vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Anonym
Re: Jag tittar på...
...Idol... Nackdelen med att ha flickvän

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Beklagar compu. Det är nog bara att gilla läget,sätt fram chips och cola och det andra, låt det bli ett riktigt hem.

När Gud skapade mannen

3 oktober kl. 17:07 år -15 274 367 468

Först skapade Gud åsnan.

Gud sa till åsnan:
- "Du är en åsna. Du skall slita och släpa dagen lång och bli kallad dum i huvudet. Du kommer att leva i 20 år."

Åsnan svarade:
- "Usch då, det låter inte som något bra liv. Kan vi inte säga att jag bara skall bli 5 år gammal?"

Gud accepterade åsnans förslag.

---------------------------------------

Sen skapade Gud hunden.

Gud sa:
- "Du skall kallas hund, leva ett liv i underkastelse, äta rester från middagsbordet och vakta huset. Du skall leva i 35 år."

Hunden sa:
- "Ojdå, det blir kanske inte så roligt. Kan jag inte få bli bara 15 år istället?"

Gud accepterade hundens förslag.

Därefter skapade Gud papegojan.

Gud sa:
- "Du kallas papegoja. Du kommer att sitta i ett hörn och upprepa allt som sägs, till stor irritation för alla. Du blir 75 år gammal"

Papegojan undrade:
- "Det låter väldigt enformigt... Kan vi inte säga bara 50 år?"

Gud accepterade papegojans förslag.

Till slut skapade Gud mannen.

Gud sa:
- "Du är en människa, en man! Du skall ha ett bra liv. Du är klok och intelligent, så du kommer att bestämma här i världen. Du skall bli 20 år."

Mannen svarade:
- "Det låter som ett riktigt bra liv, men kan det inte vara lite längre?"
(Nu visar mannen för första gången ett prov på sin intelligens...)

- "Kan jag inte få de där 15 åren som åsnan inte ville ha, de 20 som hunden tackade nej till, samt de 25 som blev över från papegojan också?"

Gud accepterade mannens förslag.

Därför lever mannen ett härligt liv tills han blir 20 år. Sen gifter han sig, för att slita och släpa i 15 år och bli kallad dum i huvudet. Sedan får han helt underkasta sig den övriga familjens behov, leva på rester från bordet och vakta huset i 20 år. De sista 25 åren av sitt liv sitter han i ett hörn och upprepar allt som folk säger, till stor irritation för alla i sin omgivning...

Posted on: 2009/12/4 20:31
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Kom nu på att det där i inlägg 22, vad som är efter 1.12 i videon, snarare handlar om en försvunnen sida på wikipedia.

Posted on: 2009/12/4 20:41

See User information
Vad är det för skit? Ska du göra bort dig ordentligt, säg att du är Gud

Posted on: 2009/12/4 20:51

See User information
Säg det du.

55) Ecoflum har ingen humor, inte på en fredagkväll...

Edit:

ahhh... som jag anade, det var mullvadsarbete... inte konstigt då hälften av medlemmarna är admins eller/och privataforumsusers.

http://www.youtube.com/watch?v=fQ97CZU_7kA

Posted on: 2009/12/4 21:14

Edited by shermjyl on 2009/12/4 21:32:30
Edited by shermjyl on 2009/12/4 21:33:18

See User information

Posted on: 2009/12/5 22:21

See User information
Cooler Heads with Dr Richard Lindzen on Cap and Trade pt 1 of 6

http://antisan.ning.com/profiles/blogs/dr-richard-lindzen-om

Posted on: 2009/12/6 11:19
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information

Posted on: 2009/12/28 11:57

See User information
C02 TABLETS

Product Information

Co2 Tablets come in a 100 pack size.

These simple, and inexpensive, tablets are specially developed to replace the complicated and expensive Co2 fertilizing systems used until today. Growth stagnation of plants is often caused by a shortage of carbondioxide; in badly aired spaces this shortage can be dramatic.

http://www.newage1812.co.uk/shop/inde ... act=viewProd&productId=10

Posted on: 2009/12/28 18:15

See User information

Posted on: 2009/12/29 10:14

See User information
Japp det var tänkvärda ord Gaston.Frågan som poppar upp i min skalle är ju då:har vi tillgång till våra egna tankar? Det kanske inte ens var min egen fråga som poppade upp?

Posted on: 2009/12/29 10:59

See User information
Quote:

shilton skrev:
Japp det var tänkvärda ord Gaston.Frågan som poppar upp i min skalle är ju då:har vi tillgång till våra egna tankar? Det kanske inte ens var min egen fråga som poppade upp?

Det är sant..vilket i viss mån skulle kunna vara positivt om det råkade "poppas" i många skallar....åt rätt håll.

Posted on: 2009/12/29 11:13

See User information
Mona Sahlin är ingen... fifflare:
http://www.youtube.com/watch?v=87MVH7YHz2g
Ser ni Aldebe efter två min... jag återkommer...

Posted on: 2010/9/20 0:01

See User information

Posted on: 2010/12/24 11:57

See User information
Does God Exist?
http://www.youtube.com/watch?v=rby5itnDloI

Tydligen en sann historia från Albert Einsteins barndom.

Posted on: 2010/12/29 15:33

See User information
"Why Beauty Matters" kan vara värd en reeeepost - den är ett sällsynt guldkorn. Folk har haft svårt köpa den filmen. Enligt Scruton så är det Stalinistiska krafter på BBC som driver maktcensur. Inte ordagrant... men efter min minnesbild. Tror han skrev att BBC kontrolleras av Goldman Sachs, eller vilka det nu var han skrev, eller vem som nu skrev det... på hans blogg (jag ska kolla upp det senare). De som styr fick nog kalla fötter att det sändes, något som är av sådan vikt för att återvända till något som kan överleva, rättfärdigt och sant, vill de knappats ha större spridning av.

De sex videodelarna försvinner från youtube, hela tiden. Men här finns de just nu (som fem delar):

http://topdocumentaryfilms.com/why-beauty-matters/

(Det gick på Axesstv, tror jag det var.

Posted on: 2011/5/19 23:49

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper