vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 4 »

Anonym
Re: Kan man rensa kroppen från en massa skräp som lagrats i den?
Mycket intressant Greensparrow! Måste ta reda på min blodgrupp så snabbt som möjligt nu, tips på snabbaste sättet ?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Något om blodgrupper
http://www.unveilingthem.com/

Posted on: 2009/11/26 10:47
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Sök på google efter Eldoncard blodgruppstest

http://www.google.se/search?client=fi ... &btnG=Google-s%C3%B6kning

Kontakt Ehdin om hon har matlista i pdf form eller om hon vet var man kan köpa boken...Boken är egentligen inte så intressant tycker bättre med matlistan

http://www.ehdin.com/?navid=4

Posted on: 2009/11/26 10:54

Anonym
Tack så mycket för all info greensparrow, du är en klippa.

See User information
Blodgrupp A
Peter D’Adamo kallar de människor med blodgrupp A för jordbrukstypen. Dessa ska enligt honom äta mycket grönsaker och undvika att äta kött.

Blodgrupp A ska äta: Ananas, Blåbär, vete, Bönor, Fisk(Makrill, Lax), Grapefrukt, Jordnötter, Kaffe ,Kålrot, Morötter, Olivolja, Persilja, Rött vin (Ett glas om dagen), Sallat, Sojaprodukter, Spenat, Svamp.

Blodgrupp A ska undvika att äta:
Ansjovis, Kikärtor, Komjölks­produkter. Kött, Pasta, Potatis, Rökt lax, Skaldjur, Tomater, Vetemjöl.

Blodgrupp B
Peter D’Adamo kallar de människor med blodgrupp B för nomaden och anser att de har ett flexibelt matsmältningssystem.

Blodgrupp B ska äta: Banan, Broccoli, Fisk (Torsk, Lax, Hälleflundra), Havre, Keso (getost), Knäckebröd, Lamm, Lingon, Mandel, Morot, Mozzarella, Olivolja, Paprika, Persilja, Rådjur, Röda kidneybönor, Rödbetor, Yoghurt.

Blodgrupp B ska undvika att äta:
Ansjovis, Jordnötter, Korn, Kronärtskockor, Kyckling, Linser, Läskedrycker (och kolsyrat mineralvatten), Majs, Mögelost, Oliver, Råg, Rädisor, Sesamfrön, Skaldjur, Tomater, Vete.

Blodgrupp AB

Peter D’Adamo anser att människor med blodgrupp AB ett mellanting mellan jägare och nomader.

Blodgrupp AB ska äta: Broccoli, Forell, Grönkål, Havre, Jordnötter, kaffe (ett par koppar per dag), Kalkon, Kiwi, Körsbär, Makrill, Olivolja, Palsternackor, Råg, Rödbetor, rött vin (ett glas per dag), Sardiner, Tofu, Vindruvor.

Blodgrupp AB ska undvika att äta: Apelsin, Avokado, Bacon, Banan, Bovete, Coca-cola , Kyckling, Majs, Mango, Nötkött, Paprika, Parmesan, Smör, Te.

Blodgrupp 0
Peter D’Adamo kallar de människor med blodgrupp 0 för jägaren och anses vara den äldsta blodgruppen. Personer med denna blodgrupp ges rådet att äta en köttrik diet.

Blodgrupp 0 ska äta: Broccoli, Frukt, Kallvattenfisk, Katrinplommon, kolsyrat mineralvatten, Kålrot,Lamm, Lök, Nötkött, Olivolja, Palsternacka, Vilt, Vitlök.

Blodgrupp 0 ska undvika att äta:Avokado, Bacon, Bönor, Cornflakes, Havregryn, Inlagd sill, kaffe, Majs, Mjölkprodukter, Oliver, Potatis, Rökt lax, Svamp,Te ,Vete, Vitkål.

Posted on: 2009/11/26 11:14

Anonym
Det där ska också läsas Ecoflum men kan du ge mig kortfattad info om vad de handlar om, vad det lägger tyngd på om blodgrupperna ?

See User information
hitta matlistan ska skicka upp den för nedladdning återkommer..

Posted on: 2009/11/26 11:28

See User information
Här är matlistan för ät rätt för din blodgrupp......listan är gammal nån mindre justering kan ha skett...

http://www.greensparrow.se/wp/filer

Posted on: 2009/11/26 11:51

Anonym
Tusen tack greensparrow!

See User information
För den som vill rena kroppen finns bra och intressant läsning på curezone...

Finns/fanns ? en kille som kallar sig för Moreless som jobba mycket rening genom bad ph balansering och andra vettiga saker.

http://curezone.com/forums/f.asp?f=740

Posted on: 2009/11/26 13:35

See User information
åh vad bra att du lade upp den där! känner att det nog stämmer bra för mig. det jag gillar bäst att äta står med som välgörande eller neutralt för mig.
ska sluta med komjölk i kaffet igen bara :) trodde länge det var dåligt för mig, o gjorde i våras blodtester för att se om jag inte tålde det. men det gjorde jag, däremot inte gluten. visa sig att kan ju vara som du sa att känns det inte bra ska man inte ha det!

var länge kräsen.. helt plötsligt började jag längta efter lax, spenat o såna saker. fast jag inte visste riktigt hur det smakade. kroppen är jättebra på att få en att äta det man just då behöver!

Posted on: 2009/11/26 13:49

See User information
Blodgrupp A ska inte motionera HÅRT ska vara skadligt enligt boken...
Även försiktighet med typ alger med alltför mycket antioxidanter under lång tid...

du verkar typ göra rätt utan att du visste om det!?!? Citron och sånt =)

Ang komjölk prova att använda laktosfri variant Valio. Kroppen tar emot det bättre, min son hade astma när han var liten vi var på en alternativmedicinsk uppmätning där det kom fram att han var känslig för laktos så vi bytte till laktosfrit och det vart mycket bättre "kvällshostan försvann" Även att grädde är bättre för kroppen. Mjölk i den nuvarande formen är inte bra har inte kunnat drick mjölk på minst 15år...

Kefir grädde går bra...

Quote:

retardgirl skrev:
åh vad bra att du lade upp den där! känner att det nog stämmer bra för mig. det jag gillar bäst att äta står med som välgörande eller neutralt för mig.
ska sluta med komjölk i kaffet igen bara :) trodde länge det var dåligt för mig, o gjorde i våras blodtester för att se om jag inte tålde det. men det gjorde jag, däremot inte gluten. visa sig att kan ju vara som du sa att känns det inte bra ska man inte ha det!

var länge kräsen.. helt plötsligt började jag längta efter lax, spenat o såna saker. fast jag inte visste riktigt hur det smakade. kroppen är jättebra på att få en att äta det man just då behöver!

Posted on: 2009/11/26 14:30

See User information
ja eller hur! det var faktiskt ganska kul att se det jag gillar mest som välgörande o sånt jag antingen inte ska äta eller bara inte kan med, som dåligt.. det borde vara mer känt om det nu är så att det kan stämma så himla bra. många får problem med magen, det finns sjukdomar som ibs o sådär. kanske bara beror på att folk äter helt fel.. fast dietister o såna kanske är fullt medvetna om detta..?

det verkar spela väldigt stor roll med vad man äter för olika personer som du sa med din son där, pappa märker samma, han klarar deras katt bättre numera sen han började med sojamjölk o sånt.. det var via alternativmedicin han fick veta han inte ska ha mjölksocker..

inte druckit mjölk jag heller förutom i kaffe nu då sen jag var liten.har fått för mig att mjölk är onödigt för vuxna o kanske bara viktigt för ganska småbarn.. i sådanafall.
det är bara för att ha i kaffet o kanske ibland mjölkprodukter i matlagning det är ju lätt att ersätta med andra alternativ typ valio eller soja,

det här är verkligen en inspirerande tråd. va härligt att så många också verkar tycka det!

Posted on: 2009/11/26 15:50
"Whether you think you can, or you cant, either way YOU'RE RIGHT!"

See User information
Quote:

greensparrow skrev:

Blodgrupp 0
Peter D’Adamo kallar de människor med blodgrupp 0 för jägaren och anses vara den äldsta blodgruppen. Personer med denna blodgrupp ges rådet att äta en köttrik diet.

Länge trodde jag det var omöjligt för mig som 0-gruppare, att vara veg eftersom jag blev tämligen "blek, svag och kall" efter ganska exakt ett år. Försökte ett par vändor med några års mellanrum utan att fatta varför det som funkade för "andra" (runt mig) inte gjorde det för mig, de mådde minsann finfint av auberginer och morötter och nån kikärtsröra då och då, medan jag var svimfärdig dagligdags med samma diet. Då jag fick veta detta med blodgrupper så accepterade jag med stor sorg att jag skulle förbli köttätare.

Pinsamt sent gick talgdanken upp och jag insåg att jag p.g.a. min blodgrupp har ett extra stort proteinbehov - inte köttbehov. Det var alltså dags att börja börja med storprojekt baljväxter. Mår utmärkt nu sen ett par år tillbaks - utan kött.

Posted on: 2009/11/26 18:32

See User information
Kul att höra att det gick med proteiner, får oxå ångest när jag äter djur, sist när jag var och fiska kunde jag varken lägga masken på kroken än mindre nacka fisken det är ju sjukt...

Äter djur ibland då och då, fisk kyckling, vilt inget annat...

En kina gubbe sa att djurens frekvenser ligger för nära människans när vi äter djuret så tar kroppen åt sig det med sjukdomar som följd, en kannibalhövding sa att när dom åt upp sina fiender var dom tvungna att koka sina fiender under lång tid för att inte bli sjuka.

Det kan ju då ligga nått i det, koka köttet länge...

När jag åt den här köttdieten kände jag alla djuren skrika inom mig var tvungen att sluta det var horribelt...Sjukt men sant...

kolla vilka intressant videos om hur man botar olika sjukdomar från en indisk läkare..

http://www.greensparrow.se/wp/

ps: vilka baljväxter tycker du fungerar bra....

Quote:

Miri skrev:
Quote:

greensparrow skrev:

Blodgrupp 0

Länge trodde jag det var omöjligt för mig som 0-gruppare, att vara veg eftersom jag blev tämligen "blek, svag och kall" efter ganska exakt ett år. Försökte ett par vändor med några års mellanrum utan att fatta varför det som funkade för "andra" (runt mig) inte gjorde det för mig, de mådde minsann finfint av auberginer och morötter och nån kikärtsröra då och då, medan jag var svimfärdig dagligdags med samma diet. Då jag fick veta detta med blodgrupper så accepterade jag med stor sorg att jag skulle förbli köttätare.

Pinsamt sent gick talgdanken upp och jag insåg att jag p.g.a. min blodgrupp har ett extra stort proteinbehov - inte köttbehov. Det var alltså dags att börja börja med storprojekt baljväxter. Mår utmärkt nu sen ett par år tillbaks - utan kött.

Posted on: 2009/11/26 19:06

See User information
Quote:
greensparrow skrev:
en kannibalhövding sa att när dom åt upp sina fiender var dom tvungna att koka sina fiender under lång tid för att inte bli sjuka.

Något för Mat-Tinas cookalong?

Quote:
När jag åt den här köttdieten kände jag alla djuren skrika inom mig var tvungen att sluta det var horribelt...Sjukt men sant...

Har haft mardrömmar i ämnet.. faktiskt hade jag en nu trots att det var mycket länge sen jag ens funderade på att äta i synnerhet gris. Det handlade om spädbarn i skinknät. Vaknade kallsvettig och tänkte att jag inte vill vara på jorden i juletid. Tänk all ångest som cirkulerar i luften..

Quote:
vilka baljväxter tycker du fungerar bra....

Soyabönor förstås.. men man ska visst inte sätta i sig allt för mycket av det, och det finns ju annat proteinrikt så som adzuki- cannelini- kidney- svarta bönor o.s.v. Röda linser och kikärtor är oxå storfavoriter. Har börjat finlira med recept på nya saker. Gjorde t.ex. rårakor med cannelinikräm. Riktigt mumsigt.

Siktar på en massa trevliga recept till julbordet. Klurar alltid lite extra eftersom jag inte äter gluten eller mjölk heller. (krånglig)

Quote:
kolla vilka intressant videos om hur man botar olika sjukdomar från en indisk läkare..

Fastnade genast för detta om astma! Har klurat en del på det själv eftersom det finns i familjen då.. och som kinesiolog vet jag att tjocktarms- och lungmeridian hör ihop. Har man obalans i den ena finns det något att kolla extra på i den andra - men jag har aldrig förr hört talas om detta ang. astma och gaser. Det här ska jag verkligen undersöka vidare. TACK!

Ps. Fin sida där! (Har en under konstruktion själv.)

Posted on: 2009/11/27 11:05

See User information
Många snackar om att man ska sluta med bröd, men syftar ni då på vanligt mjukbröd?

För knäckebröd och sånt är väl bra?

Posted on: 2009/11/27 11:39
Att vakna handlar inte bara att se Att vakna handlar inte bara om att se igenom rökridåerna - utan även att att vakna spirituellt och andligt, att lära sig älska och ge och respektera alla människor.

See User information
Det är personlig med bröd/vetemjöl.

Många överäter bröd det inte är ovanligt med dolda allergier. Vetemjöl är som klister tarmarna får jobba onödigt hårt.

Avgör själv hur mycket bröd du behöver för att må bra.

Hårtbröd är en annan form och det ger lite annorlunda effek, men i stort sätt likadant.

Pasta påverkar inte lika mycket, och är mildare för kroppen....

Hårt bröd kan vara gjort på rågmjöl, det är bra att växla för att inte bli övereten på vetemjöl....

Minska på vetemjöl, pasta, bröd osv osv....

Bröd kan vara destruktivt för kroppen, blir inte alltför sällan väldigt låg av för mycket bröd, skrynklig panna osv osv.. =)

Bröd kan oxå skydda irriterade tarmar, om man äter lite typ 2-mackor dag....

Migrän kan orsakas av mjöl och mjölkprodukter även jäst.....

Gaser uppstår av bröd, jäsningsprocesser i tarmarna med tryck i tjocktarmen som kan pressa uppåt mot lungorna med astmaliknande symptom...

Titta på bilden mitt på foten på tjocktarmen, tryck vänster sida precis under naveln och tryck mitt under foten är tjocktarmen...

Ska lägga in om självdiagnostik när man har ont i händer och fötter även ansikteläsning.....

Resized Image

Quote:

Ishtar skrev:
Många snackar om att man ska sluta med bröd, men syftar ni då på vanligt mjukbröd?

För knäckebröd och sånt är väl bra?

Posted on: 2009/11/27 12:38

See User information
Frågan är va fan man ska äta till slut :(

Vet knappt vad jag ska äta längre.

Posted on: 2009/11/27 13:11
Att vakna handlar inte bara att se Att vakna handlar inte bara om att se igenom rökridåerna - utan även att att vakna spirituellt och andligt, att lära sig älska och ge och respektera alla människor.

See User information
ÄTA!! lika bäst du vänjer dig maten kommer iallfall vara oduglig snart... =)

Förstår liksom inte vad menar du äter du inte för att du har problem?? eller vad....

Ät vad du vill, det du mår bra av...

Mat har blivit som en drog, alla stressade och nervösa och så fyller man magen onödigt mycket för att lugna kroppen...

Ibland hör man ju uttryck från folk att man kan inte äta nånting för att allt är farligt, och det stämmer bra det mesta är gift för oss...

I framtiden kommer vi människor inte att äta mat.

Den genmanipulerade maten ligger i linje med att maten kommer att förstöras och vi kommer då att vänja oss vid ingen mat alls.

Kanske nått slags surrogat ersättning typ som i Matrix filmen...

Quote:

Ishtar skrev:
Frågan är va fan man ska äta till slut :(

Vet knappt vad jag ska äta längre.

Posted on: 2009/11/27 13:26

See User information
Trådens ämne är om att rensa kroppen, nu handlar det om mat (alltid om att äta). Hade det varit i en tråd som Lorax skapat/"ägt", så hade han deletat inlägget om det inte passat hans "tro", för det var då OT, enligt "logiken".

Posted on: 2009/11/27 13:51

See User information
Vänner- Detta är vår gemensamma dröm.
Gör den vacker-var kärlek!

Ju mer vi fokuserar på en sak desto större risk/CHANS!! att den manifesteras.

Kärlek och respekt

Posted on: 2009/11/27 14:42

See User information
Snapcase och Henryhope droppar in och skriver om love direkt, och aliens utförsel, såsom camelot...

Hej Seilon

Posted on: 2009/11/27 15:07

See User information
Gjorde en leverrensning för några dar sen, o enkelt var det också... bara att fasta på epsomsalt och olivolja/citron blandning en dag så e de klart.
Fick ut runt 50 små gallstenar o då har ja vart vegan nu i ett halvår o vegetarian halvår innan det, så det kan ja rekomendera.
Följde det här receptet: http://www.2000taletsvetenskap.nu/php/viewtopic.php?t=87
o så lite mysiga billder på stenar =) http://curezone.com/ig/f.asp?f=12

greensparrow: av vilken anledning ska man inte äta linser menar du?

Posted on: 2009/11/28 1:01

« 1 (2) 3 4 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper