vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)


Re: Vatikanen accepterar rymdvarelser
#25


See User information
Så mycket newage så jag inte kan tro det.. Vart ska jag ens börja ?

För det första, sluta upp med att jämföra oss med djuren. Vi är inte som djuren och vi kommer aldrig vara det heller .. De enda som jämför sig själva med djur är djuren, ni har inte kontakt med er mänskliga själ för då hade ni förstått vad som skiljher oss så enormt från djuren. Dra inte upp DNA argumenten heller för den delen då det redan besvarats¨gång på gång, det enda dna förklarar för oss är vi alla haft en gemensam skapare som skapat våra fysiska kroppar med liknande medel.

Seilon: Hur kan du INTE vara newage ? Påstår du att du är någon som levde för tusentals år sedan som återfötts i din kropp och av den anledningen sitter på den här informationen ? Eller är det mer logiskt och troligt att du fått din information från newage filosofer etc som funnits i upp till 1000~ år ? Vilka kom först, du eller de? Exakt, du är newage. Du startade inte ditt tankesätt utan det har funnits i runt 1000 år nu och det kallas NEWAGE. Att sno ngn annans tankesätt och göra det till "sitt egna" är bara egoistiskt, erkänn iaf att du är newage så man förstår att du följer en viss tro som fanns långt innan du föddes. Jag har läst så många av dina inlägg och allt du säger går att hämta från newage..


Lucifer & Sale: Lucifer ... ditt namn förklarar väl det mesta ? Att luciferianer blivit lurade att tro att lucifer var jesus bror/far etc har länge varit kännt till ex. Att allt bara är gott är ett satanistiskt tänkande som får en att blunda för ondskan på planeten. Ondska finns, det enda ni behöver göra är att sätta på er tv-box i 30 min för att förstå hur mycket ondska vår planet har blivit erövrad av. Att ignorera detta och få folk att tro att de ska vakna upp till ett "högre medvetande" år 2012 är så satanistiskt så det skriker om det. Jag är rädd, hoppas verkligen inte men som sagt är rädd att det kommer ske 2012. Miljoner kommer luras in i detta nya tänket att alla ska förenas, se förbi lögnerna, inse att ondska inte finns och att vi alla är ETT. Att det sedan görs i "kärlekens" namn är det absolut mest skrattretande och har gjorts ett bra tag av newagers ...... Att en människa ska kunna veta allt om ont och gott var första lögnen Satan drog och det är den som kommer förgöra er, det är den som kommer vända er från vår Fader pga ingorans och alldeles för stort ego som får er att tro att ni är eller kan bli "gud" ..

OM folk BARA kunde studera SJÄLVA skulle så mycket av detta inte hända. LÄS till ex vilka som använder "energi"-tänker mest på planeten och se vilka satanister ni fått erat tönk ifrån ..
Läs på om vilka som började med "bli gud"-tänket så hamnar ni hos satanister igen ... Läs om dessa personer och läs omd eras agenda så kanske ni börjar förstå. Det här forumet är indränkt i newage så jag måste tyvärr avsluta mitt medlemskap med den här posten, önskar er alla all lycka i världen. Fred

Posted on: 2009/11/18 10:33
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vatikanen accepterar rymdvarelser
#26


See User information
Quote:

Genesis skrev:
Du startade inte ditt tankesätt utan det har funnits i runt 1000 år nu och det kallas NEWAGE.


Jag skulle vilja påstå att man helt utan externa intryck kan få fram en tankebana som andra tidigare kommit fram till. Precis som att huntratusentals människor kan komma fram till samma slutsats inom ett ärende utan att ha haft kontakt med varandra.

Posted on: 2009/11/18 10:42
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vatikanen accepterar rymdvarelser
#27


See User information
immigrant skrev:

"Jag skulle vilja påstå att man helt utan externa intryck kan få fram en tankebana som andra tidigare kommit fram till. Precis som att huntratusentals människor kan komma fram till samma slutsats inom ett ärende utan att ha haft kontakt med varandra."
________

Ja påstå det kan du ju, men det betyder inte att du tänker rätt...

Jag kan istället påstå att det du skrev inte är dina tankar.

Tänk om ALLA tankar är något externt.

Posted on: 2009/11/18 16:49
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vatikanen accepterar rymdvarelser
#28


See User information
Quote:

shermjyl skrev:
Tänk om ALLA tankar är något externt.


Hur menar du då? Skulle de vara ursprungna från det tidigaste ögonblicket eller frammanade genom någon slags telepatisk förmåga hos andra, som ett kollektivt medvetande? Hur du än menar skulle vill jag påstå att ens egna tankar är ett resultat av allt man lärt sig och kommer ihåg, både medveten (dvs konkreta tankebanor som man kommer fram till genom att tänka) och undermedvetet (t.ex. moraliska grundpelare hos den egna personen). Att tänka något man inte vet eller har förmågan att veta låter väl omöjligt? Man kan inte helt plötsligt få upp en konkret och sann kunskapstanke utan att ha tänkt fram den. Det enda det skulle innebära är att man i tanken citerar någon annans framtänkta tanke.

EDIT - ursäkta, nu har jag glidit utanför ämnet igen.

Posted on: 2009/11/18 17:11
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vatikanen accepterar rymdvarelser
#29


See User information
Quote:

Don_juan skrev:
Vatikanen tycker inte att det är fel för religiösa att tro på liv i rymden. Gud kan ha skapat intelligent liv även på andra planeter, enligt påvens vetenskapliga rådgivare.

Vatikanens dagstidning Osservatore Romano publicerar på onsdagen en artikel där påvens chefsastronom José Gabriel Funes intervjuas. Hans åsikter om eventuellt utomjordiskt liv har under dagen väckt stor uppmärksamhet i medier runt om i världen, rapporterar Ekot.

Artikelrubriken är "Utomjordingen är min broder" och Funes menar att det vore att sätta gränser för Guds kreativa frihet att avvisa idén om att det kan finnas intelligent liv på andra planeter. Chefsastronomen säger till tidningen att det inte existerar någon konflikt mellan att tro på en gud och att tro på liv på andra planeter.


Källa:
MSN


Detta har sin grund i att universum som vi lever i bevisligen innehåller liv vilket jag och de som läser detta är bevis på. Det har visat sig att det var en otrolig tur att vårt universum kom att innehålla liv. Minsta lilla fel i Big Bang starten och inga varelser hade funnits på en planet och suttit och funderat på hur allt gick till.

SETI letar via radioteleskop efter signaler från liv men har inte i hitta några sådana än för det är ett tidskrävande arbete då man inte vet hur länge man ska lyssna runt varje stjärna för att vara säker på att inget liv där skickar radiosignaler.

Astronomer har också förbättrat planetsökandet och man tror att snart kan vi hitta jordliknanden planeter och det skulle underlätta sökandet efter liv.

1. Detta krävs dock för att liv ska finnas om vi jämför med jorden:

2. Planeten måste ha ett magnetfält för att avleda farligt soltrålning.
Planeten måste en stor måne för att stabilisera rotationen så den inte svänger för mycket.

3. En rymddammsugare måste finnas i närheten och det är Jupiter som tar hand om det mesta av rymdskrotet. Hade Shoemaker–Levy 9 delarna som kraschade i Jupiter 1994 gjort det på jorden istället hade mycket av livet på jorden försvunnit. Allt för många stora krascher av rymdmaterial på jorden hade försämrat kraftigt utvecklandet av liv.

Allt detta gör att liv på andra platser i universum är sannolikt även om intelligenta varelser som människan är det mindre sannolikt att man skulle hitta.

Posted on: 2009/12/19 19:08
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vatikanen accepterar rymdvarelser
#30


See User information
Lunar, du är en rolig en... - tror på så många konstiga saker, hur kommer det sig?

"Minsta lilla fel i Big Bang-starten..."

Alltär levande, att något finns är detsamma som liv. En explosion är ingen start, som du programmerats till att tro.

D­å du är en troende inom szzincereligionen så blås upp din foliehatt så ser du att det är tvärtom då den smäller av.

Får se om du klarar dig från en replay sedan om du postar mer - någon komatisk problematisk person med adminrättigheter löper amok nu för tiden och är tydligen bortom kontroll... så tidstypiskt.

Jag "joha" bannades efter två dagar, nio inlägg.

Komaister är små människor, ibland.

/joha flader arkman shermjyl novax

Posted on: 2009/12/19 23:00

Edited by hvergang on 2009/12/19 23:20:40
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Vatikanen accepterar rymdvarelser
#31
Såg en intressant dokumentär som baseras på Erich Von Dänikens bok "Chariots of the gods". För mig var den intressant och visade många platser på jorden jag inte visste om, och lite historia kring dom. Ancient Aliens (2009)

Vad vet ni om däniken? Hade tänkt att köpa hans bok.

passar på att re-posta Novax länk.
http://se.clearharmony.net/articles/200301/4257.html

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vatikanen accepterar rymdvarelser
#32


See User information
Vatikanstaten är aliens om du frågar mig

Posted on: 2009/12/20 11:33
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Vatikanen accepterar rymdvarelser
#33
Quote:

Ecoflum skrev:
Vatikanstaten är aliens om du frågar mig


Du får inte sagt mycket i dina inlägg, Eco!? Kan du motivera bättre?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vatikanen accepterar rymdvarelser
#34


See User information
Nej, du kan läsa alla antika historier själv.

Posted on: 2009/12/20 13:51
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Vatikanen accepterar rymdvarelser
#35
Din oförmåga att vilja motivera dina uttalanden förefaller en aning omogna. Nu vet jag vart jag har dig.


Någon annan som kan hjälpa?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vatikanen accepterar rymdvarelser
#36


See User information
idiot

Posted on: 2009/12/20 14:02
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vatikanen accepterar rymdvarelser
#37


See User information
Onödig kommentar Ecoflum.

Kom igen och tipsa om vilka antika historier du menar.
Jag är nyfiken.

Posted on: 2009/12/20 14:20
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vatikanen accepterar rymdvarelser
#38


See User information

Posted on: 2009/12/20 19:02
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 (2)




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
45 user(s) are online (45 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 45

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS