vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Behöver hjälp att tolka andligt budskap. Någon?

See User information
Hej, som sagt jag behöver hjälp att tolka ett andligt budskap. Någon med rätt förmåga som kan tänka sig att ge sin bild av det?
Skicka ett PM i så fall.

(Googla kan jag själv, så jag letar efter en annan kunskap.)

Tack på förhand.

//KALI

Posted on: 2010/1/7 20:32
Bring on the apocalypse...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Behöver hjälp att tolka andligt budskap. Någon?

See User information
Kan du inte lägga ut materialet här? Det är inget att skämmas för vettu, jag får in all möjlig skit i huvudet. Oftast betyder det ingenting (Iaf inte vad man kan komma fram till på egen hand med googlande.) men nog har man fått in lite cool info.
Ett exempel var att någon sade att numret 127 var av väldigt stor vikt. Det var viktigt som fan och jag fick för allt i världen inte glömma bort numret när jag vaknat.
Jag googlade sedan på "number 127" och kom fram till att det är ett hexagonalt nummer:

http://en.wikipedia.org/wiki/Centered_hexagonal_number

Kanske är det slumpen? Kanske inte? Jag tror hur som helst att man kan få in meddelanden i skallen/själen under alternativa medvetandetillstånd. Kanske har du upplevt något liknande?

Posted on: 2010/1/7 22:07
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Jag har fått en andlig insikt som har fått mig väldigt nära shamanism och buddhism i verklighetsuppfattning. Det handlar om att släppa verklighetsförankringen, med andra ord fly det matrix vi lever i. Matrixet är västvärlden som missvisar en att gå en väg genom livet som bara resulterar i ett ständigt sökande av lycka som man aldrig lyckas fullborda. Så jag håller på och sparar ihop pengar för att göra min livsresta som startar i Japans Zenbuddhism för att åka till Kina och senare till Tibet och nepal, kanske indien och slutligen mexico och amazonas.

Finner jag vem jag är och är spirituallitet svaret på lycka så blir jag antagligen kvar där nere :).

Posted on: 2010/1/8 14:30

See User information
Hej, budskapet är av privat karaktär. Det har inget allmän-intresse.

*

Visst jag får också budskap av blandad kvalitet mellan varven. Det mesta avfärdar jag som troll som bara söker uppmärksamhet. Det gäller att sortera rätt kraftigt. Jag har nästan stängt av för det är så mycket junk i etern. Men mellan varven kommer det intressanta saker. Så absolut att man kan få information till sig genom meditation osv.

Trevlig helg med er alla!

Posted on: 2010/1/8 14:54
Bring on the apocalypse...

See User information
Æven om det ær av privat karaktær kan det ha allmænn intresse.

Posted on: 2010/1/8 23:25

Anonym
Här Norskan: http://www.expressen.se/sex/1.1834558/

Kaliyuga vill inte berätta sina

See User information
Haha, visst är det svårt att låta bli och vara nyfiken?

Vaken är full av nyfikna personer, de flesta här vill ta reda på hemligheter ;) Ta reda på sanningen, så det är egentligen elakt att säga "Jag har något av personlig karaktär som ni inte får veta"

Måste typ vara som plågeri för flera här. Haha

Btw X-Ploshit:

127 är även en sonett av Shakespeare
http://en.wikipedia.org/wiki/Sonnet_127

Ett ämne vi inte hittat, men som måste finnas (det kan bli du som hittar det eller får det i skallen av en meteorit)
http://en.wikipedia.org/wiki/Unbiseptium

... och mycket mera
http://en.wikipedia.org/wiki/127_%28number%29

Posted on: 2010/1/8 23:54

See User information
Personlig andlig utveckling är just personlig. Jag ber admins om att skapa ett privat forum för dom andliga! Vissa saker vill man inte tala om för, hmm, dom som inte är andliga. Kommentarerna som slängs in förstör så mycket, förstör energi och koncentration!

Den andliga chargången är hårfin och skall inte missbrukas, smutskastas eller någon liknande! Jag är själv väldigt andlig och saknar ett andligt forum, utan en massa bilder på hjärtan mm som man hittar på andra ställen.

Må väl!

edit: För att dra ett ex:
Jag känner en kille som behöver landa, så jag tog tag i honom och fundera länge på hur skall jag få honom att lugna ner sig, och bli verklig, sig själv??? Jag tände ett ljus, bad honom tsitta in i ljuset, slappna av, och bara vara här och nu, bara han och jag... Han klarade av att kolla in i ljuset i några sekunder, sen utbrast han, skrattande, haha, va ere som ska hända liksom ?? Jag kan ju inte sitta o glo på ett ljus hela kvällen.

Nej, han kunde inte det, han vågade inte lägga bort allt, och bara låta allt vara! Bara han och jag räckte inte, han behövde radio, kaffe, cig, mobiltelefon och ett samtalsämne långt ifrån känslor!

Posted on: 2010/1/9 0:01
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare

Anonym
iwarrior: Med fler privata forum, desto mer begränsar man ju hjälpen...

Quote:

pingubenji skrev:
Haha, visst är det svårt att låta bli och vara nyfiken?

Vaken är full av nyfikna personer, de flesta här vill ta reda på hemligheter ;) Ta reda på sanningen, så det är egentligen elakt att säga "Jag har något av personlig karaktär som ni inte får veta"

Måste typ vara som plågeri för flera här. Haha
Jag kommer inte kunna sova inatt, men hon har ju gjort sitt val (Har för mig Kaliyuga var en hon... Har jag fel så får ni väl slipa bort mitt skinn med sandpapper)
Jag tror dock hon kunde få mer input om hon bara skrev vad det gällde. Kanske det även klickar för henne också när hon skriver ner det.
Jag kan ju exempelvis säga att jag inte ser mig som någon tolkare av andliga budskap, ändå tycker jag jag kan tolka en del om jag bara hör det.
Som jag sa till iwarrior, håller man det privat begränsar man sig.

See User information
Shoot!

Posted on: 2010/1/9 0:13
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare

See User information
Tanke!

"To begin with, turn the entire world upside down, and then lets see what it looks like!"

Posted on: 2010/1/9 0:15

See User information
Andlighet handlar inte om en berättelse ifrån den som är andlig, det handlar om frågor ifrån den som söker andlighet! (Bli mänsklig)

Med andra ord, det är inte något vi behöver lära oss, endast något vi behöver komma ihåg, minnas!

Posted on: 2010/1/9 0:19

Anonym
För somliga går ljuset upp direkt bara när de pratar om det eller skriver ner det. Därför man inte ska vara tyst om det.

See User information
Hmm, man kan vara intresserad av andras andliga problem eller upplevelser, men det är också andras, och dom lär man sig väldigt lite av, vad har du för upplevelse?

Må gott!

Posted on: 2010/1/9 0:34

See User information
Zenbuddhistiska samfundet har en kursgård dit man kan flytta och arbeta med sin övning. Åk dit och du kan bli upplyst lika snabbt som det tar att resa runt till japan och tibet.

Posted on: 2010/1/9 9:46
Administratör och grundare av vaken.se

See User information
Viktigt där, arbeta med sig själv. Det måste komma inifrån, frågorna är unika, varje människa har olika, allas väg är olikt utstakad. Vi har också olika mål med livet, för att nå dom/det så behöver vi gå vår egen väg, och följa vår egen sanning. Dom frågor och dom svar jag fått passar mig, inte någon annan!

Namaste!

Posted on: 2010/1/9 11:15

Edited by iwarrior on 2010/1/9 18:36:26

See User information
iwarrior, där satt den : ).

Posted on: 2010/1/9 11:57

See User information

Posted on: 2010/1/10 20:16

Edited by iwarrior on 2010/1/10 20:36:05
Edited by iwarrior on 2010/1/10 20:42:51
Edited by iwarrior on 2010/1/11 13:33:11

See User information
Finns gott om information på youtube om man vill utvecklas andligt. Många säger mycket som låter vettigt, andra kan krongla till det ordentligt :) ... Som vanligt får man solla infon!

Posted on: 2010/1/11 13:37

Anonym
Hej, jag skulle råda dig att inte ha bråttom med att tolka de andliga tingen, eftersom du kan finna mycket olika samband, det viktigaste är att fortsätta vara andlig och söka kunskap , som du med tiden kommer att mycket klarare kunna tolka och veta exakt varför vissa saker var som de var, och varför du har tagit den väg genom livet som du har.

En andlig budskap kan ibland ta upp 10-15 år för att man ska kunna tolka den helt rätt. En budskap är oftast personligt och den kommer att tydas när tiden är rätt för det. Det är också mycket viktigt att när ni som söker andlighet och Universell kunskap att ni också samtidigt bygger en sköld omkring hela er, Skölden ska fungera som skydd mot exempelvis, medelmåttliga själar som försöker sänka ditt värde och få dig att förlora dina instinkter, ex på dessa är som någon nämnde att vissa skriver nåt skit som förstör energin eller balansen. De andra typerna kan vara de våra närmaste vännerna, så se upp och var skölddat.

Obs!!! Andliga personer är extra utsatta av de demoniska typerna som sjöälva inte har haft chafsen att förbli andliga, och istället nu försöker de påverka även de andliga med deras onda och sarkatiska saker.

När jag menar sköld , så för de som inte vet så kan sköldar vara på olika sätt, och de är av både fysiskt och psykiskt material.

Den viktigste är den psykiska skölden som du börjar utveckla och bygga sakta med säkert, detta kan göras i samband med ex meditation, allas sköldar byggs på olika sätt och det finns ingen regel för hur den ska e ut bara den skyddar.

Jag ska ta ett exempel på hur jag bygger min sköld, hur jag renoverar den, hur jag automatiskt aktiverar den och hur den har påverkat mig.

Under meditation börjar jag att se på mig själv uppifrån och därefter tänker jag på att jag funnit det bästa och starkaste materialet man kan finna i universum och detta lindar jag in först runt mitt hjärta så det blir stabilt och helt täckt, därefter börjar jag linda in hela min hjärna med samma material, och som under tiden jag bygger lägger jag energin i det som den ska skydda mig mot. till slut linder jag in hela kroppen så att jag föreställer mig att jag har en stor oförstörlig balong omkring mig som inte ens en atombomb kan skada. Jag är alltså skyddat i hjärnan, i hjärtat och omkring hela kroppen.

Jag ska berätta varför jag delat in de och hur det fungerar tillsammans. Hjärtat som jag skyddar är till för de människor som man känner bättre och som kan påverkas av, bland annat, syskon, familj, andra nära vänner. Dessa människor gör sällan något mot en med meningen som skulle skada dig, men pågrund av att de själva inte är andliga eller mottagliga så kommer de ändå inte att förstå sig helt på dig och därför kan de ibland såra en eller ta ifrån ens energi som kan vara jobbig. Därför ska du ha ett skyddat men mycket varm hjärta. Och nästa gång nån kommer säga något som kanske kan vara förnedrande eller energi sugande så ska du alltid tänka på ditt skydd och hur de orden de slängt bara studsar emot ditt sköld och bort från dig, detta kommer att börja fungera automatiskt efter man vant sig.

På samma sätt har du skyddat din hjärna, och den är till för att du inte ska bli besatt av filmer, musik reklam och dessutom folk ni inte känner bra och ni kanske befinner er i samma bord eller jobb, mycket påverkan kommer till oss undermedvetet och det kan vara mycket farligt. ha en starkt skydd mot detta.

Sedan kommer hela kropps skölden som är en helt omkring dig och denna kan du aktivera också när du befinner dig ute, när du är ute och kör bil och när du befinner dig i viloläge. Detta sköld kan också fungera som en hel generell sköld när du verkligen inte vill höra nåt eller inte trivs nånstans, men måste vara där ändå på grund av nån orsak. Så stressa inte kroppen att vara där motvilligt när du ändå måste vara där , slappna av och aktivera din hela skölden och bara ta det lungt.

!!Det finns också fysiska sköldar så som, armband,halsband som du själv väljer, och i den lägger du vilket sköld den ska verka som.

Hoppas det inte blev för mycket att läsa, och hoppas ni förstår poängen med det hela..

Universum är med er

Z103

See User information
Min uppfattning är att slänga tanken så långt bort det bara går, och sen följa nåt annat. Sen börjar det roliga!

Posted on: 2010/1/11 19:03

See User information
Bara släpp allt det där med att skydda genom visualisering, det gör dig bara rädd för omvärlden, bygga bunkrar i onödan, varför?

Att bli "andlig" kan tyvärr innebära att helt tappa fotfäste i verkligheten, det är om något en andlig fara.

Mystikers riktiga mål är att finna lyckan överallt, när de väl funnit den inser de att den funnits där hela tiden, att de bara återkallat den i sinnet.
Det krävs ingen meditation i 10 år annat än om du verkligen tror att du måste det.
Nyckeln är att släppa taget om alla neurotiska infall egentligen (ritualer, meditation, rutiner) även de som har med "andlighet" att göra.

Om folk ger dig skit för att de/du tycker att du är andlig, tacka dem!

Börja se Gud även i skiten och helvetet och allt det tråkiga, kan du göra det är du automatiskt kung över allt det där.
Kan man bara vara andlig i sitt lilla sanctum har man problem, kan man se att anden är överallt, t.o.m. "fångad" i materian är man nära målet.

Posted on: 2010/1/12 12:04
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

Anonym
Nu måste du ha missförstått mig helt, det är inte så att jag påstår man ska isolera sig, utan jag pratar om de som utvecklar sin andlighet och dessa kan råka ut för massa olika typer och andeväsenden som han kanske inte är beredd på, jag menar hur ska en snubbe som kanske aldrig innan varit andlig och som vill förändras till att bli andlig, han kommer inte att säga tack tack till varge motstånds ord eller provecerande ord han kommer att få höra, snarare kommer den personen att handla så som han alltid gjort innan han varit andlig för att kunna beskydd sig. Jag hoppas att ni förstår vad ja menar, och sköldarna är till där tillfälligt för att du samtidigt bygger ett starkare psyke och får mer samspel med dig och dina känslor och din hjärn visualisering... glöm inte att visualisering är en av det vikitigaste redskapen vi har när vi vill uppnå olika mål. och tyvär oftast visualiserar folk mer negativa bilder än positiva och därefter kommer det undermedvetna att följa det visionen automatiskt till att bli negativ.

See User information
Om en person vill bli "andlig" men inte kan ge upp hur vanliga människor reagerar i en situation måste den där människan antingen ge upp sin "ambition att bli andlig" eller sitt vardagliga sätt att betrakta världen, finns ingen riktig mellanväg där.

Man kan givetvis sätta sig och visualisera fram att man är trygg i sin lilla bubbla, att ingen kan komma och ta en där men det är en delusion och gör bara psyket bräckligare för motgångar. Det stärker dig inte, tro mig för jag har gått ner i en återvändsgränd den vägen.

Det kan jämföras med en ism eller ett piller man äter för att må bra, något man trycker i sig för att slippa ta itu med sin karma.

Det du talar om är qiövningar, på en rätt så låg nivå.
Qi kan inte stärka dig eller göra dig frisk för att du flyttar omkring den i din aura/dimensionsfält, det kan bara ge en känsla av att må bra på vissa ställen för att du flyttade din livsenergi dit, men du är tvungen att flytta den någon annanstans ifrån om du förstår.

Ska man kunna bli permanent botad från allt och inte bara skjuta upp en sjukdom måste man gå till roten som är karman, när den är avbetalad får man en annan substans som kan skydda, hela och annat. Den substansen kräver inga visuella övningar alls, den är intelligent och sköter sig själv.

Posted on: 2010/1/14 14:48
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper