vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Ska vi stötta MP för ett maktskifte

See User information
Har funderat mycket på om man ska starta att aktivt stötta miljöpartiet?!?! Miljöpartiet är ett partiet som kan överraska i valet och få makt. Själv så tror jag att dom får 15-17% vid nästa val.

Men med hjälp från många skulle det kunna bli 22-25% och ett garanterat skifte i makten där sossarna får rulla ut röda mattan till Wetterstrand.

Jag vet att många här inte tycker om att göda dom valda, men det är ju det bästa sättet att ändra på det nuvarande politiska klimatet.

Miljöpartiet var det ända parti som ifrågasatte massvaccinationerna med kvicksilver och dylikt, och även att dom står på medborgarnas sida i många frågor...

Den här chansen återkommer INTE vill man ha ett skifte så måste en planering påbörjas NU! så att ett skifte i makten kan ske...

Betongsossarna är slut som parti, Bye bye övergödda dinosauriers..

http://blogg.mp.se/mariawetterstrand/

http://mp.se/templates/Mct_177.aspx?number=165788

Posted on: 2009/12/2 18:47
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Ska vi stötta MP för ett maktskifte
Finns folk på Vaken som kan berätta mer om Miljöpartiet. Finns även folk som kan berätta hur systemet är uppbyggt och hur man kan ta tillbaka makten istället för att rösta fram dockor. Man kan undra om dom kommer yttra sig i denna tråd.

För min del att rösta på partier känns som symptombehandling. Kanske fungerar en stund men inte i långa loppet, precis som dagens sjuka vård. Att rösta är att ge bort sin makt och stödja rådande systemet.

Den nuvarande gröna vågen är nutidens nyttiga idioter som ovetande springer för att centralicera makten ytterligare genom klimathotet. Att inte plocka fram riktiga energilösningar ligger inte i agendan utan vi skall satsa på ineffektiva vindsnurror!

Någon som har sett någon uträkning av hur mycket energi det går åt att producera, montera, underhålla och driva ett vindkraftverk mot vad det producerar?

Samma fråga gäller lågenergikvicksilverlampor mot glödlampor. Är det i praktiken någon energi som sparas med lågenergikvicksilverlampor mot glödlampor, med sophantering inräknad?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Att stödja MP låter som årets skämt...

Posted on: 2009/12/2 19:03

See User information
det finns liksom inget annat parti som kan få makt förutom dom etablerade...annars är vi fast i det gamla systemet....och jag ställer inte upp på det mera...att rösta på miljöpartiet skulle kunna även ge legitimitet att rösta på andra mindre partier med andra alternativa ideér...

Posted on: 2009/12/2 19:14

See User information
det där med att inte rösta har ju visat sig i val efter val att det inte funkar, röstdeltagandet i Slovakien var väl runt 16% i EU-valet? Inte fan gör det ngn skillnad, de har lika många ledamöter och samma makt ändå. Välj vem du vill, jag tror att det är bättre att rösta än att inte göra det. Jag går inte längre efter parti i det som alltmer liknar ett tvåpartisystem utan efter vissa personer jag litar på.
Titta i EU-parlamentet där Ulla-Britt Svensson har gjort ett bra arbete med telekompaketet och andra integritetsfrågor medan Gunnar Hökmark blivit bundis med Berlusconis grabbar, en viss skillnad tycker jag / Vic

http://www.svd.se/nyheter/politik/euv ... 54173.svd?service=graphic

ganska tydligt om hur folk röstar,

Posted on: 2009/12/2 19:41
...det är bara döda fiskar som flyter med strömmen...

See User information
Är MP någonting med framtida VÄRDE för EN enskild svensk oändligt vaken medborgare med HYPERMAKT att värdera, värdesäkra och välja svensk lagstiftare och kontrollmakt i styrelse, utskott eller nämnd för någonting, med retroaktivt STRIKT produktansvar för säkerhetsbrist i handläggning eller beslut till EN enskild oändligt medveten unionsmedborgare?

Tack Flowerpower för att DU vill, kan och vågar FÖRSTÅ när, var, hur och varför det är svårt att vända upp och ner på KUNSKAP att LYDA någonting - utan värde för enskild medborgare som vill, kan och vågar hänvisa till EN vetenskapligt säker källa, med retroaktivt STRIKT produktansvar för producerat resultat med säkerhetsbrist, mot EN drabbad enskild individ!

Posted on: 2009/12/2 19:46
Värderar, värdesäkrar och väljer mentalt och fysiskt i nutid och nära framtid, produkt av humana resurser, med STRIKT produktansvar för producerat resultat med säkerhetsbrist i nutid, nära framtid (10 år) och rum, lokalt i en medlemsstat på den inre ma...

See User information
Så länge de driver en politik baserad på växthusbluffen skulle jag inte rösta på dem. De är dessutom EU-positiva vilket de båda språkrören drivit hårt. Det finns dock vakna personer inom MP som inom många andra partier, bättre att stödja enskilda personer som vill väl än hela partier som mer eller mindre driver elitens gröna agenda.

Posted on: 2009/12/2 19:56

See User information
Ni pratar om miljö, jag pratar om att en makt som kommer längre ner så att vi medborgare kan ta tag i den . Om det råkar komma fram några vindsnurror och andra konstigheter på vägen så må så va. Miljöpartiet står iallfall närmast folket och utifrån den plattformen skulle vi kunna fortsätta att bygga till det bättre...

Att miljöpartiet kopplas ihop med världsregering och sånt är ju ganska ointressant då det är så för alla partier....

Posted on: 2009/12/2 19:59

Anonym
Jag hittar inte min spade!
är det någon som har en spade hemma jag kan låna ?
Jag har nämligen förlorat den sista gnutta hopp så jag tänkte gräva mig en grav

(Finns i mensträsk)

See User information
Kan någon förklara varför jag ska rösta överhuvudtaget,när samtliga partier lirar i samma lag?????????????????????????

Posted on: 2009/12/2 20:02

See User information
MP har klart uppenbarat sig som just de största nyttiga idioterna.
Antagligen har du ätit vitlök green... för det där var en väldigt besynnerlig tråd du skapade.

Låter som rena mardrömmen att tex ha Wetterstrand i en maktposition.

Jag har lite mer djupstuderat en del SD-folk, med öppna ögon. Det har varit frapperande att de antagligen är mer än fem gånger vaknare än vakenkomaistaktivister i gemen och tio gånger vaknare än andra partier.

De är de enda som sysslar med back to basic-things - bara det kan ge något lättnad i utförsbacke av förstörelsen.

Posted on: 2009/12/2 20:02

Anonym
Quote:

shilton skrev:
Kan någon förklara varför jag ska rösta överhuvudtaget,när samtliga partier lirar i samma lag?????????????????????????

Alla ?
Helt säker ?

http://www.val.se/det_svenska_valsyst ... tibeteckningar/index.html

Har du gått igenom alla ?

För övrigt har Vicmilona flera poänger!

See User information
shilton: så enkelt är det ju inte riktigt, kolla den grafiken på svd jag länkade så ser du skillnader, både mellan ledamöter och mellan partier. I riksdagen kan man tex kolla vilka som röstar för att polisen ska få använda elpistoler, för att folk ska tvingas flytta för att "få" jobb, för att införa mer kameraövervakning, för att polisen ska hämta skolkande elever, för att vi ska gå med i NATO, för att centralisera makten än mer, etc etc.
Man gör det jäkligt enkelt för sig när man säger att alla är likadana (grader i helvetet möjligtvis), skillnader finns.
V,MP,C och i viss mån KD är fortfarande styrda av sina gräsrötter, alltså sina lokala partiföreningar. M, Fp och S är mycket mycket mer toppstyrda. I de förstnämnda kan man driva frågor som tas upp på partikongresser, i de sistnämnda är det betydligt svårare. / Vic

edit: glömde frågan om vilka partier och politiker som vill att Sverige ska in i Afghanistan och Irak, känns viktigt för mig.

Posted on: 2009/12/2 20:14
...det är bara döda fiskar som flyter med strömmen...

Anonym
För er som inte förstår vad Whistleblower skriver, inte jag heller för den delen, men vill veta vad det är denna människa (INTE person) skriver om så rekommenderas att söka på Robert Menard, John Harris och Freeman on the land. Har själv förstått grunden men knappt några detaljer.

Exempel i england:
Där man registrerar en bil blir staten ägaren (Owner) och PERSONEN som kladdat på pappret hyr bilen (Minns tyvärr ej benämningen). När folk i England blev medvetna om detta och såg på böteslapparna att det stod att det var OWNER som fick böter och inte PERSONEN som hyrde bilen av staten. Dom skickade då böteslappen till staten och behövde inte betala. Sedan ändrades detta, tyvärr.

Annat exempel:
Om en polis i England eller USA säger till er: "Do you understand?" Säg inte Ja för meningen betyder på "juridiska": "Står du under mig?" (Understand = Stand under).

Annat exempel:
I Kanada kan folk med studieskulder skriva av sig skulderna med rätt papper med rätt underskrifter på pappret. (Tagits upp här i forumet)

Mängder av dessa knep systemet använder för att bokstavligen jävlas med befolkningen. Hade varit toppen med någon svensk sida kring detta men då Sverige är så extremt korrupt under ytan så tror jag mordhot och liknande förekommer om detta skulle läras ut publikt.

Anledning till hoten är att detta verkligen skulle ledda till någon lösning istället för att springa omkring I SYSTEMET (Sverige är uppbyggt på mental kontroll, politiskt korrekta på hög nivå) och symptombehandla det inifrån istället (Systemet är ruttet och det hjälper inte att rösta på någon specifik lag att bli bättre. Se hur bra frimurarexperimentet Sovietunionen gick.) för att ta ett steg ut ur systemet men fortfarande kan hantera systemet för att säga att man inte tar del av det utan hjälper andra.

Detta är precis samma utbrytande i tänket man måste göra när det gäller kriget mot terrorismen, ekonomiska systemet och mycket annat. Det är till steg hur samhällssystemet fungerar.

Rätt Whistleblower?

Anonym
Quote:

shermjyl skrev:

Låter som rena mardrömmen att tex ha Wetterstrand i en maktposition.

Gudrun Schyman sade en gång "Svenska män är elaka mot mig. Själv är jag inget annat än en bitter kärring som aldrig fått sista dansen. Jag avgår och flyttar till Tibet. ."

Jag skulle vilja ta delar av det och säga

"Sveriges befolkning är en trasisk samling av indolenta kötthuvuden själv är jag inget annat än en bitter gubbe och är fruktansvärt trött på detta samhälle och dess anhang, jag avgår och förflyttar mig till en varmare plats efter ett parti schack"

See User information
I riksdagen är Vänsterpartiet och Miljöpartiet motståndare till att bygga ut EU-reglerna så att även uppmaning till terrorism kan straffas. Detta riskerar att kriminalisera åsikter, vilket står i direkt konflikt med de svenska grundlagarna om tryck- och yttrandefrihet, anser V och MP.

Regeringen stödjer sig dock på att Sverige i EU-förhandlingarna har fått med en formulering som innebär att EU-reglerna inte ska påverka grundlagarna.

http://www.rod.se/politikomraden/ratt ... ge-far-ny-lag-mot-terror/

Posted on: 2009/12/2 21:05

See User information
Både moderaterna och socialdemokraterna har varit MOTSTÅNDARE till trängselskatt?Både socialdemokraterna och moderaterna har varit FÖR trängselskatt.? HUR ofta har val löften infriats igentligen???????????

Posted on: 2009/12/2 21:13

See User information
jag struntar i vad ni säger jag kommer att från och med nu börja jobba aktivt att stödja MP. Bomba internet med propaganda så att det får nötas in till valet, Mona Sahlin eller Fredrik Reinfeldt herregud...

Folk letar efter ett alternativ till Mona och vi har ju ett =)

Resized Image

Självklart kan jag ändra mig om det dyker upp ett bättre alternativ...

Tycker det är kul det där med att rösta, min första röst var när jag rösta in PP till EU =) kändes helt oki en viktig handling i demokratins namn...Need more som en drog, jag vill rösta NU!!

Posted on: 2009/12/2 21:14

See User information
Quote:

greensparrow skrev:
I riksdagen är Vänsterpartiet och Miljöpartiet motståndare till att bygga ut EU-reglerna så att även uppmaning till terrorism kan straffas. Detta riskerar att kriminalisera åsikter, vilket står i direkt konflikt med de svenska grundlagarna om tryck- och yttrandefrihet, anser V och MP.

Regeringen stödjer sig dock på att Sverige i EU-förhandlingarna har fått med en formulering som innebär att EU-reglerna inte ska påverka grundlagarna.

Förstår att du menar väl.

Men, detta är naivt, och du behöver tänker på något MER kreativt.

Prattade med en Vänsterpartiest innan EU valet, har han på film (vaken filmade detta) då han ERKÄNNER bilderberg, finans världen osv... han VET sanningen om 9-11.... men..

NOTHING IS BEING DONE.

Tänk på snubben där på tv i vänsterpartiet som var attackerade av "hans" partiet.

Pyramid of power....

Kolla på ICKE om detta bla:
http://video.google.com/videoplay?doc ... 2&dur=3&client=firefox-a#

Det går inte.

HELA politiken är skapade av eliten, och de som inte leka leken RÄTT, är ALDRIG välkommna tillbacka.

Du behöver lära dig lite mer om SANNINGEN kring politik.

Bank-styrde (som styra NWO agendan) äger alla massmedia, Bilderberg, CFR Trilateral Commission, Club of Rome, Frimurare....

Miljöpartiet, samt piratpartiet är troligen VÄRRE än de andra, eftersom de FATTAR den grundliggande problematiken, men de lösas vara en alternativt, Pur Unadulterated bullshit rakt genom.

MP PP V är här för att leda oss ingenstans.

Lite som Vaken som en helhet, ett fåtal som GÖRA mycket, (ändå för lite, försent) och en mängde som INTE göra något mer än Cut n Paste lite hit och ditt och "SKRIVA".

Med partipolitik har du antingen o kompetenta människor eller bedragare.

Toppstyrde. Alltid.

Kolla på ICKE lite, then report back ; )

Lycka till

Posted on: 2009/12/2 21:15
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

Anonym
Quote:

greensparrow skrev:

OJ SHIT DETTA VAR OTROLIGA NYHETER!

Har miljöpartiet något bankgiro jag tänkte sätta in någon tusenlapp nu när jag fick veta detta.

Hoppas bara inte massmedia nu kommer jaga dom med blåslampa ?

Satir sårar inte den dödar

Anonym
Var är shermjyl när man för en gångs skull behöver han ?

Snälla ta över denna tråd

(för nu ska jag inte skriva ett inlägg här på någon månad man blir ju bara arg)

See User information
All politik är ett skådespel.Partisystemet är skapat av eliten FÖR att få befolkningen att tro att det råder demokrati.Det spelar ingen roll vilket parti eller partier som sitter vid makten.Allt styrs av en dold makt bakom draperiet.Reinfeldt,Persson,Sahlin,= Marionetter som springer den dolda maktens ärenden.VILKEN makt har igentligen den svenska regerigen i nuläget? Vi har ju precis fått en egen president i eu???????

Posted on: 2009/12/2 21:30

See User information
oki tar bort inlägget....ta sansa dig maskrosen...shermjyl är inlåst för kvällen.....

Quote:

maskrosen skrev:
Var är shermjyl när man för en gångs skull behöver han ?

Snälla ta över denna tråd

(för nu ska jag inte skriva ett inlägg här på någon månad man blir ju bara arg)

Posted on: 2009/12/2 21:33

See User information
Vad spelar det för roll om de är emot EU men gör Co2 skatter i FNs regi? Hur tänker du egentligen?

Posted on: 2009/12/3 1:15

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper