vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Vaken nattetid!

See User information
På dagen kan jag jobba, men på natten börjar jag verkligen tänka ostört, och får ideerna som fungerar! Har försökt att vända på det hela mitt liv, men det går inte, är det fler som har det så?

Jag har en teori om varför det är så, men vill kolla först!

Må gott

Posted on: 2010/2/11 18:06
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Vaken nattetid!

See User information
Jag har ju sagt ett antal gånger: vänd på det. Så det ska bli kul att se vilka fler som är bakvända, väntar med zpänning på nästa zändning.

Man ska följa det naturliga.
Det onaturliga kan inte det.

Aliens tid funkar bra, så Avatar gick hem...

ahh, så någon ide som fungerar... kul, kan du ge ett exempel?

Posted on: 2010/2/11 18:23
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Du e snabb med att säga att alla andra gör fel, och du gör rätt. Det är lite mer komplicerat än så. Tänk också på att om man upprepar samma sak om och om igen till andra, så är det också det man skall vända på, för att man själv behöver höra det.

Jag funkar för övrigt i andliga länder (omgivning), inte här.

Posted on: 2010/2/11 18:36

Edited by iwarrior on 2010/2/11 19:13:32
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare

See User information
Andliga länder... hehe...

Ok, jättebra.

Posted on: 2010/2/11 19:00

See User information
Jepp här är en nattugglla till...har haft perioder i mitt liv där konst eller annan skapande verksamhet fyllt mitt sinne och har då funnit natten som den lugnaste och mest stimulerande tiden på dygnet, det verkar som om man kan släppa loss bäst då....detta till alla andra familjemedlemmars fasa......

Posted on: 2010/2/11 19:05
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
Samma här, all editering av fotojobb och webdesignande kommer på natten, som om man inte får arbetsro... Det går inte på nattetid hela tiden, ibland vänder det när man behöver göra andra saker, men effektiviteten finns just nu här på nattem eller sena kvällar i alla fall!

Posted on: 2010/2/11 19:13

See User information
Jag blir mer kreativ på natten ochkvällen. Får mer ideer inlevelse förmåga och tänker friare. På morgonen är jag mer som en robot.

Om jag t.ex ska på arbets intervju vill jag gå på morgonen. JAg pratar snabbare, går mer på inpuls. På efter middagen blir jag mer eftertänksam, har aldrig fått ett jobb om intervjun har varit på efter middagen men fått alla som jag haft på morgonen.

Jag tror att hitler höll mycket av sina rallies på sena kvällar också, just för att folk är lättare att påverka känslomässigt på kvällen.

Posted on: 2010/2/11 19:14
"-Vi styrs av samling idioter som inte ens är medvetna om att de är fascister." Fahrenheit451
<administratör>

See User information
Naturligtvis. Det är däggdjuret i oss, Cro-Magnon/Neanderthalaren.
Att gå upp sju på morgonen och slava dagtid, komma hem och glo på TV tills klockan blir läggdags är ett reptilpåfund...

Annunaki så klart.

Posted on: 2010/2/11 19:55

See User information
Naturligt att sova då det mörknar på ute, ens "system" saktar ned, konstbelysning i hemmet flippar till en... sedan så vaknar man naturligt när ljuset återvänder. Så är det tänkt... så fungerar det, så är det med tex meridianerna mm i oss också, när de, eller vilka... som är aktiva etc - detta är det naturliga.
Idag är allt bakvänt, och yin och yang är perverterat... så fd humans trivs med det som de blivit till, det bakvända, aliens...

Man ska stå emot det där, och vända på det!

Följa det naturliga, annars så är det som kört.

Vakna... nu, alla sömngångare.

Vänd på det.

Posted on: 2010/2/11 20:05

See User information
Resized Image

Vem vet, du kan ha vridit till dygnsrytmen med inomhusbelysningen. Jag upplever detta oftare på vintern när jag är inomhus mycket... mycket artificiell belysning....

Posted on: 2010/2/11 20:16

See User information
Sant, det är en vintersjuka mer... Tackar för infon, fortsätt gärna.

Känner samma sak, hjärnan e inte igång på morgonen, känner mer att det är mat o familj o förberedelser för eftermiddagen som skall ske på förmiddan, mjukstart, sen när allt är igång på eftermidagen så drar man på lite mer, för att senare lugna av framåt sen kväll, straxt innan nattetid så dricker man lite te, umgås, o sen sussar lite. så funkar det på sommaren, känner många som har det så. På vintern känns det som man skall sitta o lira skitgubbe o skojja lite bara, studera sakta men säkert...

simsalabim, sök jobb som kock, du verkar vara en fena på att vända saker... Stekbordet nästa :) - Menar dock inget illa!

Posted on: 2010/2/11 20:30

See User information
Quote:

iwarrior skrev:
simsalabim, sök jobb som kock, du verkar vara en fena på att vända saker... Stekbordet nästa :) - Menar dock inget illa!

Apropå kock... det där med att vara pigg på natten, det är en störning, man är störd.

Det där med morgontrötthet är också det: Folk äter för sent, och då blir det trassel, se på det där med meridianerna... äter man... och egentligen ska meridianer som går "ned till min. i aktivitet" få göra just det, men då komaisten beter sig onormalt och äter sent på kvällen, och kanske har massa extraljus i hemmet istället för att tända upp lite småljus... så blir det som förskjutet... så när man egentligen ska vakna till på morgonen, och en meridian går mot sitt max, så är det redan sinkat och tilltrasslat i "systemet", och allt sackar och är tokigt, då tvingar man upp den trötta kroppen som man inte förmådde bete sig normalt emot... - den är om man är normal... att få vakna med god energi... - så blir man uppe längre nästa kväll också... blir en så kallad kvällspigg, "jag är en kvällsmänniska jag...", "jag är en sådan där som är kreativ på natten jag...", "jag tänker så bra..." - så upprepas det därute, och komaisterna står mitt i det, tror på det, upprepar det och förstärker det på komaforum...

Men det är bara störningar, och det kan man ändra på, genom at succesivt ändra beteende, då kommer man att få naturlig "klarhet och energi", mm.

Men komadmin kan ju sitta i voidverkstaden och labba med klisterlappar, jag läste att han talade verkstad som något han tro på.

No offense mot iwarrior nu...

Posted on: 2010/2/11 20:50

See User information
Du e rolig du! Vill man inte bo här så kan man inte må bra och fungera normalt.

Man behöver mänsklig omgivning för att fungera klokt, visst går det att stå imot och lära sig leva i det, men jag ser ingen vinning i det, jag har varit där, och blir inte ett skvatt lycklig av det! Gillar inte klimatet, gillar inte att systemet står på en grund med rättigheter, samtidigt som dom tas ifrån en, gillar inte nonchalansen, gillar inte den dålig respekten, gillar inte det "ofamiljära".

Funkar inte nå vidare att säga till mig att jag e störd, tror inte någon annan gillar det heller, allt är en reaktion på omgivningen. Jo jag vet, den går att stå imot, men måste man om man inte vill.

Bryr mig förvisso inte så mycket att folk kallar mig både det ena och det andra, du känner inte mig, och jag känner inte dig!

Posted on: 2010/2/11 21:07

See User information
Jag tro man behöver se över sig själv för att "fungera klokt", i första hand.

Jag kommer ihåg då du förr med annat usernamn skrev att "det var andra som kört ned dig i träsket", eller något liknande.

Har det aldrig med en själv att göra, vad man möter, den sits man får osv. Jo, där är orsaken - "den dumma omgivningen" som ställer till det för en... som komaistvakna ska ändra på... det är en verkan... det kan du väl också inse, du skrev ju nyss "andliga länder".

Posted on: 2010/2/11 22:02

See User information
Hehe, jo jag har sagt så, för ett bra tag sen, frågan är varför du hindrar andra att gå framåt, jag har lärt mig massor sen dess! När man käkar SSRI preparat och samhället inte tror på att det är den som är problemet just då under en period så är det för jisse namn inte mitt fel. Lärdomen i det där är att inte lita på psykiatrin, samt strunta i piller!

Allt är inte ens eget fel riktigt, det finns många personer i ens omgivning som har med saker och ting att göra! Jag kan bara göra så gott jag kan i en situation som den jag nämnde, räcker det inte med att säga att det är medicinen som är problemet så, ja vad skall man göra, efter det kommer en lång effekt.

Förstår faktiskt inte vad du pysslar med.

Du har varit på mig väldigt många gånger! Jag går aldrig på dig, varför tror du det är så?

Eftersom du är så himla mån om att försöka rätta till andra, så får jag väl också rätta till dig, eller?

Tänker dock inte göra det, dina problem är dina, men du skapar problem i andra, eller hur, går på andra, säger att så här är det, ganska otrevligt må jag säga. Jag uppskattar inte att någon leker pappa med mig, jag har inte frågat dig om råd, jag vill inte ha dina råd, jag startade denna tråd för att snacka med andra som också sitter uppe på natten ibland, stört eller inte, det är mer stört att försöka regera i ett forum, alla tar kunskapen som kommer till dom, i lagom takt, din ver av messias fungerar inte riktigt, det känns bara fånigt.

Du kanske vill att jag inte skall skriva här på forumet, du är snubblande nära insider typen, men säg då det, så struntar jag i det också.

Det jag lärt mig av det här är att sluta skriva här, är det det du vill, eller vart klämmer skon?

Är det mitt fel kanske att du hoppar på mig och andra? Nja, jag tror inte det, du gör dina val, jag gör mina, och jag låter väl bli dig eller hur, jag slänger inte upp saker och ifrågasätter vad du sagt för många år sen, ganska fånigt, utomordentligt fånigt må jag säga!

Eftersom jag känner väldigt mycket så skall jag tala om vad jag känner, du förföljer mig och andra... Så känns det. Är det det du vill att jag skall känna, är det så du vill uppfattas?

Jag har för mig att jag försöker vara någolunda rättvis o försöker vars så snäll jag kan, men du gör det inte så lätt, förstår att du bannas ibland, det är väldigt otrvligt det du håller på med, respektlöst att kalla andra störda, till och med olagligt!

Kanske är det här just det du behöver höra, vem vet, det du skickar ut får du ju tillbaka, eller hur var det nu?

Du får ju lov att skriva vad du vill, men gör det inte personligt, förstår inte varför...

Kommer jag fram till det du vet eller tycker en dag så gör jag, det fungerar dock inte att försöka trycka in din vilja och det du tror på i andra, har ladrig fungerat, kommer alrig att göra!, det är bara väldigt väldigt jobbigt.

Posted on: 2010/2/11 22:28

See User information

Posted on: 2010/2/11 22:34

See User information
"Du får ju lov att skriva vad du vill, men gör det inte personligt, förstår inte varför..."

Det skrivs av personer om sig själva, så det är bara så.

Det är nog ingen som förföljer dig, skuggan är en själv, inte Novax eller soc.

De där bilderna jag inte fick upp nu har jag sett tidigare, de var mycket fina!

Posted on: 2010/2/11 22:39

See User information
Säger du till mig att jag skall känna att du inte förföljer mig, när det är just det jag känner, eftersom du hoppar på mig... Du e jetterolig!

Jag vet hur du uppfattar världen, snälla, låt mig få ha min uppfattning, låt andra också få ha sin, det 'r dom som äger den, du äger din, o jag min. Vill jag nåt så frågar jag.

Posted on: 2010/2/11 22:44

See User information
Quote:

iwarrior skrev:
Säger du till mig att jag skall känna att du inte förföljer mig, när det är just det jag känner, eftersom du hoppar på mig... Du e jetterolig!

Jag vet hur du uppfattar världen, snälla, låt mig få ha min uppfattning, låt andra också få ha sin, det 'r dom som äger den, du äger din, o jag min. Vill jag nåt så frågar jag.

Men det är bara ditt... "du 'känner'".

Känslan vad är det... ingenting.

Du "känner" kanske att andra förföljer dig också?

Den som verkligen är utsatt för förföljelse på detta forum är väl Novax?

Jag har inte skrivit något nu som inte härrör från vad du tidigare självpostat. Står du inte för det så be admin deleta de posterna - de är väldigt duktiga på sådant.

Så kan du också se va ni skriver i det privata forumet om tex Novax, vad du skriver där...

Tala sedan inte om förföljelse...

Ok?

Posted on: 2010/2/11 23:05

See User information
Hehe, samma sak som jag sa här, och jag känner inte att någon annan förföljer mig... Jag vet vem som ställer till en del för oss, och varför, skillnad!

Har en teori till dig att suga på. För att människan skall bli människa, personen är väl programerad och reagerar fett, på allt, man tar kontroll över den, lär den att inte reagera och tycka så mycket, sen vänder man på det och bli själslig, istället för att vara hmm, bilen...

Då blir det mänskligt tycker jag!

Spinna vidare lite, personen skall jobba för själen, och sätta gränser för den, som Ambres snackar om, kärleken har gränser, själen är inte mycket annat än en knippe kärlek, vågar man visa det och den, så har man kommit en bit, som att säga förlåt till ex, kommer jag på att jag gjort fel någonstans så gillar jag att säga förlåt, då visar jag både mig själv och den jag skadat att jag lärt mig nåt.

Gillar inte att säga så här o så här är det, för vad vet jag, men jag har dock en uppfattning!

Spinna vidare lite till, se på det subliminala, det är många speglingar där ute, svart o vitt... Du är 2 st, kropp o själ, frågan är vem som skall styra, bilen eller du... Du säger att man skall vända på allt, ok, dom kör med solen, månen då? Natten/själen!
"Dom" kör också med skrämsel propaganda angående natten, spöktimme o varulvar o sånt, vänd på det...

Jag bestämmer vart bilen skall köra, skulle den börja snacka så skulle jag bli smått tokig!

Jag kan stå för det jag skriver, man jag kan inte säga att det är jag nu som då. Är du den samma som för 3-4 år sen?

Kolla PM

För övrigt så hoppar du ju på mig då o då, vad kallar du det?

Posted on: 2010/2/11 23:19

Edited by iwarrior on 2010/2/11 23:45:11
Edited by iwarrior on 2010/2/11 23:49:19
Edited by iwarrior on 2010/2/11 23:51:20
Edited by iwarrior on 2010/2/11 23:55:51

See User information
Quote:

simsalabim skrev:
Naturligt att sova då det mörknar på ute, ens "system" saktar ned, konstbelysning i hemmet flippar till en... sedan så vaknar man naturligt när ljuset återvänder. Så är det tänkt... så fungerar det, så är det med tex meridianerna mm i oss också, när de, eller vilka... som är aktiva etc - detta är det naturliga.
Idag är allt bakvänt, och yin och yang är perverterat... så fd humans trivs med det som de blivit till, det bakvända, aliens...

Man ska stå emot det där, och vända på det!

Följa det naturliga, annars så är det som kört.

Vakna... nu, alla sömngångare.

Vänd på det.

Novax, jag HAR vänt på det. Dygnet alltså. Det är inte det minsta perverterat. Du borde prova det någon gång istället för att gå och lägga dig efter helgmålsbön på SVT

Att vara naturlig är att följa sitt innersta. Jag är nattdjur. I gott sällskap dessutom. I den här disskusionen har du inget att hämta vargnovaxen, du vet inte vad du talar om. När levde du på knivens egg senast. Har du inte insett tjusningen i konstnärskap.

Och du, glöm inte att du är uppskattad av majoriteten av alla users här. Admins börjar bli mer och mer polizei, men du har vänner här, så sluta "mucka", ditt budskap har kommit fram. Dags att inleda steg 2, the return of Novax, inte "the epic fail of jockensalabim".

Posted on: 2010/2/12 0:22

Edited by metaphor on 2010/2/12 0:40:42
Edited by metaphor on 2010/2/12 10:43:03

See User information
Novax, en av dina vänner som Metaphor beskriver det.

Jag må säga att du bör kultivera lite kring de första kapitlen igen.
iwarrior vill inte ha "din räddning", när du inte förstår det och tvingar honom på "din räddning" så orsakar du problem i den mänskliga världen som din mästare beskriver det.

Dessutom så är även du mänsklig, fortfarande och långt bort från upplyst och det är du säkert medveten om;

"Jag har ju sagt ett antal gånger..."

Vad är ditt syfte med denna mening om inte att främja dig själv och ditt ego och visa att du är duktig? Är det inte detta du försöker att fly?

Tror du verkligen att en människa av buddha-natur som hjälper människor i alla riktningar genom 10 världar åter och åter och åter igen skulle hävda sig själv på ett sätt som detta? Det fyller ingen mening mer än att du själv påvisar hur långt du kommit i kultiveringen

Hur många år har du studerat? Alla har sina nivåer, vänd på det novax.

Edit:

"Apropå kock... det där med att vara pigg på natten, det är en störning, man är störd.

No offense mot iwarrior nu..." ?

Vad hände med att ta emot energi och förädla den och få gong? Varför ger du tillbaka för såna små saker, hur rätt du än har?

"Men komadmin kan ju sitta i voidverkstaden och labba med klisterlappar, jag läste att han talade verkstad som något han tro på." ?

You've done it again, vem är det du ska bevisa att du har rätt för? Andra eller dig själv? Eller är det din personliga hämnd för att de bannar dig? Karmaloop? Om du ser någon som behöver hjälp så hjälp den personen på riktigt, vänd lite upp och ned på din syn gentemot hur du ska bemöta andra och ge dem hjälp. Din mästare förklarar saker på ett sätt som genuina kultiverare ska förstå. Men att förvänta sig att vanligt folk på ett forum är genuina kultiverare är att ta vatten över huvudet, så kanske du ska testa att vända på din översittarattityd, för det är inte det de handlar om... Ska jag säga tänker du, jag som inte ens läst ut kapitel 3.

Posted on: 2010/2/12 3:00

Edited by alarik on 2010/2/12 3:32:59

See User information
Räcker det inte att säga det en gång...
Har jag inte redan sagt det en gång...

Då vet ju alla som av någon anledning inte redan visste det.

heehe...

Att följa det naturliga är naturligt.

Idag är allt upp och ned.
Ok?

Då finns det dom som identifierar sig med det onaturliga de "gjorts till", och kan tro att "jag är..."...den som är kvällsmänniska", etc osv mm m fl varianter.

Ska man följa komaismen och det bakvända samhället så är det kanske diskriminering av dessa som "är" sådana, vi ska kanske säga att de är "lagda" så...

Sahlin kan skapa en Natto, som beskyddar normaliseringen av de nattvakna aliens...

Posted on: 2010/2/12 9:31

Anonym
Kroppen samlar på sig hetta när man inte sover eller äter.

Därav Tankarna rusar iväg och känlospektrum ökar , på gott och ont.

Kan kännas bekvämt men då slappnar du inte av ordentligt eller har brist på hetta.

Dom som är vakna länge är antingen traumatiserade eller har ett starkt sinne finns bägge delarna.

För er som jobbat natt extra osv har säkert märkt hur folk förändras nattetid och blir ärligare, skallen orkar inte med och ljuga osv osv.

Svimma lungt ; )

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper