Vakencorner
|
Re: Global apati - När ingen bryr sig längre
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Ja, bra inlägg. Jag tror som du att det är väldigt viktigt att visa att man bryr sig, samtidigt tror jag att många är väldigt rädda. Har man satt sig in i all info som strömmat ut på webben under några år så har man en bättre grund att stå på, känns det som, det går i alla fall att komma fram till fler svar, samt lösningar då.
Det är ganska mycket som händer där ute, knakande ekonomi, krig, klimatförändringar etc... Ser man ingen lösning så kanske man ger upp. Många problem på en gång skapar stress, stress leder till knas i tankeverksamheten, beslutsångest, handlingsförlamad mm. En gissnig är att eftersom så många är grupperade, så grupperar man sig också med att inte bry sig. Har sett väldigt länge att få bryr sig, nu är ointresset spett med rädsla också, jobbigt. Kram
Posted on: 2010/2/21 17:58
|
|||
|
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Ja, du bör skriva en artikel om detta och lägga ut på Vakens förstasida... skulle inte förvåna mig om HAARP och den elektromagnetiska mindcontrol-skiten figurerar även här...
Posted on: 2010/2/21 18:10
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Vår generation är nog den som bryr sig mest om vad som sker, vi har blivit så trötta på skiten att vi väljer enklaste utvägen: En välarbetad konspiration som ingen vet är sann eller ej.
Fler och fler bryr sig och desto mer saker som kommer till ytan genom politiker, vetenskapsmän eller forskare. Desto mer kommer vår generation att bry sig, specieltl de som blir vuxna just nu, 16-25 år.
Posted on: 2010/2/22 0:45
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Underbart initiativ! Det är så lätt att bara bli konstaterande. Själv började jag för ett par år sen skriva en bok under titeln: "Likgiltighetens tidevarv" ..men stannade av då jag inte hittade tillräckligt konkreta verktyg att föreslå för att en förändring i grunden skulle kunna ske. En viss hopplöshet inträdde.. Konstatera hur världen ser ut är en sak - förändra det är en annan. Bra att visa ATT man bryr sig, sen att visa VAD man bryr sig om och på vilket VIS man gör det.. Vad man har för förslag för att man ska orka bryta sig ur negativa spiraler av allehanda slag. Människor som får samhälleliga stämplar i form av oduglighet och dysfunktion är i regel de som blir kallade likgiltiga, men sanningen är att det är svårigheten att fungera enligt normer och principer som går emot varje själsligt mänsklig moraletisk princip, som gör att det finns ett tillbakadragande från samhället. Ångest är t.ex. märkligt nog ofta ett sundhetstecken även om det är i sig förlamande. Om man får vara lite poetisk så vill jag citera Thomas Tranströmer vars ord blivit stenpoesi i Västerås: Håll ut näktergal! Ur djupet växer det fram – vi är förklädda.
Posted on: 2010/2/22 11:01
|
|||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login