vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



co2 - koldioxid - nu en officiell hälsofara för mäönniskor, enligt USA
#1


See User information
http://playrapport.se/#/video/1805016


Detta är säkert inget nytt för någon som följer Alex Jones (jag är inte så mycket för honom men ändå)

... men ok.
Co2 - koldioxid.. alltså det vi andas ut och det som är det växter går lös på lika fanatiskt som vi människor behöver syre är nu "hälsofarligt".

kontentan av det hela... ja det är la uppenbart.. vi skadar miljön officiellt..
Vart kommer då all co2 ifrån - jo naturen.
vart tar den vägen - jo naturen.
Vad är vi o växter - en del av naturen!!!

vad är det värsta vi kan göra?
ge träden mer näringskraft...
AJ AJ AJ !!!
MEN SÅ KAN VI JU INTE HA DET!!!!
fuckin' bullshit!

Gahh!
blir så trött på svenska medier - så extremt enkelspåriga o trångsynta. (ärligt talat - hjärntvätt i hög grad!!! o att kalla sig politiskt oberoende - KATASTROF!!!!!)
När skall det nämnas att 90+% av växthusgaserna är vattenmolekyler?!!!!!

Nu kommer jag inte ihåg vad algerna jag tänker på kallas.
Men det finn ju plankton i havet som råder om temperaturen på jorden. På en makalöst sätt!
Blir det "för varmt" så förökar de sig kraftigt samtidigt som de "fiser" ut vattenånga...
vattenångan som i sin tur bildar moln som kyler planeten...!!!
Alltså - Jorden klarar sig JÄVLIGT BRA själv - allt är bara bullshit - när FAN skall folk börja ta reda på saker själv?!



nä tänkte la det - skulle ju skruva om det extra mycket i huvudet på folk.
Ska det bli skattebelastat att pissa under en solig dag sen eller?!


JAG BLIR SÅ TRÖTT PÅ DET HELA - o ATT FOLK INTE ORKAR TÄNKA ÄR ÄNNU JOBBIGARE.... sen har man den där Zen saken i bakhuvudet som säger att man bara skall ta det !!1
GAAAAAH!!!!!
orkar inte mycket mer!

Ny världsordning? - ja tack gärna! - MEN INTE FAN PÅ DET HÄR SÄTTET!!!!!!

Posted on: 2009/12/8 23:50

Edited by gaston on 2009/12/9 0:07:08
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: co2 - koldioxid - nu en officiell hälsofara för människor, enligt USA
#2


See User information
lite hastigt skrivet där kanske - men orkar inte skriva om det - är förbannad - o skall se klart dagens avsnitt om rapport - Rap port... haha - rap port - kommer ju massa co2 genom munnen när man rapar - lol

Posted on: 2009/12/8 23:53
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: co2 - koldioxid - nu en officiell hälsofara för människor, enligt USA
#3


See User information
ok - är som sagt förbannad... skrev till miljöministern

Men kunde inte skicka mitt mail som vanligt
var tvungen att gå genom TOR o en proxy för att få iväg det


detta är mailet:
Quote:
Växter andas - precis som vi människor.. Det vet du! Så att begränsa utsläppen co2 är som att strypa naturen - HUR kan det vara bra?! Jag är inte dum i huvudet! - så behandla mig inte som det! Om du hänger med lite så vet du säkert också att resten av solsystemet följer samma uppvärmningskurva som jorden. (kurvan som för övrigt börjat vika av! men det har INGET MED co2 att göra - OCH DET BORDE DU VETA - och BERÄTTA för den hjärndöda skocken människor som lyssnar på dig!) Allt kommer ifrån samma ställe (i detta fall, Jorden) - o livet kommer att fortskrida oavsett vad du eller någon annan människa någonsin kan göra, säga eller tycka! Så till sak ... livsstilen som föranlett diskussionen. Ge upp den! o sluta hyckla! Skaffa dig en bondgård eller något i stil med det i stället - o låt kossorna fisa bäst de vill, gör det samma o stå för det! Alla är vi barn av naturen - så visa respekt istället för att vara som en rebellisk tonåring som vill ut o härja trots att du egentligen vet att det inte är bra för dig. Planeten klarar sig betydligt bättre utan politiker, företag o beskattningar!

Posted on: 2009/12/9 0:28
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: co2 - koldioxid - nu en officiell hälsofara för mäönniskor, enligt USA
#4


See User information
Vet inte riktigt vad du menar med plankton men tror du syftar på följande; Det som sker vid hävning är att solen lyser på t.ex. en asfaltsväg, luften blir varmare vid en specifik plats i jämförelse med omgivande luft och den varma luften börjar då stiga pga. lufttrycksskillnader. När den varma luften når en viss höjd så förrändras temperaturen som i sin tur ska vara tillräcklig i samband med fuktighet etc. och då kondenseras luften till vattenånga = blir moln, och i sin tur så blir det för kallt för vattenångan och då ramlar det ned ofta på kvällen när solen går ner eller när vattenmassorna i molnet är för tungt. Det är nog samma sak du syftar på dock :P

Posted on: 2009/12/9 1:53
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: co2 - koldioxid - nu en officiell hälsofara för mäönniskor, enligt USA
#5


See User information
Quote:

alarik skrev:
Vet inte riktigt vad du menar med plankton men tror du syftar på följande; Det som sker vid hävning är att solen lyser på t.ex. en asfaltsväg, luften blir varmare vid en specifik plats i jämförelse med omgivande luft och den varma luften börjar då stiga pga. lufttrycksskillnader. När den varma luften når en viss höjd så förrändras temperaturen som i sin tur ska vara tillräcklig i samband med fuktighet etc. och då kondenseras luften till vattenånga = blir moln, och i sin tur så blir det för kallt för vattenångan och då ramlar det ned ofta på kvällen när solen går ner eller när vattenmassorna i molnet är för tungt. Det är nog samma sak du syftar på dock :P


Du vet att Plankton är ett namn för organismer? (T.ex. Växtplankton) Förstår inte hur du kan koppla det till moln?

Posted on: 2009/12/9 2:12
Anti-Korruptionsbyrån - Blogg om den Nya Världsordningen och Revisionism!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: co2 - koldioxid - nu en officiell hälsofara för mäönniskor, enligt USA
#6


See User information
Det är nog dom här han menar.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Kiselalger
Kiselalgerna, även kallad diatomer, har mycket vid utbredning. De flesta lever ute i de öppna haven och i sötvattensjöar. De står för ungefär 45% av fotosyntesen i haven.

Eukaryoter (Eukaryota) utgör en av de tre domäner som organismer indelas i enligt modern systematik. En eukaryot är en organism som har en eller flera komplexa celler i vilka arvsmassan återfinns i en cellkärna avgränsad av ett cellmembran. Dessa celler är också relativt stora (10-100 mikrometer).

Eukaryoter omfattar rikena drjur, växter, svampa samt riket protister vilket i själva verket är en samlingskategori för eukaryoter som ej passar in i de övriga riken. Många protister är encelliga. Eukaryoterna kontrasteras mot prokaryoterna (till exempel bakterier och arkéer) vilka saknar cellkärna och andra komplexa cellstrukturer.

Eu- kommer av grekiskans ord för "gott", "väl"[1], och -karyot ur det grekiska karyon som betyder "kärna".

Eukaryoter omfattar rikena djur, växter, svampar och är bryggan mellan växtriket och animalriket.

Posted on: 2009/12/9 2:12
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: co2 - koldioxid - nu en officiell hälsofara för mäönniskor, enligt USA
#7


See User information
Tack Gaston!!

blev genast på bättre humör :)
Det där med molnen gjorde nästan saken värre - hehe, men det har varit en pissig dag.. Började med att Polisen ringt o fått för sig att jag ville samarbeta i en utredning. Sen var jag ju tvungen att skälla ut personen som anmält mig.
o så drack jag ett par bärs o fick höra det där - då fick jag ett extra utbrott..

Posted on: 2009/12/9 3:35
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: co2 - koldioxid - nu en officiell hälsofara för mäönniskor, enligt USA
#8


See User information
Jo värmen ställer planeten in själv, renar gifter gör den också... Värmen kan människan dock inte rå för om det är fler än en planet som är drabbad, utsläppen ligger dock på vårt ansvar & bord.

Posted on: 2009/12/9 5:13
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: co2 - koldioxid - nu en officiell hälsofara för mäönniskor, enligt USA
#9


See User information
jo - men det är ju skillnad på utsläpp o utsläpp... det borde inte anses som ett utsläpp av miljögifter när kossor fiser eller när vi andas ut.
Föroreningar är ju skadligt.
Som t.ex ölburkar i sjöar som sätter igen gälarna på fiskar o har samma effekt på vissa former av sjögräs som fiskarna äter.

Men det handlar om perspektiv.. fisken kommer tillbaks, vi får la hoppas att den gör det med våran hjälp o att inte hela planeten behöver en ordentlig "re-boot"

Posted on: 2009/12/9 6:47
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: co2 - koldioxid - nu en officiell hälsofara för mäönniskor, enligt USA
#10


See User information
2012

Posted on: 2009/12/9 7:59
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: co2 - koldioxid - nu en officiell hälsofara för mäönniskor, enligt USA
#11


See User information
yeah - tänkte på det när jag skrev det. Därav feta bokstäver..
Det hade ju känts bra om det fick bo kvar människor här efter den omstarten.

Men det känns som de flesta av makthavarna respekterat naturens cykel någorlunda när det kommer till det årtalet.

Men samtidigt så har man ökat solaktivitet.. Så jag tycker det känns som att det är något lurt med det hela - vi är räddare än nödvändigt kanske..
Jag vet inte - känns jobbigt att inte ha kontakt med jorden o resten av solsystemet som jag någonstans tror att man kan ha.
Har du läst The Alchemist?
om inte gör det - för det fåraherden får lära sig av alkemisten i slutet av boken är underbart att läsa om. Han lär sig bli ett med naturen genom att bara lyssna till sitt hjärta.

Jag diggar naturfolkets tro om att jorden äger oss, o inte tvärtom.. Men när korrupta o giriga människor med alldeles för mycket inflytande på andra läser om sådana saker - vill de vrida o vända på innebörden.. O kontentan av det är oacceptabel.

Posted on: 2009/12/9 14:43
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: co2 - koldioxid - nu en officiell hälsofara för människor, enligt USA
#12


See User information
Quote:

HuMaHuMHuM skrev:
lite hastigt skrivet där kanske - men orkar inte skriva om det - är förbannad - o skall se klart dagens avsnitt om rapport - Rap port... haha - rap port - kommer ju massa co2 genom munnen när man rapar - lol


Och vad exakt är det du går på?
Väldigt nyfiken ...

Posted on: 2009/12/9 14:59
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: co2 - koldioxid - nu en officiell hälsofara för människor, enligt USA
#13


See User information
Hehe låter som kreativitet men en smula psykedeliska då o då.

Ät lite
svamp Pax:)

Posted on: 2009/12/9 16:20
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
34 user(s) are online (34 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 34

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS