vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)


Anonym
Re: Behöver hjälp att tolka andligt budskap. Någon?
#25
Ja vet inte vad Qi är, och piller du nämner om men jag ser att du är en kille som saknar fantasi och du har inget somhelst förstånd för jag egentligen snackar om. Jag tror det är din NEW-AGE andlighet som får dig att tro att du är andlig, utan vision min vän kommer du ingenstans då kommer du stanna i den bubblan för evigt fast utan att veta om det,vilket jag hoppas du inte har gjort... och det väntan du pratar om är detsamma som den väntan du säkert haft när du varit en mer kristen och har väntat på att jesus ska komma, intellegens kommer inte genom att vänta utan genom att söka.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Behöver hjälp att tolka andligt budskap. Någon?
#26


See User information
Sista chansen har inte blivit tagen....
z103, du vill bara att han ska förstå vad du vill med din andlighet och säg att "Ja gör så". När han har förstått att du är inne på fel väg och försöker förklara den enda vägen, då beskyddar du den syn du har på andlighet genom att ge bort den energi du lägger på att skriva skitsnack om "väntan på jesus" och "new age" och för den till Xtas så att han kan kultivera uppåt. Men Xtas är nog nöjd :) Han insåg att du inte är värd att vägen gå... Sista chansen har inte blivit tagen.

Posted on: 2010/1/17 12:00
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Behöver hjälp att tolka andligt budskap. Någon?
#27


See User information
Andlighet för mig är sökande, men också väntan, det ena utesluter inte det andra utan är bara delar av samma "sak". Det är lätt att läsa in sig på olika "tekniker" och förstå dem intellektuellt, en helt annan att nå insikt, det tar tid och det måste få ta tid. Vägen till sann andlighet går också genom ödmjukhet och öppenhet, tror jag, men som sagt, alla måste vandra sin egen väg - kollektiv andlig utveckling tenderar att resultera i religion... Det är dock mycket intressant, och ibland nödvändigt, att diskutera med andra sökare, och för att riktigt gräva ned sig i floskelträsket så klämmer jag till med"det är ju genom möten med andra som man växer". Just det, möten, inte konflikter...

Posted on: 2010/1/17 18:48
"Man fick lov att leva - man levde, det var en vana..." - George Orwell-1984
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Behöver hjälp att tolka andligt budskap. Någon?
#28


See User information
Man söker/finner nya svar genom att vänta, hmm, lät bra... Tack!

Posted on: 2010/1/18 0:24
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Behöver hjälp att tolka andligt budskap. Någon?
#29


See User information
Bra synpunkter, vägen kallas dharma. Det man just nu förespråkar och predikar för kommer efter nästa insikt eller nivå att inte alls stämma överens med det man senare predikar för. Men det var en viktig del för att få en att komma vidare.

Posted on: 2010/1/18 1:07
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Behöver hjälp att tolka andligt budskap. Någon?
#30
"Stora andar möter alltid kraftigt motstånd från medelmåttliga själar" Albert Einstein

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Behöver hjälp att tolka andligt budskap. Någon?
#31


See User information
"Stora andar möter alltid kraftigt motstånd från medelmåttliga själar" Albert Einstein


Ja han var klok den där Einstein...men jag tycker han kunde kostat på sig att lägga till: "utan motstånd förblir anden medelmåttig".

Posted on: 2010/1/18 11:52
"Man fick lov att leva - man levde, det var en vana..." - George Orwell-1984
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Behöver hjälp att tolka andligt budskap. Någon?
#32


See User information
z103, tog något emot där? Gjorde det ont?

Du vet inte vad qi är men vad du beskriver med att "linda in hjärtat" är just qiövningar, sånt som alla newageskolor lär ut idag från Frimurarna till Wicca, det är inte mer än just vad jag skrev; Åksjukepiller och ismer som ska hålla dig från att förstå att man måste betala av sin karma med svårigheter och smärta innan man kan stiga av karusellen.

Bara för att jag insåg hur qiövningar påverkar kroppen på ett obegripligt sätt som kan medföra långtgående psykiska skador så saknar jag fantasi, vem saknar fantasi egentligen?

Jag förstår exakt vad du talar om för jag har hållit på exakt som du med "psykiska sköldar" och annat trams man kommer till insikt om och slutar med vid en viss punkt när man inser att man suttit och vart rädd för allt "därute" som kan "skada", i förlängningen kan det där bygga gigantiska vanföreställningar, demonomani, schizofreni, etc.

Att "skydda" sig är bara ett annat sätt att säga att man stängt av, inte vill känna vad andra känner längre, man blir kall och likgiltig för andras glädje och sorg. Så jag varnar dig redan nu innan du sitter i din tomhet innanför din bubbla.

"utan vision min vän kommer du ingenstans då kommer du stanna i den bubblan för evigt fast utan att veta om det"

Nu tar du nog miste på vem du pratar om. Sen är visioner inte så viktigt, utan handlingar är de bara fantasmer, inbillningar och drömmar.

Sökare, himla roligt uttryck när det gäller påstådda "andliga" människor. Här har vi fått allt, kommit till en perfekt skapelse med verkligen allting serverat, men någon är är inte nöjd, ska söka efter något mer utan att förstå att han redan har allt, istället blir han mer och mer begränsad i tanke och handling.
Att söka, att jaga, det där är att krama om samsara och aldrig finna frid.

Jesus kommer aldrig, han lever, såg och vände tillbaka i sunt förnuft.

Men håll mig underrättad om dina framgångar, posta min inbox när du når ditt genombrott.

Posted on: 2010/1/18 14:00
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Behöver hjälp att tolka andligt budskap. Någon?
#33
Xtas

. Och när du säger att vision är inget att ha så är det inte konstig med det, du har nog aldrig förstått den och du kommer nog aldrig heller att förstå tills du når klockan 12 och när detta sker kommer du inse att det var din vision som du undermedvetet haft som fått dig att bli till den du har varit, och du kommer att inse varför alla hinder som stått i vägen för dig under livet ,att dessa hinder berodde på att din vision såg dessa hinder i förväg.



Härmed sluter jag fred med min broder.


Edited by z103 on 2010/1/19 1:35:10
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Behöver hjälp att tolka andligt budskap. Någon?
#34


See User information
Skriv till mig så får jag se vad det handlar om, kan inte säga att jag har svar på din fråga men jag kan ju ge det ett försök. (oso1978@msn.com)

Posted on: 2010/2/9 21:50
Kommentera men gärna med respekt och faktagrundade påståenden!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 (2)




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
44 user(s) are online (44 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 44

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS