vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 3 4 (5) 6 7 »

Anonym
Re: 6 inlägg per dag
Quote:

void skrev:
Det är bara att höra av sig, behövs även moderatorer.
Jag har försökt att vara moderator vid två tillfällen, men eftersom jag då kom åt hemligheterna i det privata forumet bestämdes det att jag inte skulle hjälpa till att moderera någonting mer... Eller är det någon som har någonting att klaga på hur jag modererade forumet?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
har inget negativt att säga..

Posted on: 2009/12/13 19:57
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Låter ganska oflexibelt, som att jaga flugor med baseballträ. Fast jag förstår båda sidors argument. Kanske kunde de som tydligt spammar med chatliknande inlägg få en sexinläggs-spärr på sig under fjorton dagar, ungefär den tid det inom psykologin sägs ta att bryta en dålig vana. Hm. "Om nu folk har så HIMLA mycket information så får de väl helt enkelt spara på sig under dagen och göra en tråd med "dagens nyheter" och sammanfatta det." Problemet med det är att man kanske vill svara på saker i olika trådar samma dag - vissa veckor händer mycket i olika ämnen på en gång, nyheter kring 9/11, klimat och vaccin samtidigt...kanske kunde man ha ett "freeleech"-läge som admin kan koppla på kring Bilderberg och andra möten, om Alex Jones hittas död i en brudklänning med en blodig hundvalp i munnen etc...och även mindre viktiga saker om det är mycket samtidigt. Jag vet inte, men som relativt utomstånde kan jag tycka att en sak som verkligen är synd med Vaken är att många riktigt intressanta trådar startas och dör efter ett eller inga svar.

Posted on: 2009/12/13 22:58

Anonym
Quote:

AladdinSane skrev:
Låter ganska oflexibelt, som att jaga flugor med baseballträ. Fast jag förstår båda sidors argument. Kanske kunde de som tydligt spammar med chatliknande inlägg få en sexinläggs-spärr på sig under fjorton dagar, ungefär den tid det inom psykologin sägs ta att bryta en dålig vana. Hm. "Om nu folk har så HIMLA mycket information så får de väl helt enkelt spara på sig under dagen och göra en tråd med "dagens nyheter" och sammanfatta det." Problemet med det är att man kanske vill svara på saker i olika trådar samma dag - vissa veckor händer mycket i olika ämnen på en gång, nyheter kring 9/11, klimat och vaccin samtidigt...kanske kunde man ha ett "freeleech"-läge som admin kan koppla på kring Bilderberg och andra möten, om Alex Jones hittas död i en brudklänning med en blodig hundvalp i munnen etc...och även mindre viktiga saker om det är mycket samtidigt. Jag vet inte, men som relativt utomstånde kan jag tycka att en sak som verkligen är synd med Vaken är att många riktigt intressanta trådar startas och dör efter ett eller inga svar.

Bra skrivet och bra poängteringar.

Anonym
Här är ett bevis på att Bill DeBerg inte påverkas av sex inläggs spärren per 24 timmar...
Resized Image

Det är inte sex inlägg per dygn som gäller, utan sex inlägg per 24 timmar och Bill DeBerg har postat sju under en 24 timmars period.

See User information
Ifrågasatte precis det där och vad sa Bill Deberger om att admin och moderatorer ska spela efter samma regler?
Tror inte det är nödvändigt att citera honom ur den här tråden.

Posted on: 2009/12/14 3:52
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

See User information
Quote:

Xtas skrev:
"Fuck u din nuub!

Bara för Micro har misslyckats enligt dig,så innebär det inte att alla skall ta själv mord!FUCK U

Vad vill du din fjant!

Var det Mamma ,eller Staten som sa det?"

Trollad hetluft av sale.
Kan du inte skaffa dig ett liv, en mening eller åtminstone diplom i att ha något att säga?
Jag sjöng högt,hade hörlurar på mig [url=Eamon - Fuck It (I Don't Want You back]Till gnällspikarna.[/url]

-om inte har självförtroende är de som inte tror på sig själva. De gör i stället som de andra ~ att de skall göra eller säga.

Från Joshua:
oj

Du borde lugna ner dig, du gör bara bort dig. Man blir ju nästan rädd du framstår som ett psykfall. Ta inte åsikter så personligt, det finns andra värden här i livet. Och om du har åsikter pröva att formulera dom.

Skriva fuck u hahaha skärp dig, kolla själv hur det framstår, testa att använda ord och formulera.

Jag vill bara säga er att ni är tama_jag är den vildA-naturen.

Posted on: 2009/12/14 4:11

See User information
Alla administratörer kan skriva fler inlägg. Något som då skall användas för att moderera, inte att skriva artiklar och inlägg.

Jag har dock inte informerat bildeberg om det, som för övrigt är lorax.

Posted on: 2009/12/14 9:53
Administratör och grundare av vaken.se

See User information
sex inlägg per dag är frihet på vaken nivå.

Posted on: 2009/12/15 15:04

See User information
Vad jag har för åsikter kring 6 inläggs reglerna kan vi läsa väl i denna tråden.

Inte märkligt hur tråden är väldigt populärt nu....

Jag tycker egentligen att problemen lösas ENKELT genom att:

1. Följa reglerna som vi har tackat JA till.

2. Ta ANSVAR för vad vi skriver (respektera varandra, tråd ämnen- eller ta det till Fight Club)

3. Att Vaken forumet utvecklas där alla kan skriva hur mycket de vill- denna TID som ett fåtal ta i sitt liv att håla igång den här lilla forumet räcker inte för att göra detta.

Då behövs det mer resurser, människor-tid.

Vem är den NYA som då ställa upp och göra detta?

Att fokusera på problemen är bra på början, sen går vi till handlingar och LÖSA de.

Det går inte att STYRA vaken med moderators, och det enklaste är att går efter vad vi besökare vill, om det nu är en chat.

HUVUDSAKEN MED VAKEN:

Dela information (kommunicera) med andra kring hur vi tänker och uppleva våran verklighet i ÖPPENHET.

Posted on: 2009/12/15 16:13
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

See User information
Mycket irriterande, igår hadde jag skrivit långt och tryckte sænd då jag upptæckte detta. Sæj istællet till om folk spammar, och fiksa en chatt, men snælla inte begrænsa på dette sættet!

Posted on: 2009/12/15 18:02

See User information
Måste tyvärr hålla med Norskan att detta är en kass idé.
Kan folk inte sköta sig, är det upp till moderatorer att göra sitt förbannade jobb! Kollektiv bestraffning är väl ändå inte bättre?!
Tänk om jesus loggar in och har så mycket att säga att han tillslut går över till VOFarnas forum för att han där får skriva fler inlägg! =D

Näe, detta är en dålig fix, signalen ledningen ger är "Eftersom ni skriver en jävla massa skit får ni max skita ned 6 ggr per dygn."

Lägg istället en spärr på 1 inlägg per dygn enbart på användare som uppenbart missbrukar sin möjlighet till kommunikation här. Moderera resten hårt!

Posted on: 2009/12/16 20:49

See User information
Riktigt tragiskt att se hur vaken numera är ett öppet tillhåll för reduktionismens fram tågande.

Hur ska man bemöta sånt här begränsande i dagens internet`?

*suck*

Någonstans på vägen borde väl någon av er administronatuer se hur pass mycket ni blivit det ni från början motarbetade.

http://vakensucks.mypagerocks.com/

Posted on: 2009/12/18 0:03
If everything i a rule, then everything is a crime.
- Lupe Fiasco

HATA EFEKTO
VAKENS ENEMY NO-1

See User information
Bara tanken på att jag endast får skriva 6 inlägg, har resulterat i att jag inte har lust att skriva något alls längre.

Tack för fikat, men det är nog dags att röra sig vidare.

Posted on: 2009/12/18 0:14

See User information
Finns det någon anledning att begränsa folk till 6 inlägg om de skriver och svarar på ett vettigt sätt, nej.

Vad gör man med folk som spammar och missköter sig? Varnar 1 gång och sen begränsar de till #99's förslag.

Vaken forumet gör mig besviken.

Posted on: 2009/12/18 12:40

See User information
Nu är det 8 inlägg per 24 timmar. Ser om det räcker.

Posted on: 2009/12/18 14:22

See User information
Nei, før om det blir en debatt så måste man kunna svara dær och då, och debatter ær viktiga. Ni vil vel fræmja yttringsfrihet, och då blir det inkonsist att binda vuksna folk.

Posted on: 2009/12/18 16:48

See User information
Quote:

Norskan skrev:
Nei, før om det blir en debatt så måste man kunna svara dær och då, och debatter ær viktiga. Ni vil vel fræmja yttringsfrihet, och då blir det inkonsist att binda vuksna folk.

Precis! Jag håller med.

Sen har jag lagt ut en enkät om att har en chatt här, 90% positivt.
http://vaken.se/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=17201&forum=3

Då har vi svarat på en enkät, kan de som styra denna delen här (med inläggsbegränsningar) väl ser VAD ANVÄNDARE VILL.

Och förtydliga hur de tänker.

En sak:

Jag skulle INTE förhindrar människor att utrycka sig, framförallt i ett vuxen forum och med människor med tradition att INTE GILLAR AUKTORITÄR.

Framförallt om jag hade intentioner med att starta något politiskt parti.

Det ser inte bra ut.

Men, men, alla tycker olika ; )

Posted on: 2009/12/18 20:28

Edited by Bill DeBerg on 2009/12/19 3:10:48
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

See User information
Jag gör om så att de som missköter sig får begränsningen.

Posted on: 2009/12/19 19:01

Anonym
Re: 6 inlägg per dag (Nu upphört)
Nu är det tillbaka som vanligt, utan några begränsningar.

PS - ni som PM:at om moderator status, jag ska svara er så fort jag kan. Ej hunnit än.

See User information
Gött.

Posted on: 2009/12/22 1:05
"Now I have become death, the destroyer of worlds"

See User information
kontrollbehov.

Posted on: 2009/12/22 2:53

See User information
blir orolig när jag ser admins använda sig av berepp som "dem som missköter sig" eftersom den typen av kommentarer bara kan grunda sig i ett begränsat medvetande.. dvs ett medvetande som ännu inte insett icke-dualiteten i allt som inträffar.. det kommer sluta med att ni bygger in er själva i en liten värld där det finns "dem som sköter sig" men dessa kommer alltid vara offer för "dem som missköter sig"... detta är en evig kamp som ej går att vinna.. konstigt att "vaken".se går den stigen...

Posted on: 2009/12/22 15:52

See User information
Du är ju bara här för att skapa missnöje och vara destruktiv, utan att bygga något gemensamt med andra här på Vaken. Du är en vampyr som stjäl tid från dig själv och andra. Jag rekommenderar dig att börja bidra på ett positivt sätt istället. Punkt slut.

Posted on: 2009/12/22 16:00

« 1 2 3 4 (5) 6 7 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper