vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Allvaret

See User information
Det här är en gamal text skriven av mig när jag inte hade tillgång till internet, o inte kände någon som pratat med mig om Frimurare o konspirationer.

Jag har inte läst texten själv på jättelänge.. O nu när jag gjorde det blev jag varm inombords.
Jag skrev den under en tid fylld av ångest o vemod. Det är defensivt inte en av mina bästa hopfogade ord o meningar - men jag tycker den visar tydligt hur jag efter att ha ställt mig dessa frågor (som jag glömt att jag sökt svar på!!) fått svaret levererat av Skaparen/universum/Livet kalla denne för vad du vill.. Men jag fick mina svar.. o en mening i mitt liv - en destination.
Min framtid skapades genom min nyfikenhet. O med tanke på va jag nu för tiden funderar på så känns det väldigt hoppfyllt

här r texten (oredigerad från ett hastigt blogginlägg, men kopierat från min gamla dagbok):
Quote:
Allvaret ropar ut ifrån skuggorna. Jag sitter och lyssnar och ekot från ropen fångar all min uppmärksamhet. Tankarna jag en gång hade har helt tappat sitt värde och nu härskar nuet. Dagar, veckor och månader har gått - och varenda dag har jag hört Allvarets röst allt högre. Det går inte att förneka längre. Jag är inte samma person nu som jag en gång var. Nu är jag någonting annat - fylld av idéer och plågad av verkligheten. En verklighet som bländar de flesta. Ett ljus som ingen kan skåda utan att genast söka sig efter slöjan de under hela sin livstid varit iklädda. Sanningen gör ont - och vem med ett ?normalt? sinnelag strävar efter pina och plåga.?!. Vem är nu jag? Varför kan jag inte sky Allvarets andedräkt, och hur kunde mitt skydd mot uppenbarelsens plåga så lätt fly från min person, medens slöjan för så många andra ter sig som en mantel av bly - omöjlig för den veke att lyfta av, och en börda för den som strävar efter sann frihet. Ett liv i frid, lättad från samhällets börda - det berömda ekorrhjulet. Men vad är det egentligen som vår själ suktar efter?1 Är det en solig dag nere i Bahamas, eller en upplevelserik månad nere i alperna? Är det värt att slita ett år bara för att i två veckor leva som kungligheter i ett utfattigt land? Vad är själviskt och vad är egentligen berättigat?! Skall jag få leve som kung i ett fattigt land för att jag jobbat 50 veckor av ett år. Eller skall jag varje månad spendera alla mina överflödiga pengar på dem som behöver dem mer än mig.? Vad är pengar? Är pengar någonting att sträva efter?! Vad är det med pengar som har gjort världen till det bättre? -utveckling och vetenskap?! Sysslade inte folk med det förr i tiden bara för att de var nyfikna på resultaten? -mer mat till de svältande?! Inte ens värt att kommentera! Trygga landsgränser?! Knappt värt åtanke! Länder... När och på vilket sätt har det varit bra att det ena landet finns men inte det andra? Eller när och var har det varit rätt att ena befolkningen tycker det ena men den andra tycker det andra?! Vem är det som kontrollerar massan - och vilka skapar union - INTE MINA VÄNNER I ALLA FALL!!!!! Vilka skall man rösta på? - och finns det någon mening med at rösta när alla bara tigger om ens röst? Ens röst - vem hör egentligen på din röst? Och vem lyssnar på mig? Det är inte många - så vad spelar det för någon roll vad du tycker när ingen bryr sig - och när de som bryr sig inte har makten, utan gömmer sig för makten!???! Makt - vem har makt, och vilka regerar. Är det en demokratisk regering vi har - eller är det en självstyrd enhet som utger sig för att vara folket till lags som delat upp sig i olika partier?! Jag vet inte.. - men en sak vet jag. Och det är att jag inte vill vara en del av den här världen!

Posted on: 2009/12/18 23:51
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Allvaret

See User information
Kan tilläggas att jag som sagt inte visste någonting alls om konspirationer.
Men jag har en avancerad kristen tro i grunden - o för mig har hela det världspolitiska spelet alltid (i mitt huvud) liknats vid ett schackspel med en given utgång.
Att se på nyheter var som att få ledtrådar till hur spelet en gång tedde sig. Jag sitter som en åskådare från framtiden, men lever samtidigt i nuet - o är ett offer från allas historia.
Spelet som jag iakttar o deltar i hade tidigare endast andliga väsen som spelpjäser - men nu när jag upptäckt Illuminati o andra stora slutna sällskap så är det som att en ny dimension av spelbrädans pjäser uppenbarat sig.
Livet har blivit spännande på riktigt igen. O helheten o förståelsen är inom räckhåll känns det som. ... Vilket är en underbar känsla.

Posted on: 2009/12/19 0:00
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Depprimerande tekst, men kanskje det ær nødvendigt att komma på botten ibland ochså?

Jag tænker att man kan vara del av att sprida goda vibrasjoner och tankar som ringar i vatten, och att man dærfør faktiskt kan gjøra något. Å sjunka ner i apati ær iallafall inte någon bra løsning. Man får gjøra vad man kan nær man kan, och mer kan man inte gjøra.

Posted on: 2009/12/19 0:16

See User information
Hej HuMaHuMHuM.

Jag tycker om din gamla text och funderingarna i den. Känner igen mig.
Det finns människor som inte kan låta bli att gå till botten med svårigheterna för att se hur dom kommer sig. Inte undra på att 9/11 drar till sig sådana. Andras grundhållning är att förneka och lägga locket på. Dom är rädda för sanningssökarna. Vi är olika formade av naturen antar jag.

När man anser att Universums gåta är större och känns mer betydelsefull än utvecklingen av pensionsfonderna då har man blivit en avvikare i Mammonland. Livsfarlig för dom besuttna som vill ha billigast möjliga tillgång till mina armar och min kropp. Det finns ingen vinstpotential hos människor som anser att det största man kan vara är att bara vara. Arbeit macht frei - jobba och köp, slavdjävel. Sluta upp med drömmerierna.

Varats hemlighet och Jesus är samma sak för mig. Och Vägen går inåt. Himmelriket finns redan i själva varat. Där finns expansionen och möjligheten att vara ett med allt och samtidigt förlora all kontroll. Jaget blir Livets slav och inte det omvända som den räntedrivna kapitalismen leder till.

Jesus lär betyda - Jahve är Herre. Och Jahve lär betyda - Jag är den som Är - alltså själva Varat. Att upptäcka Jesus inom sig själv är att förenas med Varat och därmed bli ett med allt. Det är så jag tror och känner att det ligger till.

Posted on: 2009/12/19 6:45

See User information
Quote:

HuMaHuMHuM skrev:
Kan tilläggas att jag som sagt inte visste någonting alls om konspirationer.
Men jag har en avancerad kristen tro i grunden - o för mig har hela det världspolitiska spelet alltid (i mitt huvud) liknats vid ett schackspel med en given utgång.
Att se på nyheter var som att få ledtrådar till hur spelet en gång tedde sig. Jag sitter som en åskådare från framtiden, men lever samtidigt i nuet - o är ett offer från allas historia.
Spelet som jag iakttar o deltar i hade tidigare endast andliga väsen som spelpjäser - men nu när jag upptäckt Illuminati o andra stora slutna sällskap så är det som att en ny dimension av spelbrädans pjäser uppenbarat sig.
Livet har blivit spännande på riktigt igen. O helheten o förståelsen är inom räckhåll känns det som. ... Vilket är en underbar känsla.

Jag ser dig inte som Kristen. Jag ser dig som en medmänniska som bryr dig och visar omtanke om andra människor. Jag tar nämligen avstånd från alla religions- " stämplar "....

Så må väl kära Medmänniska. Jag känner oxo igen mig.

Posted on: 2009/12/19 8:17

See User information
Jag ser inte heller mig själv som kristen.. Men var tokkristen
Det är svårt för mig att inte förakta de mentala bojor jag sattes i från första dagen i mitt liv.. Men jag är samtidigt väldigt tacksam för att jag på den vägen inte är under de bojor som som de flesta västerlänningar bär omkring på. Nämligen en naiv tilltro till det politiska systemet, o slutsatsen dagens vetenskapsmän utgår ifrån officiellt - nämligen att det inte finns en skapare.
Så min tro på källan till allt liv har aldrig egentligen varit en "tro" - utan själslig vetskap som ingen lyckades ta ifrån mig.
Med min kristna uppväxt kom också en riktigt bra inblick i bibelns alla profetior, o hur man skall tolka dem.
Nu håller jag inte med om detaljerna de predikar ut längre... Men jag har läst bibeln tillräckligt många gånger för att kunna se hur profetsiorna komma till liv ännu en gång.
Det går ju i cirklar, o de upprepar sig i fraktaler i en inåtgående spiral (eller hur man skall se på det - det går snabbare ivf, o blir allt tydligare). Sedan 2000 har det börjat på en nytt varv av uppenbarelsebokens profetior, enligt min tolkning :)

Posted on: 2009/12/21 11:29

See User information
Preach pothead, preach!

År efter år som går, ser man tillbaka på den man var så inser man ju alltid vilken nybörjare man var året innan. Motsatsen vore sorglig.

Tycker dock din text, från förr, klingar så sant för många av oss som valt att börja se istället för att blunda och följa ledstången.

Julekram!/ Rocketbanana

Posted on: 2009/12/22 10:46
"Mig skrämmer ni inte alls, ni eländets herremän...
Beröva oss hoppets stjärna, den skall nog bli vår igen"
-Cornelis Vreeswijk

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper