vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 (3) 4 5 6 7 »

Re: Se vilken grad du är 24,25 eller 33

See User information
Kanske kan hjälpa, i ett experiment med atomer så märkte man att en atom befinner sig på 2 ställen samtidigt, lika så en grupp med 10 atomer, likaså hela dig. Det finns en annan du också, en helt och hållet renlig sådan, energimässigt. Leken går ut på att rensa sig själv, så man blir den samma. och blir ett, sin egen Neo!

Bemästra sig själv, så att man passar in med sitt andra jag!

Taj Mahal nr 2, The black Taj, byggdes aldrig, istället speglades den i vatten, i månskenet!

Hur många saker speglas inte där ute, as above so below, monument speglas i vatten, bilder som speglas hit o dit mm...

Gather the bits and parts!

Posted on: 2010/2/21 6:36

Edited by iwarrior on 2010/2/21 18:38:17
Edited by iwarrior on 2010/2/21 18:39:48
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

Master skrev:
..dessutom vet jag att jesus dog 33 år gammal.

Vill du dela med dig med hur du kan veta detta?

Posted on: 2010/2/21 17:05
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Därför att korset och klockan talar om dessa siffror . året var 30 och han själv var 33 då han hängdes på korset. Jag kan inte bevisa er med ord om ni inte ser av det information och material som jag har. det känns fel att visa det här för jag är rädd att folk inte är mogna för en sådan sanning än. det skulle förklara så mycket mer.

jag har som tanke att senare när det arangeras någon möte på vaken att jag personligen skulle vilja presentera det på en tavla framför alla, för då har jag chansen att förklara och svara direkt på de saker som skulle kunna vara oförklarliga tills man förstår. J

Jag är verkligen rädd att publicera något som jag av de stora osynliga krafter fått, och det kräver att man är lite insatt i speciellt mattematik och kan om de religiösa kodexen samt förstå KLOCKAN på riktigt. I den finns all historia ni kan tänka er och allt går att räkna ut, det är egentligen en riktigt tidsmaskin , men som de flesta bara använder för att mäta tid med.

Här har vi en exempel på tänkandet som visas i filmen, där snubben verkligen verkar ha tänkt och dessutom är han inte ute och cyklar,
Detta film som finns här var verkligen imponerande jag hoppas det blir flera som får gåvan att tänka så.

http://vaken.se/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=17775&forum=1

Edited by Master on 2010/2/21 18:36:54

See User information
Hehe, rolig tråd!

Är det nån annan som funderat på det där med atomen som håller till på ena stället, sen flyttar sig till det andra och tillbaka, och vad det har för betydelse?

Posted on: 2010/2/21 18:42
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare

Anonym
Hjälp!

See User information
Quote:

Master skrev:
Därför att korset och klockan talar om dessa siffror . året var 30 och han själv var 33 då han hängdes på korset. Jag kan inte bevisa er med ord om ni inte ser av det information och material som jag har. det känns fel att visa det här för jag är rädd att folk inte är mogna för en sådan sanning än. det skulle förklara så mycket mer.

Det är ju så att människor tar till sig det de är mogna att ta till sig. Det andra filtreras bort. Allt är speglingar och det man lär sig mest av är sina egna reaktioner.

Quote:
Därför att korset och klockan talar om dessa siffror . året var 30 och han själv var 33 då han hängdes på korset.

Allt är definitioner och sanningen ser olika ut i olika individers ögon. Det fungerar sällan bra att presentera en sanning som inte får motsägas. Det är viktigt och lärorikt att kunna diskutera en frågeställning. Utvecklande. Om du vill berätta på vilket vis du anser att korset och klockan talar om Jesu ålder - och tolererar att din åsikt blir motsagd - så tror jag att du själv kan uppleva att du utvecklar din förståelse . Oxå.

Mvh Miri

Posted on: 2010/2/22 11:29

See User information
Metaforiken säger mig att korset står för centreringen av energin, då mitt i hjärtat, och att det är egot som dör då, inte själva kroppen/människan!

Vänder man andra kinden till tillräckligt länge så dör också egot, och det väcker samtidigt nåt i den som misshandlar!

Eller nåt i den stilen!

Må väl!

Posted on: 2010/2/22 11:57

Anonym
Quote:

Master skrev:
Året var förmodligen 33e.Kr.
Detta är vad man tror, men man är inte helt säker på detta. Att det skulle vara år 30 e.Kr är bara dina teorier. Klockan är för övrigt ett instrument att förslava oss i det begrepp som kallas tid. Dock är det synkroniserat efter dygnet och graderat därefter. Att ge klockan någon högre mening är bara tillfälligheter, då klockans graderingssytem är 1-12. Varför man valde just 1-12 är dock intressant att fördjupa sig i, men jag försäkrar att det inte har någonting med Jesu död att göra, då detta graderingssystem uppförts cirka 3000 år innan Jesu födelse.

Det är dock väldigt intressant hur du blir informerad av detta via andliga väsen... Är det röster som talar till dig, eller vaknar du hux flux upp en morgon och vet en massa saker?

Jag drömde inatt att snön var borta, men sen när jag vaknaden var den inte det. Jag drömmer i övrigt om en massa exoteriska saker, men tar knappast de upptäckter jag gör i mina drömmar som sanningar, dock kan jag ibland tycka att saker jag drömmer är intressanta, så en del saker kollar jag upp och en del är faktist sant.
Mest troligt är att jag läst om detta tidigare, men glömt bort det.

Jag tror du skulle må bättre av att faktist lyssna och ta in information som kommer från andra. Jag tror du kommer att komma längre i ditt sökande då.

Jag själv intresseras ofta av vad som kallas för tillfälligheter, men vissa saker är bara tillfälligheter utan någon högre mening och det måste du förstå. Att tro man kan se Jesu födelse med hjälp av en klocka är bara en konstruerad tillfällighet och ett gripande efter halmstrån.

Edited by computerror on 2010/2/22 13:56:52

See User information
Quote:

iwarrior skrev:
Metaforiken säger mig att korset står för centreringen av energin, då mitt i hjärtat, och att det är egot som dör då, inte själva kroppen/människan!

Det finns ett intressant och gammalt (bibliskt) begrepp som kallas "ett omskuret hjärta" och det kan absolut appliceras på att sätta "korset på hjärtat". Korsets energi skulle då enkelt uttryckt utgöra viljan att handla i kärlek i motsats till att följa lagar i rädsla för straff.

Quote:
Vänder man andra kinden till tillräckligt länge så dör också egot, och det väcker samtidigt nåt i den som misshandlar!

Fast jag tror det måste finnas en balans även där. Att vända andra kinden till innebär inte att ta emot slag efter slag, utan att inte göra samma sak tillbaks. Inte vedergälla. Att säga stopp i kärlek är det bästa sättet.

Posted on: 2010/2/22 12:12

See User information
Håller med dig Miri, och sätter ner pinnen för vad Ambres säger, kärleken har även gränser. Ingenting kan manifestera om man inte försvarar dess existens!

Jag kör racet med att försvara o sätta gränser.

Posted on: 2010/2/22 12:16

See User information
Att vända andra kinden till är ett enkelt uttryck men som gäller för det mesta. Att ta emot skulle jag vilja säga är rätt uttryck. Ju mer du får ta emot saker som är jobbiga för dig desto mer växer man, överförning av energi. Energin alstras och som oftast så är den tungt laddad och du bygger upp den som negativ energi. Du vill gärna slänga ur dig något taskigt om någon beter sig dumt åt, detta är den enklaste utvägen, att ge tillbaka energin man tar emot. Vill någon att du ska göra en handling åt dem så är det ganska lätt att ta emot, men ju mer du gör saker för andra desto mer kommer du känna en avsky-liknande känsla och irritation för att andra personer tänker så mycket på egenvinning ända ner i micro nivå. Man kan nästan jämföra det med ett maktövertag mer än lathet.

Men om du ALLTID gör så här så kommer du inte fly egot, tvärt om, du kommer säkert att ta all skit för egen vinning, alstrandet av energin, du kommer att TA DEN ifrån andra så fort du får chansen. Så ja, det gäller att hålla en balans mellan sitt eget lidande och andras; Jag brukar välja att hjälpa andra om jag vet att dom inte gör det pga. egen vinning. Med andra ord: Jag sätter aldrig på kaffe om någon ber mig beroende på hu situationen ser ut, t.ex. om någon sitter vid datorn och inte har något bättre för sig, men jag sätter gärna på kaffe utan någon som helst anledning om tanken slår mig. Att vända andra kinden till är svårare än man tror, men det mest effektiva. Håller man tyst om någon är spydig så tror den spydige lätt att han har blivit ignorerad och vet inte riktigt hur denne ska bete sig. Lättförtjänad energi som du kan använda till att rena din Xinxing (ditt hjärta), gör du så komemr du få gong och du kan nå höga nivåer.

Tystnaden talar högst.

Posted on: 2010/2/22 12:48

See User information
Gillar din formulering Alarik. Mycket klokt i det där.
..och eftersom det är en så intressant metafor så skulle jag vilja lägga till lite: Att vända andra kinden är till inte enbart passivitet (ta emot) utan även ett aktivt ställningstagande: Att inte ge igen med samma mynt. Därmed inte sagt att man ska stå kvar och låta någon slå sig trött. Ett intressant exempel är en man som avväpnade en rånare genom att säga: "Jag älskar dig". Kanske inte vad man ska rekommendera dagligdags eftersom det sällan sägs utifrån annat än rädsla och då fungerar föga. Men värt att komma ihåg är att även att stoppa någon i ett destruktivt handlande är kärlek.

Posted on: 2010/2/22 13:30

See User information
Det gäller väl att skapa förstånd i den som attackerar, så att denne på så vis slutar.

Goa inlägg ni kommer med!

Posted on: 2010/2/22 13:51

See User information
Quote:

iwarrior skrev:
Det gäller väl att skapa förstånd i den som attackerar, så att denne på så vis slutar.

Japp! ..och där kommer det man skulle kunna jämföra med begreppet "omvändelse". Viljan att gå till rätta med sitt agerande måste alltid komma inifrån. Om man kan åstadkomma en insikt hos den som vill skada som leder till viljan att förändra sig.. så skulle mycket kunna hända.

Intressant i sammanhanget är att kristendomen hävdar att vi människor är så syndfulla från födseln att vi inte kan åstadkomma nån sån vilja på egen hand. Personligen tror jag att mycket av felprogrammeringen ligger i den väskan..

Posted on: 2010/2/22 13:59

Anonym
Jag ska hädanefter försöka mig på att bruka nonviolent communication. Jag kommer inte gå så långt som att bruka giraffspråket, men jag har blivit påvisad av för många nu att jag använder ett vargspråk och det vill jag inte.

Jag är här för att informera och att ta del av information. Kommer inte min information fram pga sättet jag förmedlar den på är det beklagligt.

Förlåt Master om jag varit hård mot dig. Jag förstår det kan vara svårt att ta till sig kunskap och information ibland, men jag menade inte att såra dig när jag förmedlade den.

Som jag sagt tidigare i tråden emotsäger jag inte alls att talet 33 är viktigt för dig, utan jag vill bara du bygger din forskning på sanningar, eftersom annars blir resultatet fel.

Jag vill som så många här att folk ska vakna, men det sägs ju man inte ska försöka väcka sömngångare eftersom det blir en chock för dom när de ser de inte befinner sig i sin säng.
Jag menar inte dig nu, Master.

See User information
Det Alarik talar om är givetvis hans tolkning av Fa som är beskriven i sin totala korrekthet av Läraren Li Hongzhi, för att klargöra.

För att klargöra mer är 'kung' på latin inte 'king' utan 'Rex', Master, så du känner till ditt sakfel.

Lägg gärna fram hur du menar med hur säker du kan vara kring årtalet 33 och Kristus död, vi på forumet här är inte omogna inför någon form av obskyr eller svårförstådd information.
Vissa av oss tror ju faktiskt på humanoida reptiler, Nibiru och det förestående Ragnarök m.m.

Angående lejonet i kungahusens vapensköldar så är det en något svårtydd symbol. Inte bara Kristus har visat sig som lejon utan även Satan;

"Er motståndare djävulen går omkring som ett rytande lejon och söker efter vem han ska sluka. Gör motstånd mot honom, orubbliga i tron..." (1 Pet 5:8-9)

Posted on: 2010/2/22 14:11
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

Anonym
hej hej..

Jag förstår er precis vad ni menar och att det låter otroligt. för att kunna förstå och tänka på det sätt jag tänker krävs att man är insatt i historian och speciellt religionerna. Jag har haft tur som föddes som muslim och mest tur att jag kom till Sverige för här fick jag chansen att studera kristendomen och judendomen också. jag har speciellt inriktiat mig på det gamla testamentet . i början blev jag chockad hur biblen kunde vara så pass lik Koranen så många berättelser som är lika och alla de figurer som näms i biblen finns i koranen.

Innan jag hade sett bibeln så har jag hela mitt liv trott att alla dessa figurer jag läst om var muslimer och de fanns ablout inte i bibeln, men fy vad chockad och besviken jag blev, koranen var ju inte som jag hade trott,och biblen var inte så dåligt som jag hade fått för mig innan jag läst den, snarare var de som tvillingbrödrar som hade lite olika egenskaper bara men förövrigt var de inte siametiska men vanliga tvillingar.

Mitt liv vändes upp och ner i minst 1 år och jag visste inte längre vad jag skulle tro på. Värre blev det närman läste om babylonska och egyptiska religionen och konugar. Nu började jag fatta varför de i både koranen och biblen beskrev egyptiska och babylonska rikena som djävulska och deras kunskap var från djävulen och vi ska absolut inte närma oss sådan kusnskap eller intressera oss för sådan historia, allt detta för att hålla oss borta från saningen.

Hursomhelst jag har som barn alltid haft viss personlig kontakt med de högre krafterna, de har guidat mig hela mitt liv och min moral har prövats på alla möjliga sätt, jag svek aldrig de och jag skyllde aldrig något på de när de hände nån olycka eller nåt dåligt nångång. Allt de ville se var om jag också var som alla andra att jag överger gud så fort mina önskningar inte uppfylls eller exempelvis när min far dog då jag var 6 år gammal, jag förtjänade inte det men det var inte krafternas fel. Idag är jag överens om att min far aldrig dog, utan han överlämnade sin styrka till mig och han lever genom mig som jag genom honom.

Jag visas mycket i naturen på somrarna , väldigt ofta måste jag påstå. det är här som jag bett om hjälp och guidning dock inte hjälp för min del utan för hela mänskligheten, vad som gått fel och var vi blivit lurade, varför våran bön inte blivit hörda tidigare och vad vi ska göra för att framtiden inte ska bli som vi sett i alla dessa tusen tals år. Svaren var att 95% av befolkningen inte tror på gud utan de tror på en männsika och en bok, då de överger sin egen tro och tar en bok framför sitt medvetande och lever livet efter den, då är de långt ifrån dessa intellegenta och rättvisa krafterna som inte tvingar någon till något eftersom de redan skapat oss ett medventande och en fri vilja. Men de som börjar inse detta kommer också snart att inse att man verkligen blir hörd och krafterna verkar bli stolta över dessa individer och ger de det kunskap och vägledning som behövs, dock måste du också välja dig att ta ansvaret för det du begär.

Jag har besegrat den mänskliga galenskapen,
Jag har rest till andra dimensioner,
Jag har sett paradiset,helvetet, och en plats mittemellan som var värre än helvetet.
Jag har gått genom dödens rike.
Jag har fått uppleva evigheten
Jag har sett hur små men också hur stora vi är.
Jag har varit till en plats där varken goda eller onda fanns, och det var platsen som vi åter ska till.

Anonym
va uppenbart det blir hur lite ni faktiskt förstått när ni sitter här på forumet och försöker klura ut vem som har flest rätt..

See User information
Jag slog mig på tummen sist när jag skulle slå i en spik!

Posted on: 2010/2/22 22:30

See User information
Quote:

Master skrev:Nu började jag fatta varför de i både koranen och biblen beskrev egyptiska och babylonska rikena som djävulska och deras kunskap var från djävulen och vi ska absolut inte närma oss sådan kusnskap eller intressera oss för sådan historia, allt detta för att hålla oss borta från saningen.

Berätta gärna mer om dina tankar kring det här, det är intressant. Jag har studerat mycket religion och religionshistoria - i synnerhet judendom och kristendom - men även en hel del mytologi och historia, vilket leder både till Egypten och Mesopotamien.

Posted on: 2010/2/23 13:15

See User information
Okänd som inte vill stå för sina åsikter; Det är väl bättre att alla bara talar om sina egna åsikter om högt och lågt och att vi struntar i fakta?
Låt pajkastningen börja.

Posted on: 2010/2/23 15:25
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

See User information
Quote:

Xtas skrev:
Låt pajkastningen börja.

Yes!

Vi fortsätter där vi var. Här en bild från vi vaknas förra möte med el gruppo koma-admins på stan, då vi verkligen "träffade" dom:

Resized Image

/Ödmjukast

Posted on: 2010/2/23 16:59

Anonym
Jag har känt en hel delmotstånd från min allra första tråd jag postat, jag börjar tappa min lusten att skriva något mer : inget är sant eller intressant ändå verkar det som från eran sida. dock förstår jag att de flesta här redan besitter högt kunskap och tycker det jag skriver är lite för lågt och icke värdefullt på nåt sätt, och många kan redan det jag kan vilket kan kännas tråkigt för de att höra repetition eller höra det ur en annan synvinkel än de hört det som.

jag är nog ingen mästare på att skriva eller på retorik som skulle få er att kanske förstå mig bättre eller gilla mig lite gran. det är nog mitt namn som de flesta stör sig på ;( det tycker jag är synd, för alla ni är Mästare själva också vissa vet i vad vissa har inte fattat att de kan bli det. Ni har alla en gåva som väntar på bli upptäckt , fast det krävs att ni helt och hållet tar bort "Tvekandet" det är nyckeln till framgång och befrielse.

Anonym
Quote:

Master skrev:
Jag har känt en hel delmotstånd från min allra första tråd jag postat, jag börjar tappa min lusten att skriva något mer : inget är sant eller intressant ändå verkar det som från eran sida. dock förstår jag att de flesta här redan besitter högt kunskap och tycker det jag skriver är lite för lågt och icke värdefullt på nåt sätt, och många kan redan det jag kan vilket kan kännas tråkigt för de att höra repetition eller höra det ur en annan synvinkel än de hört det som.
Försök att bli bättre på och förklara vad du menar istället för att lämna forumet.

Jag tar gärna åt mig av andra människors funderande, men blir ofta lite misstänksam när de kräver att just deras eget synsätt måste vara det enda rätta.

Man kommer inte speciellt långt om man försöker tvinga människor vad de ska tycka och tänka, utan man måste förklara och göra det tydligt varför de ska tycka något.

« 1 2 (3) 4 5 6 7 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper