vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 »

Öppet hus med vaken.se 25:e mars i bagarmossen

See User information
Jag undrar om någon vill vara med och arrangera en konferensdag med vaken.se. Det skulle bestå av att hyra Folkets Hus i Bagarmossen eller annan lokal i slutet av mars. Hitta några som vill tala och slutligen vara med att hitta folk som kan göra och sätta upp reklam på stan.

Jag pratar gärna några timmar. Några andra från vaken hänger säkert på.

Jag skulle gärna vilja locka nya besökare och alltså rikta in dagen på folk som är nyfikna på vaken.se och vill veta lite mer. Jag vill alltså inte att det blir en samling för konspirations-nissar.

Det som krävs är att vi får fram några som kan ta tag i detta och lägga ned lite energi i saken, men det är ganska lätt ordnat (behöver inte vara så påkostat) så passa på att visa framfötterna.

Det kan kosta 20 kr och då får man en DVD-film på köpet.

Frid
Mikael

Posted on: 2010/2/18 17:51

Edited by micro on 2010/2/20 13:04:58
Edited by micro on 2010/3/4 14:14:51
Edited by micro on 2010/3/4 14:15:10
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Konferans med vaken.se

See User information
jag kan fixa en av lokalerna i ABF-huset på sveavägen eftersom jag tidigare arbetat där.. men om jag ska dra fram den kontakten så vill jag absolut inte att det ska vara något inträde inblandat... DVD-filmerna föreslår jag att ni bjuder på... affischer måste sättas upp minst en vecka innan för det är ingen mening att boka en sal om det inte kommer nåt folk... dessutom finner jag det direkt olämpligt att någon ska hålla låda i "några timmar", förstår inte riktigt hur du tänker där.. ska det vara konferens eller föreläsning? det är två helt olika saker... tror inte du kommer få så trevlig respons om du annonserar för det ena men sen gör det andra.. ja menar, tänk om folk förbereder sina föredrag kring vilket ämnet nu blir... och sen visar det sig att de ska spendera en hel förmiddag/eftermiddag genom att bara lyssna på dig? under en konferens bör det erbjudas möjlighet för deltagarna att diskutera.. vilket knappast uppnås om du ska prata i timmar... blev verkligen ställd av att du föreslog det.. är det så du brukar göra?

Posted on: 2010/2/19 13:46
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Jag har ett o annat att beräåtta, om det behöver fyllas ut

Posted on: 2010/2/19 15:27
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare

See User information
ja iwarror.. det skulle självklart beredas möjlighet för dig att få prata... om nu inte mr cromsjö anser att hans monolog på "några timmar" är prioriterad... förslagsvis turas man om att under 20-30 minuter få vara moderator för hela gruppens diskussioner och på så sätt ha möjligheten att driva sina egna frågeställningar framåt, det är inte mer än rättvist. men nu börjar jag ju undra hur starkt intresset verkligen är eftersom min förra användare semlan blev bannad utan motivering.. kanske vakens sätt att säga att de inte är så intresserade av hjälp?

Posted on: 2010/2/20 0:02

See User information
Jag vill inte använda mig av ABF-huset då de har sagt att de inte vill ha med vaken att göra och skulle kunna ställa in utan vidare.

Jag hade tänkt mig att ha talare om olika ämnen under en kväll.

Alla som vill prata är välkomna att säga till. Jag kan fylla ut några timmar själv.

Sen så tänkte jag att vi kan ha en panel som diskuterar olika frågor från publiken.

Semlan/Samsara (samma person?!): Bråkstakar uppskattas inte. Ni uppmanas att vårda ert språk.

Posted on: 2010/2/20 10:06

See User information
du inser väl att dualism så som att genom individuell basis försöka avgöra vem som är bråkstake eller ej bör utrotas.. o att när du i dina försök att utse en viss typ av användargrupp som acceptabla eller dess motsats inte är så mkt bättre än nazisterna då de utövade antisemitism... det är tyvärr sant.. kom in i framtiden micke... du kan väl inte mena att din dualism och selektivitet är något som hör hemma här? eller är budda symbolen bara ironi från din sida?

observera gärna att jag endast försvarar mig från dr cromsjös försök at utpeka mig som bråkig... och att han i det sorgligt nog befäster den bråkiga status som han inledningsvis fruktar.. så kan det gå när man försöker hjälpa någon som inte vill ha hjälp. hur skulle jag kunna veta att du redan brännt dina skepp hos ABF. var det må hända pga att de inte fick säga vad de ville i samma rum som du?

Posted on: 2010/2/20 11:03

See User information
Kom ihåg att stava: KONFERENS - om ni inte vill bli utdömda på förhand

Posted on: 2010/2/20 12:41
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"

See User information
samsara

Du hoppar direkt på micro och det är väldigt onödigt. Sen tycker jag att du hade en bra ide att låta fler folk prata och diskutera, en att en ellertvåtre personer står och babblar i flera timmar som david icke typ.

Posted on: 2010/2/20 12:42
"-Vi styrs av samling idioter som inte ens är medvetna om att de är fascister." Fahrenheit451
<administratör>

Anonym
Re: Konferens med vaken.se
Semlan/Samsara är Efekto, fast han har filat till sitt språk

See User information
Tillbaka till ämnet. Någon som vill hjälpa till?

Posted on: 2010/2/20 15:42

Anonym
Det ar mojligt att jag kan hjalpa till, det hanger lite pa resurs och stabilitet. :)

See User information
Sanningsrörelsen
växer internationellt

Vad är dess
problemställning,
målsättning och
lösningsförslag?

Öppet hus tordagen den
xx mars kl 17:00-21:00 i
Bagarmossens Folkets hus

Posted on: 2010/2/21 8:35

Edited by micro on 2010/2/21 8:51:39

Anonym
Låter jåtteintressant. hoppas att jag kan komma.
Bra att du är ute i god tid också, så det hinner spridas.

Försök att få ihop ett gäng på tre-fyra personer som pratar om olika saker.

Jag skulle gärna hjälpt till att prata, men jag är ingen talare. Det är alltid så mycket jag vill ha sagt, så det blir ingen struktur över det jag säger.
Jag kan dock tänka mig att se över era tal, då jag är ganska kunnig på retorik. Dock är inte retorik någonting jag ofta använder mig av när jag diskuterar på ett forum om inte diskussionen är väldigt viktig.

Se till att ni övar in talet, men lägger in delar som verkar spontana. Fråga exempelvis Matterik om han tänka sig att hjälpa till. Jag tror han skulle kunna vara en tillgång om han faktist skrev ner sina tal och inte talade fritt, för då verkar han ibland väldigt babblig.

Men som sagt. Det finns säkert flera bra talare på vaken.se

En grundregel bara är att tänka igenom vad ni vill förmedla.

See User information
Jag är säkert tillgänglig, om mina talanger kan passa tillfället. Mat-catering, musik (tillgång till en hel del utrustning om det behövs?), kanske tala? Eller hålla käft?

Posted on: 2010/2/21 10:59

See User information
Jag kanske är as thick as a brick, men ska det handla om "sanningsrörelsen" i sig, eller om de frågor som diskuteras inom densamma? Metadiskussioner känns sällan relevanta, kanske bättre att ta upp ett visst antal ämnen som intresserar många där "vi" kan erbjuda en annan förklaringsmodell än MSM? Exempelvis vaccinationer, codex alimentarius, "kriget mot terrorismen" eller den infekterade frågan om 9/11 etc.
Ju mer man "håller sig till ämnet" desto lättare blir det att smälta för den nykomne, inte börja med Illuminati.
Sen tänker jag att det vore ju riktigt ball att slå ihop detta med den tidigare planerade festen, alltså helhelg med fest, musik, filmvisning, föredrag, diskussioner, workshops etc. / Vic

edit: jag är gärna med och affischerar etc

Posted on: 2010/2/21 21:01

Edited by VicMolina on 2010/2/22 1:48:27
...det är bara döda fiskar som flyter med strömmen...

Anonym
Hegels princip tidigt 1800 tal

_________Reaktion - Anti'tes_________
Problem - Tes /_______\ Lösning - Syn'tes

Cromsjö / sannings"rörelsen" 2010

_____________Målsättning - Anti'tes___________
Problemställning - Tes /_______\ Lösnings' förslag - Syn'tes

Alltid kul att se hur eld bekämpar eld.

:D

See User information
Jag tänker att vakenfestivalen är ett för stort projekt för mig just nu, så jag tänkte att vi kan göra någonting lättare.

Att ta upp olika specifika ämnen i annonseringen tror kan vara hotande för läsaren. Jag vill få folk att vilja vara nyfikna. Annonseringen behöver inte ha med vad vi ska tala om direkt. Det ska mest få dit folk. Alla knep är tillåtna.

Sanningsrörelsen är med endast för att folk känner till begreppet men vet troligen inte vad det är. Nyfikna?

Någon som är bra på PR så kom med förslag!

Posted on: 2010/2/22 7:40

See User information
27:e mars är ett förslag. Några invändningar?

Posted on: 2010/2/28 17:15

See User information
Om vi ska få den 27:e mars att gå i lås så kanske vi behöver spika det ganska omgående, för att kunna göra en bra insats

Posted on: 2010/2/28 22:33

See User information
Torsdagen den 25:e mars. Bagarmossen kl 17-20.
Vi serverar vegitarianskt tilltugg
Pris 20 kronor.

Hur låter det?

Posted on: 2010/3/3 8:56

See User information
Torsdagen den 25:e är spikad kl 18:30 - 21:30.

Nu ska jag fixa med affischer så att alla kan ta den 11:e och börja sätta upp.

Posted on: 2010/3/3 14:37

See User information
Vill du bidra till evenemanget så hör av dig.

Vi har ingen planering, men kan tänka oss alla förslag.

Posted on: 2010/3/3 14:38

See User information
Tid/Plats:

25:e mars Bagarmossen Folkets Hus kl 18:30 - 21:30

(Inklusive tid för städning och uppställning)

Upplägg:

Resized Image

Bord:

Olika bord med olika ämnen. En person ansvarar för varje bord, installation och uppstädning. Säg till vilket bord du vill ha och ta med/ordna med material som passar det bordet. Vi har med filmer mm samt ett a4 med temanamnet. Vill du föreslå ett bord som du vill ta han om så gör det här.

Tipsrunda:

Ett gäng frågor som alla får svara på genom att klistra ett klistermärke på en JA eller en NEJ skylt. Föreslå frågor här.

Föredrag:

Va har kortare föredrag 15-20 minuter med olika ämnen. Skriv här om du vill prata om någonting.

Mat:

Vegomackor och kaffe/the till självkostnadspris.

Kostnad:

20 kr i valfri donation.

Poster:

Resized Image

Kommentarer:

Kom med kommentarer och erbjud er hjälp.

Posted on: 2010/3/4 14:22

Re: Öppet hus med vaken.se 25:e mars i bagarmossen

See User information
Jag tar hand om maten om ingen anser sig vara bättre lämpad/sugnare att ta det, jag har ju bakgrund i restaurangvärlden.

Ser gärna en hjälpande hand. Kan inte köra hel grejen helt själv, det handlar om lite enklare servering och framplockning. Typ fixa kaffe och så, ingen större vana krävs. Jag kan stå för kompetensen.
Intresserad, någon? PM:a mig.

Posted on: 2010/3/4 21:24

(1) 2 3 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper