidigt idag gå vid vattnet gråtandes. Han hade med sig sin katt Petra och en stav i handen. Jag gick fram och frågade honom "mästare, mästare vad gör du ensam här så tidigt på morgonen" Och han svarade "Shhh, du skrämmer bort fiskarna. jag försöker fånga en åt min katt".


B Till C

B såg jesus tidigt på morgonen gåendes vid vattnet med sin katt,Petra, han tvättade sin katt och fångade fisk åt henne med sin spjut. Han hörde också Jesus säga "shhh jag försöker lära katten att fånga fisk"


C till D

Jag hörde från B att A hade sett jesus göra något ovanligt. Han gick på vattnet med sin katt Petra och fångade en fisk med sin spjut. Han försökte också lära katten att fånga sin egen fisk med en spjut. MIRAKEL MIRAKEL


D till E

Har du hört det senaste ? Jesus har utfört ännu ett mirakel, han fick sin katt Petra att gå på vattnet och fånga fisk med en spjut. När A och B försökte prata med jesus, fick dom svaret "shhh, ve ifrån mig ni skrämmer katten och fiskarna"


E till F

"A , B , C och D såg Jesus gå på vattnet med sin katt , dom såg katten fånga fisk med en spjut åt Jesus. Alla började sjunga "Mirakel mirakel" Men när dom frågade jesus om dom fick äta lite av fisken sa han "Shh, Ve ifrån mig. Fisken är till Petra och mig"

OSV OSV åren går och myterna växer tills versen blir :

"Många människor bevittnade Jesus största mirakel. Han och Petra och en katt gick på vattnet och sa SHHH, då hoppade fiskarna upp på spjuten och spetsade sig själva, frivilligt. Alla som bevittnade händelsen började sjunga "MIRAKEL MIRAKEL". Därefter beodrade Jesus sin granne, kvinnan Petra att ta fiskarna och ge till dom behövande i byn. Jag själv fick miraklet bekräftat genom heliga anden."

Gemför nu den första versionen med den sista.


Här är ett annat exempel på engelska :

The lecturer in a college course was talking about the verbal transfer of information, demostrating the effect on altering an original message.

What he did was ask 10 people to come forward from his audience. He then asked 9 of them to leave the hall and then gave the one in the hall a small piece of paper to read out to the audience.

The man read the following extract from the Bible

1"After this Jesus went down to Capernaun in company with his mother and his followers and his disciples, but they did not stay there long. As it was time near the jewish passover, Jesus went up to Yerusalem. There he found in the temple the dealers in cattle, sheep and pigeons, and the money-changers seated at their tables. Jesus made a whip of cords and drove them out of the temple, sheep, cattle, and all."

After that the lecturer took the piece of paper from the 1st man, put it in his pocker, called the 2nd man in and asked the 1st man to repeat to the 2nd man the words that he just read out of the paper.

The man sayed following

2"after this jesus went down to Capernaun in company with his mother and his disciples, and they stayed a long time. After that Jesus went back to Yerusalem. Beside the temple he saw people who were buying cattle and pigeons, he also saw money-changers. Jesus kicked them all out.

Now the lecturer asked the 3rd man to come in and asked the 2nd man to repeat what he just heard from the 1st man. He in turn said :

3"after this jesus went down to yerusalem with his mother and some of his disciples and stayed for a couple of days. After that jesus went back to the temple. beside the temple he saw people who were buying cattle and pigs, he also saw money-changers. Jesus shouted at them and told them they were wicked"

Once again, the next man came in, and the message was repeated as follows :

4"one day jesus was in yerusalem with his mother where he was for many years. but one day jesus left yerusalem and went to a far away place. Beside the temple he saw people who were buyinh horses and pigs, he shouted at them for having so much money and told them that money was wicked"

By the time the next man narrated the same story it was :

5"Jesus was born in yerusalem and lived with his mother for many years there. one day jesus went to the market place in yerusalem and in the market he saw people who were riding horses and selling pigs, he shouted at them for having so much animals and money and asked them to give their money to charity for it is wicked"

In turn, the next man said the following :

6"Jesus was born in yerusalem and lived with his mother all his life. One day jesus went to the market place in yerusalem and the market he saw people who were riding horses and selling pigs, he shouted at them for their cruelty to the animals and asked them to give up all their money or to make sure their animals are well fed"

In turn the words was changed into :

7"jesus was born in yerusalem and lived near a market place where there were lots of people mistreating the poor pigs and whipping their horses. One day jesus went to the market place and saw those wicked people who were only intrested in selling their pigs, they were very loud and rude to him so he did not reply back but cursed their money and left"

Osv. Gemför nu första versionen med den sista. Ni kan testa det här med era vänner för att se hur ett budskap ändras över ett dygn, tänk sen på att bibeln inte skrevs ner direkt eller efter ett dygn utan efter FLERA ÅR. Människor ändrar budskapet omedvetet, det beror på vilka känslor man har, vilken kunskap man har, vilka ord man minns, vilka ord man lägger till omedvetet. Varje person uppfattar det på sitt eget sätt.


*Chinese wisperer
*Banned from the bible
*Paul/satan
*Olika bibel versioner
*Vem är Jesus ?


Se till att gå igenom alla delar

http://www.youtube.com/watch?v=J3D28Ys-dp4

Intressanta böcker att läsa, som kristna inte vill ha med i sin bibel är

1. The book of (prophet) Enoch (intressant för dom som är intresserade av UFOs)

2. Gospel of Barnabas, som ger en alternativ bild av Jesus

Barnabas eller Joses/Joseph som han heter, var en av Jesus första lärjungar och den ärligaste av dom alla. Han var omtyckt av alla och alla tyckte om honom till skillnad från hedningen paul som mördade krist-judarna och ersatte dom med krist-dyrkarna

Citat ur barnabas bok (som kristna hatar) :

"Jesus, having received this vision, and knowing that he was a prophet sent to the house of Israel, revealed to Mary his mother, telling her that he needs must suffer great persecution for the honor of God, and that he couldn't any longer abide with her to serve her." ( Gospel of Barnabas Chapter 10 )

"And when he (jesus) had said this, the crowed drew high, and when they knew him they began to cry out: ' Welcome to thee, O our God !' and they began to do him reverence, as unto God. Whereupon Jesus gave a great groan and said: ' Get ye from before me, O mad men, for I fear lest the earth should open and devour me with you for your abominable words !' Whereupon the people were filled with terror and began to weep."
( Gospel of Barnabas Chapter 92 )

"Then Jesus, having lifted his hand in token of silence, said: ' Verily ye have erred greatly, O Israelites, in calling me, a man, your God. And I fear that God may for this give heavy plague upon the holy city.....I confess before heaven, ....that I an stranger to all that ye have said; seeing that I am man, born of a mortal woman, subject to the judgment of God, suffering the miseries of eating and sleeping, of cold and heat, like other men,..Whereupon when God shall come to judge, my words like a sword shall pierce each one (of them) that believe me to be more than a man" ( Gospel of Barnabas Chapter 93 )

"...And though I have been innocent in the world, since men have called me "God," and "Son of God," God, in order that I be not mocked of the demons on the day of judgement, hath willed that I be mocked of men in this world by the death of Judas, makeing all men to believe that I died upon the cross. And this mocking shall continue until the advent of Mohammed, the messenger of God, who, when he shall come, shall reveal this deception to those who believe in God's law." ( Gospel of Barnabas Chapter 220 )

"....Wherefore, when the messenger of God shall come, he shall come to cleanse away all wherewith the ungodly have contaminated my book." ( Gospel of Barnabas Chapter 124)


*Chinese wisperer
*Banned from the bible
*Paul/satan
*Olika bibel versioner
*Vem är Jesus ?

Paul, the founder of christianity. Den störta lögnare genom vår historia. Han med sina egna ord, erkänner att han brukade förfölja kristna-judar som hade accepterat Jesus som profet. Han brukade inte bara ljuga innan när han var officeilt hedning, men också efter att ha startat en ny hednisk luciferian religion. Han gjorde allt för att få folk att dyrka Jesus. Låt oss se hur han beskriver sig själv.

Hur blev paul en profet ?

MÅNGA år efter Jesus bortgång var hedningen Paul/satan på resa, han tittade upp mot solen och fick tillfällig blindhet. Sen hörde han en röst, från himlen, eller solen och fick befodran att bli en profet. Det fanns inga ögonvittnen förutom dom han själv hittat på i sina böcker. Läs själva :

Acts 9:1-19
Meanwhile, Saul was still breathing out murderous threats against the Lord's disciples. He went to the high priest and asked him for letters to the synagogues in Damascus, so that if he found any there who belonged to the Way, whether men or women, he might take them as prisoners to Jerusalem. As he neared Damascus on his journey, suddenly a light from heaven flashed in his eyes. He fell to the ground and heard a voice say to him, "Saul, Saul, why do you persecute me?"

"Who are you, Lord?" Saul/paul/satan asked.

"I am Jesus, whom you are persecuting," he replied. "Now get up and go into the city, and you will be told what you must do."

The men traveling with Saul stood there speechless; they heard the sound but did not see anyone. Saul got up from the ground, but when he opened his eyes he could see nothing. So they led him by the hand into Damascus. For three days he was blind, and did not eat or drink anything.

In Damascus there was a disciple named Ananias. The Lord called to him in a vision, "Ananias!"

"Yes, Lord," he answered.

The Lord told him, "Go to the house of Judas on Straight Street and ask for a man from Tarsus named Saul, for he is praying. In a vision he has seen a man named Ananias come and place his hands on him to restore his sight."

"Lord," Ananias answered, "I have heard many reports about this man and all the harm he has done to your saints in Jerusalem. 14And he has come here with authority from the chief priests to arrest all who call on your name."

But the Lord said to Ananias, "Go! This man is my chosen instrument to carry my name before the Gentiles and their kings and before the people of Israel. I will show him how much he must suffer for my name."

Then Ananias went to the house and entered it. Placing his hands on Saul, he said, "Brother Saul, the Lord—Jesus, who appeared to you on the road as you were coming here—has sent me so that you may see again and be filled with the Holy Spirit."

Immediately, something like scales fell from Saul's eyes, and he could see again. He got up and was baptized, and after taking some food, he regained his strength.

Texten kan vara förvirrande, men det blir lätt att förstå när man inser att Paul/saul/satan pratar om sig själv i tredje person och tillskriver texten någon annan.

Testa själva, kolla rakt in i solen och se om ni upptäcker solguden horus.

Låt oss läsa vad paul/saul/satan skriver om sig själv :

1 Timothy 1:12-17 I thank Christ Jesus our Lord, who has given me strength, that he considered me faithful, appointing me to his service. Even though I was once a blasphemer and a persecutor and a violent man, I was shown mercy because I acted in ignorance and unbelief. The grace of our Lord was poured out on me abundantly, along with the faith and love that are in Christ Jesus. Here is a trustworthy saying that deserves full acceptance: Christ Jesus came into the world to save sinners—of whom I am the worst. .But for that very reason I was shown mercy so that in me, the worst of sinners, Christ Jesus might display his unlimited patience as an example for those who would believe on him and receive eternal life. Now to the King eternal, immortal, invisible, the only God, be honor and glory for ever and ever. Amen.


Nu kan man vara tillräckligt blind att tro att Gud skulle upphöja en föredetta mördare till en Profet, låt oss då istället kolla hur Paul beskriver sig själv efter att ha "konverterat".

Med sina egna ord erkänner han att han är en lögnare :

Philippians 1:18 What then? In every way, whether in pretence, or in truth, Christ is preached; and I therein do rejoice, yea, and will rejoice.

Romans 3:7 For if the truth of God have more abounded through my lie unto his glory; why yet am I also judged as a sinner?

Med sina egna ord erkänner han att han är en hycklare :

1 corinthians 9:20-21 And unto the Jews I became as a Jew, that I might gain the Jews; to them that are under the law, as under the law, that I might gain them that are under the law; To them that are without law, as without law, (being not without law to God, but under the law to Christ,) that I might gain them that are without law.

Vad har resten av bibeln säga om lögnare som paul ?

John 8:43-44 Why do you not understand what I am saying? It is because you cannot hear My word.

You are of your father the devil, and you want to do the desires of your father He was a murderer from the beginning, and does not stand in the truth because there is no truth in him Whenever he speaks a lie, he speaks from his own nature, for he is a liar and the father of lies.

Inte nog med det, paul ljög om att han var en jude. Läser man om greken Apollonius hittar man otroligt många likheter mellan han och paul.

Apollonius was the top student at Asklepius in Agaea, Greece who lived at the same time as Paul and was raised in Tarsus Just like paul. Apollonius planted churhces in Asia minior just like paul he traveled with a man named Titus just like Paul he was associated with a man named Demetrius just like paul. He was associated with a man named Stephanus just like Paul. He had a scribe Demas just like Paul. He fought wild beasts in Ephesus just like paul and escaped from a prison by a supposed miracle just like paul. He founded a religious comminty in Cornith just like paul and he was shipped wrecked just like paul. Apollonius used the alias name of "paul" and he started christianity.

Pauls läror VS resten av biblen :

Paul 1 Corinthians 4:15 For if you were to have countless autors in Christ, yet you would not have many fathers, for in Christ Jesus I became your father through the gospel.

VS

Jesus Matthew 23:9 And call no man your father on earth, for you have one Father, who is in heaven.


Paul 1 Timothy 2:7 For this I was appointed a preacher and apostle (I am telling the truth, Im not lying), a teacher of the Gentiles in faith and truth.

VS

Jesus Matthew 23:8 But you are not to be called rabbi, for you have one teacher, and you are all brethren.


Paul Romans 13:3-4 For rulers hold no terror for those who do right, but for those who do wrong. Do you want to be free from fear of the one in authority? For he is God´s servant to do you good. But if you do wrong, be afraid, for he does not bear the sword for nothing.

VS

JESUS Luke 12:4 "I tell you, my friends, do not be afraid of those who kill the body and after that can do no more. But I will show you whom you should fear: Fear him who, after the killing of the body, has power to throw you inte hell. Yes, I tell you, fear him.

Luke 12:11 "when you are brought before synagogues, rulers and authorities do dont worry about how you will defend yourselves or what you will say.

*Chinese wisperer
*Banned from the bible
*Paul/satan
*Olika bibel versioner
*Vem är Jesus ?


Idag finns det otaligt många bibel versioner, och inte alls som kristna försöker påstå, att det är bara olika översättningar, olika val av ord. Jag ska visa några tydliga skillnader nedan. Jag väljer dom mest kända versionerna King James Version (K.J.V.), Revised Standard Version (R.S.V.), New International Version (N.I.V.), Good News Bible (G.N.B.) och Living Bible Version (L.B.V.).


Matthew 17:21

King James Version (K.J.V.) : Howbeit this kind goes not out but by prayer and fasting
Revised Standard Version (R.S.V.) : tomt
New International Version (N.I.V.) : tomt
Good News Bible (G.N.B.) : tomt
Living Bible Version (L.B.V.) : tomt



Mark 9:44

King James Version (K.J.V.) Where their warm dies not, and the fire is not quenched"
Revised Standard Version (R.S.V.) : tomt
New International Version (N.I.V.) : tomt
Good News Bible (G.N.B.) : tomt
Living Bible Version (L.B.V.) : tomt



Luke 9:56

King James Version (K.J.V.) "For the son of man is not come to destroy men's live but to save.
Revised Standard Version (R.S.V.) : tomt
New International Version (N.I.V.) : tomt
Good News Bible (G.N.B.) : tomt
Living Bible Version (L.B.V.) : tomt



Luke 17:36

K.J.V. "Two men shall be in the field, the one shall be taken and the other left"
R.S.V. tomt
N.I.V. tomt
G.N.B. tomt



John 5:4

K.J.V. "For an Angel went down at a certain season into the pool and troubled water. Whosoever then after the troubling of the water stepped in was made of whatsoever disease he had"
R.S.V. Tomt
N.I.V. Tomt
G.N.B tomt



1 John 5:7

K.J.V. "For there are three that bear witness in Heaven, the Father, and the word and the Holy Ghost, and these three are one"
R.S.V. tomt
N.I.V. "For there are three that testify; the Spirit, the Water, and the Blood and these three are in agreement."
G.N.B. "There are three witnesses; the Spirit, the Water, and the Blood,
L.B.V. tomt


Romans 7:17

R.S.V. "I do not understand my own actions"
K.J.V. tomt



Job 13:15

K.J.V. "Though he slay me yet I trust him"
R.S.V. "he will slay me, I have no hope"
G.N.B. "I've lost all hope so what if God kills me."
L.B.V. "God may kill me for saying this, in fact I expect him to."


Mark 16:9-20

King James Version (K.J.V.) not omitted
Revised Standard Version (R.S.V.) : (omitted in edition 1952 and recently restored with the footnote "not include in the most reliable manuscripts)

Läser man American Standard Version så hittar man en not : "The two oldest Greek manuscripts, and some other authorities, omit from ver. 9 to the end. Some other authorities have a different ending to the Gospel."

Läser man New international version hittar man en likadan not : "The most reliable early manuscripts and other ancient witnesses do not have Mark 16: 9-20."

Top christians scholars commentory :

"There are sound reasons for believing that the author of Mark did not write this passage. Textual evidence indicates that as far as original materials are concerned Mark should end at verse 8 with the statement about the women being too afraid to tell others what they had seen. Verses 9-20 were redacted by a later scribe."

Den mest använda bibeln är King james version. King James var en mkt viktig huvudperson för frimurarna. Men kristna litar på sin heliga ande lucifer som dyker upp i drömmarna. Dom viktigaste treenighet verserna finns att hitta i hans bibel men inte i dom grekiska skrifterna, inte undra på varför det är den bibeln eliten älskar att citera.


*Chinese wisperer
*Banned from the bible
*Paul/satan
*Olika bibel versioner
*Vem är Jesus ?


Så vem är nya testamentets gud ? är det profeten jesus, är det Skaparen eller är det någon annan ?

Såhär beskrivs Lucifer i gamla testamentet :

Isaiah 14:12
"How you have fallen from heaven,
O bright star of the morning, son of the dawn!
You have been cut down to the earth,
You who have weakened the nations!
"But you said in your heart,
'I will ascend to heaven;
I will raise my throne above the stars of God,
And I will sit on the mount of assembly
In the recesses of the north.
'I will ascend above the heights of the clouds;
I will make myself like the Most High."


Såhär beskrivs "jesus" i det nya testamentet (notera att jag själv inte tror att det är Profetens egna ord)

Revelations 22:16
I, Jesus, have sent My angel to testify to you these things for the churches I am the root and the descendant of David, the bright morning star."


Är det helt omöjligt för bibel läsarna att hitta sanningen ? Nej, det finns fortfarande spår i nya testamentet som håller oss på den raka vägen. Jag kmr i framtiden försöka skriva om profetens liv, och försöka ge en alternativ bild genom att täcka A och O. Jag kmr att använda profetior ur bibeln, koranen och andra historiska dokument. Men min nästa post kommer handla om Islam Vs muslimer, och islamiska frimurar sekter. Om Gud så vill.

Frid

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Allt DU behöver veta om religion
#34


See User information
Så Truth, om Bibeln är skriven av hörsägen, kände de som skrev Nya Testamentet verkligen mannen i fråga?

Läsare av alla texter kan hitta sanningen utan tvekan, det kallas den Heliga Anden.

Lustigt att du tar upp Guds Ljusa natur, den som Johannes lyfte fram bäst. Enligt frimurare är det hans evangelium som är viktigast tydligen.

Kanske Jesus var Morgonstjärnan i köttet, det innebär inte att vi måste demonisera Kristus, men kanske se ånyo på Lucifer?

Rädslans tid är slut, gudsfruktighet kommer bara leda religiösa in på spår som slutar i undergång då de fruktar Alltet och således förstärker sitt lilla ego och tror de kan utmana Gud med sin enfaldighet.
Det är dags att förstå att det är Kärleken till Gud/Alltet/Självet och resignationen av det lilla egot som kommer rädda oss.

Posted on: 2009/11/7 18:12
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Allt DU behöver veta om religion
#35
Quote:

Xtas skrev:
Så Truth, om Bibeln är skriven av hörsägen, kände de som skrev Nya Testamentet verkligen mannen i fråga?

Kanske Jesus var Morgonstjärnan i köttet, det innebär inte att vi måste demonisera Kristus, men kanske se ånyo på Lucifer?



Xtas, jag tror inte att dom som skrev NT kände profeten men jag ser ändå mkt sanningen i deras skrifter. NT kan vara en dålig kopia av orginalet som var skrivet på Hebriska & Arameiska och därför är det viktigt att ta allt man läser med en nypa salt.

Jag försöker inte demonisera kristus, utan försöker visa att Gud har låtit NT bli förvanskat av Luciferianer för att testa oss, bibel läsarna. Vi kan läsa om testet i GT på Deuteronomy 13:1-3

Kolla den här reklamen om "second coming of christ" http://www.youtube.com/watch?v=rjwdFkapK1w

Vet man inte sanningen kmr man vara en av dom som accepterar Maitreya som sin herre. Dom har inte bara blåst bibel läsarna men också "muslimerna". Koranen säger klart och tydligt att profeten, son till jungfru Maria är död och har ingen aning om att människor dyrkar honom. Han likt alla andra profeter kmr inte väckas från döden förns på uppståndelsendag. Idag tror mer än 98% av "muslimerna" att Jesus flög genom atmosfären för att senare komma ner till jorden och styra vår värld från Israel.

Den största konspirationen någonsin. Och majoriteten har ingen aning. Den "kristus" krisna och muslimer väntar på, kommer vara antikrist, eller messias av frimurarna/judarna.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Allt DU behöver veta om religion
#36


See User information
Nu hinner jag inte svara på allt men:

*Chinese wisperer

Jag har läst på lite i historia och för ca 2000 år sedan framfördes mycket viktig information oralt. Flesta äldre GT-"präster" var tvugna att kunna hela GT utan till. Om det nu skulle varit chinese whisperers och "Satan" skulle skrivit ihop dagens NT(King James) så skulle det väl varit ltie mer exakt. Det skulle väl inte varit några skillnader alls mellan böckerna ? Det skiljer sig en del men de viktigaste frågorna och svaren är lika i alla böcker.

Angående Paulus tidigare liv så har jag redan förklarat i den andra tråden, han var inte den enda utav lärjungarna som hade ett dåligt förflutet eller hatade Jesus.



*Banned from the bible
Gammal diskussion, det har redan framförts tydligt varför "the book of enoch" inte ska vara med i bibeln och tom King james förklarade det.

"9 seen and whose words I have heard and written down?’ And he said to me: ‘This first is Michael, the merciful and long-suffering: and the second, who is set over all the diseases and all the wounds of the children of men, is Raphael: and the third, who is set over all the powers, is Gabriel: and the fourth, who is set over the repentance unto hope of those who inherit eternal life, is named Phanuel.’ "

vem är Phanuel truthprevail?

Det är samma demon som förmodligen inspirerade Muhammed till att grunda quranen. Book of enoch togs inte med för att den skulle vara "sanningen" utan för att den stred emot alla andra böcker på så många sätt och vis.

Posted on: 2009/11/9 0:40
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Allt DU behöver veta om religion
#37


See User information
Små obehagliga fakta som strider mot hela världsförklarande teorier måste man givetvis utrota.

Korsfäst kättaren.

Posted on: 2009/11/9 3:06
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Allt DU behöver veta om religion
#38


See User information
Haha ja du xtas nu är det bara skrattretande .. Du försöker med er luciferianska tro smutskasta hela kristna tron men när någon förklarar varför era "källor" strider mot Guds ord så är det vi som är "bad guys" direkt som korsfäster och bränner folk på bål .. Att häxor bränndes på bål för den delen är inte det bästa som hänt men fullt förståligt. Att folk som dig, blavatsky mfl däremot försöker få det att se ut som om de galna "kristna" inet visste va de höll på med och dödade oskyldiga kvinnor är inget som förvånar mig. Majoriteten utav kvinnorna utövade inte bara häxkonst men hade starka relationer med demoner. Slutar man läsa bonniers historie böcker och ser båda sidorna utav historien så leds man nog på rätt väg förr eller senare. Jag stöder inte att NÅGON bränns/bränndes på bål och jag är säker på att många var oskyldiga, men jag förstår varför det skedde till skillnad från er som försöker måla upp dessa besatta personer som "Helgon".

Posted on: 2009/11/9 9:15
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Allt DU behöver veta om religion
#39


See User information
Nu är det du som lägger orden i munnen på mig, jag sa inget om att de är "helgon", skulle aldrig insinuera något som kan få folk att tro att det finns människor på jorden som är gudar i den mån att man ska dyrka dem, det ska man aldrig göra och för att vara konsekvent borde man inte heller dyrka någon Jesus eller Yeshua.

"med er luciferianska tro"

Va? Vilka vi? Försöker du smickra mig genom att tilltala mig som pluralis majestatis eller?
När har du sett mig skriva att jag skulle vara vad du påstår?

Posted on: 2009/11/12 15:37
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Allt DU behöver veta om religion
#40
Finns det intresse eller ska jag sluta skriva ?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Allt DU behöver veta om religion
#41


See User information
truthprevail. Jag tycker du kan skriva.
Jag hade frågor i inlägg 11.

Mest berör du väl quran-grejer.

Ser inte att du gräver så mycket nu... var finns kopplingar till Buddism, djup spåning kring vem Jesus/Jmmanuel/Issa var.
Var han bortåt Kina, träffade han Mencius?
Var han "den store resenären"?
Denne person lämnade många spår efter sig i tex nord- och sydamerika.

Varför är det så mycket förknippat med UFO, se tex alla gamla målningar med Jesus + ufo, som hänger på våra museum.

Vilken text manipulerade Matteus för att förstöra denne persons undervisning och genuina kristendom, om det nu skulle skapas/spridas något sådant,och i vilket syfte gjorde han det?

Du talar också om den ende Guden etc, och du skriver "om Gud så vill". Varför lägger du över något på "Gud" och talar om en enstaka gud?

Posted on: 2009/11/12 18:00

Edited by shermjyl on 2009/11/12 18:57:02
Edited by shermjyl on 2009/11/12 18:57:34
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Allt DU behöver veta om religion
#42
Nej, jag lägger ner snacket. Folket här verkar vara mer intresserade av action då dom kanske har för tråkigt i sin vardag. Istället för att ställa frågor rörande vårt öde efter det här livet, ställer ni frågor om ödlor & ufos a massa annat onyttigt. Spring nu runt med era foliehattar och försök fånga ufos på bild.

Frid

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Allt DU behöver veta om religion
#43


See User information
Det blev lite svårt för dig... hehe...

http://www.ancientamerican.com/issue26.htm
http://www.ancientamerican.com/article26p6.htm

...

Traditions of a mysterious, bearded visitor from overseas have been current across our continent since pre-Columbian times. The universal image of this man, depicted as an influential religious leader, has fascinated me for twenty years, during which time I conducted my investigations among every Native American willing to discuss his or her tribal history with me. Through them I learned that the mythic memory of this light-skinned (often referred to as white-skinned), robed man occurs in ancient myth among numerous Indian peoples.
mm ..

http://www.rangeguide.net/christinamerica.htm

----

Christ in Kashmir:
by Aziz Kashmiri
http://aaiil.org/text/books/others/az ... shmir/christkashmir.shtml

----

Hade varit intressant att höra om du hade något att säga om Hazrat Mirza Ghulam Ahmad och den rörelse han skapade inom Islam, Ahmadiyya.


The Crumbling of the Cross
http://aaiil.org/text/books/others/mu ... ross/crumblingcross.shtml

-----

Swami Abhedananda's: Journey Into Kashmir And Tibet
http://www.getalyric.com/listen/s0DZ8KQxTmo/lord_s_prayer


Swami Abhedananda (1987). Journey into Kashmir and Tibet (the English translation of Kashmiri 0 Tibbate). Calcutta: Ramakrishna Vivekananda Math.
http://www.statemaster.com/encycloped ... d-Buddhism#Parallel_Lives

-----

Posted on: 2009/11/15 21:26
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Allt DU behöver veta om religion
#44
"Det blev lite svårt för dig... hehe..."

Vad är svårt för mig? Tror du jag är här för att tävla med folk ? Du frågar om Ufos å ödlor när jag pratar om religion. Dessutom verkar det inte finnas något intresse här på forumet. Varför ska jag då sitta och skriva i timmar när min svenska är kass ? Ska jag sitta och anstränga mig för att göra just DIG nöjd ? Jag har bott I sverige i inte mer än 4 år, sitter här med lexikon och ordbok när jag skriver till er, inte för att jag tjänar nåt på det utan för att jag vill hjälpa ER. Men vill ni ha någon hjälp ? Nej, ni vill gå runt i era egna bubblor, upptagna med det värdsliga livet som snart tar slut.


Ja, Isa var i kashmir, israels judar är inte dom riktiga judarna, mont sinai ligger inte i israel, vita "människorna" är gentiles, nej gentiles betyder inte nationer, vita rasen är inte adams barn, dom var skapta innan. Vita rasen är inte människor. Gog och magog är inte människor, inte heller demoner eller änglar. Sunni & shia och alla andra sekter tillhör inte islam, Aicha var inte 9 år, utan 48 år, sharia lagen har inte med islam att göra osv. Nu har du allt sammanfattat, den som vill veta sanningen får söka själv. Frid

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Allt DU behöver veta om religion
#45


See User information
Truth... frågar jag om ödlor?

Jag har frågat annat. Varför UFO är så "stort" inom tex målningar kring Jesus, hundratals, de hänger på de finaste salongerna.

Det är genomgående i gamla ("religiösa") texter om UFO - det är inte mitt fel... som i Bibeln, bara att det har skrivits om...

Det utlovade landet är väl då i Kashmir. Det är slående hur lika många är i norra Pakistan med judar, näsorna, såg jag på en video...

Samtidigt kan inte du bestämma vad so är religion, och vad som är "legitimt" att ta upp, fråga och dryfta omkring.

Bubblan... jag har ju en uppfattning där...

Jag tycker det är bra gjort av dig, med dina studier och din språkbegåvning.

Ahmadiyya var/är tydligen tvunga att verka inom Islam (Pakistan), och "tillber" Issa/Jmmanuel.

Posted on: 2009/11/15 23:51
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Allt DU behöver veta om religion
#46


See User information
Här ärnågot jag hittade:

Og landshøvdingens soldater hadde kommet til enighet med Yppersteprestene og de eldste, og de slepte Immanuel inn i huset der domstolen ble holdt, og de førte med seg hele folkehopen inn til ham.

Og de kledde av ham og svøpte en purpurkappe rundt ham,
Og de flettet en tornekrone og satte den på hans hode, og gav ham et rør i sin høyre hånd, og knelte for ham og sa:
"Hver hilset du, jødenes store visdomskonge!"

Og de spyttet på ham og tok røret ut av hans hånd og slo ham på hodet så blodet rant ned over hans ansikt.

Da han var elendig og blødende, spurte ypperstepresten Kaiphas ham og sa: "Hvordan føler du deg nå, store visdomskonge?"
Men Immanuel tidde stille, og sa ikke et ord.

Da slo de ham atter igjen på hodet, så at han stønnet av smerte, og han begynte å tale:
"Sannelig, jeg sier dere: Slik som dere nå slår og spytter på meg, skal dere selv bli slått å spyttet på.

Og den tiden skal komme innom fem ganger hundre år, da dere skal få unngjelde for dette.

En ny mann kommer å tre frem i dette land, og han skal piske og forfølge dere, og dere skal bli tvunget til å betale med deres blod.

En ny kult kommer denne mannen til å skape, og han kommer til å la seg bli kalt en profet, slik at han dermed kommer til å forfølge dere i all tid.

Tross at han kommer til å være en falsk profet, og føre frem en falsk lære, så har han dog stor makt, og han skal forfølge deres slekt i all tid.

Hans navn skal være Muhammed, og hans navn skal innebære skrekk, elendighet og død for deres slekt, slik som dere fortjener.

Sannelig, sannelig, jeg sier dere: Hans navn skal være skrevet med blod, og hans hat mot deres slekt, skal ikke kjenne noen grenser.

Men ettersom han er en falsk profet, og fører frem en ny falsk lære, skal også hans kult en gang opphøre, nemlig da deres slekt og hans slekt legger grunnsteinen til den blodige slutten."

Og da han talte slik, kokte de over av vrede og slo ham så meget, at han sank sammen og ynket seg.

Og da de hadde slått og hånet ham, dro de av ham kappen, og de kledde på ham hans egne klær igjen, og de førte ham bort for å korsfeste ham.

Posted on: 2009/11/16 11:44
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Allt DU behöver veta om religion
#47


See User information

Posted on: 2009/11/16 16:45
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Allt DU behöver veta om religion
#48


See User information
Shermjyl, jag stötte nyligen på berättelsen om hur urinvånarna, (Inca/Maya) i Amerika träffade den där avataren med långt skägg och vit skrud, fast han omnämns som Quatzelcoatl, åskguden.
Han lär ha kommit i en himlavagn (UFO?) och det sista är spekulationer men vagnen lär ha kommit egentligen från jordens inre, inte himlen, även om det såg ut så.

Posted on: 2009/11/16 22:25
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 (2) 3 4 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
70 user(s) are online (70 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 70

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS