vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 (3) 4 »


Re: Vitamin D3 Kills H1N1
#49


See User information
Quote:

Ecoflum skrev:

Jo, vitlök är ett gift, för bakterier, virus, cancerceller, läkemedelsindustri, lydnadsmedia och bilderberger politiker. Vampyrer med andra ord.


Och tydligen för VARULVAR oxå...


Posted on: 2009/12/4 19:48
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vitamin D3 Kills H1N1
#50


See User information
Quote:

Miri skrev:
Quote:

shermjyl skrev:
Vtlök, återkomsten. Garlic is a poison
http://www.dtam.moph.go.th/internet/d ... tana/5.Garlic-Chay216.pdf


Return of The Garlic Monster. Bara för att det står om kinesiologiska tester så ska jag ta med en vitlök och testa samtliga mina patienter under en dag - då jag är kinesiolog - och återkomma med testresultaten. (håll andan)

Quote:
Jag var inne på att knapra för att "få effkter", vill må bra - kontra att må bra för att man ÄR bra, må bra på köpet.


Vänta nu... vad är detta för intressant formulering? Bara för att man är bra ska man må bra på köpet? VAD hände då som fick dig att dissa vita löken?


Sådana tester är mest yta. Att BLI bra handlar inte om att man tycker sig må bättre, att något försvunnit på ytan/kroppen.

Jag tycker jag har benat i detta ordentligt. De som vill ha effekter och svar från ytan, go ahead.

Posted on: 2009/12/4 19:58
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Vitamin D3 Kills H1N1
#51
Dr. Mercola: What you can do when you get the cold or flu:

*D-vitamin
*Inget socker medan du är sjuk
*Sov ordentligt
*Undvik negativ stress
*Motionera

http://www.youtube.com/watch?v=x0pmqtgVBD0&feature=player_embedded

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vitamin D3 Kills H1N1
#52


See User information
Quote:

Ecoflum skrev:
Heter det inte sinolog :)


Ne. Kinesiolog. Har inget med Kina att göra (vilket sinolog har). Begreppet är från grekiskan och översätts enklast: "Läran om rörelse".

Quote:
Jo, vitlök är ett gift, för bakterier, virus, cancerceller, läkemedelsindustri, lydnadsmedia och bilderberger politiker. Vampyrer med andra ord.


Perfekt. Har vitlökspressen i högsta hugg.

Posted on: 2009/12/5 23:07
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vitamin D3 Kills H1N1
#53


See User information
Quote:

shermjyl skrev:
Sådana tester är mest yta.


Det beror på vad du menar. Använder man sig av kinesiologi enbart för att ta fram preparat och testa matallergier m.m. så är det att skumma på ytan. Det är inte vad gebitet handlar om ö.h.t. Men nu var det ju du som länkade till ett dokument som talade om kinesiologiska tester - och vad jag förstår så var det "vitlökens negativa aspekter" som skulle bevisas genom kinesiologiska tester i det doket. Rätt?

Quote:
De som vill ha effekter och svar från ytan, go ahead.


Vad då för ytliga effekter? Det handlar om huruvida vitlök fungerar mot virus.

Quote:
Att BLI bra handlar inte om att man tycker sig må bättre, att något försvunnit på ytan/kroppen.


Jag har hittills aldrig hört talas om någon illusorisk effekt av vitlök. Har du? (och då menar jag inte djävulsfotspår eller nån annan vidskeplighet)

Posted on: 2009/12/5 23:19
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Vitamin D3 Kills H1N1
#54
Tycker du ska vara försiktig med vitlök... Det kanske håller förkylning och såna virus lite borta, men underlättar för andra infektioner.
En viktig regel är att smakar det inte bra är det inte det.
Ta sallad exempelvis... smakar ingenting och är bra för oss

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vitamin D3 Kills H1N1
#55


See User information
Påmitt koloniområde så är det många jugoslaver. Deodlar och äter vitlök, det är deras livs stora intresse... dejag kännr mest äter det... väldigt mycket, hela tiden. När känner de sig bra, är"friska"?
Aldrig, låter det som.

Posted on: 2009/12/6 0:17
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vitamin D3 Kills H1N1
#56


See User information
Fast compu, vitök är ju gott? Så då faller det argumentet.

Posted on: 2009/12/6 0:17

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Vitamin D3 Kills H1N1
#57
Ja, tycker ni det kanske ni har rätt... Det sägs ju man inte ska argumentera med ett barn om vad de äter när de är små, för de stoppar i sig rätt saker ändå, fast ena dagen det kanske bara blir fisk och nästa bara potatis för att bara äta sallad nästa dag.
Kanske är så med vitlök också att man kan ha brist av något och man därför äter det.
Jag har bara hört att vitlök sabbar synapser, men jag kan ju ha fel om ni tycker det är gott...

Hellre är jag förkyld och knivskarp i tanken än en frisk zombie.

Jag menar förresten INTE att ni är barn... Jag tog det bara som jämförelse att barn kan kompensera sina brister upp till en viss ålder

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vitamin D3 Kills H1N1
#58


See User information
Så kallad vitlöksbrist... hehe...

Posted on: 2009/12/6 0:32
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vitamin D3 Kills H1N1
#59


See User information
Gott så Compu, vitlök kan ge mig horribla upplevelser i magtrakten om jag konsumerar i rå from, så helt bra kan det ju inte vara...
Ingefära däremot, kan jag ha cravings för. Det och chili... mmm.

Posted on: 2009/12/6 1:05

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vitamin D3 Kills H1N1
#60


See User information
och kor...

Posted on: 2009/12/6 1:12
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vitamin D3 Kills H1N1
#61


See User information
Wow, den här tråden slutade handla om vitamin D3 för länge sedan.

För att summera; D3 för att höja ditt immumförsvar. JA/NEJ?

Press Y/N

Posted on: 2009/12/6 2:31

Edited by Snapcase on 2009/12/6 3:28:26
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vitamin D3 Kills H1N1
#62


See User information
Immunförsvaret i sig är inte "höjt" för att man knaprar vitlök, antagligen upplever hela ens väsen vitlök som ett angrepp från uschliga krafter, och immunförsvaret går på högvarv.

Andra människor håller sig ju också på avstånd, liksom vampyrer, de är inte heller dumma.

Edit, jag såg nu att det var D3 du skrev om, inte vitlök, nåväl... jag fick en postning till.

En tråd får handla om det som skrivs däri, utifrån att något ger två, som leder till tre, som relaterar till...

Posted on: 2009/12/6 2:40
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vitamin D3 Kills H1N1
#63


See User information
DubbelWoW eller hur shermjyl, låt tråden vara vad den är= Vitamin D3, sluta avvika från ämnet.

Min fråga till dig shermjyl är, vad driver dig till att splittra vår uppmärksamhet ifrån kärnämnet?

Posted on: 2009/12/6 2:45
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Vitamin D3 Kills H1N1
#64
Alla diskussioner går framåt. Här på vaken utvecklas diskussioner istället för att stå kvar och stampa om samma ämne. Det fanns tydligen inget mer att tillföra om D3. Kommer någon på någonting mer kommer det att skrivas i tråden.
Inlägg som säger man bör återvända till kärnämnet utan att tillföra någonting ses som onödiga.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vitamin D3 Kills H1N1
#65


See User information
Vitlök är känd bl.a. för följande:

* Att minska risken för hjärt- och kärlsjukdomar.
* Motverka bakterier och infektioner.
* Sänka högt kolesterol.
* Minska risken för vissa former av cancer.
* Förebygga och lindra förkylning.
* Motverka vissa parasiter.
* Mot högt blodtryck.

Den är inte patentbelagd och man kan odla den själv (än så länge). Bereder man den på olika sätt så som t.ex. fusion, dekokt m.m. finns inga risker att man mår dåligt (ont i magen m.m.) på så vis som om man sätter tänderna i ett gäng vitlöksklyftor.

Posted on: 2009/12/6 13:48
Rainbow Warrior
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vitamin D3 Kills H1N1
#66


See User information
Har köpt en burk och käkat D3. Måste säga att jag upplever det som överförväntan. Känner mig mycket piggare än tidigare. Orkar mera helt enkelt.

Sedan om det är placebo effekten eller inte vet jag inte. Men det fungerar för mig. Känner mig starkare än någonsin!

Posted on: 2009/12/6 20:04
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vitamin D3 Kills H1N1
#67


See User information
http://www.helhetshalsa.se/index.php? ... ategory_id=148f6e84c27db1

I den här texten så står det att d2-vitamin(vegetabilisk) är bra men d3-vitamin (animalisk) är dåligt i för stora mängder och kan leda till njursten och förkalkningar av vävnader och organ, till exempel lungorna. Jag blir helt förvirrad över det här, har beställt d2-vitamin eftersom jag har förstått att det är den som är bäst och inte d3-vitamin men är det helt fel? Är det d3-vitamin som är den som är nyttigast?

Posted on: 2009/12/12 22:27
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vitamin D3 Kills H1N1
#68


See User information
maskrosbarnet, som jag har förstått det är D3 den vitaminen du vill ha under vinterhalvåret pga. solbrist.

D3 får vi naturligt genom solljus och höjer bla. immunförsvaret och påstås även kunna lindra cancer mm.

Höga doser av D2 vitaminen påstås kunna orsaka kalkuppbyggnad i kroppen.

Den bästa D3:n ska enligt många källor vara Lanolin(fårullsfett http://sv.wikipedia.org/wiki/Lanolin)

Du måste kolla upp många olika källor och bilda dig en egen uppfattning.

http://www.youtube.com/results?search ... amin+d3&search_type=&aq=f

Detta är min favorit: http://www.youtube.com/watch?v=HH1rB-Ya2UQ

Kram!

/Snap

Posted on: 2009/12/12 22:57
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vitamin D3 Kills H1N1
#69


See User information
Jag har kollat lite olika källor och vad jag förstår så är D3 en konstgjord vitamin eftersom du knappast kan ställa en tom burk ute i solen och sen ta med den till labbet och göra solens ljus till d3 vitamin. Den verkar mer kemisk än den som kommer från de vegetabiliska riket alltså d2.

När det blir så mycket prat om d3 och att till och med media rekommenderar den så starkt så drar jag öronen åt mig då mycket media ägs av de stora skurkarna. Jag har inte sparat alla min källor på denna datorn men här är i alla fall ett Youtube klipp om sanningen om vitamin d3. http://www.youtube.com/watch?v=pxE8cRGp5_M

Jag kan ju visserligen inte säga att det är sant men min intuition säger mig att de vegetabiliska vitaminerna är mer naturligare och nyttigare. Jag menar egentligen varför måste vi ha d-vitamin från solljuset går det inte lika bra med d-vitaminer från växtriket?

Posted on: 2009/12/13 15:06
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vitamin D3 Kills H1N1
#70


See User information
Mycket intressant länk ang Vitamin D3, tack maskrosbarnet.

Som jag har förstått det är D3 från Lanolin inte en konstgjord vitamin utan ett naturligt fett som kan utvinnas ur fårull.

I slutet på filmen du länkade till hänvisas det till att infon kommer ifrån F.O.Y. Publications som är sammankopplade med den här religiösa gruppen.

http://www.followersofyah.com/

Har inte kollat upp sidan speciellt mycket, den ser väldigt rörig ut med mina browser-settings .

Jag tror, bara vad jag personligen tror efter ha lagt ner ca två timmars research på nätet att det handlar om ett missförstånd.(men kan även vara disinformation och skräckpropaganda).

Råttor och möss som intar D3 påstås dö av d3-överdos, men dosen gnagarna intar i förhållande till deras kroppvikt verkar vara enorm. (min egen uppskattning).

Visst kan man överdosera D3 och det påstås kunna vara skadligt, jag köper det. Men det handlar om en massiv överdosering över antagligen 50.000/IU per dag under långt tid. Känner man sig osäker bör man be en läkare kolla ens blodvärden.

Anledningen till att D3 används i gifter är att det inte blir någon sekundär förgiftning om en hund eller katt skulle få för sig att äta det förgiftade djuret.(deras kroppsvikt klarar av vad musen inte klarade).

Jaja man ska aldrig säga aldrig, men detta är min slutsats, åtminstonde för tillfället

Personligen har jag tagit mellan 8-10.000/IU i ett par veckor, tycker mig känna en förbättring i min allmänhälsa(kan så klart vara placebo).

Men som sagt hela mitt inlägg handlar om vad jag tror.

Kram

/Snap

Ps att Vitamin D i alla dess former endast är dåligt för oss är det väl få som tror hoppas jag.

Posted on: 2009/12/13 17:24
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vitamin D3 Kills H1N1
#71


See User information
maskrosbarnet:

Var har du läst att media rekommenderar D3 så starkt? Jag har inte sett dom tendenserna.

Det som har stått i media är ju att alla ska vaccinera sig mot influensan.

Självklart ska inte D3 överdoseras, men vi får i oss för lite vitamin d under vinterhalvåret. Det kan ju vara en orsak att vi oftare är skjuk då. Men tar man vitamin D3 så borde risken att bli sjuk vara mindre. Hur ofta har man influensan eller ont i halsen under sommarmånaderna? Aldrig.

Jag tror inte det är någon som helst fara om man käkar det under exemeplvis Dec, Jan, Feb.

Studier talar för att 100 mikrogram (=4.000 IE) D-vitamin per dag ger tillfredsställande nivåer utan biverkningsrisk. Referens:

http://www.lakartidningen.se/engine.php?articleId=6279

Faktum är att jag ofta (nästan varje morgon) har haft ont i halsen när jag vaknat. Men sedan jag börjat ta en kapsel om dagen så har jag inte längre ont när jag vaknar. Tillfällighet?

Posted on: 2009/12/13 19:08
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vitamin D3 Kills H1N1
#72


See User information
alexanderhugg skrev:"Faktum är att jag ofta (nästan varje morgon) har haft ont i halsen när jag vaknat. Men sedan jag börjat ta en kapsel om dagen så har jag inte längre ont när jag vaknar. Tillfällighet?"

Exakt samma sak som hände mig idag

Som sagt tillfällighet? Vet inte, men jag gillar det.

Posted on: 2009/12/13 19:46
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 2 (3) 4 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
44 user(s) are online (44 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 44

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS