vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Re: Den allvarliga tråden - Jag saknar allvarlig diskussion.

See User information
Jag säger som Jerry Rubin sa innan mig, "samhället måste förändras från insidan." Därför tror jag att det bästa vi kan göra är att försöka skaffa oss en så "bra" utbildning som möjligt utan att bli hjärntvättade av det (en svår uppgift det medges) och sedan försöka nå så höga poster inom politik och ekonomi som möjligt. Tänk er den dagen vaken styr över regeringen plus alla större banker i sverige :D
Då kan man förstatliga bankerna och ta ifrån dem möjligheten att trycka sina egna pengar samt verkligen få ut information till folket.
Som det är nu har vi tillgång till ett par internet forum, tänk er om vi hade tillgång till hela svenska regeringens propaganda maskineri :D

Jag vill också trycka mina egna pengar ;D:P

Posted on: 2010/3/9 0:46
"THIS INTERNET NOTE, IF PRINTED, IS LEGAL TENDER FOR ALL DEBTS, PUBLIC AND PRIVATE"

"The real action is in the reaction"

"Sen den elfte september 2001 har vi sett krig emot terrorn och terrorn har växt..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
paskharen, Det kunde vi gjort om det inte redan var gjort. Det är naivt att tro att det inte redan finns människor som gjort det. Inom "Illuminati" finns det goda människor som göra onda saker för att lura dem att de är onda så de kan när tiden är rätt ta makten.

De behöver vårt stöd, de behöver se att det finns vakna människor ibland "vanliga människor", de behöver se att världen håller på att vakna.

Men vi måste absolut agera. Jag agerar genom att föra dialog med politiker och våra institut på ett fredligt och förstående sätt. Då kan jag finna allierade inom de styrande skikten.

Vem som helst kan ringa till regeringen och har man tur är Reinfeldt inne och det går att byta ett par ord med honom.

Men det gäller att vara utbildad och veta vad man vill så man inte framstår som en knäppgök.

mvh
- seilon

Posted on: 2010/3/9 8:24
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Men problemet är ju att lösningen är såpass enkel men genomförs inte trots det. Det tyder ju på en komplott högre än regeringsnivå och en blindhet som jag tror är svår att undvika medans man skaffar sig en utbildning och jag tror att ju närmare makten man är ju lättare är det att bli hjärntvättad och förlora sina värderingar. Men om man skulle lyckas komma upp till en ställning där folk faktiskt lyssnar på dig och vara försiktig med de "extrema" åsikterna man har, t.ex. allt som rör 9/11 och mer fokusera på elementära saningar som skapandet av pengar, lobbyister, ej folkvalda makt strukturer och ägandet av banker tror jag man skulle kunna sätta ordentliga käppar i hjulen för dem iaf i sverige. Vilket iofs förmodligen skulle få en dödad men alla ska vi ju dö.
Själv är jag påväg att bli ekonom/politiker :D

Posted on: 2010/3/9 23:22
"THIS INTERNET NOTE, IF PRINTED, IS LEGAL TENDER FOR ALL DEBTS, PUBLIC AND PRIVATE"

"The real action is in the reaction"

"Sen den elfte september 2001 har vi sett krig emot terrorn och terrorn har växt..."

See User information
Tror faktiskt inte världen är på väg att vakna. Vaket folk som skådat och studerat härskarteknikerna och de associerade teorierna flitigt för att undvika deras nät har alltid varit få och kommer alltid vara det. Att vakna är något en själ tar några eoner på sig att göra från att ha sovit på Elysiums slätter mellan varven för att sen gå ner i underlandet innan de sen tar sig upp.

Vad som sker är kanske ett uppvaknande i lite större skala än vanligt, p.g.a fler fingervisningar, tillgänglighet till dokument, celestiala omständigheter. Dessa människor sållas ut, vart de tar vägen sen är frågan. Men jorden är fortfarande jorden.

Posted on: 2010/3/13 3:15
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

See User information
Människor påverkas mer än tidigare, i rätt riktning vet jag inte.
Jag tycker följande säger allt:

"Du har en otrolig potential, utnytja den!
Lär dig de enkla principerna som ger dig kraft, självsäkerhet och glädje!_______________ Nu för endast 475 kr ____________

Empaticoach. Vad har pengar med empati att göra?

Man tror att man gått i rätt riktning och att man hjälper folk när man sprider en korrupt sanning, om en större korruption.

Posted on: 2010/3/13 13:55

See User information
verkar som fler här inne numer kan se igenom dimman av lögner som dom "vakna" här målar upp.

Mickes empati coaching är helt klart droppen.

:hail:

Posted on: 2010/3/13 14:32
-makt är vackert.

Anonym
Vill någon veta mer om Non Violent Communication och det sk "giraffspråket", har jag en del kompendium ni kan få kopiera av mig gratis.

PS. Jag brukar själv inte non violent communication...

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper