vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 4 ... 7 »


Anonym
Hemlighet bakom Davidsstjärnan
#1
Här kommer jag visa lite vad Davidsstjärnan står för och lite av dess hemligheter... Jag kan säga att symbolen och de som har ritat och planerat den har verkligen vetat vad de sysslat med.

Så enkel formad med så mycket betydelse, allt från matematik ,geometri, historia och ord...

tråden har tyvär redan attackerats av en vanlig typ som alltid gör samma sak, men jag hoppas att ni får så mycket så möjligt genom denna första tråd , som är den viktigaste, och innehåller det jag tänk via ungefär...

Om inte den ger svar på något så borde den iallfall ge en ledtråd.


Jag hoppas alla vet vad dessa ord betyder.

Resized Image


Länk : http://img251.imageshack.us/img251/6016/admev.jpg

kan tillägga dessa länkar som jag tidigare berättat om Davidstjärnan och 42 sammanhanget..

http://www12.speedyshare.com/files/21349690/download/42.jpg
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=149126#forumpost149126
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=147563#forumpost147563

http://img205.imageshack.us/img205/3463/adak.jpg

http://www.crystalinks.com/12around1.html

En till liten intressant grej jag fann med 42 är när siffran 7 blir inblandat. och siffran 142857 blir synlig


delar du ex 42/7=6 en hel siffra

43/7=6,142857142857143

355/7=50,71428571428571

dessa siffror får man bara när man delar på 7 och det finns mer intressant om den.. du kan dela vilken siffra du vill med 7 och du kommer alltid se dessa siffror så vida de inte går jämt till hel siffra.

Se hur siffrorna bara flyttar sig ända tills det sker en tota omväxling.

Sök på nätet efter denna siffror det fanns fullt med olika saker om den.

142 857 x 1 = 142 857
142 857 x 2 = 285 714
142 857 x 3 = 428 571
142 857 x 4 = 571 428
142 857 x 5 = 714 285
142 857 x 6 = 857 142
142 857 x 7 = 999 999

Om vi plussar 142 + 857= 999
eller 14 + 28 + 57= 99

142 857 x 142 857 = 20 408 122 449

20 408 + 122 449 = 142 857

I det antika kallade vissa Pi för perfekt Pi det var när man delar 22/7= 3,142857142857143

Jag vet inte om det stämmer men själv tycker jag denna ser mer exakt och noggran ut än den ordinarie pi siffran.



Edited by Orion on 2010/3/13 2:27:38
Edited by Orion on 2010/3/13 2:37:53
Edited by Orion on 2010/3/13 18:10:49
Edited by Orion on 2010/3/13 18:11:30
Edited by Orion on 2010/3/13 18:13:30
Edited by Orion on 2010/3/13 18:42:55
Edited by Orion on 2010/3/13 19:38:24
Edited by Orion on 2010/3/13 20:05:38
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hemlighet bakom Davidsstjärnan
#2


See User information
Berätta mer

Posted on: 2010/3/13 1:44
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Hemlighet bakom Davidsstjärnan
#3
Davidsstjärnan är två liksidiga trianglar överlagda på varandra. Detta i sig är av geometrisk betydelse, men knappast skälet till att Davidsstjärnan är judendomens symbol.
Dessutom har Davidsstjärnan används inom religioner så långt tillbaka som bronsåldern.

Geometri och sånt är nog så intressant, men det är inte förknippat med symbolens betydelse.

Två trianglar = 360 grader. Alfa och Omega

Förstår inte heller vad roten ur 12 har med det hela att göra, eller rutsystemet med linjer i figuren.

Jag skulle vilja säga att du bara postat en ren geometristudie. Ingenting som är relevant för Davidsstjärnan som symbol.

Ska man studera geometri är denna figur ganska intressant...

Resized Image

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hemlighet bakom Davidsstjärnan
#4


See User information

Posted on: 2010/3/13 2:00
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Hemlighet bakom Davidsstjärnan
#5
Resized Image



Computerror: Quote:
Davidsstjärnan är två liksidiga trianglar överlagda på varandra. Detta i sig är av geometrisk betydelse, men knappast skälet till att Davidsstjärnan är judendomens symbol. Dessutom har Davidsstjärnan används inom religioner så långt tillbaka som bronsåldern.


Jag har sagt åt dig error att inte ha bråttom med din wikipedia.. ta det lungt, 2 trianglar trodde du innan , nu vet du att den inte behöver bestå av 2 trianglar.... lär dig min vännn

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hemlighet bakom Davidsstjärnan
#6


See User information
Quote:

Orion skrev:
Resized Image



får man använda samma streck flera gånger... får man skapa två tre A från stjärnan sådär?

Hur ser du på problemet att alfabetet sett olika ut genom tiderna... planerade de att vi skulle använda just detta alfabet som liknar dina streckar?

Posted on: 2010/3/13 3:47
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Hemlighet bakom Davidsstjärnan
#7
Quote:
Hur ser du på problemet att alfabetet sett olika ut genom tiderna... planerade de att vi skulle använda just detta alfabet som liknar dina streckar?


Det är inte att dra streck, utan mer exakt endast dela på självaste symbolen och få fram bokstäverna och namnen, och det handlar inte om någon alfabet utan en hemlighet som har bevarats i symbolen och som är mycket okänt för större delen av världens folk.

Man lånar inga bokstäver de finns där, och skulle man behöva låna använder man vanliga matte lån regeln..


det är en genialisk skapelse vem den än är som ligger bakom. och Adam och Eva historien är ju inte så liten.... Alla religiösa vet om de, men de flesta har fått en fel bild av vad dessa ord egentligen betyder...

Hur som helst, jag har nu visat er lite vad en kraftig symbol kan vara och betyda... Om du bara skulle fatta hur matematiskt och geometeriskt allt religon är skriven så skulle du ine alls finna detta konstigt.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Hemlighet bakom Davidsstjärnan
#8
Det är bara det att de flesta bokstäver går att få ur denna symbol...

Adam och Eva hette Adám och Chava på hebreiska.

Varför skulle de gömma bokstäverna för Adam och Eva, på Svenska dessutom i en symbol som härstammar från bronsåldern?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Hemlighet bakom Davidsstjärnan
#9
DÅ är symbolen ännu mäktigare ...)))) ännu ett skäll till att de krigar om den...

sen vet ni att en gång i tiden skrev vi exakt så som de bokstäverna ser ut.... det finns en hemlighet med det också....

Ni vet inte ett skit. det är vad jag har säga er.


Quote:
Varför skulle de gömma bokstäverna för Adam och Eva, på Svenska dessutom i en symbol som härstammar från bronsåldern?


Dennna symbol har använts i flera TUSEN år... Den har representerat olika saker för olika folkslag, och har alltid haft en budskap ... Namnen Adam Eva, Ava, EVE,AVE, EWA är angivna efter symbolen . den har försvunnit och dykt åter upp flera gånger..


 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hemlighet bakom Davidsstjärnan
#10


See User information
Men snälla Orion, svara på ett ungefär vad pingu frågade:
När symbolen skapades, vilket alfabet var då gällande i den delen av världen där skaparen befann sig?
Om det var sanskrit eller kilskrift, har då denna koppling mellan symbolen och adam och eva ungefärligt skrivet med latinets alfabet någon relevans tror du?
Eller är det ett synkromystiskt sammanträffande tvärs över tid och rum som någon upptäckt idag och som inte klarlades från början kanske?

Posted on: 2010/3/13 4:04
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Hemlighet bakom Davidsstjärnan
#11
Quote:

Orion skrev:
DÅ är symbolen ännu mäktigare ...)))) äny ett skäll till att de krigar om den...


Då är i så fall denna symbol den mäktigaste av alla...

Resized Image


Med hjälp av denna kan man få ur alla bokstäver och siffror ur vårt alfabet, förutom Å, Ä och Ö

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Hemlighet bakom Davidsstjärnan
#12
Quote:
Då är i så fall denna symbol den mäktigaste av alla...


Detta är en annan symbol som är följare , den 6 kantiga har bidragit till att den blir 8 , osv

8 kantig symbolen använts, av buddismen, islam, kristendom mm..

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hemlighet bakom Davidsstjärnan
#13


See User information
Jag undrar jag undrar, varför man håller inne med hemligheter samtidigt som man försöker ge lite ledtrådar för att få folk att komma närmare sanningen. Men samtidigt också blir så frustrerad och sur och berätta för de man vill ska förstå "sin hemlighet" att "de inte vet ett skit"?

Det är vad jag har att fråga dig. Min urande må vara gammal i en ung kropp för att förundras över att du inte är mer ödmjuk om du besitter sådana stora hemligheter?

Quote:

sen vet ni att en gång i tiden skrev vi exakt så som de bokstäverna ser ut.... det finns en hemlighet med det också....

Ni vet inte ett skit. det är vad jag har säga er.

Posted on: 2010/3/13 13:31
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Hemlighet bakom Davidsstjärnan
#14
Ingen är tvungen att ens se vad jag har skrivit, och vad jag visar och vad jag kommer att visa... Inte ens en enda på forumet behöver se den, så länge det finns de utifrån som kikar ibland... det räcker.


jag kan bli sur på tröga människor, för att oftast har de det mesta framför sig men de letar överallt förutom fram för sig.. När de får sanningen förnekar de de, och när de får en lögn tar de gärna den.... som 27 mars, alla här anser sig vara vakna men ingen vet varför ni ska släcka ljuset egentligen och många kommer verkligen släcka sitt ljus den dagen.... jag vill kunna kommunicera med människor här inte som jag hittils gjort, skyddat mig och fightas med demoner...


 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Hemlighet bakom Davidsstjärnan
#15
Quote:

Orion skrev:
Ingen är tvungen att ens se vad jag har skrivit, och vad jag visar och vad jag kommer att visa...

Det som gör det hela lite svårare för dig är att du är totalt ovillig att förklara dina bilder.

Quote:

Orion skrev:
jag kan bli sur på tröga människor, för att oftast har de det mesta framför sig men de letar överallt förutom fram för sig.. När de får sanningen förnekar de de, och när de får en lögn tar de gärna den.... som 27 mars, alla här anser sig vara vakna men ingen vet varför ni ska släcka ljuset egentligen och många kommer verkligen släcka sitt ljus den dagen.... jag vill kunna kommunicera med människor här..

De flesta här är nog villiga att diskutera med dig, men du måste förstå att lekar med passare osv inom geometrin är något de flesta av oss fick göra i mellanstadiet.
Vissa saker är faktist skolan duglig på och det gäller bland annat matematik.
Nu har ju du stolt meddelat att du minsann inte gick i skolan, vilket är ganska synd, eftersom saker du visar faktist lärdes ut i skolan på en ganska låg nivå.
"Livets blomma" exempelvis är den första övningen tror jag man får göra när man blivit introducerad med en passare.

Här är lite övningar för dig:
http://www.malinc.se/math/geometry/warming_upsv.php

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Hemlighet bakom Davidsstjärnan
#16
Computerrror, dig behöver man inte svara när det gäller matematik, symbolik, och allt hjärn tänkade aktiviter, då du ändå inte har kapacitet för det. och jag pallar inte med ärt hjärnor.


Igår visste jag vilket motstånd jag skulle få av de gamla demonerna, men jag är mer beväpnad än sist :) istället för att vara glad och börja inse vissa saker attackerar de mig... lite sjukt hur demoniska människan blivit... jag vill inte ha kompisar här, inte chatta , inte bråka, inte bli nåns favorit eller fiende, endast för att slutföra mitt uppgift jag har.....



 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Hemlighet bakom Davidsstjärnan
#17
Quote:

Orion skrev:
Computerrror, dig behöver man inte svara när det gäller matematik, symbolik, och allt hjärn tänkade aktiviter, då du ändå inte har kapacitet för det. och jag pallar inte med ärt hjärnor.
Snälla du... Det känns som om din matematik ligger på grundskolenivå.
Vad du inte förstår är att detta är geometri jag och andra sysslat med för länge sedan. Detta gör alltså dig till ärthjärnan som babblar om saker vi andra lärt oss på mellanstadiet.
Att jag ifrågasätter dina teorier beror mest inte på att jag inte skulle förstå dom, utan snarare att jag ställer mig frågande till dom... Tankegångarna är liksom "Och?"
De saknar relevans.


Quote:

Orion skrev:
Igå¨r visste jag vilket motstånd jag skulle få av de gamla demonerna, men jag är mer beväpnad än sist :)

Yiiiiiiha ;)))
Jajaja... Kalla de som förstått så mycket mer än lilla du för demoner...
Och vässa dina pilar eller vad du nu snackar om...

Gå en grundkurs i geometri, så kommer du inse att dina efterforskningar är ganska basic...

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Hemlighet bakom Davidsstjärnan
#18
vår "västvärldens" matematik är inte komplett.. decimala. (1-10)


Där av så är du världens bästa cpterror på att dissa dig själv, som vanligt alltså.

Kolla in marko Rodins spiral matte som är mer fokuserad på matematisk kvalitet än kvantitet som det decimala är.

skulle vilja berätta mer men, det är tyvärr inte vaken.sekt värda.

:P

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Hemlighet bakom Davidsstjärnan
#19
Quote:

supervisor skrev:
Kolla in marko Rodins spiral matte som är mer fokuserad på matematisk kvalitet än kvantitet som det decimala är.
Han sysslar med vortexbaserad matematik. Sk dynamisk geometri.
Knappast det som Orion snackar om.
Men det verkar som om du ser det som han försöker förmedla som magiskt... Du verkar inte förstå så mycket geometri själv, utan bara kastat dig på olika läror som är lika oförklarliga för dig.
Eller försvarar du bara Orion för att han står på din sida och bitchar om mig?

Quote:

supervisor skrev:
skulle vilja berätta mer men, det är tyvärr inte vaken.sekt värda.

Vad gör du då här? Bara bitchar som vanligt?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Hemlighet bakom Davidsstjärnan
#20
min tråd blev ner smutsad av computerror igen, måste göra om den...

Du ställer inga frågor, kolla bara , redan när jag skrev vad tråden skulle handla om utan att jag hade visat nåt, hade du redan hunnit göra ett inlägg och försökt redan lista ut nåt som du var helt fel ute med.... Du har ingen tålamod du är nerborrad i jorden så du ser endast en sak från ett håll... jag är ute i rymden och kan se på jorden ur många fler vinklar.

tänk om jag hade visat de tyngsta då skulle du flippa ut med all säkerhet...

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Hemlighet bakom Davidsstjärnan
#21
Quote:

Orion skrev:
min tråd blev ner smutsad av computerror igen, måste göra om den...
Kallar du det "nedsmutsad", för att någon ställer frågor till dig?
Det är dessutom inte god sed att skapa flera trådar om samma ämne.

Det har aldrig slagit dig in att ju äldre information är, desto mer spridd kan den vara? Detta gäller verkligen vad gäller matematik och geometri.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hemlighet bakom Davidsstjärnan
#22


See User information
Kuriosa

Resized Image

Posted on: 2010/3/13 17:20
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Hemlighet bakom Davidsstjärnan
#23
vackert

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hemlighet bakom Davidsstjärnan
#24


See User information
Läs den. Den är intressant.

Posted on: 2010/3/13 17:25
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 3 4 ... 7 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
84 user(s) are online (84 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 84

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS