vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)


Re: Hjälp, min son har blivit vaccinerad mot min vilja!
#25


See User information
I få fall behövs det två underskrifter. Mig veterligen är det bara dagis/skola och pass men jag är osäker då jag inte har någon erfarenhet eftersom jag bara varit förälder i några år.

Det förändrar inte saken. Om ditt ex lämnar landet med barnet, en handling som inte kräver några underskrifter, är detta egenmäktigt förfarande med barn i vissa fall.

Givetvis uppstår det en bevisproblematik men det är många gånger lättare att säga sanningen än att ljuga i rätten vilket arbetar i ens fördel.

Lyssna inte på Novax eller Sheri...vad han nu kallar sig. Han är barnlös sektmedlem vars liv till stora delar handlar om att sprida sin sekts budskap på vaken.se. Jag önskar att jag kunde säga att hans syfte är att förstöra men det är bara resultatet. På något bisarrt sätt verkar han mena väl.

Du kommer dock aldrig att få ett hållbart tips angående den riktiga världen från honom. Allt är nämligen bara en illusion...

Bör påpekas att han har blivit bannad fler gånger än någon orkar räkna.

Posted on: 2009/11/24 16:03
www.innandetsker.blogspot.com

Just because you´re paranoid does not mean they´re not after you...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hjälp, min son har blivit vaccinerad mot min vilja!
#26


See User information
Sluta sprid din osanning och flum här desparato. Jag vet ingen som mer än du pekar Mot andra, du raserar ju bilden av dig fullkomligt med ditt trams.

Posted on: 2009/11/24 16:08
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hjälp, min son har blivit vaccinerad mot min vilja!
#27


See User information
Är det inte något Falun Gong-möte du kan gå på eller har dom också tröttnat på dig?

Posted on: 2009/11/24 17:06
www.innandetsker.blogspot.com

Just because you´re paranoid does not mean they´re not after you...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hjälp, min son har blivit vaccinerad mot min vilja!
#28


See User information
Har du inget nytt att komma med någon gång desperato, du upprepar nu nästan exakt vad du postat tidigare? Hur desperat går det att bli? Kanske du kan ta upp dina problem med din samtalsterapeut, eller lägga in dig en gång till på Avdelningen, du skulle inte behöva må som du gör.

Posted on: 2009/11/24 18:39
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hjälp, min son har blivit vaccinerad mot min vilja!
#29


See User information
Annavild, och övriga. Det räcker med att1 förälder är för vaccineringen för att det skall gå igenom. Är däremot båda mot, så har samhället inte rätt att vaccinera ditt barn. Än.

Posted on: 2009/11/24 18:44

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hjälp, min son har blivit vaccinerad mot min vilja!
#30


See User information
Pettan
Beklagar verkligen det som hänt. Jag kan bara kalla det för övergrepp vad är lagen säger om att en förälder ska vilja det.. det borde väl i rättvisans namn vara ett krav att man vore eniga - annars blev det inget av.

Om jag vore du skulle jag försöka få tag i en Biopat, de arbetar med vaccinationsskador.
http://www.bowenterapi.com/index.php?ID=149

Det finns även Bonitologer som sysslar med detta. http://www.ajkon.se/customers/1/

Har själv haft en hel del dispyter genom åren inte minst med barnens far, och det senaste jag sa till honom i frågan var att han fick ta reda på fakta själv och komma med hållbara motbevis - och ingen andrahandsinmatning från läkare - om det skulle vara nån mening att diskutera.

Posted on: 2009/11/24 18:51
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hjälp, min son har blivit vaccinerad mot min vilja!
#31


See User information
Quote:

metaphor skrev:
Annavild, och övriga. Det räcker med att1 förälder är för vaccineringen för att det skall gå igenom. Är däremot båda mot, så har samhället inte rätt att vaccinera ditt barn. Än.

Kan du bekräfta med källa?

Posted on: 2009/11/24 18:55
www.innandetsker.blogspot.com

Just because you´re paranoid does not mean they´re not after you...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hjälp, min son har blivit vaccinerad mot min vilja!
#32


See User information
Det är väl inte konstig att om En förälder vill ta sitt barn till vitrocksvård så är det ok, ur samhällets synvinkel. Samhället kan inte heller vara på annat sätt...

Posted on: 2009/11/24 18:58
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hjälp, min son har blivit vaccinerad mot min vilja!
#33


See User information
.[/quote]
Kan du bekräfta med källa?[/quote]

Jag minns att jag hittade denna info när jag gjorde en research på nätet bland myndigheternas olika kanaler. Men som Shermjyl säger; tänk själv, vilka vill dom skydda? I deras ögon är det ju vi som "stör"
Så sorry, jag har inget mer än så att ge i källväg. Du får leta själv tyvärr.
Vet dock att det var så dom beskrev hur det går till. Även i ett dokument som barnens skola skickade.
Hur det skulle gå om man prövade detta i en domstol får någon annan svara på.

Här är t ex en tråd:
http://www.familjeliv.se/Forum-4-118/m48167009.html

Posted on: 2009/11/24 19:17

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hjälp, min son har blivit vaccinerad mot min vilja!
#34


See User information
Quote:

shermjyl skrev:
Det är väl inte konstig att om En förälder vill ta sitt barn till vitrocksvård så är det ok, ur samhällets synvinkel. Samhället kan inte heller vara på annat sätt...

Nej, det är verkligen inte konstigt men...i den rådande jämställdhetsivern är det inte konstigt att sådant som vaccinationer kräver båda föräldrarnas godkännande. Att en förälders tillstånd är allt som krävs i sprutögonblicket (vidöppet för feltolkning...) bevisar den här tråden.

Vad jag ville ha sagt att lagtekniskt är det förmodligen olagligt att vaccinera sina barn mot den andra förälderns vilja. I ett sådant fall är det antagligen ord mot ord men dels är en sanningssägare mer övertygande och dels är det lätt att skaffa bevis mot sprutfantasten.

Posted on: 2009/11/24 19:35
www.innandetsker.blogspot.com

Just because you´re paranoid does not mean they´re not after you...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hjälp, min son har blivit vaccinerad mot min vilja!
#35


See User information
Jag tycker definitivt inte att du ska ta till någon rättsprocess eller liknande. Som Greensparrow säger, och shermjyl (väl valda delar iaf), är att konflikten mellan dig och ditt ex kommer göra betydligt mer skada nu för barnet på kort sikt, än vad vaccinet eventuellt gör. Jag och alla som svarat på din fråga verkar mer än väl införstådd med att du är ledsen och arg, men det tråkigaste är att gjort är gjort. Det går inte att göra något åt.

Det absolut bästa du kan göra, och det jag med största sorgsenhet kan anta att du inte kommer att göra, är att förlåta ditt ex. Sätta dig in i hennes situation och se till hur du hade kunnat påverka situationen på ett annat sätt. Hur har du presenterat alternativen kollodialt silver och Vitamin D3? Lugnt, sansat och med hänvisning till källor hon kan ta till sig utan flera års studier och långsamt uppvaknande? Jag känner inte dig men jag gissar att eftersom du beskriver dig som envis, så kan du nog vara rätt jobbig i vissa fall för din omgivning. Jag tvivlar inte en sekund på din kärlek till ditt barn. Däremot tror jag att du kan förbättra ditt sätt att kommunicera med andra (det kan alla) och det enda sättet är att konfrontera sig själv om sina svagheter.

Jag känner inte dig men jag bryr mig om alla, och jag VET att man måste börja med sig själv, trots att det svider som fan! Att ta konflikter kan vara det mest missriktade och felaktiga råd som någonsin givits. Gör det för ditt barn, så det slipper växa upp i en omgivning präglad av spänningar. Var den större människan i det här fallet och ta skulden - även om det inte är ditt fel egentligen. Visar du att du kan göra det kommer hon ta dig och ditt ord på oändligt mycket större allvar i framtiden.

Posted on: 2009/11/24 22:47
"Political language — and with variations this is true of all political parties, from Conservatives to Anarchists — is designed to make lies sound truthful and murder respectable, and to give an appearance of solidity to pure wind." - George Orwell
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hjälp, min son har blivit vaccinerad mot min vilja!
#36


See User information
Barnet får hem en lapp där föräldrarna/vårdhavarna ska skriva under för att tillåta vaccination av barnet.

Men i praktiken skriver ju aldrig båda föräldrarna på utan skolan godkänner med största sannolikhet en underskrift och barnet blir vaccinerat sorgligt nog.

Däremot har sjukvården ingen skyldighet att kolla upp vårdnadsfrågan, så de kommer att utföra vaccineringen utan sån kontroll.

Har en vårdnadshavare däremot påtalat att han eller hon motsätter sig vaccineringen och det är känt av de personer som ska utföra vaccineringen, så får sjukvården inte vaccinera barnet.


http://www.sr.se/cgi-bin/malmo/nyheter/artikel.asp?artikel=3143428

http://www.famratt.com/

http://www.familjeliv.se/Foralder/For ... ring-gemensam_vardnad.pdf

http://www.socialstyrelsen.se/dennyai ... r/blankettmedgivande.aspx

Och om föräldrarna inte bor ihop så tror jag båda föräldrarna är tvungna att skriva under. (hittar inte källan tyvärr)

Annars är det väl till och få det testat i familjerätten.

myndigheter, kommuner, läkare osv har skyldighet att få båda vårdnadshavarnas underskrift i allt som gäller barnet/barnomsorg före skolåldern.

Posted on: 2009/11/24 22:50
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hjälp, min son har blivit vaccinerad mot min vilja!
#37


See User information
Barong min vän, jag håller fullständigt med dig i din analys. De senaste dagarnas kontemplation har lett till att jag nu vet varför jag har dragit in denna händelse i mitt liv. Min absolut första tanke när jag fick reda på vaccinationen var, Vad betyder detta för mig och vad kan jag lära mig av detta, vilka troll i mitt egna psyke har jag svårt för att acceptera och vad behöver jag justera i mitt sätt att presentera information m.m.
Jag förlåter henne och är inte alls arg. Jag vet att hon har handlat utifrån okunskap men av kärlek och omsorg för den personen som betyder mest för oss båda. Hennes intention var god, tyvärr tror jag att utfallet blir det motsatta
Det som jag ställer mig lite frågande inför är dock följande.
JAG har ngt att lära mig av detta, VAD?
HON har ngt att lära av detta, VAD?
VÅR son har ngt att lära av detta, VAD?
Och sist men inte minst, hur skall JAG agera. Det enda jag kan påverka i detta är hur JAG agerar.
För att klargöra mitt resonemang skulle jag vilja jämföra med ett metaforiskt exempel.
Betänk att vi bor i en kultur där barnmisshandel anses vara bra i uppfostran av en god och lydig familje- och samhällsmedlem och att det anses leda till att barnet får en god känslomässig utveckling och uppfostran samt utvecklar en utmärkt förmåga till att lyda auktoriteter. Alla auktoriteter menar att det är helt rätt att misshandla sina barn och det anses som norm i samhället.
En dag inser ett gäng att detta inte stämmer och börjar protestera mot detta och menar att barn inte mår bra av det.
Hur möter man då detta enorma tryck från alla håll. Mitt svar är tydlighet och en enorm egen inre övertygelse om att man vet att man har rätt och att aktionen som tas måste bottna i denna övertygelse.
Jag VET att vaccinationer inte är bra för mitt barn och jag har sagt till hans mamma att om hon gör det en gång till kommer jag att ta till lagliga åtgärder för att förhindra att hon misshandlar min son igen oavsett om det kommer att utfalla till min fördel eller inte. I detta tar jag samtidigt ansvar för att jag har har varit otydlig i min kommunikation eftersom hon bevisligen inte riktigt har uppfattat hur övertygad jag är om att kemisk lobotomering inte är nyttigt och att ett underminerande av immunförsvaret inte kan anses var ett utökat skydd mot sjukdom.

LÄRDOMEN
Jag har lärt mig att vara tydlig och agera utifrån min övertygelse, hon har förstått att jag menar allvar och min son har fått en pappa som numera på allvar skydddar honom från fårens okunskap oavsett vilka konsekvenser detta kan ha för pappan. Tack universum för lärdomen.

Kram till er alla och godnatt=)

Posted on: 2009/11/24 23:28
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hjälp, min son har blivit vaccinerad mot min vilja!
#38


See User information
"men eftersom hon tog de rön som finns om biverknigar gällande dessa preparat så allvarligt har jag inte gett honom dem"

Vet inte om jag missförstår dig, men det finns inga biverkningar med D3-vitamin och silvervatten om du tror det. så titta närmare på det och kolla upp säkerheten så ser du själv. att vara ute i solen är aldrig farligt. fast barn ska ha en mindre mängd d3-vitamin än vuxna dagligen, du kan läsa mer på vitamindcouncil.org

Posted on: 2009/11/25 0:27
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hjälp, min son har blivit vaccinerad mot min vilja!
#39


See User information
TreeOfLiberty
Jag vet att det inte finns några biverkningar så därför kommer jag nu att ge honom d3 och silvervatten dagligen, oavsett vad hon tror. Innan gjorde jag inte det av respekt för hennes åsikt. Det finns rapporter om biverkningar som hon tror på men som jag inte tror på.

Posted on: 2009/11/25 6:44
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Hjälp, min son har blivit vaccinerad mot min vilja!
#40
Pettan: Visst är det hemskt att ha barn med fel person? På 1500-talet hade de det bättre då man kunde göra sig av med besvärliga ex med häxbränningar.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 (2)




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
25 user(s) are online (25 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 25

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS