vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Hjälp behövs, satan + bibel??

See User information
Hej!

I några böcker som jag skaffat står det att enligt bibeln kommer "antichrist" att starta en "new world order"?

Men jag hittar inte något sådant i bibeln... ?
Stämmer detta? Finns det något som säger något liknande i bibeln? Är det någon som vet?

Eller är detta bara propaganda mot NWO?

Posted on: 2009/12/23 15:22
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Hjälp behövs, satan + bibel??

See User information

Posted on: 2009/12/23 16:49
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Det jag vet är att det nämns mycket om Antichrist inom Islam, om att han kommer att missleda folk och bilda ett rike och nya världsregler etc. innan Messias (Jesus) dräper honom. Dock kallas Antichrist för Dajjal på arabiska. Testa googla "Dajjal".

Annars så har jag inte heller hittat mycket om Antichrist i bibeln.

Posted on: 2010/1/7 17:03

See User information
Du kan læsa johannes åpenbaring, Bibelens sista bok, men det som står dær ær inte presis lætt att førstå.

Posted on: 2010/1/7 19:17

See User information
Johannes Uppenbarelse heter den i äldre översättningar (och på Norska verkar det som). I nyare översättningar heter den Uppenbarelseboken. Här är det relevanta kapitlet från 1917 års svenska översättning:

http://runeberg.org/bibeln/66_13.html

wikipedia har mer info om talet 666. Enligt vissa teorier är det verkliga talet 616. Hur som helst handlar det om numerologi, som var något de tidiga kristna tog på stort allvar. Läs mer om reglerna för hur namn översätts till siffror här.

Ur Uppenbarelseboken:

Quote:

16. Och det förmår alla, både små och stora, både rika och fattiga, både fria och trälar, att låta giva sig ett märke på högra handen eller på pannan,

17. så att ingen får vare sig köpa eller sälja något, utom den som är märkt med vilddjurets namn eller dess namns tal.

18. Här gäller det att vara vis; den som har förstånd, han räkne ut betydelsen av vilddjurets tal, ty det är en människas tal. Och dess tal är sex hundra sextiosex.

Härifrån kommer för övrigt uppståndelsen om chippning. Många kristna har tolkat det som att vilddjurets märke kommer vara ett RFID-chip och i så fall opereras in på högra handen eller i pannan.

Men det finns andra tolkningar också. Det står ju uttryckligen att det har med handel att göra. En del tolkar det som att vilddjurets märke egentligen är chippet som sitter på bankkortet. När kontanterna försvinner kan ingen vare sig köpa eller sälja något utan ett bankkort.

Posted on: 2010/1/8 20:39

Anonym
Quote:

Winterface skrev:
wikipedia har mer info om talet 666. Enligt vissa teorier är det verkliga talet 616. Hur som helst handlar det om numerologi, som var något de tidiga kristna tog på stort allvar. Läs mer om reglerna för hur namn översätts till siffror här.
YES! Det verkliga odjurets tal kan ha dolts så odjuret inte kan frambringas.
All Musse Pigg-satanister lägger sina energier på 666, vilket är fel.

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... e=&topic_id=12626&forum=9

See User information
Är inte fan själv o motsatsen samma sak, men på 2 olika vis bara, alla vill väl må bra, just hur bara...

Alla religioner går också ut på samma sak, välmående, fred och lycka... Opposame skapar krigen! Man vill samma sak, fast på olika vis bara! Olika dialekter, samma språk!

Posted on: 2010/1/8 21:15
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare

See User information
Dom flæsta påvar har visst ochså 666 i sina namn.

Posted on: 2010/1/8 22:18

See User information
Just om dom valde det själva!

Posted on: 2010/1/8 22:28
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare

Anonym
Som jag skriver i tråden jag länkade till så tror jag talen har byts ut för att ge det goda kraft... dvs 666 skulle stå för någonting gott... 666 kan däremot inte vara Guds nummer, för det ska vara 8, 818 eller 9 beroende på vilken religion man tillhör och vilket testamente man kör på

See User information
8? varifrån har du det? Guds tal ær 9 eller o, 3 og sju ær ochså gudommeliga, mens 4 och 8 ær karmatal.

Posted on: 2010/1/8 23:57

Anonym
3 är ju bara treenighetens tal... har ingenting med Gud att göra.
Åtta står för evigheten, dvs Gud...

Just det... Jag glömde. Vissa tror Guds tal skulle vara 777

See User information
Många har glömt påminna om Daniels bok

Då uppenbarades hemligheten för Daniel i en syn om natten, och han prisade himlens Gud.
Dan 2:20
Daniel sade:
Välsignat är Guds namn från evighet till evighet:
visheten och kraften är hans.
Dan 2:21
Han låter år och tider skifta,
han avsätter kungar och tillsätter kungar,
han ger de visa deras vishet, de kloka deras förstånd.
Dan 2:22
Han uppenbarar det djupt fördolda,
han vet vad som finns i mörkret,
hos honom bor ljuset.
Dan 2:23
Mina fäders Gud, dig tackar och prisar jag,
du har gett mig visheten och kraften.
Nu har du låtit mig veta
det som vi bad dig om.
Svaret på kungens fråga
har du kungjort för oss.

27.
Daniel svarade konungen och sade: "Den hemlighet som konungen begär att få veta kunna inga vise, besvärjare, spåmän eller stjärntydare meddela konungen.
28.
Men det finnes en Gud i himmelen, som kan uppenbara hemligheter, och han har låtit konung Nebukadnessar veta vad som skall ske i kommande dagar. Detta var din dröm och den syn du hade på ditt läger:
29.
När du, o konung, låg på ditt läger, uppstego hos dig tankar på vad som skall ske i framtiden; och han som uppenbarar hemligheter lät dig veta vad som skall ske.
30.
Och för mig har denna hemlighet blivit uppenbarad, icke i kraft av någon vishet som jag äger framför alla andra levande varelser, utan på det att uttydningen må bliva kungjord för konungen, så att du förstår ditt hjärtas tankar. 1 Mos. 41:16.
31.
Du, o konung, såg i din syn en stor bildstod stå framför dig, och den stoden var hög och dess glans övermåttan stor, och den var förskräcklig att skåda.
32.
Bildstodens huvud var av bästa guld, dess bröst och armar voro av silver, dess buk och länder av koppar; dess ben voro av järn,
33.
dess fötter delvis av järn och delvis av lera.
34.
Medan du nu betraktade den, blev en sten lösriven, dock icke genom människohänder, och den träffade bildstoden på fötterna, som voro av järn och lera, och krossade dem.
35.
Då blev på en gång alltsammans krossat, järnet, leran, kopparen, silvret och guldet, och det blev såsom agnar på en tröskloge om sommaren, och vinden förde bort det, så att man icke mer kunde finna något spår därav. Men av stenen som hade träffat bildstoden blev ett stort berg, som uppfyllde hela jorden.
36.
Detta var drömmen; och vi vilja nu säga konungen uttydningen:
37.
Du, o konung, konungarnas konung, åt vilken himmelens Gud har givit rike, väldighet, makt och ära, Hes. 26:7 f. Dan. 4:19. 5:18.
38.
och i vilkens hand han har givit människors barn och djuren på marken och fåglarna under himmelen, varhelst varelser bo, och som han har satt till herre över allasammans, du är det gyllene huvudet. Jer. 27:6. 28:14.
39.
Men efter dig skall uppstå ett annat rike, ringare än ditt, och därefter ännu ett tredje rike, ett som är av koppar, och det skall råda över hela jorden.
40.
Ett fjärde rike skall ock uppstå och vara starkt såsom järn, ty järnet krossar och sönderslår ju allt; och såsom järnet förstör allt annat, så skall ock detta krossa och förstöra.
41.
Men att du såg fötterna och tårna vara delvis av krukmakarlera och delvis av järn, det betyder att det skall vara ett söndrat rike, dock så att det har något av järnets fasthet, ty du såg ju järn vara där, blandat med lerjord.
42.
Och att tårna på fötterna voro delvis av järn och delvis av lera, det betyder att riket skall vara delvis starkt och delvis svagt.
43.
Och att du såg järnet vara blandat med lerjord, det betyder att väl en beblandning där skall äga rum genom människosäd, men att delarna likväl icke skola hålla ihop med varandra, lika litet som järn kan förbinda sig med lera.
44.
Men i de konungarnas dagar skall himmelens Gud upprätta ett rike som aldrig i evighet skall förstöras och vars makt icke skall bliva överlämnad åt något annat folk. Det skall krossa och göra en ände på alla dessa andra riken, men självt skall det bestå evinnerligen; Ps. 2:8 f. 110: 1 f. 110:6. Dan. 7:14. 7:27. Mik. 4:7.
45.
ty du såg ju att en sten blev lösriven från berget, dock icke genom människohänder, och att den krossade järnet, kopparen, leran, silvret och guldet. Så har en stor Gud uppenbarat för konungen vad som skall ske i framtiden, och drömmen är viss, och dess uttydning är tillförlitlig."

Posted on: 2010/1/10 3:11
The blind Me-Generation doesn't care if life's a lie. So easily used, so proud to enforce

See User information
Quote:

computerror skrev:
Som jag skriver i tråden jag länkade till så tror jag talen har byts ut för att ge det goda kraft... dvs 666 skulle stå för någonting gott... 666 kan däremot inte vara Guds nummer, för det ska vara 8, 818 eller 9 beroende på vilken religion man tillhör och vilket testamente man kör på

Tänker då på det som sägs i Uppenbarelseboken: "Jag är Alfa och Omega" Alfa = 1 och Omega = 7 (70) vilket blir 8.

Posted on: 2010/1/11 9:23

See User information
Jag tycker att det är väldigt intressant inom islam att Dajjal (antikrist) eller världsdiktatorn som alla Illuminatis väntar på påstås vara enögd. Illuminatis logga består ju just av ett öga.

Posted on: 2010/1/11 22:26

Anonym
Quote:

mussepigg skrev:
Jag tycker att det är väldigt intressant inom islam att Dajjal (antikrist) eller världsdiktatorn som alla Illuminatis väntar på påstås vara enögd. Illuminatis logga består ju just av ett öga.
Illuminati var en sammanslutning av vetenskapsmän och andra lärda män som skapade Illuminati för att bringa upplysning till folket utan att få pisk av kyrkan eller de som styrde. Deras utopi var liknandes Jacque Fresco's Venus Project.
Ögat är det allseende ögat.
Långt senare, 1776, går Rothschild in för att sponsra Adam Weishaupt med IlluminatiORDERN. En Ordern som inte får existera så speciellt länge, men hann ännu med att skapa den franska revolutionen. Rothschild gjorde det också för folket hette det. Men som de flesta kan dom inte ta problemen vid roten, utan skriker ut mer övervakning när det är ökad kriminalitet, utan att försöka ta reda på varför kriminaliteten blivit högre. Idag finns varken Illuminati (antagande dock), eller Illuminatiordern, utan andra instanser idag är Illuminatiordern... cfr är en exempelvis.

Jag skulle dock tycka det skulle vara mycket kul att höra varifrån för sida du fått att den nya världsdiktatorn skulle vara enögd!?

See User information
För länge sedan levde en mycket finurlig man i Norge vars tyngdpunkt på den tiden låg i Götaälvdalen. Han omstöpte kristendom och gammeltro så att de kunde förenas i en sedan länge känd myt, nämligen Eddan. På den högsta punkten i den på den tiden rätt tvådimensionella världen placerade han Den Enögde. Han som ler när han ser människor gnabbas och som i sin sal välkomnar de som fallit i strid...
Vad vet vi om Snorres härkomst? Island koloniserades från Norge. Thorleifur, (han med sängstolparna), kom från Hisingen. Men Snorre återvände till sina rötter och blev mycket känd redan i sin levnad. Faktum är alltså att det redan i övergången mellan vikingatid och tidig medeltid funnits en myt om ett allseende öga, Frimurare, Rothschild/Weishaupt och alla andra sällskap må förlåta men denna tro är urgammal i Norden...

Illuminati slår in öppna dörrar...

Posted on: 2010/1/12 6:17
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information
1.618 är Guds Tal/Namn, eller 3.14 kanske...

Nej nu vet jag! Det är den där 216-siffriga koden i filmen Pi.

Är ni allihop kabbalister eller vad spelar frågan för roll?

Posted on: 2010/1/12 11:44
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

Anonym
Quote:

Xtas skrev:
1.618 är Guds Tal/Namn, eller 3.14 kanske...
Är en snickares mått även hans namn? 1,618 och 3,14 är bara måttstockar för skapelsen.

See User information
Det har talats om Antichrist och Påven här i tråden och att det finns en anknytning till talet 666. Påvens officiella titel lyder på latin: Vicarius filii dei. Om man omvandlar det till romerska siffror och adderar blir summan just 666. Ack dessa trista tillfälligheter...

Summan dyker upp i Uppenbarelseboken. Om jag skall vara helt ärlig fattar jag inte varför den är med i Bibeln, den saknar all anknytning tycker jag. Det sägs att den skrevs av en trollkarl i en grotta på Rhodos som för övrigt hade en kollega som hette Garupa i andra änden av ön som han var ovän med och att dom bekämpade varandra å det gräsligaste, sade guiden på charterresan. Rör förresten aldrig någons trollstav, den kan fastna i handen.

Påven är ju högsta hönset inom kristenheten och ses såvitt jag vet sällan utan sin stav...

Det är nog så med oss människor att vi blundar inför det uppenbara!

Posted on: 2010/1/12 16:15
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

Anonym
Quote:

Asgeir skrev:
Det har talats om Antichrist och Påven här i tråden och att det finns en anknytning till talet 666. Påvens officiella titel lyder på latin: Vicarius filii dei. Om man omvandlar det till romerska siffror och adderar blir summan just 666. Ack dessa trista tillfälligheter...
Nu råkar det ju vara så att samma Påves (Nu orkar jag inte se efter om det var samma, men nån jävla påve var det iallafall...) titel blir 616 på hebreiska - samma språk det gamla testamentet skrevs på.
Nya testamentet skrevs på grekiska... Varför blanda in latin och romerska också?

See User information
Alla påvar har samma titel, den uttydes "Guds Sons Ställföreträdare". Det är knepigt att översätta gamla taltecken men de latinska används ju än i dag till årtal på byggnader och kapitelnumrering. Det gamla hebreiska sättet att räkna med bokstäver slutade visst på åtta sen började man med ett igen.

(I Tanzania och Kenya räknade man förr till nio som heter tisa. Det verkar som om deras sätt att räkna varit besläktat med det svenska av någon anledning. Tisa är tydligen ett gammalt ord för tio för nollan räknades inte men betecknar numera nio. Åtta heter nane och det låter ju som nio. Men dom bytte som sagt för många år sedan och flyttade tians nolla =sifuri till platsen före ettan. För övrigt är swahili ett knepigt språk på det sättet är att de använder infinitiv med -a och alltså har alla tvåstaviga verb en stavelse och trestaviga lite väl ofta två stavelser gemensam med de svenska motsvarigheterna!)

Som gammal typograf är jag själv van att räkna i dussin (cicero) och petit (åttondelar) vilket tydligen har påverkat mig på nåt sätt i samband med en oförsiktig meditationsmetod jag råkade praktisera för många år sedan. Jag har nog inte riktigt landat än...

Jo, förresten, att latin blandats in är ju inte så konstigt, det är ju katolska kyrkans officiella språk och måste talas av påven och vid Den Heliga Stolen och, tror jag, i den lilla fristat förutom Vatikanen som ligger inne i Rom och heter Malta som bara omfattar ett kvarter. Latin är bra att lära sig eftersom det bildats så många ord med latinsk avstamning. Men det finns lite lustigheter: "Han skulle spela boll klockan ett" heter "Prima hora pila luderet" fler finns... många obegripliga förkortningar är också på latin, typ VRIL (den sägenomspunna loge som AH sägs ha varit medlem i) = Veritas Requescit In Lucem = Sanningen döljs i Ljuset!

Posted on: 2010/1/12 18:32

Edited by Asgeir on 2010/1/12 18:50:55
Edited by Asgeir on 2010/1/12 18:54:29

See User information
Quote:

Asgeir skrev:Som gammal typograf är jag själv van att räkna i dussin (cicero) och petit (åttondelar) vilket tydligen har påverkat mig på nåt sätt i samband med en oförsiktig meditationsmetod jag råkade praktisera för många år sedan. Jag har nog inte riktigt landat än...

Får man månne undra lite vad som hände?

Posted on: 2010/1/13 14:31

See User information
Quote:

Miri skrev:
Quote:

Asgeir skrev:Som gammal typograf är jag själv van att räkna i dussin (cicero) och petit (åttondelar) vilket tydligen har påverkat mig på nåt sätt i samband med en oförsiktig meditationsmetod jag råkade praktisera för många år sedan. Jag har nog inte riktigt landat än...

Får man månne undra lite vad som hände?

Jag har bara mediterat på allvar tre gånger i mitt liv. Alla tre gångerna har min personlighet påverkats och jag har förändrats fullständigt. Så nu vågar jag inte mer. Men den gången jag avser med siffrorna var när jag en gång råkade ha en kompis som glömde kvar en bok hemma hos mig som hette I Ching. Jag bläddrade ofta lite förstrött i den i väntan på att han skulle hämta den. Så en dag fick jag ryggskott och blev sängliggande. Det hade hänt en gång innan och då låg jag i tre veckor. Så jag fick suckande bli liggande i sängen men bredvid mig låg I Ching. Den enda litteratur som fanns, jag hade just flyttat. I boken fanns en sida med en illustration som bestod av en cirkel med 64 grupper av staplar med plats för åtta element där tomrum som var olika i varje stapel var inskrivna. Och så en bildtext: "Fattigmans datamaskin". Man skulle helt enkelt stirra på cirkeln med åttorna tills det var inpräntat i skallen, så skulle ens hjärna förvandlas till en dator. Jag låg ju hjälplös i sängen och gjorde i min enfald detta så nu är det som det är, tyvärr. Jag har blivit en dator och kan bara tänka logiskt... jag har digitaliserats helt enkelt.

Då var dom andra två meditationerna roligare.

Posted on: 2010/1/13 17:21

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper